Halogeny - komuś wybuchła?

Data: 2011-03-11 22:49:14
Autor: Grzexs
Halogeny - komuś wybuchła?
Nie zastosowałem w swoim mieszkaniu jeszcze ani jednej żarówki halogenowej.
Zacofanie? Chcę na próbę kupić i wkręcić ze dwie E27.
Żarówka podobno może wybuchnąć i nie wolno jej stosować bez osłony.
Prawda to? Komuś z Was wybuchła? Halogeny są fajne i warto w tą stronę iść,
czy przeciwnie, dać sobie spokój? Trwałe są? Dużo jaśniej świecą? Na
stronach www sobie poczytałem, ale zależy mi na opinii konkretnego
użytkownika, a nie na jeakichś teoretycznych rozważaniach, nierzadko
związanych z reklamą.

Miałem kiedyś 2 halogeny i wywaliłem i więcej nie dam się w to wkręcić. Przepalały się co jakieś 3 m-ce (230 V), potem wymieniłem na 12 V i… też to samo. Bardzo mnie drażniło to silne punktowe światło. Niby oprawa i sposób montażu miało zabezpieczać przed „zerkaniem” na nie, ale nie do końca. No i bardzo się grzeją.

--
Grzexs

Halogeny - komuś wybuchła?