Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™

[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™

Data: 2010-07-29 14:40:25
Autor: CUT_INZ
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™
Wiele razy mówiono mi, że ASB w Mercedesach są bardzo bezawaryjne. Za każdym razem słyszę też żeby nie bawić się lewarkiem i pozwolić komputerowi wybierać przełożenia gdyż wpływa to pozytywnie na ASB.

Do sedna:
Wybieram się w Alpy. Austria, Włochy i Szwajcaria. Przełęcze, serpentyny itp. Do tej pory wyznawałem prostą zasadę - na jakim biegu wjeżdżasz na takim zjeżdżaj. Stosując się do tego zawsze na zjazdach redukowałem ASB do trójki (czasem dwójki) i tak jechałem nie chcąc na dłuższą metę spalić hamulców.

Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wpływ na ASB?

Data: 2010-07-29 20:21:52
Autor: KiG
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™

Użytkownik "CUT_INZ" <CUT@CUT.pl> napisał:

zawsze na zjazdach redukowałem ASB do trójki (czasem dwójki) i tak jechałem nie chcąc na dłuższą metę spalić hamulców.

Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wpływ na ASB?

Po coś biegi są i możliwość ich załączenia w ruchu również. Należy z nich korzystać. Ja w górach przy zjazdach redukuję i się nie przejmuję.

--
KiG

Data: 2010-07-29 20:37:03
Autor: Brzezi
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjê
czw, 29 lip 2010 o 20:21 GMT, KiG napisa³(a):


U¿ytkownik "CUT_INZ" <CUT@CUT.pl> napisa³:

zawsze na zjazdach redukowa³em ASB do trójki (czasem dwójki) i tak jecha³em nie chc±c na d³u¿sz± metê spaliæ hamulców.

Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wp³yw na ASB?

Po co¶ biegi s± i mo¿liwo¶æ ich za³±czenia w ruchu równie¿. Nale¿y z nich korzystaæ. Ja w górach przy zjazdach redukujê i siê nie przejmujê.

Wystarczy przeczytac instrukcje obslugi, tam na 99% bedzie napisane o tym,
aby przy jezdzie w gorach/ciagnac przyczepe ustawic odpowiednio selektror na 4/3/2/1

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-29 20:43:33
Autor: J.F.
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™
Użytkownik "CUT_INZ" <CUT@CUT.pl> napisał
Wiele razy mówiono mi, że ASB w Mercedesach są bardzo bezawaryjne. Wybieram się w Alpy. Austria, Włochy i Szwajcaria. Przełęcze, serpentyny Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wpływ na ASB?

Ja bym przyjal za pewnik ze mercedesy sobie w Alpach radza.

J.

Data: 2010-07-30 00:03:00
Autor: Tomasz Pyra
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™
CUT_INZ pisze:
Wiele razy mówiono mi, że ASB w Mercedesach są bardzo bezawaryjne. Za każdym razem słyszę też żeby nie bawić się lewarkiem i pozwolić komputerowi wybierać przełożenia gdyż wpływa to pozytywnie na ASB.

Do sedna:
Wybieram się w Alpy. Austria, Włochy i Szwajcaria. Przełęcze, serpentyny itp. Do tej pory wyznawałem prostą zasadę - na jakim biegu wjeżdżasz na takim zjeżdżaj. Stosując się do tego zawsze na zjazdach redukowałem ASB do trójki (czasem dwójki) i tak jechałem nie chcąc na dłuższą metę spalić hamulców.

Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wpływ na ASB?

Oczywiście że ma negatywny wpływ. Dodam że jazda pod górę również.
W ogóle jeżdżenie samochodem ma niekorzystny wpływ na jego trwałość, a oczywiście im wyższe obroty (co będzie miało miejsce po redukcji) tym i szybsze zużycie tego silnika i skrzyni biegów.

A szkoda będzie po 476345km wyrzucać silnik który nie jeżdżony nigdy z góry przejechałby spokojnie 479892km.

Najlepiej dla skrzyni biegów jeżeli zostanie w domu, a w Alpy pojedziesz rowerem ;)

A poważnie, to po to masz na dźwigni zmiany biegów położenia 1-2-3... żeby z nich korzystać. M.in. ciągnąć przyczepę, jadąc w górach itp.

Dobry górski zjazd bez redukowania i będziesz miał po hamulcach, a wtedy to się w ogóle może być ciężko zatrzymać.

Data: 2010-07-29 22:58:45
Autor: to
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjê
begin Tomasz Pyra
Dobry górski zjazd bez redukowania i będziesz miał po hamulcach, a wtedy
to się w ogóle może być ciężko zatrzymać.

