Data: 2013-07-11 12:25:59 | |
Autor: Maciek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia Wed, 10 Jul 2013 11:58:12 +0200, Ryszard G. napisał(a):
(...) Przede wszystkim, jak ktos kupuje auto, ktore ma jak najlepiej hamowac silnikiem, to brac ze skrzynia manualna, nie automatyczna... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-11 14:57:48 | |
Autor: Ryszard G. | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
[...]
Przede wszystkim, jak ktos kupuje auto, ktore ma jak najlepiej hamowac nowoczesne skrzynie maj± tryb manualnej zmiany biegów (jak "łopatk±") R.G. |
|
Data: 2013-07-11 12:58:34 | |
Autor: masti | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia pięknego Thu, 11 Jul 2013 14:57:48 +0200 osobnik zwany Ryszard G.
napisał: [...]odrózniajmy skrzynie zautomatyzowane od skrzyń automatycznych sposób zmiany biegów nie ma wpływu na to jak działa hamowanie silnikiem w tych skrzyniach -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-07-11 17:00:36 | |
Autor: Maciek | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia Thu, 11 Jul 2013 12:58:34 +0000 (UTC), masti napisał(a):
odrózniajmy skrzynie zautomatyzowane od skrzyń automatycznych No ale taki tiptronic to konstrukcyjnie zwykly automat z dodatkowym recznym wymuszeniem przelozenia. Miedzy roznymi "prawdziwymi automatami" sa o ile wiem roznice wynikajace z tego, w ktorym momencie skrzynia zapina lockup - w jednych wystarczy wylaczyc OD, w innych trzeba recznie zrzucic na 2,L czy jak tam dany typ ma... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-07-11 18:40:03 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu | |
Dnia 11-07-2013 o 14:58:34 masti <gone@to.hell> napisał(a):
Dnia pięknego Thu, 11 Jul 2013 14:57:48 +0200 osobnik zwany Ryszard G. W zależno¶ci od k±ta nachylania auta (C4GP 2.0 hdi AM6) hamuje silnikiem z różn± skuteczno¶ci±. W trybie "D" mogę łopatkami zredukować na dowolny bieg - skrzynia pozostanie na tym biegu do czasu aż nie dodam gazu. TG |