Data: 2013-07-10 03:20:05 | |
Autor: suryga | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
- czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkach Kuzyn też tak mówił chciał zaoszczędzić na klockach hamulcowych 100 zł później wymieniał sprzęgło za 1000 zł. Hamowanie silnikiem się stosuje ale w autobusach i dużych ciężarówkach. Ale tam są do tego są odpowiednie układy. |
|
Data: 2013-07-10 10:46:15 | |
Autor: AZ | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
On 2013-07-10, suryga@gmail.com <suryga@gmail.com> wrote:
To niech sie kuzyn nauczy hamowac silnikiem. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-07-10 10:55:57 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail suryga@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Chcesz powiedziec, ze jezdzac po gorach osobówką nie powinno sie hamować silnikiem???- czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl, że ktoś wbrew woli próbował będzie mnie leczyć |
|
Data: 2013-07-10 13:40:48 | |
Autor: Axel | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
news:10072013.33419551budzik61.poznan.pl... Chcesz powiedziec, ze jezdzac po gorach osobówką nie powinno sie hamować- czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporychKuzyn też tak mówił chciał zaoszczędzić na klockach hamulcowych 100 zł Chciał powiedzieć, że trzeba umieć hamować silnikiem, a kuzyn nie umiał... -- Axel |
|
Data: 2013-07-10 17:00:49 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail axel.usunto@op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Chciał powiedzieć, że trzeba umieć hamować silnikiem, a kuzyn nie No chyba dokładnie to... Swoja droga gory to fajny test - jedziesz za kims 30 sekund i juz wiesz, ze ktos nie umie jeżdzic :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każdy człowiek ma jakiegoś fioła, ale zdaje się, że największym jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis |
|
Data: 2013-07-10 22:24:28 | |
Autor: spider | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
W dniu 2013-07-10 19:00, Budzik pisze:
No chyba dokĹadnie to... Bo ludzi tego nie uczÄ na kursach :) Dopiero ktoĹ starszy staĹźem moĹźe takiego kierowcÄ czegoĹ nauczyÄ. ByĹem ze znajomymi turystycznie w Grecji, to jeden z naszych kierowcĂłw naciskaĹ sprzÄgĹo razem z hamulcem przy kaĹźdym zwalnianiu przed zakrÄtem czy z gĂłrki bo tak go nauczyli :) |
|
Data: 2013-07-11 09:36:34 | |
Autor: Myjk | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Wed, 10 Jul 2013 22:24:28 +0200, spider
Bo ludzi tego nie uczÄ na kursach :) UczÄ , poza tym ludzie gĹowy sami nie majÄ ? :P Znam czĹowieka, przedstawiciela handlowego, ktĂłry robi rocznie 4x tyle km co ja. Dwa lata temu pojechaliĹmy wspĂłlnie na narty do Francji. JakieĹź byĹo moje zdziwienie gdy koleĹ zjeĹźdĹźajÄ c z gĂłrki na serpentynach wyrzuciĹ na luz i jechaĹ na hamulcu. Pierwsze moje pytanie -- benzyny ci nie szkoda? Drugie pytanie -- chcesz skoĹczyÄ jak pielgrzymi w Grenoble? Co ciekawe to wĹaĹnie do Grenoble zjeĹźdĹźaliĹmy po zakupy. ;) OdpowiedĹş: Yy... ale dlaczego? Obok siedziaĹ jego _mĹodszy_ brat i na to rzeknie: "Masz jechaÄ na biegu caĹy czas, bo wtedy silnik nic nie pali -- do tego jeszcze hamujesz silnikiem nie zuĹźywajÄ c tak duĹźo, a przede wszystkim, nie grzejÄ c klockĂłw -- hamulcami tylko zwalniasz na ostrzejszych zakrÄtach! Ja pierd*****le, kto ciÄ uczyĹ jeĹşdziÄ?" :D Na co kierowca bombowca: "Ale przecieĹź bÄdzie silnik strasznie wyÄ i podobno skrzynia siÄ psuje od takiej jazdy!" NadmieniÄ, Ĺźe to wycie w przypadku TFSI to siÄ u niego zaczynaĹo juĹź przy 3 tys. obrotĂłw. :/ Jak widaÄ nie tylko sprzÄgĹo ale i skrzynia sÄ zagroĹźone przy jeĹşdzie z gĂłrki na biegu. Do tego silniki wyjom (moĹźe z bulĂł?)! W zeszĹym roku poejchaliĹmy do Austrii. Ten sam kierowca, to samo auto (Octavia 1.8 TFSI), pod gĂłrkÄ 1,5 tys. (bo inaczej silnik wyje), z gĂłrki praktycznie caĹy czas na heblach (ale tym razem juĹź na biegu, wiÄc nauka nie poszĹa w las). :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-11 09:48:16 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
W dniu 2013-07-11 09:36, Myjk pisze:
Wed, 10 Jul 2013 22:24:28 +0200, spider Nic tylko jechaÄ za nim na zjazdach. Bo przed nim to doĹÄ niebezpieczne. Na podjazdach lepiej teĹź byÄ z tyĹu, tylko ze sporym odstÄpem. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2013-07-11 13:48:34 | |
Autor: RadoslawF | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia 2013-07-11 09:48, Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
A wiecie jaki procent naszego kraju to góry i że większośćW zeszłym roku poejchaliśmy do Austrii. Ten sam kierowca, to samo autoNic tylko jechać za nim na zjazdach. Bo przed nim to dość niebezpieczne. kierowców zna je tylko z telewizji ? Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-11 12:32:11 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
A wiecie jaki procent naszego kraju to góry i że większośćW zeszłym roku poejchaliśmy do Austrii. Ten sam kierowca, to samoNic tylko jechać za nim na zjazdach. Bo przed nim to dość No i? Nawyki mozna równiez wyrobić w jeździe na płaskim. A skoro prawko ma równiez na góry, to przynajmniej jakąs terie warto by znać. Duzo ważniejsze wiedziec o hamowaniu w górach niz np. ile kg mozxna przewozic w jakis przyczepce czy tym podobne bzduury w pytaniach egaminacyjnych. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może", ma na myśli "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomatą." Henry Louis Mencken |
|
Data: 2013-07-11 15:05:32 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
W dniu 2013-07-11 14:32, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Chyba na deskorolce. Takie nawyki to można sobie wyrobić jak jest taka potrzeba, a nie ot tak. Ludzie nawet ręcznego nie zaciągają, ponieważ to "niepotrzebne". Będzie jeździł regularnie w takie tereny to się ucywilizuje (albo i nie). A skoro prawko ma równiez na góry, to przynajmniej jakąs terie warto by Na autostrady też ma i co z tego? Będzie jeździł to się nauczy (albo i nie). Duzo ważniejsze wiedziec o hamowaniu w górach niz np. ile kg mozxna Ciężko stwierdzić co się komuś może przydać i kiedy ("miota nim jak szatan"). |
|
Data: 2013-07-11 14:26:47 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Nie wierze.No i? 90% złych nawyków bedzie mozna zauważyć podczas jazdy na płaskim. Uwazasz, ze jak ktos na górce nie jedzie na biegu, to nie zauwazysz tego natretnego wciskania sprzegła na płaskim? Uwazasz, ze jak ktos bez sensu przyhamowywuje co chwile, to nie zauwazysz, ze bezsensownie wciska hamulec, zamiast na biegu odpuscic gazu? A skoro prawko ma równiez na góry, to przynajmniej jakąs terie warto I znów: jJak bedzie wiedział, że: - obserwujemy w lusterkach co sie dzieje - kierunkowskaz wlączamy odpowiednio wcześniej - nie wjezdzamy pod ryj to tak samo dobrze poradzi sobie na autostradzie jak na zwykłej krajówce czy dwujezdniówce wm iejscie. Nie chodzi o to, zeby uczyć na pamięć, tylko oto, zeby uczulić gdzie w razie czego sobie to sprawdzić. Miota nim jak szatan a na kursie miał przeciez to wykładane... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower." Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę." |
|
Data: 2013-07-11 21:14:34 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
W dniu 2013-07-11 16:26, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: W co nie wierzysz? 90% złych nawyków bedzie mozna zauważyć podczas jazdy na płaskim. Ale co ma do tego moje zauważanie? Prawidłowo to się może nauczyć jeździć z potrzeby, a nie z teorii gdzieś zasłyszanej. Może się też nie nauczyć jak da radę od święta dojechać swoim stylem. Uwazasz, ze jak ktos bez sensu przyhamowywuje co chwile, to nie zauwazysz, Ale co ma do tego moje zauważanie? Ja wiem jak to wygląda w praktyce, co warto robić, kiedy i jaki to ma sens. Znam tez ludzi, psychikę itd. i wiem jak to działa. A skoro prawko ma równiez na góry, to przynajmniej jakąs terie warto Teoria to jedno, praktyka drugie. Jak nie będzie jeździł w 'trasie' to się wielu rzeczy nie nauczy, nie będzie miał prawidłowych nawyków, a teorię szybko zapomni. Nie chodzi o to, zeby uczyć na pamięć, tylko oto, zeby uczulić gdzie wDuzo ważniejsze wiedziec o hamowaniu w górach niz np. ile kg mozxna Na takie uczulenie dobrze działa muchozol - taki codzienny. Miota nim jak szatan a na kursie miał przeciez to wykładane... Właśnie udowodniłeś, że teoretyzowanie o teorii można sobie w buty włożyć. Jak tego nie zderzysz z praktyką (i nie okaże się przydatne) to zapomnisz, uznasz za nieistotne itd. |
|
Data: 2013-07-11 23:00:41 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail futrzak@polbox.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Nie wierze. Cavallinujesz... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka, 4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy i kupic wózek dziecięcy. ;-) |
|
Data: 2013-07-12 08:07:59 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
W dniu 2013-07-12 01:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail futrzak@polbox.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Nie, to Tobie argumentów zabrakło. Niestety, teoria może jest i piękna, ale jak nie ma tego potrzeby realizować w praktyce, to się tego najczęściej nie realizuje i zapomina. |
|
Data: 2013-07-12 09:00:47 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Nie wierze. TAK to Tobie argumentów zabrakło. cavallinowanie to sposób ciecia cytatów i nie ma z dyskusją nic wspolnego. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców, a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer |
|
Data: 2013-07-12 12:00:14 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