No cóż, kiedyś się zatrzyma tak czy siak, przecież nie odleci w przestworza...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-07-30 09:11:31
Autor: MadMan
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™
Dnia Fri, 30 Jul 2010 00:03:00 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

Najlepiej dla skrzyni biegów je¿eli zostanie w domu, a w Alpy pojedziesz rowerem ;)

Uwierz mi, rower te¿ siê zu¿ywa, do tego znacz±co szybciej ni¿ samochód
:)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-30 16:43:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjê

"CUT_INZ" 4c5176b6$1@news.home.net.pl

Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wp³yw na ASB?

Nie ma. Jad±c w góry -- umyj silnik, aby nie pali³ siê. :)
(mój w Norwegii tak mocno siê grza³, ¿e czu³em smród brudu
znajduj±cego siê na silniku)

Je¶li chcesz jako¶ pomóc swojej ASB -- mo¿esz wymieniæ olej przed wypraw±. :)
(koszt ¿aden w zestawieniu z ogólnymi kosztami podró¿y w Alpy i normaln±
potrzeb± wyminay oleju co jaki¶ czas)

Ja bym wymieni³ i w silniku, i w skrzyni. :)
Wyprawa st±d w te góry to pewnie oko³o 5 tysiêcy km,
wiêc raczej warto pomy¶leæ o przedwczesnej wymianie.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2010-07-30 23:15:51
Autor: CUT
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjê
W dniu 2010-07-30 16:43, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"CUT_INZ" 4c5176b6$1@news.home.net.pl

Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma
negatywny wp³yw na ASB?

Nie ma. Jad±c w góry -- umyj silnik, aby nie pali³ siê. :)
(mój w Norwegii tak mocno siê grza³, ¿e czu³em smród brudu
znajduj±cego siê na silniku)

Je¶li chcesz jako¶ pomóc swojej ASB -- mo¿esz wymieniæ olej przed
wypraw±. :)
(koszt ¿aden w zestawieniu z ogólnymi kosztami podró¿y w Alpy i normaln±
potrzeb± wyminay oleju co jaki¶ czas)

Ja bym wymieni³ i w silniku, i w skrzyni. :)
Wyprawa st±d w te góry to pewnie oko³o 5 tysiêcy km,
wiêc raczej warto pomy¶leæ o przedwczesnej wymianie.



My¶la³em o tym, ale chyba nadmiern± trosk± by³a by wymiana oleju w skrzyni po 20k km (2lata) a w silniku po 5k km (pól roku). W alpach ju¿ nim by³em. Grza³ siê - trzeba przyznaæ.

Data: 2010-07-31 07:11:36
Autor: Robson
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjê
My¶la³em o tym, ale chyba nadmiern± trosk± by³a by wymiana oleju w
skrzyni po 20k km (2lata) a w silniku po 5k km (pól roku). W alpach ju¿
nim by³em. Grza³ siê - trzeba przyznaæ.

Powiedz co to za samochod. W niektorych fabryczne chlodzenie oleju w skrzyni jest niewystarczajace, mozna pomoc skrzyni przez zamontowanie dodatkowej chlodnicy oleju.

R

Data: 2010-07-31 14:45:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjê

"CUT" 4c534103$1@news.home.net.pl

My¶la³em o tym, ale chyba nadmiern± trosk± by³a by wymiana oleju w skrzyni po 20k km (2lata) a w silniku po 5k km (pól roku). W alpach ju¿ nim by³em. Grza³ siê - trzeba przyznaæ.

W starych samochodach (takich, jak moja Mercedes) olej w skrzyni
wymienia siê co 30 tysiêcy km (bez filtra) a w silniku co 7 tysiêcy
(z filtrem) w sytuacjach nadmiernego obci±¿ania samochodu. (szutry
i piachy, jazda na krótkich odcinkach po wych³odzeniu silnika czy
w³a¶nie po sporych górach lub z przyczep± itp.) wiêc to taka sobie
nadmierna troska -- zale¿y od tego, jak przejecha³e¶ te 20 i te 5. :)
Je¶li normalnie, to nie wymieniaj, a je¶li jako¶ niekorzystnie
¿y³owa³e¶ samochód -- wymieñ, aby miêæ ¶wiêty spokój. Na pewno
warto dolaæ pod korki, czyli na maksa na bagietkach. :)

A w nowych wymienia siê zdecydowanie rzadziej i 20 tysiêcy km
to zapewne ¿aden przebieg dla skrzyni.

Na pewno warto pomy¶leæ o hamulcach -- przejrzeæ przewody,
wymieniæ p³yn (je¶li nie by³ wymieniany w ci±gu ostatnich
dwóch lat) i sprawdziæ klocki oraz tarcze.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2010-08-02 01:48:39
Autor: Sergiusz Rozanski
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjê
Dnia 30.07.2010 Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisa³/a:

"CUT_INZ" 4c5176b6$1@news.home.net.pl

Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wp³yw na ASB?

