Hałasująca kawa - rorząd i ubytki w wałkach rozr ządu

Data: 2009-10-02 10:25:13
Autor: Artur Zabroński
Hałasująca kawa - rorząd i ubytki w wałkach rozr ządu
Hej,

pomęczę bo mam już rozgrzebane moto i nie wiem co z tym robić.
Chciałem wyregulować zawory, więc zdjąłem sobie dzisiaj pokrywe żeby
jutro mieć rano wszystko gotowe i ew. zdążyć jeszcze po płytki.

Trochę mi mina zrzedła gdy po zdjęciu pokrywy na jednej krzywce
ujrzałem ubytek, nie miałem już czasu rozkręcać reszty żeby obrócić
wałem i pooglądać resztę ale jutro rano wezmę się za to i porobię
zdjęcia.

Jaki może być powód pojawienia się ubytków w krzywkach? Czy to może
być siadający rozrząd i stąd ten hałas? Na co zwrócić jeszcze uwagę no
i co robić? Szukać wałków?

Dzięki.
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-10-02 10:31:21
Autor: Artur Zabroński
On 2 Paź, 19:25, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

Jaki może być powód pojawienia się ubytków w krzywkach? Czy to może
być siadający rozrząd i stąd ten hałas? Na co zwrócić jeszcze uwagę no
i co robić? Szukać wałków?

Aha no i:
- w serwisie 12kkm temu mówili, że wszystko w super stanie i nie ma
problemu,
- olej tylko pełen syntetyk Castrol Power 1 Racing

--
Artur

Data: 2009-10-02 19:35:25
Autor: Arni
Artur Zabroński pisze:

[...]

a jak wyglada ten ubytek? wyrwany czy odłupany kawałek na krawedzi czy może takie złuszczenie na powierzchni roboczej?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2009-10-02 10:45:23
Autor: Artur Zabroński
On 2 Paź, 19:35, Arni <a...@NO.spam> wrote:

a jak wyglada ten ubytek? wyrwany czy odłupany kawałek na krawedzi czy
może takie złuszczenie na powierzchni roboczej?

http://www.zrxocboard.com/board/showthread.php?t=18506 o tak jak tu.
Taka jakby dziura o nieregularnym kształcie kształt ala kleks. Właśnie
znalazłem ten wątek i przypomniało mi się też pytanie FRANZZZ-a o
wadzie fabrycznej wałków w ZZR (bez odpowiedzi).

--
Artur

Data: 2009-10-02 19:51:19
Autor: BartekZX9R

Użytkownik "Artur Zabroński" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości

[...]
A Ty mowiles zeby uwazac na penkajaca rame ;)
Coz na zime bede patrzyl na swoj sprzet i przyjze sie takze temu elementowi.
A jednak bylo zostac przy suzuki ;P

pozdr

--
Bartek
Blue9'99

Data: 2009-10-03 00:20:44
Autor: TasmaN

Użytkownik "BartekZX9R" <bartlomiej.kacprzak@gmail.com> napisał w wiadomości news:ha5f6a$g38$1nemesis.news.neostrada.pl...

A jednak bylo zostac przy suzuki ;P

u mnie w Suzuki w taki sam sposob walek polecial :)))
Miesiac temu wyminialem :) Ale po calosci poszedlem i cala glowica z walkami jest od innego, nowsiejszego ;)))

-- -
TasmaN
GSXF750 + ryczacy IXIL :)))
tasman@gsxf.pl

Forum GSXF: www.gsxf.pl __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4477 (20091002) __________

Data: 2009-10-02 20:04:07
Autor: Arni
Artur Zabroński pisze:
[...]

to wygląda tak samo jak złuszczenie bieżni przeciążonego łozyska tocznego. Czyli jednak cos z tymi wałkach musi byc

Data: 2009-10-02 11:06:08
Autor: Artur Zabroński
On 2 Paź, 20:04, Arni <a...@NO.spam> wrote:

to wygląda tak samo jak złuszczenie bieżni przeciążonego łozyska
tocznego. Czyli jednak cos z tymi wałkach musi byc

Ale znalazłem tego posta, ktoś w 2007 tu też pytał i nawet ostatnio w
Top Motor mówili, że w ZZR lubią wałki lecieć. Więc chyba jeździć? Nie
pałuję pod czerwone itd. tylko normalna jazda miejska/trasa bez
szaleństw.

--
Artur

Data: 2009-10-03 02:20:27
Autor: Eskimos
Hałasująca kawa - r orząd i ubytki w wa łkach rozrządu
On Fri, 2 Oct 2009 10:25:13 -0700 (PDT), Artur Zabroński
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

nie miałem już czasu rozkręcać reszty żeby obrócić
wałem i pooglądać resztę ale jutro rano wezmę się za to i porobię
zdjęcia.

A co i po co chcesz rozbierac? Pstryknij rozrusznikiem i już.

--
Darz bór,
Eskimos

Data: 2009-10-03 10:42:48
Autor: Artur Zabroński
[...]