W dniu 2013-07-12 11:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Misiu pluszowy, Ty właśnie zachowałeś się powyżej jak osoba, której zachowania mi próbujesz przypisać. Nie było z mojej stron żadnego cavallinowego cięcią cytatów, ich modyfikacji itd. Odpowiedziałem punkt po punkcie na to co pisałeś: Początek: " > Chyba na deskorolce. Takie nawyki to można sobie wyrobić jak jest > taka potrzeba, a nie ot tak. Ludzie nawet ręcznego nie zaciągają, > ponieważ to "niepotrzebne". Będzie jeździł regularnie w takie > tereny to się ucywilizuje (albo i nie). > Nie wierze. 90% złych nawyków bedzie mozna zauważyć podczas jazdy na płaskim. Uwazasz, ze jak ktos na górce nie jedzie na biegu, to nie zauwazysz tego natretnego wciskania sprzegła na płaskim? Uwazasz, ze jak ktos bez sensu przyhamowywuje co chwile, to nie zauwazysz, ze bezsensownie wciska hamulec, zamiast na biegu odpuscic gazu? " Moja odpowiedź: " > Nie wierze. W co nie wierzysz? > 90% złych nawyków bedzie mozna zauważyć podczas jazdy na płaskim. > Uwazasz, ze jak ktos na górce nie jedzie na biegu, to nie zauwazysz tego > natretnego wciskania sprzegła na płaskim? Ale co ma do tego moje zauważanie? Prawidłowo to się może nauczyć jeździć z potrzeby, a nie z teorii gdzieś zasłyszanej. Może się też nie nauczyć jak da radę od święta dojechać swoim stylem. > Uwazasz, ze jak ktos bez sensu przyhamowywuje co chwile, to nie zauwazysz, > ze bezsensownie wciska hamulec, zamiast na biegu odpuscic gazu? Ale co ma do tego moje zauważanie? Ja wiem jak to wygląda w praktyce, co warto robić, kiedy i jaki to ma sens. Znam tez ludzi, psychikę itd. i wiem jak to działa. " itd. Gdzie tam masz cięcie cytatów itd.? Jak na razie nawet nie odpowiedziałeś na pytanie w co nie wierzysz, a może to by było pomocne w ewentualnej dyskusji, której jak widzę unikasz w dość mało wyszukany sposób. |
|
Data: 2013-07-12 10:29:47 | |
Autor: Jan Koval | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <news@wp.pl> napisał w wiadomości news:krmaje$dnn$1node1.news.atman.pl... taka potrzeba, a nie ot tak. Ludzie nawet ręcznego nie zaciągają, Skoro wszyscy im wmawiają, że używanie ręcznego prowadzi do zapiekania się linki... |
|
Data: 2013-07-12 12:53:02 | |
Autor: RadoslawF | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia 2013-07-12 10:29, Użytkownik Jan Koval napisał:
taka potrzeba, a nie ot tak. Ludzie nawet ręcznego nie zaciągają, W sieci czy w rozmowach panuje wiele popularnych idiotyzmów. Zapiekanie szybciej nastąpi kiedy ręcznego nie używasz i linka stoi nieruchomo. Problem swojego czasu sprawiała pora zimowa, jak w czasie jazdy było ciepło i stara linka załapała wilgoci, zostawiłeś potem pojazd na ręcznym i w nocy ta wilgoć zamarzła to faktycznie miałeś problem. I z tego różni geniusze wymyślili zasadę że lepiej ręcznego nie używać. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-11 15:22:56 | |
Autor: Myjk | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Thu, 11 Jul 2013 12:32:11 +0000 (UTC), Budzik
Nawyki mozna rĂłwniez wyrobiÄ w jeĹşdzie na pĹaskim. Pewnie Ĺźe moĹźna, ale trzeba myĹleÄ. :> MoĹźe dlatego przednie klocki wymieniĹem po 80 tys., tylne po 97 w wiÄkszoĹci jeĹźdĹźÄ c w korkach po Wawie. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-11 14:26:47 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail myjkel@nospam.op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Myśleć, to jedno.Nawyki mozna równiez wyrobić w jeździe na płaskim. Ale to jest też kwestia nauczycieli. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam. |
|
Data: 2013-07-11 21:21:31 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
W dniu 2013-07-11 15:22, Myjk pisze:
Thu, 11 Jul 2013 12:32:11 +0000 (UTC), Budzik A, taka maĹa licytacja - dobra, klocki przĂłd po 100kkm, szczÄki tyĹ ~150kkm. NajwiÄcej wielkomiejskie korki... |
|
Data: 2013-07-12 00:09:22 | |
Autor: cef | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Artur MaĹlÄ
g wrote:
Pewnie Ĺźe moĹźna, ale trzeba myĹleÄ. :> MoĹźe dlatego przednie klocki Przebijam. Klocki przĂłd 135kkm, ale jednak gĹĂłwnie autostrady, a z tyĹu nic nie ruszaĹem - sprzedaĹem jak miaĹ 265kkm |
|
Data: 2013-07-12 11:39:20 | |
Autor: Michoo | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
On 11.07.2013 15:22, Myjk wrote:
Thu, 11 Jul 2013 12:32:11 +0000 (UTC), BudzikA sprzÄgĹo? -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-07-12 12:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail michoo_news@vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
A mozesz wytłumaczyc, dlaczego sprzegło miałoby sie bardziej zuzywac?A sprzęgło?Nawyki mozna równiez wyrobić w jeździe na płaskim. Tak mechanicznie... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny, że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ |
|
Data: 2013-07-12 15:08:30 | |
Autor: Michoo | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
On 12.07.2013 14:00, Budzik wrote:
Osobnik posiadający mail michoo_news@vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:Bo wykonujesz znacznie więcej cykli łączenie-rozłączenie. Szczerze mówiąc nie wierzę w _znaczne_ zużycie sprzęgła, ale dojeżdżając do świateł przy hamowaniu silnikiem robię dwie albo trzy redukcje. To zauważalnie więcej niż u kogoś kto tylko wciska sprzęgło i hamuje na luzie - dlatego zapytałem jak tam sprzęgło - ciekawi mnie czego mogę się spodziewać. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-07-12 15:23:45 | |
Autor: cef | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Michoo wrote:
Szczerze mówiąc nie wierzę w _znaczne_ zużycie sprzęgła, ale Po co? |
|
Data: 2013-07-12 15:29:51 | |
Autor: Michoo | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
On 12.07.2013 15:23, cef wrote:
Michoo wrote: A bo czemu nie? Niskie spalanie i spokojna jazda. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-07-12 19:20:07 | |
Autor: cef | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Michoo wrote:
Szczerze mówiąc nie wierzę w _znaczne_ zużycie sprzęgła, ale Przerost formy nad treścią. Jak już tak musisz wszystko na siłę, to może jeszcze sygnalizuj zamiar skrętu silnikiem :-) |
|
Data: 2013-07-15 11:12:57 | |
Autor: Michoo | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
On 12.07.2013 19:20, cef wrote:
Michoo wrote: Dlaczemu? Jak już tak musisz wszystko na siłę, Jakie tam na siłę? Jadę 90 i widzę, że nie zmieszczę się na najbliższych światłach, noga z gazu a po chwili redukcja. Po chwili redukcja i zbliżam się do świateł w okolicy 50km/h. Ostatnia redukcja i albo dodaję gazu bo światła się zmieniły albo sprzęgło+hamulec i czekam. jeszcze sygnalizuj zamiar skrętu silnikiem :-) Wolałbym, żeby mój silnik niczego nie sygnalizował. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-07-16 16:35:16 | |
Autor: Shrek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
On 2013-07-12 15:29, Michoo wrote:
Po co? A czemu niższe niż dotoczenie się na aktualnym biegu do powiedzmy 1000 obr na minute i dohamowanie hamulcem? Shrek. |
|
Data: 2013-07-12 15:29:56 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Hello cef,
Friday, July 12, 2013, 3:23:45 PM, you wrote: Michoo wrote: Szczerze mówiąc nie wierzę w _znaczne_ zużycie sprzęgła, ale Po co? Chyba tylko po to, żeby "udowodnić", ze hamowanie silnikiem niszczy sprzęgło :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-07-12 22:16:11 | |
Autor: J.F. | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia Fri, 12 Jul 2013 15:08:30 +0200, Michoo napisał(a):
Szczerze mówiąc nie wierzę w _znaczne_ zużycie sprzęgła, ale dojeżdżając do świateł przy hamowaniu silnikiem robię dwie albo trzy redukcje. To zauważalnie więcej niż u kogoś kto tylko wciska sprzęgło i hamuje na luzie - dlatego zapytałem jak tam sprzęgło - ciekawi mnie czego mogę się spodziewać. No wlasnie - znaczne nie, ale swiatla gesto. I uzywasz 2x wiecej niz inni. No i innym starcza na 200kkm, a tobie na 100 :-) J. |
|
Data: 2013-07-12 15:33:40 | |
Autor: Myjk | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Fri, 12 Jul 2013 11:39:20 +0200, Michoo
A sprzÄgĹo? Tu nie bÄdÄ dobrym przykĹadem. hehehehhh Eh. :P SprzÄgĹo poszĹo do wymiany po 66 tkm. :P PoniewaĹź: a) zostaĹo ostro przypalone przez ĹźonÄ, do tego -- nad czym ubolewam do dzisiaj -- byĹa to MOJA wĹasna Ĺźona, na wĹaĹnej krwi wychodowana (i ja jÄ pchaĹem, co raczej naturalne, gdy ona w zaspie siedziaĹa), do momentu aĹź z tyĹu samochodu poczuĹem smrĂłd palonego sprzÄgĹa -- dostaĹa upomnienie oralnie i byĹ FOCH przez parÄ dni b) ASO miaĹo później nieco poprawiÄ dziaĹanie sprzÄgĹa poprzez jego regulacjÄ, ale chyba siÄ "mechanikowi" kierunki pomyliĹy co w sumie zaskutkowaĹo Ĺlizganiem siÄ sprzÄgĹa po niecaĹm miesiÄ cu (przy jeĹşdzie pod gĂłrkÄ) i zmusiĹo mnie do jego wymiany. Tarcza miaĹa praktycznie idealnÄ okĹÄ dzinÄ, tyle tylko Ĺźe wyĹlizganÄ na lustro (i to nie tyle aĹź tak bardzo przez ĹźonÄ, co przez późniejszÄ interwencjÄ "mechanika" z srASO, ktĂłry prawdopodobnie odciÄ gnÄ Ĺ tarczÄ powodujÄ c permanentne jej Ĺlizganie). :P Z caĹÄ pewnoĹciÄ przyczynÄ nie byĹo hamowanie silnikiem. Przy tej operacji, nawet jeĹli jest to faktycznie wiÄcej cykli ĹÄ cz-rozĹÄ cz, wystÄpujÄ minimalne siĹy prowadzÄ ce do zuĹźycia sprzÄgĹa. Silnik bardzo szybko i bez specjalnie duĹźej siĹy dziaĹajÄ cej na sprzÄgĹo dopasowuje siÄ do prÄdkoĹci obrotowej waĹu. W drugÄ stronÄ wyglÄ da to drastycznie inaczej. Ja bym siÄ ogĂłlnie bardziej niĹź o sprzÄgĹo martwiĹ o K2M. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-11 16:15:22 | |
Autor: RadoslawF | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia 2013-07-11 14:32, Użytkownik Budzik napisał:
Nic tylko jechać za nim na zjazdach. Bo przed nim to dośćA wiecie jaki procent naszego kraju to góry i że większość Można. Ale jak sami dogadaliście są to złe nawyki, dobre nawyki do jazdy w górach nabywa się jeżdżąc w górach a nie po wybrzeżu. A skoro prawko ma równiez na góry, to przynajmniej jakąs terie warto by znać. Biorąc pod uwagę ostrą konkurencję cenową to ciężko zdążyć nauczyć ludzi odpowiedzi na znane (kiedyś) pytania egzaminacyjne. Na inne wymysły brak czasu i pieniędzy. Duzo ważniejsze wiedziec o hamowaniu w górach niz np. ile kg mozxna przewozic w jakis przyczepce czy tym podobne bzduury w pytaniach egaminacyjnych.Co innego wiedzieć co innego pamiętać. Jak pojedzie w te góry najlepiej z przyczepką to go pewnie nauczy. Jak nie pojedzie lub pojedzie "solówką" to sie okaże ze góry mamy za małe. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-11 15:24:57 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Dogadalismy sie, ze ludzie czesto maja złe nawyki.No i? Ale to nie znaczy, ze dobrych nie mozna sie nauczyc na płaskim. Jaki widzisz problem? Hmm, ale to chyba nie jest problem czasu i jego braku tylko debilnych pytań na egzaminach?A skoro prawko ma równiez na góry, to przynajmniej jakąs terie warto by znać. Duzo ważniejsze wiedziec o hamowaniu w górach niz np. ile kg mozxna przewozic w jakis przyczepce czy tym podobne bzduury w pytaniach egaminacyjnych.Co innego wiedzieć co innego pamiętać. Nic z tego nie rozumiem. Twoim zdaniem lepiej wkuwac ludziom na pamiec do głowy? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jaki jest szczyt odwagi??? Chodzić w turbanie na Manhatanie :-)) |
|
Data: 2013-07-11 18:52:36 | |
Autor: RadoslawF | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia 2013-07-11 17:24, Użytkownik Budzik napisał:
Dogadalismy sie, ze ludzie czesto maja złe nawyki.No i?Można. Ale jak sami dogadaliście są to złe nawyki, dobre nawyki Taki że to nieprawda. Prawidłową jazdę w górach wyrobisz sobie jeżdżąc w górach. Sama teoria to niestety nie wszystko. Hmm, ale to chyba nie jest problem czasu i jego braku tylko debilnych pytań na egzaminach?A skoro prawko ma równiez na góry, to przynajmniej jakąs terie warto by znać.Biorąc pod uwagę ostrą konkurencję cenową to ciężko zdążyć Wykucie przez kandydata formułki o hamowaniu silnikiem nie oznacza że będzie to robił w praktyce. Potrzeba góry i treningu, sama teoria tego nie załatwi. Duzo ważniejsze wiedziec o hamowaniu w górach niz np. ile kg mozxna przewozic w jakis przyczepce czy tym podobne bzduury w pytaniach egaminacyjnych.Co innego wiedzieć co innego pamiętać. Nie, twoim zdaniem wystarczy nauczyć teorii czyli wkuć kandydatowi do głowy. Ja twierdzę że jak nie pojeździ po górach to się tego nie nauczy, czyli potrzebna praktyka a nie tylko teoria. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-11 23:00:41 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Ale ja nie mówie o uczeniu teorii.Dogadalismy sie, ze ludzie czesto maja złe nawyki.No i?Można. Ale jak sami dogadaliście są to złe nawyki, dobre nawyki Mówie o uczeniu praktyki - hamowania silnikiem, płynnej jazdy. Gdzie widzisz problem, aby tak wyrobione nawyki, nauczone na płaskim nie przeniosły sie na prawidłowa jazde po górach? j.w.Hmm, ale to chyba nie jest problem czasu i jego braku tylko debilnychA skoro prawko ma równiez na góry, to przynajmniej jakąs terieBiorąc pod uwagę ostrą konkurencję cenową to ciężko zdążyć Nie mówie o teorii. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain |
|
Data: 2013-07-12 09:44:24 | |
Autor: RadoslawF | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia 2013-07-12 01:00, Użytkownik Budzik napisał:
Ale ja nie mówie o uczeniu teorii.Dogadalismy sie, ze ludzie czesto maja złe nawyki.Taki że to nieprawda. Prawidłową jazdę w górach wyrobisz sobie Bo na płaskim nie ma takiej potrzeby hamowania silnikiem jak w górach. Kolejna sprawa to kandydat przez te 25 godzin jazd jeszcze za mało opanował radzenie sobie z pojazdem aby uczyć go tak skomplikowanej czynności jak hamowanie silnikiem na biegu na odcinku stu czy mniej metrów. Niech lepiej klasycznie wciśnie sobie sprzęgło i zahamuje tym co zawsze. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-12 09:00:47 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Niech lepiej klasycznie wciśnie sobie sprzęgło iNo i to chyba jest przykład, ze nawet na płaskim mozna sie złych nawyków nauczyc. W praktyce... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny. |
|
Data: 2013-07-12 12:54:51 | |
Autor: RadoslawF | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia 2013-07-12 11:00, Użytkownik Budzik napisał:
Porozmawiaj z kimś kto zawodowo prowadzi jazdy kursantom na PJ.Niech lepiej klasycznie wciśnie sobie sprzęgło iNo i to chyba jest przykład, ze nawet na płaskim mozna sie złych nawyków nauczyc. W praktyce... Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-12 12:22:52 | |
Autor: Myjk | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Fri, 12 Jul 2013 09:44:24 +0200, RadoslawF
Bo na pĹaskim nie ma takiej potrzeby hamowania silnikiem jak w gĂłrach. Takiej konkretnej nie -- w sensie ochrony klockĂłw przed nadmiernym przegrzaniem -- ale inne korzyĹci z tego sÄ praktycznie identyczne na pĹaskim jak i na gĂłrzystym terenie. Tj. wykorzystanie silnika na wytracenie prÄdkoĹci dziÄki czemu oszczÄdza siÄ klocki a takĹźe paliwo. Jak ktoĹ siÄ tego nauczy na pĹaskim to w chwile moment bÄdzie umiaĹ wykorzystaÄ w gĂłrach. Tylko o to Budzikowi chodzi i ja siÄ z tym w peĹni zgadzam. Kolejna sprawa to kandydat przez te 25 godzin jazd jeszcze za PrzecieĹź redukcja biegu (i tego z caĹÄ pewnoĹciÄ uczÄ na kursach, np. redukcji jeszcze PRZED podjÄciem skrÄtu) jest Ĺatwiejsza niĹź start od zera, w zwiazku z tym problemem moĹźe byÄ tylko utrwalenie tego w gĹowie kursanta -- co proste nie jest gdy kursuje siÄ max 15h po mieĹcie. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-12 12:47:20 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
