Hałas na wsi - proszę o poradę.

Data: 2009-09-10 17:12:29
Autor: Nasir
Hałas na wsi - proszę o poradę.
Witam.

We wsi znajduje się tartak, ale jest od dość daleko od mojego domku/siedliska i nie ma z tym kłopotów.

Ale zaraz pojawiają się schody:

1. Niedawno jeden z pracowników tego tartaku postanowił sam zarabiać i zgromadził na swojej działce drzewo w ilościach hurtowych i  tnie je piłą motorową aby sprzedać je dalej.

2. Z tego co widzę to ogrodził już działkę solidnym płotem i postawił dwie bramy na jej krańcach.

2. W planie zagospodarowania przestrzennego jego działka przeznaczona pod zalesienie - Obszar wsi i okolice to obszar Natura 2000

3. Odległość od mojego domu do początku jego działki to tylko 20-25 metrów. Co prawda piłuje drewno trochę dalej około 50 metrów ale i tak hałas jest duży a nocą się potęguje.

4. Piłowanie drewna także odbywa się późnym wieczorem, czasem  nawet w nocy. Dodatkowo czasami rano około godz 6 rano ruszają ciężkie ciągniki i wózki widłowe jeżdżące po tej działce i też generujące spory hałas.

Hałas jest nie do zaakceptowania dla mnie.
Mam wobec tego kilka  pytań.

1. Czy moje racje (potrzeba spokoju ) są słuszne ?
Czy ma on prawo robić to w nocy, późnym wieczorem, a może w ogóle nie ma prawa tego robić przez większość dnia ?

2. co można zrobić w tej sytuacji.

3.Jakie szanse ma  ten człowiek na postawienie zakładu obróbki drewna w przyszłości,  który na pewno będzie generował więcej hałasu.

4. Jeśli szanse na powstanie tegoż są duże to jak można przeszkodzić temu ?

Bardzo proszę o pomoc grupowiczów którzy dysponują wiedzą na ten temat.
Mam małe dziecko i co prawda przyjeżdżam tam na wakacje , ale właśnie po to by wypocząć a niestety obawiam się że chwilami jest głośniej niż w mieście :(

Pozdrawiam serdecznie
Arek

Data: 2009-09-10 19:42:08
Autor: Bogdan
Hałas na wsi - proszę o poradę.

2. co można zrobić w tej sytuacji.

Dla terenów wiejskich minister ochrony środowiska ustalił dopuszczalne normy hałasu w porach dziennych i nocnych. Nocą hałas dopuszczalny to 45dB. Zacznij od pomiaru hałasu.

Bogdan

Data: 2009-09-11 08:24:54
Autor: Nasir
Hałas na wsi - proszę o porad ę.
Dla terenów wiejskich minister ochrony środowiska ustalił dopuszczalne normy hałasu w porach dziennych i nocnych. Nocą hałas dopuszczalny to 45dB. Zacznij od pomiaru hałasu.

Bogdan

Dziękuję za informację. Sprawdzę to.

Czy w sytuacji gdy takie zakłócanie ciszy trwa w nocy i negocjacje z sąsiadem nie przyniosą skutku czy zasadne jest wezwanie lokalnej policji ?

Data: 2009-09-11 09:03:34
Autor: greqq
Hałas na wsi - proszę o poradę.

Donos do UG lub Starostwa, facet musi miec firme a taka dz. na terenie natura 2000 raczej jest niedopuszczalna.

Data: 2009-09-11 18:09:07
Autor: NEWS
Hałas na wsi - proszę o poradę.

Użytkownik "greqq" <wrekin@o2.pl> napisał w wiadomości news:h8ctvh$90f$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Posłuchaj Bogdana bardzo dobrze Ci radzi najpierw pomiary oczywiście udokumentowane przez wyspecjalizowaną firmę a później rozmowa z sąsiadem, a gdy nie pomoże sprawa do sądu grodzkiego.
Pozdrawiam

Data: 2009-09-14 16:36:30
Autor: Nasir
Hałas na wsi - proszę o porad ę.

[...]

Dziękuję za odpowiedź. bardzo mi pomogliście.

Pozdrawiam serdecznie

Hałas na wsi - proszę o poradę.