Nie zrobiłem zdjęć, ale pooglądałem trochę no i niektóre krzywki mają
małe ubytki, największy jest na wlocie 4 cylindra. Poszperałem w necie
i problem jest znany (w innych krajach nawet po gwarancji wymieniali
wałki), niektórzy nie wymieniają i jeżdzą i tak też zrobię :-)

BTW. Jest ktoś z Wawy komu zostało po regulacji 7 płytek 9,5mm x 255 i
chce je sprzedać? W Larssonie dopiero mogą być na środę :-(
--
Artur

Data: 2009-12-01 10:24:37
Autor: FRANZZZ
Hałasująca kawa - rorząd i ubytki w wałkach rozrządu
witam,

 to ja swojego czasu zakładałem wątek z wałkami rozrządu w ZZR-ach.
Przede wszystkim objawem poważnie wyszczerbionych wałkow są stuki lub
takie specyficzne ich grzechotanie. Jezeli w silniku nic nie słychać
to nie ma co się denerwować.  Dużo można się na ten temat dowiedzieć z
forum ZZRbikes.com, tam ludzie spotkali się z takimi przypadkami i
jest pełno fotografii oraz nagrań na ten temat. W każdym razie część
właścicieli opowiada się za wadą fabryczna - która podlegała wymianie
w ramach gwarancji, część, że wina źle działającego układu
smarowania... na forum jest  też Gość, który przeleciał ponad 45 tys
mil  na takich wałkach i nic się nie działo.  w moim przypadku ubytków
nie znalazłem, ale kiedyś z ciekawości udałem się do przedstawiciela
Kawasaki w Łodzi i ludzie stawiali oczy jak 5-cio złotowki że coś
takiego się dzieje, nie wspomnę już o wymianie w ramach gwarancji. Za
wałki powiedzieli coś koło 4 tyś pln więc odpuściłem.

Trudno jest cokolwiek radzić w takiej sytuacji. najrozsądniejszym
pomysłem jest sprzedać moto. Ja tak zrobiłem, mimo, że jeszcze raz
podkreślam, u mnie wałki były O.K.

Kawasaki spaliło się u mnie na popiół, nigdy więcej .....

pozdrawiam
Franzzz Łódź

Data: 2009-12-02 08:49:38
Autor: AZ
On 2009-12-01, FRANZZZ <franzzz@wp.pl> wrote:

 to ja swojego czasu zakładałem wątek z wałkami rozrządu w ZZR-ach.
Moze zapomniales albo nie kojarzysz ale atakowalem Cie w tym temacie
na privie :-)
Przede wszystkim objawem poważnie wyszczerbionych wałkow są stuki lub
takie specyficzne ich grzechotanie. Jezeli w silniku nic nie słychać
to nie ma co się denerwować.  DuĹźo moĹźna się na ten temat dowiedzieć z
[...]
smarowania... na forum jest  teĹź Gość, ktĂłry przeleciał ponad 45 tys
mil  na takich wałkach i nic się nie działo.
Tak to juz wszystko wiem, zglebilem temat doglebnie ;-) Nawet byly przypadki wiecej niz 45 kmil OIDP ca. 80 kmil, ja juz przestalem sie tym przejmowac, bede jezdzil a jak trzeba bedzie to za pare lat wymienie.
Narazie profilaktycznie zmienie Castrola na Motula 300V.
Trudno jest cokolwiek radzić w takiej sytuacji. najrozsądniejszym
pomysłem jest sprzedać moto. Ja tak zrobiłem, mimo, że jeszcze raz
podkreślam, u mnie wałki były O.K.

No way, Kwacker ma u mnie dozywocie ;-)
Kawasaki spaliło się u mnie na popiół, nigdy więcej .....

Ja sie nie zrazam...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-12-02 09:38:27
Autor: Jasio
On 2009-12-01, FRANZZZ wrote:

[...]

Gdybyś mógł, gwoli wyjaśnienia czemu się nie zraszasz, przypomnieć o co chodziło z tymi śrubami urwanymi przy alternatorze.
Czy to znowu nie była jakaś słabość materiału kawasaka?
I jak to rozwiązałeś?

Zdjęcie:
<http://img40.imageshack.us/img40/6013/alternator.png>

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-12-02 09:31:41
Autor: AZ
On 2009-12-02, Jasio <bylystudent@gazeta.pl> wrote:
[...]

To jedna sruba ktora trzyma ten dynks ktory wchodzi w zabierak w silniku.
Dynks mial luzno na wieloklinie walka alternatora i sie cos wyklepalo,
z tego co pamietam to wlasnie ten dynks. Moze i byla to slabosc materialu
sruby a moze przypadek, jakas wada materialowa?
Nie wazne, kupilem drugi sprawny altek za 140 PLN i po klopocie, moze
kiedys tamten posluzy za dawce bebechow.
Zdjęcie:
<http://img40.imageshack.us/img40/6013/alternator.png>

Sie zgadza.

--
Artur
ZZR 1200

Hałasująca kawa - rorząd i ubytki w wałkach rozr ządu