W dniu 2013-07-12 12:22, Myjk pisze:
Fri, 12 Jul 2013 09:44:24 +0200, RadoslawF Problem leĹźy w tym, Ĺźe ludzie najpierw muszÄ mieÄ potrzebÄ i chÄÄ nauczenia siÄ takich rzeczy. PĹasko i warunki miejskie do tego nie zachÄcajÄ , potrzeby nie ma itd. Nie to, Ĺźe to nie ma sensu, ale tak to juĹź jest. Tak naprawdÄ to opowieĹci o oszczÄdnoĹci na klockach i paliwie teĹź wielu nie przekonajÄ , poniewaĹź nie majÄ skali porĂłwnawczej. Z czasem moĹźe sami do tego dojdÄ , moĹźe po wycieczce w gĂłry, moĹźe zachce im siÄ spokojniej jeĹşdziÄ itd. |
|
Data: 2013-07-12 12:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail news@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
A potem taki nie czujący potrzeby przestraszy sie w zakrecie, hamuje i jednoczesnie wciska sprzegło. I tyle go widzieli. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej |
|
Data: 2013-07-12 13:02:35 | |
Autor: RadoslawF | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia 2013-07-12 12:22, Użytkownik Myjk napisał:
Bo na płaskim nie ma takiej potrzeby hamowania silnikiem jak w górach. Rozumiem. Ale twierdzę że w czasie kursu na PJ nie ma czasu i możliwości aby czegoś takiego nauczyć. Porozmawiaj z kimś kto takie jazdy prowadzi on wytłumaczy ciKolejna sprawa to kandydat przez te 25 godzin jazd jeszcze za dlaczego to jest nierealne. Typowego kursanta pilnuje się aby oszczędzał sprzęgło z oczywistych względów, hamowanie silnikiem będzie czymś przeciwnym. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-12 12:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Rozumiem. Ale twierdzę że w czasie kursu na PJ nie ma czasu To można sie uczyc w czasie kolejnych 50 godzin jazd. Wazne, zeby uczacy zwrócił na to uwage. Jak sie w pierwszych dwudziestu godzinach kursant nie nauczy ze naciska sie jednoczesnie hamulec i sprzegło to potem samo mu to nie przyjdzie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku". |
|
Data: 2013-07-12 13:08:52 | |
Autor: Ergie | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kronod$b72$1@node2.news.atman.pl...
Porozmawiaj z kimś kto takie jazdy prowadzi on wytłumaczy ci To zależy od umowy między instruktorem, a szkołą jazdy. Mój brat ma taką umowę że dostarcza swój samochód (odpowiednio przerobiony) i nim uczy i dostarcza swoje paliwo itd. OD szkoły dostaje stawkę za każda godzinę lekcji. W jego interesie jest aby kursant jak najmniej zużył samochód i jak najmniej spalił benzyny - hamowanie silnikiem oszczędza hamulce i paliwo. Hamowanie hamulcami oszczędza tylko sprzęgło. ZTCW bardziej opłaca się by kursant hamował silnikiem. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2013-07-12 13:42:54 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Hello Ergie,
Friday, July 12, 2013, 1:08:52 PM, you wrote: Porozmawiaj z kimś kto takie jazdy prowadzi on wytłumaczy ciTo zależy od umowy między instruktorem, a szkołą jazdy. Mój brat ma taką Nie pojmuję skąd pomysł, że hamowanie silnikiem męczy sprzęgło? Łożysko wyciskowe jest męczone przy wciśniętym sprzęgle. Każde wysprzęglanie to moment poślizgu, podobnie jak ponowne zasprzęglenie. Hamowanie silnikiem nie oznacza wachlowania biegami i sprzęgłem bez sensu. Tym bardziej w kontekście nauki jazdy, której się w terenie górskim nie przeprowadza. Nie wiem, jak jest teraz ale jak ja się uczyłem jeździć, to za wrzucanie na luz podczas jazdy dostawało się po łapach. Zawsze hamowało się silnikiem wysprzęglając dopiero wtedy, gdy to było absolutnie konieczne (do pełnego zatrzymania). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-07-12 13:00:36 | |
Autor: Budzik | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Osobnik posiadający mail roman@pik-net.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Nie pojmuję skąd pomysł, że hamowanie silnikiem męczy sprzęgło? Ano wlasnie. Dlatego cały czas pisze, ze to powinno byc naturalne. Dziwnym nawykiem (skad sie wziął?) jest natomiast wciskanie sprzegla. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej." Molier |
|
Data: 2013-07-12 14:43:55 | |
Autor: RadoslawF | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia 2013-07-12 13:42, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Porozmawiaj z kimś kto takie jazdy prowadzi on wytłumaczy ciTo zależy od umowy między instruktorem, a szkołą jazdy. Mój brat ma taką Bo niedoświadczony kursant zaczyna hamować silnikiem potem sobie pomaga hamulcem a potem następuje szarpnięcie i silnik gaśnie. Dalej twierdzisz że nie ma to wpływu na zużycie sprzętu ? Nie wiem, jak jest teraz ale jak ja się uczyłem jeździć, to zaA za niewciśnięcie sprzęgła przy naciśnięciu hamulca to nie ? Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-12 14:46:38 | |
Autor: Ergie | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:171491774.20130712134254@pik-net.pl.invalid...