Nie ma. Jad±c w góry -- umyj silnik, aby nie pali³ siê. :)
(mój w Norwegii tak mocno siê grza³, ¿e czu³em smród brudu
znajduj±cego siê na silniku)

Hmm dziwne, mój sie nie grza³ nadmiernie, tzn trzyma³ temp
termostatu, a zrobilem ca³e E6. Zgrza³ siê co prawda do temp
wentylatora elektrycznego, ale ... w korku w Oslo.

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê.

Data: 2010-07-31 15:01:02
Autor: megrims
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™
W dniu 2010-07-29 14:40, CUT_INZ pisze:
Wiele razy mówiono mi, że ASB w Mercedesach są bardzo bezawaryjne.

ROTFL.

Kto mówi!. ASB w MB sypią się. 7G padają elektrozawory i to nawet przy
przebiegach rzędu 50kkm. Była nawet akcja serwisowa w MB, podczas której
aktualizowano oprogramowanie samochodu, aby miało niższa moc, ponieważ
skrzynie padały (np. we Viano 3.0 cdi). Niektóe firmy, które zajmują
się chip-tuningiem zdecydowanie odradzają dłubania diesli MB z ASB,
ponieważ po chip'e padają.


Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma
negatywny wpływ na ASB?

nie

Data: 2010-07-31 21:47:49
Autor: CUT
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™
W dniu 2010-07-31 15:01, megrims pisze:


Kto mówi!. ASB w MB sypią się. 7G padają elektrozawory i to nawet przy
przebiegach rzędu 50kkm. Była nawet akcja serwisowa w MB, podczas której
aktualizowano oprogramowanie samochodu, aby miało niższa moc, ponieważ
skrzynie padały (np. we Viano 3.0 cdi). Niektóe firmy, które zajmują
się chip-tuningiem zdecydowanie odradzają dłubania diesli MB z ASB,
ponieważ po chip'e padają.


Moje mercedesy (w tym Vito 3.0CDI) mają tylko 5 biegów i nie wiele więcej niż 200KM (w przeciwieństwie do twoich). Nie mogę złego słowa na te automaty powiedzieć ( a kilka remontów w amerykańskiej produkcji już robiłem)

Data: 2010-08-01 01:03:56
Autor: megrims
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™
W dniu 2010-07-31 21:47, CUT pisze:
W dniu 2010-07-31 15:01, megrims pisze:


Kto mówi!. ASB w MB sypią się. 7G padają elektrozawory i to nawet przy
przebiegach rzędu 50kkm. Była nawet akcja serwisowa w MB, podczas której
aktualizowano oprogramowanie samochodu, aby miało niższa moc, ponieważ
skrzynie padały (np. we Viano 3.0 cdi). Niektóre firmy, które zajmują
się chip-tuningiem zdecydowanie odradzają dłubania diesli MB z ASB,
ponieważ po chip'e padają.


Moje mercedesy (w tym Vito 3.0CDI) mają tylko 5 biegów i nie wiele
więcej niż 200KM (w przeciwieństwie do twoich). Nie mogę złego słowa na
te automaty powiedzieć ( a kilka remontów w amerykańskiej produkcji już
robiłem)

Miałem w sumie 2 MB oba V8 i skrzynia 5-biegowa. I fakt, że ja z tymi
automatami nie miałem żadnych problemów. Auta te były z 1996 i 2001
roku. Może wtedy robili je lepiej.

A tak ogólnie, to ASB są super.

Data: 2010-08-06 00:50:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjê

"megrims" i32a4v$4bj$1@usenet.news.interia.pl

A tak ogólnie, to ASB s± super.

A tak ogólnie, to DSG prze³±czy³a mi przy szybko¶ci
oko³o 100 km/h na zakrêcie/³uku -- my¶la³em, ¿e ¶niê!!! :)

--
19 lipca i 01 sierpnia rekord PEF !!749!!  749*0.8=599,2  749*0.6=449,4  450-600 to (60-80)%   .                         .
                                  ! 739 !  VV oznacza sztach . Ventolinem                                                u
^                 .         .       729      . .               .               . .                        25 .         .01 .     .
    *               .      18 .  21 719  .       .     . . .     .   . .   . .       . . .             .    26   . . .   g  030405
P .06           .     .   .   dni   709    .2425   . .      lipiec       .    VVVV        VV .19 . . .         .         r02VV
E                         -- -- > .   699 2223    2627  29  01  03   .  07    101112        17    20    VV .    2728    31 .
F05   '   . . .    141516    19     690             28      02      06  08         .    16          VV23          29     m
        .                17.`'.20   680         ._.     30        VV    .-09      13        18      22  24               u
l              1213        .'O`-'   670     ., ; o.'              05   '.O_'                      21                30   c
/          1011            `-:`-'.'.661'.  '`\.'`.'  ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`.,        1415                                 h
m    070809               o'\:/.d..'646|'.;. p \ ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/.. ......... ........ ..... ..................y........

[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona