Ham erykański budżet

Data: 2015-10-30 02:38:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ham erykański budżet
Nie mogę pojąć, do jakiego pułapu Hamerykanie mogą zadłużać się.
Pojmuję, że właśnie ustalili to, ale nie znam pułapu. Ktokolwiek
słyszał, ktokolwiek wie...

BTW... Nie wiem, czy ja im udzielę kredytu ;) -- z uwagi
oczywiście na wojnę w Donbasie. Napad na te dwa suwerenne
państwa (Donieck i Ługańsk) to poważny błąd...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-30 17:21:44
Autor: J.F.
Ham erykański budżet
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n0uiah$esg$1@node2.news.atman.pl...
Nie mogę pojąć, do jakiego pułapu Hamerykanie mogą zadłużać się.
Pojmuję, że właśnie ustalili to, ale nie znam pułapu. Ktokolwiek
słyszał, ktokolwiek wie...

Sky is the limit :-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Monetary_policy_of_the_United_States
https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_System

BTW... Nie wiem, czy ja im udzielę kredytu ;) -- z uwagi
oczywiście na wojnę w Donbasie. Napad na te dwa suwerenne
państwa (Donieck i Ługańsk) to poważny błąd...

Nie musisz - oni sami sobie pozycza :-)

J.

Data: 2015-10-30 19:27:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ham erykański budżet

"J.F." 56339925$0$692$65785112@news.neostrada.pl

Nie mogę pojąć, do jakiego pułapu Hamerykanie mogą zadłużać się.
Pojmuję, że właśnie ustalili to, ale nie znam pułapu. Ktokolwiek
słyszał, ktokolwiek wie...

Sky is the limit :-)

Jaki skaj? Na skórę ich nie stać? Choćby ekologiczną, albo proekologiczną?
Aż taka tam nędza? Jak duży może być teraz dług rządu USA?

[...]

Tym lepiej -- nie będę miaU na suumieniu. ;)

-=-

Więc jeszcze raz -- na jaki pułap jest zgoda?
Aby było jasne -- IMO to żaden dług.
Ale nie to jest tutaj istotne.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-31 13:14:23
Autor: P03
Ham erykański budżet
[...]

Obecnie jest to limit w wysokości 19,6 bln dolarów.
I został osiągnięty i przekroczony.
Z ich zadłużeniem to tak jak w dowcipie z kim graniczy Rosja
(no oczywiście z kim chce)
http://www.anony.ws/i/2015/10/31/National-Debt-and-Interest.png
http://graphics.wsj.com/federal-debt-limit-guide/
http://independenttrader.pl/independent-trader-news-tydzien-42-43.html

--
P03

Data: 2015-10-31 18:43:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ham erykański budżet

"P03" n12b6t$5m7$1@dont-email.me

Obecnie jest to limit w wysokości 19,6 bln dolarów.

Czyli ponad 17 bilionów to dawno nieprawda?

I został osiągnięty i przekroczony.
Z ich zadłużeniem to tak jak w dowcipie z kim graniczy Rosja
(no oczywiście z kim chce)

Czy ja wiem, czy chce?... Życie zmusza... ;)
Rosjan jest mało -- nie stać ich na ,,uprzejmości''.
Aby przeżyć -- po prostu muszą...
Dali się kiedyś wciągać w wojny domowe (nie tylko te sprzed
100 lat, bo Iwan Groźny też rżnął) i muszą jakoś radzić
sobie w dzikim otoczeniu...

http://www.anony.ws/i/2015/10/31/National-Debt-and-Interest.png
http://graphics.wsj.com/federal-debt-limit-guide/
http://independenttrader.pl/independent-trader-news-tydzien-42-43.html

   6. Szwajcaria zmniejsza dopuszczalną dźwignię finansową w bankach do 20:1

IMO i tak dużo. Ale czy to nie oznacza wzrostu kosztu pieniądza?
(szwajcarskiego pieniądza...)

Wracając co bilionów... Widać wyraźnie, że osiemdziesiąte lata
przyniosły przełom a obecne lata to niemal pionowe wznoszenie
się... [oby nie było przeciągnięcia]

   Najwyraźniej wykłady Wałęsy nie poszły w las, ponieważ
   mamy empiryczny przykład plusów ujemnych.

