Halogen z czujką ruchu i kamerą

Data: 2011-03-21 14:16:00
Autor: ***Einstein***
Halogen z czujką ruchu i kamerą
Witam
Jest sobie budynek na terenie zamkniętym  (ogrodzonym), na wprost drzwi jest furtka wejściowa. Nad rzwiami jest okno, chciałbym to wykorzystać i  założyć w nim coś w rodzaju straszaka w sensie, ktoś pokonuje furtkę i w tym czasie włacza się halogen i np. kamera rejestruje to zdarzenie. Oglądałem różne oferty w internecie ale nic konkretnego nie wyczytałem. Jest możliwy zapis na karcie SD ale nie wiem jaki może być czas zapisu itd. Wiem, temat może mało zgodny z tematyka grupy, ale podobno są kamery z możliwością podpięcia pod kompa po USB. Czy ktoś mógłby wypowiedzieć się w temacie.  Wiem , najlepiej założyć monitoring, ale ..... chwilowo w tę stronę temet nie do ugryzienia.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-21 15:22:34
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Halogen z czujką ruchu i kamerą
Dnia 2011-03-21, o godz. 14:16:00
"***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał(a):

[...]

Na początek to zrezygnuj z halogena. Tylko kamera z podświetlaniem
diodami IR. Tania kamer po włączeniu halogena zanim wyostrzy obraz to
potrwa to kilka/kilkanasice sekund. Czyli najważniejszy fragment zapisu
będzie nieczytelny. A rodzaj kamery to sprawa wtórna. Czy to będzie
analog plus rejestrator/karta czy rozwiązanie po IP czy sieci to
sprawa wtórna.

Zdrówko

Data: 2011-03-21 17:47:53
Autor: diverek
Halogen z czujką ruchu i kamerą

Na początek to zrezygnuj z halogena. Tylko kamera z podświetlaniem
diodami IR. Tania kamer po włączeniu halogena zanim wyostrzy obraz to
potrwa to kilka/kilkanasice sekund.

Uwierz, nie trwa to dłużej niż 2s...

Do autora wątku:
Przy zupełnej ciemności diody IR na niewiele się zdadzą - oświetlenie będzie punktowe i mało wyraźne. Do obserwacji obszaru w świetle odbitym IR to nie te oświetlacze i nie ta półka cenowa.

Przyjrzyj się ofercie Edimaxa, seria 30xx lub coś takiego jak IC-9000. Zrobi zdjęcia i coś tam nawet zarejestruje w razie detekcji ruchu, może je wysłać na zdefiniowany FTP lub zapisać lokalnie. Na Twoje potrzeby może wystarczy, ale dla mnie to i tak będzie "lipson". Większość z nich jest na CMOS i to nie wiadomo w jakiej wersji technologii więc może być różnie z jakością w kiepskim oświetleniu.

Jeżeli chcesz coś profi to tylko markowa kamera IP z własnym lub dedykowanym oprogramowaniem (dobrym i bogatym w funkcje), ale przygotuj się na wydatek rzędu 1-1,5tys.

--
Pozdrowienia
diverek

Data: 2011-03-21 20:53:52
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Halogen z czujką ruchu i kamerą
Dnia 2011-03-21, o godz. 17:47:53
diverek <USUN_divek_TO@op.pl> napisał(a):

> Na początek to zrezygnuj z halogena. Tylko kamera z podświetlaniem
> diodami IR. Tania kamer po włączeniu halogena zanim wyostrzy obraz
> to potrwa to kilka/kilkanasice sekund.

Uwierz, nie trwa to dłużej niż 2s...

Nie w taniej kamerce.
[...]

Kilkanaście diód oświetla całkiem dobrze. Jeśli za słabe to stosuje się
większy reflektor zewnętrzny.

Przyjrzyj się ofercie Edimaxa, seria 30xx lub coś takiego jak
IC-9000. Zrobi zdjęcia i coś tam nawet zarejestruje w razie detekcji

Poza tą ostatnią do zastosowań zewnętrznych pozostałe się nie nadają.
Bo to kamery wewnętrzne. Poza tym zanim złapią ostrość po włączeniu
oświetlenia to trwa 6-8 sekund. Mam serię 15xx i 30xx (kilkanaście
sztuk) w dwóch firmach wewnątrz pomieszczeń i podgląd na bieżąco.

Alternatywa to kamera analogowa i jakaś karta DVR np. na PCI w kompie. Zdrówko

Data: 2011-03-22 07:51:56
Autor: diverek
Halogen z czujką ruchu i kamerą

Nie w taniej kamerce.

