Haki z allegro

Data: 2009-08-26 07:31:13
Autor: star
Haki z allegro

Swego czasu znalazłem na allegro.pl hak holowniczy do mojego auta w
przyzwoitej cenie. Samodzielnie tego zamontować raczej nie można, więc
trzeba szukać warsztatu który to zrobi, ale  coś mi się wydaje że zysk z
zakupu haka na allegro znacznie stopnieje, bo cena montażu będzie
niestatndardowa, albo nikt się tego nie podejmie

Czemu? Kupilem hak za 182 pln do Astry.

Załozyłem sam, bez wiekszych problemów w około 3 godziny. Potrzebny kanał i
troche narzedzi.

W komplecie brakowało kilku podkładek, kilka bylo za duzo i nieprecyzyjnie
byla wykonana odejmowalna końcówka wykonawcza. Musiałem ja nieco zeszlifowac
kontówką, nie dało sie jej wcisnąc. Poza tym hak bardzo wporzo.

Pozdro.
p.

Data: 2009-08-26 07:40:00
Autor: PeJot
Haki z allegro
star pisze:
[...]

I co - jeździsz bez wpisu w DR ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-26 08:08:40
Autor: star
Haki z allegro

> kontówką, nie dało sie jej wcisnąc. Poza tym hak bardzo wporzo.

I co - jeździsz bez wpisu w DR ?

Czemu mam jezdzic bez wpisu? Jeszcze nie bylem na przegladzie hak zakładałem
tydzien temu.

Hak przejdzie przegląd, nie widzie powodu dla któego miał by nie przejsc.

Data: 2009-08-25 23:38:57
Autor: Piotr Czuba
Haki z allegro
On 26 Sie, 08:08, "star" <s...@cn.cn> wrote:

> [...]

tydzien temu.

Hak przejdzie przegląd, nie widzie powodu dla któego miał by nie przejsc.

Ostatnio interesowałem się tym tematem i za jazdę z hakiem, bez
wpisania tego w DR grozi mandatem.
Według WK powinno wyglądać to tak:
1) Zakładasz hak (nie ważne czy sam czy u mechanika)
2) Jedziesz na przegląd na stację diagnostyczną (koszt ok 30pln)
3) Z papierkiem ze stacji jedziesz do WK, żeby otrzymać wpis do DR -
nie wiem jaki koszt i ile się czeka
I to wszystko - tak (w teorii) powinno to wszystko wyglądać.
Pozdrawiam
Piotr Czuba

Data: 2009-08-26 08:47:28
Autor: PeJot
Haki z allegro
Piotr Czuba pisze:

Według WK powinno wyglądać to tak:
1) Zakładasz hak (nie ważne czy sam czy u mechanika)
2) Jedziesz na przegląd na stację diagnostyczną (koszt ok 30pln)

I tu trzeba będzie zasięgnąć wiarygodnej informacji.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-26 13:45:30
Autor: Michal Kowalczyk
Haki z allegro
PeJot pisze:
Piotr Czuba pisze:

Według WK powinno wyglądać to tak:
1) Zakładasz hak (nie ważne czy sam czy u mechanika)
2) Jedziesz na przegląd na stację diagnostyczną (koszt ok 30pln)

I tu trzeba będzie zasięgnąć wiarygodnej informacji.

Mój tata sam zakładał hak do Scenica, pojechał na stację diagnostyczną i bez problemu dostał zaświadczenie.
POtem do WK (jeśli auto ma Kartę POjazdu to też trzeba mieć - pani wstemplowała info że pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy i hak wisi legalnie :)

Pozdr
Michał

Data: 2009-08-26 14:10:13
Autor: szadok
Haki z allegro
Dnia 26.08.2009 Michal Kowalczyk <spam@wp.pl> napisał/a:

[...]

Hak wisi legalnie cały czas. Tylko przyczepę legalnie można ciągać ;)

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-08-26 14:15:31
Autor: Mirek Ptak
Haki z allegro
Dnia 2009-08-26 13:45,  *Michal Kowalczyk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Zapomniałeś jeszcze WSI zaakcentować w "WiSI" - Oj dziecię ;)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-08-26 13:54:32
Autor: szadok
Haki z allegro
Dnia 26.08.2009 PeJot <PeJot@02.pl> napisał/a:
Piotr Czuba pisze:

Według WK powinno wyglądać to tak:
1) Zakładasz hak (nie ważne czy sam czy u mechanika)
2) Jedziesz na przegląd na stację diagnostyczną (koszt ok 30pln)

I tu trzeba będzie zasięgnąć wiarygodnej informacji.

Dwa haki które założyłem sam. I potwierdzam, że taka jest droga. Do
diagnosty, a potem z kwitkiem z badania dodatkowego do WK. Tam otrzymasz
wpis HAK w DR i po krzyku. Z ciekawostek: badania dodatkowe robią tylko na okręgowych stacjach, na tych mniejszych
nie robią.
W moim pan badał tylko elektrykę. Na sposób założenia nie spojrzał.
Przyjrzał się dokładnie tabliczce homologacyjnej.

U ojca przyjrzał się poważnie jak jest założony hak, żądał instrukcji
zakładania haka więcej nie potrzebował.

BTW: polecam haki z autohak słupsk. W przypadku mojego autka (nubira)
był to jeden z nielicznych haków z pionowym obciążeniem 70kg. Tańsze
haki (min. Tomet z Rudy Śląskiej) miały dop. obciążenie 50kg. Warto na
ten parametr spojrzeć gdy w planach mamy bagażnik na rowery montowany na
hak. Dwa rowery i już jesteśmy na granicy 50kg pzdr, szadok