Nie wiem, co to derywaty, więc ciężko mi coś zrozumieć.
Wiem, czym są aktywa banków, ale nie wiem, co to derywaty.

-=-

Czy przypadkiem (bądź celowo?) nie jest tak, że zmniejszenie lewaru to
zwiększenie nie tylko kosztu kredytu, ale przede wszystkim zwiększenie
ceny depozytu? -- zwiększenie zysku depozytariuszy składających swe
zaskórniaki w banku?

-=-

   http://independenttrader.pl/czy-banki-w-polsce-sa-bezpieczne.html
   Problem jest na tyle duży, że aktywa banków znacznie przerastają PKB poszczególnych krajów:

IMO państwo to po prostu instytucja, która może i upaść, i zadłużać się...

   Holenderski sektor bankowy jest 4 krotnie większy od PKB Holandii.
   Średni współczynnik dla UE wynosi 350% podczas gdy w Polsce zaledwie
   50% PKB. Wielkość sektora bankowego w wielu krajach sugeruje, że nie
   ma możliwości wyratowania go z pomocą państwa.

   Gdy tylko pojawią się pierwsze poważne problemy większość finansowych
   gigantów zrobi wszystko by tylko utrzymać płynność. Oznacza to, że mogą
   ściągać nadwyżki ze spółek córek m.in. z polskich banków. W krótkim czasie
   sytuacja bezpiecznych polskich banków mogłaby się zmienić diametralnie.
   Poniżej przedstawiam listę największych polskich banków oraz ich głównych
   akcjonariuszy.

A nie jest tak, że te matki nie mogą drenować swych polskich córek?
To ponoć dar/osiągnięcie Balecrowicza -- zakaz transferu z córek do macierzy.

Problemem może być egzekucja tego prawa. Co wówczas, gdy polska córka zakupi
u swej (czy nawet cudzej, ale ulokowanej poza Polską) matki stołek za bilion
dolarów? :)

Z tabelki wynika, że polskie to tylko BOŚ i LCzarnecki.
PKO BP SA niby polski -- 31% polskiego Skarbu Państwa.

(; BTW czy nie czas, aby warto było pisać >>Długu Państwa<<, zamiast >>Skarbu Państwa<<? ;)

I BTW PKO BP SA -- w tabeli najwyższe aktywa.
Wiedziałem, że to duży bank, ale nie wiedziałem, że pod ty względem największy.

Oba pierwsze (pod tym względem) banki zamykają roczny budżet RP. (187 i 146)
Cztery (101, 99, 70, 53) kolejne -- także... Pozostała siódemka z tabelki nie
domyka (52, 50, 48, 37, 38, 33, 17) kolejnego ,,roku''. ;)

Nie widać w tabelce Citiego...
Kto pożycza w PKO BP SA? Emeryci i renciści? ;)

U Millego mam ponad/około 50% swego kieszonkowego.
A Mille jest (wg tego artykułu) w czołówce zagrożenia...

BTW -- uznałem, że przekroczyłem próg nadziei stabilnego
prowadzenia wojen już nie stabilizacyjnych, ale także wyzwoleńczych.
Na moje starania nałożyły się dary Boskie -- sytuacja międzynarodowa
(Rosja, Chiny, Indie, Watykan) i wewnątrzpolska...

Sympatia do Donbasu sprawiła, że nie zainwestowałem w dolary -- a te skoczyły
o 1/3 w górę. Cóż -- sentymenty bywają kosztowne, ale warto zauważyć, że choć
nie zarobiłem pieniędzy, to zyskałem spokój i nie straciłem zbyt wiele.

Wojna to podstawa w historii.
Językoznawcy uczą o tworzeniu czy budowaniu -- historycy uczą o wojowaniu. ;)
Zazwyczaj każdy uważa swoją wojnę (jak Polacy powstania -- Listopadowe,
Śląskie, Wielkopolskie, Styczniowe) za dobre, zaś inne (jak kurdyjskie)
za niedobre... :) Ale czy Kurdystan, czy Lechistan, czy Donbas -- IMO
zawsze problem jest ten sam. (pieniądze, władza, czystki etnicznoreligijne...)

Citi jest w kolejnej ,,transzy'' zagrożeniowej -- jako bank z Ameryki.

   W drugiej turze odrzuciłbym banki w posiadaniu USA ze względu na
   ryzyko nagłego załamania się dolara

Co tego dolara ma załamać? Inwestycja w ropę po bankructwie Wenezueli?

   co z kolei mogłoby pociągnąć za sobą zarówno CitiGroup jak i GE.
   Przeszłość pokazała już że obie firmy są pod parasolem rządu USA,
   który wyratował je w 2008 roku na koszt podatnika.

A czym wyratował? Oczywiście tym, co pożyczył w bankach?...

   Czasy się jednak zmieniły podobnie jak procedura ratowania banków
   i w mojej opinii jest to wystarczający powód aby unikać zarówno
   Banku Handlowego jak i BPH.

   Kolejnymi bankami, w przypadku których poważnie zastanowiłbym się
   czy zdeponować w nich środki to ING oraz BGŻ. Przyczyną jest ogromne
   zalewarowanie sektora bankowego w Holandii. Co prawda Rząd Holandii
   już raz dokapitalizował ING ratując go przed upadkiem lecz nie
   posiada żadnych udziałów w banku.

Niewiele z tego rozumiem... Aktywa banków przerastają nie tylko budżety
państwowe, ale nawet całe PKB... Czym zatem ratują państwa? Jeśli nawet
państwa spieniężą całe PKB -- nie spłacą kredytów udzielonych przez banki!

   Relatywnie bezpieczne banki:
   Bank Gospodarstwa Krajowego, PKO BP, BRE Bank (mBank, MultiBank)...

Czyli Polacy wypadają najsumienniej, skoro PKO BP z najwyższymi aktywami śpi spokojnie! ;)

   Generalnie Polski sektor bankowy wypada bardzo dobrze na tle Europy
   czy USA. Przez lata banki prowadziły bardzo konserwatywną politykę
   koncentrując się na akcjach depozytowo-kredytowych nie spekulując
   na rynku derywatów. Jednakże dwie sytuacje mogą negatywnie rzutować
   na bezpieczeństwo banków:

     - nagłe załamanie się gospodarki w skutek czego
       odsetek zagrożonych kredytów znacznie wzrośnie
     - brak płynności w systemie bankowym w skutek czego
       polskie banki mogą szybko utracić status bezpiecznych banków

   Aby nie kończyć pesymistycznie muszę przytoczyć przykład upadku
   amerykańskiego giganta AIG z przed 5 lat.

'sprzed', nie 'z przed'

Jakoś AIG żyje, nie upadł zupełnie.

-=-

I pociecha: ;)

    Co prawda kryzys jaki nad nami wisi będzie moim zdaniem dużo bardziej
    destrukcyjny niż ten z 2008 roku i wiele banków upadnie. Przerodzi się
    to w utratę zaufania w systemie bankowym i być może w całej Europie
    czasowo zostaną zablokowane wypłaty aby powstrzymać ewentualną panikę.

Fajne...

    Nie byłoby to oczywiście nic nowego. Takie sytuacje mają miejsce non stop
    tylko w mediach się o nich nie mówi. Osobiście bardzie cenię sobie płynność
    i niezależność od systemów bankowych niż 3% z lokaty lecz każdy musi myśleć
    i planować działania zgodnie z własnym rozsądkiem.  Niemniej ryzyko problemów
    z depozytami w BGK oceniam poniżej 1%, a w przypadku PKO BP poniżej 2% jeżeli
    chodzi o najbliższe 5 lat.

    Dla spekulantów zaznaczam, iż nie posiadam żadnych akcji jakiegokolwiek
    opisywanego przeze mnie banku.

-=-

IMO można powiedzieć -- dywersyfikacja jako antidotum, ale IMO banki są zbyt
ciasno ze sobą związane, aby dywersyfikacja mogła tu cos gwarantować, chyba,
żeby wyjść poza banki... Jednak z zapowiedzi wynika, że kolejne lata będą
dobre głównie dla dzieciorobów...

Może to i dobrze -- toż człowiek jest wartością najwyższą w tym systemie.
Jednak być może warto broniąc dzieci, nie niszczyć dorosłych, i to dorosłych
emocjonalnie/mentalnie, nie tylko dorosłych biologicznie? :)

Wiara w to, że dzisiejsze dzieci nakarmią kiedyś staruszków może okazać się płonną:

 -- obecne dzieci mogą wyjechać stąd
 -- obecne dzieci mogą okazać niewdzięczność
 -- obecne dzieci mogą nie dostrzec poprawy
    swej sytuacji mimo wspierania dzieciorobów
 -- obecne dzieci mogą po prostu nie podołać
    rzeczywistości po latach sponsorowania pieluch
    [zarówno tradycyjnych -- tetrowych, jak i mentalnych]

-=-

Tradycyjnie ponawiam propozycję zlikwidowania ZUS z jednoczesną skuteczną
osłoną świadczeniobriorców. Banki w Polsce stoją zdecydowanie stabilniej
niż ZUS. A zagrożone banki zagraniczne finansowo/gospodarczo stoją jednak
zdecydowanie lepiej niż niezagrożone polskie państwo... :)

Nie ma Milicji Obywatelskiej, ale jest PP.
Nie ma GieeSów, ale są galerie handlowe...
Wiele osiągnięć zniknęło z platformy życia (nawet sama
Platforma Obywatelska kurczy się) ale życie nadal trwa...

ZUS jest ponadczasowy i pnadpartyjny. (powstał bardzo dawno; Alot był działaczem Solidarności...)

I jest utrzymywany przez polskich podatników -- którymi rzekomo ów ZUS opiekuje się.
IMO nie stać na s na tak opiekuńcze ) państwo. Przypomnę tylko niektóre punkty opieki:

 ponad 8 miliardów oparów pieniężnych
 800 milionów rocznie na system informatyczny
   (szczelny -- w odróżnieniu do obiegu pieniądza z wyższego punktu)

Szczelność/zamkniętość tego systemu to brak kodów źródłowych. :)
Efektem -- konieczność płacenia owych 800 milionów rocznie...

A ile kosztował ów zamknięty system? Ano są to miliardy...

-=-

Czy do płacenia 500/dziecko potrzeba ZUS, czy pieniędzy od podatników?
Odpowiedź jest prosta i jednoznaczna.

Podobnie z emeryturami, rentami, zasiłkami -- nie ZUSu potrzeba,
lecz podatników gnębionych przez ZUS, aby można było płacić te
świadczenia.

ZUS gwarantuje zatem nie płacenie świadczeń, lecz -- trudności w płaceniu tychże świadczeń...

Co innego producenci pieluch. :)
Skoro naród potrzebuje pieluch -- potrzebni są producenci (czy choćby importerzy) pieluch.
Jednak ZUS nie produkuje pieniędzy -- ZUS marnuje pieniądze.

Jakby w porze powodziowej sztucznie nawadniać pola i łąki... ;)
Ogrzewać domy w upalne lato czy chodzić mieszkania w mroźne zimy...

ZUS mógł  mieć sens wtedy, gdy przyrost naturalny był duży -- gdy
na jednego emeryta pracowało wielu młodych ludzi. Obecnie zostaje
jedynie efekt ubezpieczeniowy -- loteria. :)

W ubezpieczeniach komunikacyjnych zależy nam na małej szkodowości.
Jednak w emeryturze ,,nieszczęśliwym wypadkiem'' jest nie śmierć
ubezpieczonego, lecz jego życie.

-=-

Czy istnieje jakikolwiek argument przemawiający za utrzymywaniem ZUS?
Czy usunięcie pośrednika w łańcuchu redystrybucyjnym

   (podatnik-- >pośrednik-- >świadczeniobiorca)

może naprawdę być postrzegane jako zagrożenie dla świadczeniobiorcy?

Kres życia tego pośrednika jest przykry JEDYNIE dla tegoż pośrednika.
O jedną (wcielą!!) gębę mniej do karmienia!

-=-

Wracając do Ameryki... Na dolarach oni piszą jakoś tak:

   In GOD we trust

lub podobnie? G -- to gold, o -- to oil?... ;)

Cóż z tego, że rząd USA jest zadłużony, skoro ma na oku Afrykę z jej zasobami?

IMO część tych ,,długów'' to po prostu opłata za interwencje wojska USA.
Nikt nigdy nie wyciągnie ręki po te ,,długi''.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Ham erykański budżet