Ok, ile to jest tanio? :)

Kilkanaście diód oświetla całkiem dobrze. Jeśli za słabe to stosuje się
większy reflektor zewnętrzny.

Dalej jest to to samo rozwiązanie, choć do tej wątkowej furtki na pewno w zupełności wystarczy. Autor wątku musi jedynie pamiętać, żeby w razie incydentu nie zapomnieć wyjść i ściągnąć delikwentowi maskę, tudzież kaptur... :) To oczywiście żart, ale nikt nie nie zdaje sobie sprawy, że tam gdzie nie ma ciągłej obserwacji i natychmiastowej reakcji, monitoring na niewiele się zdaje...
Jeśli chodzi o sam reflektor IR to naprawdę trudno jest znaleźć jakikolwiek oświetlacz w cenie 200-300zł, który zamiast słupa światła dawałby oświetlenie jakiegoś większego obszaru (kilkudziesięciu m2). Nie wiem czy jesteś z branży i czy miałeś okazję pracować, np. na serii AEGIS UFLED, nie mówiąc o Black Diamond od Bosch Security Systems. To są prawdziwe reflektory, z oświetleniem brzegów sceny, doświetleniem drugiego planu itd itd. Zobacz jak świecą w porównaniu do tub za 400zł - szczenka opada (tylko cenka niestety nie :/).
Ciekawym rozwiązaniem są oświetlacze światła białego (lampy na diodach LED). Można już nawet sobie zamówić takie cudo wg własnych wymogów (projektują pod konkretny obiekt). Działają bardzo dobrze i nie są drogie. Minus - nie wykorzystasz ich na każdym obiekcie, np. militarnym.

Poza tym zanim złapią ostrość po włączeniu
oświetlenia to trwa 6-8 sekund. Mam serię 15xx i 30xx (kilkanaście
sztuk) w dwóch firmach wewnątrz pomieszczeń i podgląd na bieżąco.

No to są niestety właśnie kamery "małpki" na CMOSie technologicznie sprzed 5 lat. Zupełnie przeciętna kamera analogowa na CCD, nawet z elektronicznym filtrem IR, poradzi sobie ze słupem światła w ciągu 1-2s.

Alternatywa to kamera analogowa i jakaś karta DVR np. na PCI w kompie.

Zgadza się. Jest to mimo wszystko przy niewielkich systemach wciąż rozwiązanie o najlepszym stosunku jakość/cena.

--
Pozdrowienia
diverek

Data: 2011-03-22 10:04:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Halogen z czujką ruchu i kamerą
Dnia 2011-03-22, o godz. 07:51:56
diverek <USUN_divek_TO@op.pl> napisał(a):

> Nie w taniej kamerce.

Ok, ile to jest tanio? :)

Najtańsze kamerki IP. Czyli 200-300PLN

[...]

Dokładnie. Choć z tzw. "życia" wiem że w 99% koleś zapomina i kapturze
czy szaliku. Monitoring to nadzór ciągły i wtedy jest skuteczny.
Inaczej to tylko dokumentacja choć jak ktoś zauważy kamerę to
przeskoczy nie przez furtkę a w rogu ogrodzenia poza polem widzenia
kamery. Taka kamerka sprawdza się raczej jako wideofon a nie jako
system dozoru.

[...]

Mam kilka instalacji które nadzoruję, tworzyłem i nadzorowałem ciut
więcej. Wiem ile kosztują dobre reflektory. ;-) Dziś sprawdziłem -
kamer IC-1510 w ciemnym korytarzu po włączeniu źródła światła z boku
ostrzy około 4 sekund zanim da się rozpoznać kto jest w korytarzu. IMHO
zdecydowanie za długo no ale nie ja to instalowałem - ja tylko
administruję serwerem gdzie leci zapis.

[...]

Dla MON-u nei robiłem więc nie mam takich ograniczeń.

> [...]

Zgadza się. Jest to mimo wszystko przy niewielkich systemach wciąż rozwiązanie o najlepszym stosunku jakość/cena.

Przy czym można czasami za 100-200PLN kupić używane kamery zewnętrzne z
obudową, grzałką i podświetleniem. Czarno-białe oczywiście. Do tego
tania karta, kabel, zasilacz i za 300-400PLN można zrobić całkiem fajny
system amatorski.

Zdrówko

Halogen z czujką ruchu i kamerą