Nie pojmuję skąd pomysł, że hamowanie silnikiem męczy sprzęgło? Każda redukcja męczy sprzęgło, z tym że redukcja robiona przez osobę uczącą się męczy bardziej :-) Nie wiem, jak jest teraz ale jak ja się uczyłem jeździć, to za Mnie uczono (i ZTCW dalej tak uczą) aby najpierw naciskać sprzęgło, a później hamulec - odpada ryzyko zduszenia silnika przez zbyt późne naciśnięcie hamulca. Oduczenie się tego zajęło mi kilka pierwszych jazd. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2013-07-12 15:01:54 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Hello Ergie,
Friday, July 12, 2013, 2:46:38 PM, you wrote: Nie pojmuję skąd pomysł, że hamowanie silnikiem męczy sprzęgło?Każda redukcja męczy sprzęgło, z tym że redukcja robiona przez osobę uczącą Ale nie każde hamowanie silnikiem to redukcja. Na dojeździe do skrzyżowania wręcz redukcja niewskazana, bo za szybko zwolnisz. Nie wiem, jak jest teraz ale jak ja się uczyłem jeździć, to zaMnie uczono (i ZTCW dalej tak uczą) aby najpierw naciskać sprzęgło, a Ale to też zależy od sytuacji. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-08-30 12:47:03 | |
Autor: neelix | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:171491774.20130712134254pik-net.pl.invalid... Hello Ergie, A jak auto znosi jazdę z małą prędkością na niskim biegu? Kiedyś dużo pisano tu o dwumasie. neelix |
|
Data: 2013-07-12 13:48:36 | |
Autor: Myjk | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Fri, 12 Jul 2013 13:02:35 +0200, RadoslawF
Rozumiem. Ale twierdzÄ Ĺźe w czasie kursu na PJ nie ma czasu Nie ma czasu tego utrwaliÄ, bo przekazaÄ to z pewnoĹciÄ moĹźna. Porozmawiaj z kimĹ kto takie jazdy prowadzi on wytĹumaczy ci Przy redukcji biegu (naturalnie mam na myĹli zrzut o jeden bieg a nie o trzy i czekanie aĹź siÄ wyrĂłwnajÄ prÄdkoĹci) zuĹźycie sprzÄgĹa praktycznie nie wystÄpuje jeĹli porĂłwnaÄ do jego zuĹźycia np. przy ruszaniu. Nie wystÄpuje wcale gdy jest zasprzÄglone. TakĹźe nadal jedynÄ przeszkodÄ moĹźe byÄ przypominanie o tym kursantowi. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-07-12 13:53:33 | |
Autor: Maciek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia Fri, 12 Jul 2013 13:02:35 +0200, RadoslawF napisał(a):
Porozmawiaj z kimś kto takie jazdy prowadzi on wytłumaczy ci Nieprawda. Spytalem kuzyna (kurs 4 lata temu) i 2 znajome (kurs rok i pol roku temu) - kazde w innej szkole, wszystkim tluczono do glowy, zeby hamowac silnikiem. Proponuje przeprowadzic sie gdzies do cywilizacji ;) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-08-30 12:44:42 | |
Autor: neelix | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:kronod$b72$1node2.news.atman.pl... Dnia 2013-07-12 12:22, Użytkownik Myjk napisał: Mylisz się. Jest i czas i są możliwości. Każdego się nie da nauczyć, ale wielu da i jak instruktor chce to nauczy. Nie może tylko spać, bo to 10-ta godzina pracy i zajmować się sprawami pozaszkoleniowymi. Używania ręcznego (awaryjnego) też można nauczyć. neelix |
|
Data: 2013-07-15 18:18:10 | |
Autor: John KoĹalsky | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
UĹźytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl>
Ale tak obiektywie to .. silnikiem nie da siÄ skutecznie hamowaÄ. Do zmniejszenia prÄdkoĹci moĹźna natomiast wykorzystaÄ zakrÄt.
A to moĹźe ci co to przede mnÄ dzisiaj jechali tak sobie zredukowali wstÄpnie i stÄ d musieli dohamowaÄ do prÄdkoĹci tego zredukowanego biegu by go wrzuciÄ. |
|
Data: 2013-07-15 18:14:03 | |
Autor: John Kołalsky | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>
Urlop mam i se jeżdżę. Goście używają przez każdym zakrętem i na nim hamulca zwalniając do jakichś absurdalnie niskich prędkości po czym wyjeżdżając uruchamiaj wszystkie konie nie wiadomo po ...j bo tylko nie mogę ich normalnie wyprzedzić. Nie wiem czy naciskają sprzęgło. |
|
Data: 2013-07-16 07:54:34 | |
Autor: Jan Koval | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:ks17oa$dvq$1mx1.internetia.pl... Urlop mam i se jeżdżę. Goście używają przez każdym zakrętem i na nim hamulca hamując tak samo jak ja puszczając nogę z gazu. To po co hamować hamulcem? J. |
|
Data: 2013-07-11 21:22:26 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
W dniu 2013-07-11 16:15, RadoslawF pisze:
Dnia 2013-07-11 14:32, Użytkownik Budzik napisał:(...) Duzo ważniejsze wiedziec o hamowaniu w górach niz np. ile kg mozxnaCo innego wiedzieć co innego pamiętać. Jak pojedzie w te góry O to, to, to ;) |
|
Data: 2013-07-11 14:49:12 | |
Autor: Ryszard G. | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
[...]
Niestety, autostrady też (z telewizji) R.G. |
|
Data: 2013-07-10 12:47:46 | |
Autor: Deflegmator | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
On Wed, 10 Jul 2013 03:20:05 -0700 (PDT)
suryga@gmail.com wrote:
To co on z tym sprzęgłem tam wyprawiał? Jedynką na półsprzęgle 60km/h jechał?! Bez jaj. :D Hamowanie silnikiem się stosuje ale w autobusach i dużych ciężarówkach. W osobówce również, jak najbardziej. -- Deflegmator |
|
Data: 2013-07-10 12:50:33 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia 10-07-2013 o 12:20:05 <suryga@gmail.com> napisał(a):
Dla sprzęgła obojętne kiedy dostanie "strzał" - wszystko trzeba robić z głową. TG |
|
Data: 2013-07-10 12:55:21 | |
Autor: J.F. | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia Wed, 10 Jul 2013 03:20:05 -0700 (PDT), suryga@gmail.com
- czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkachKuzyn też tak mówił chciał zaoszczędzić na klockach hamulcowych 100 zł później wymieniał sprzęgło za 1000 zł. Uzywaj hamulcow, to potem zamiast sprzegla za 1000zl bedziesz naprawial przod za 10 tys ... Niestety - hamulce sie przegrzewaja, a potem przestaja hamowac. A "noga z gazu" sprzegla nie zuzywa. J. |
|
Data: 2013-07-10 13:18:39 | |
Autor: Maciek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia Wed, 10 Jul 2013 03:20:05 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):
Hamowanie silnikiem się stosuje ale w autobusach i dużych ciężarówkach. Ale tam są do tego są odpowiednie układy. Zabawne. Ale nieprawda. Jezdziles dotad dwusuwem, czy jak? :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-11 20:44:57 | |
Autor: __Maciek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Wed, 10 Jul 2013 13:18:39 +0200 Maciek <docktor@poczta.onet.pl>
napisał: Jezdziles dotad dwusuwem, czy jak? :) A w dwusuwie nie można hamować silnikiem? |
|
Data: 2013-07-11 20:49:25 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Hello __Maciek,
Thursday, July 11, 2013, 8:44:57 PM, you wrote: Jezdziles dotad dwusuwem, czy jak? :)A w dwusuwie nie można hamować silnikiem? W dwusuwie opalanym mieszanką benzynowo-olejową nie należy. Szkoda silnika. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-07-11 21:19:52 | |
Autor: __Maciek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Thu, 11 Jul 2013 20:49:25 +0200 RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> napisał: W dwusuwie opalanym mieszanką benzynowo-olejową nie należy. Szkoda No tak, już sobie doczytałem http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_braking#Two-stroke_engines |
|
Data: 2013-07-12 07:26:29 | |
Autor: AZ | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
On 2013-07-11, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Abstrahujac od tego to dwusuwy marnie hamuja silnikiem :-)Jezdziles dotad dwusuwem, czy jak? :)A w dwusuwie nie moĹźna hamowaÄ silnikiem? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-07-12 11:42:16 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Hello AZ,
Friday, July 12, 2013, 9:26:29 AM, you wrote: Abstrahujac od tego to dwusuwy marnie hamuja silnikiem :-)W dwusuwie opalanym mieszanką benzynowo-olejową nie należy. SzkodaJezdziles dotad dwusuwem, czy jak? :)A w dwusuwie nie można hamować silnikiem? Przepustnicę mają - jakieś tam opory wprowadza. Tylko, że sensu to nie ma. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-07-11 21:06:10 | |
Autor: Maciek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia Thu, 11 Jul 2013 20:44:57 +0200, __Maciek napisał(a):
A w dwusuwie nie można hamować silnikiem? Juz Ci RoMan odpisal. Poza tym chyba wszystko, co w czasach historycznych mialo pod maska dwutakta, bylo wyposazone w tzw. ostre kolo (w warczyburgach wylaczane, a w fordach kartonach i syrenkach nie pamietam). -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-11 12:14:38 | |
Autor: Brzezi | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
W dniu czwartek, 11 lipca 2013 21:06:10 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Poza tym chyba wszystko, co w czasach historycznych mialo pod maska Nie ostre koło, bo ostre kolo to maja wszystkie normalne samochody, tylko wolne koło. |
|
Data: 2013-07-11 21:31:16 | |
Autor: Maciek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia Thu, 11 Jul 2013 12:14:38 -0700 (PDT), Brzezi napisał(a):
Nie ostre koło, bo ostre kolo to maja wszystkie normalne samochody, tylko wolne koło. No racja, bylo wolne, a jak sie spielo - ostre :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-11 19:42:03 | |
Autor: masti | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia piÄknego Thu, 11 Jul 2013 21:06:10 +0200 osobnik zwany Maciek
napisaĹ: Dnia Thu, 11 Jul 2013 20:44:57 +0200, __Maciek napisaĹ(a): wolne koĹo -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-07-11 22:03:32 | |
Autor: Maciek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia Thu, 11 Jul 2013 19:42:03 +0000 (UTC), masti napisał(a):
wolne koło Juz sie bylem poprawilem :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-12 00:11:39 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Hello Maciek,
Thursday, July 11, 2013, 9:06:10 PM, you wrote: A w dwusuwie nie można hamować silnikiem?Juz Ci RoMan odpisal. Nie ostre koło tylko wolne koło. (w warczyburgach wylaczane, a w fordach kartonach i syrenkach nie I w ten prosty sposób Warczyburga dało się odpalić na pych. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-07-12 07:40:21 | |
Autor: Maciek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia Fri, 12 Jul 2013 00:11:39 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Nie ostre koło tylko wolne koło. Do sygnaturki sobie chyba wpisze, no. I w ten prosty sposób Warczyburga dało się odpalić na pych. W domu byl Trabant 601 i dalbym glowe, ze tez dalo sie go palic na popych, ale moze mnie pamiec myli. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-14 22:12:34 | |
Autor: vvvvvv | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1oycce0d2n073$.q7tieeivn6dk$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 12 Jul 2013 00:11:39 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): dało się - potwierdzam. puszczliśmy z góry, dwójka i po chwili pyrkał. syrenke sąsiad też tak odpalał. |
|
Data: 2013-07-10 17:29:23 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Użytkownik wrote:
- czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych jak nie wisz to nie pisz bzdur... nie chodzi o klocki tylko o spalenie tarcz i ugotowanie płynu chamulcowego. |