[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™

Data: 2010-07-30 00:03:00
Autor: Tomasz Pyra
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™
CUT_INZ pisze:
Wiele razy mówiono mi, że ASB w Mercedesach są bardzo bezawaryjne. Za każdym razem słyszę też żeby nie bawić się lewarkiem i pozwolić komputerowi wybierać przełożenia gdyż wpływa to pozytywnie na ASB.

Do sedna:
Wybieram się w Alpy. Austria, Włochy i Szwajcaria. Przełęcze, serpentyny itp. Do tej pory wyznawałem prostą zasadę - na jakim biegu wjeżdżasz na takim zjeżdżaj. Stosując się do tego zawsze na zjazdach redukowałem ASB do trójki (czasem dwójki) i tak jechałem nie chcąc na dłuższą metę spalić hamulców.

Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wpływ na ASB?

Oczywiście że ma negatywny wpływ. Dodam że jazda pod górę również.
W ogóle jeżdżenie samochodem ma niekorzystny wpływ na jego trwałość, a oczywiście im wyższe obroty (co będzie miało miejsce po redukcji) tym i szybsze zużycie tego silnika i skrzyni biegów.

A szkoda będzie po 476345km wyrzucać silnik który nie jeżdżony nigdy z góry przejechałby spokojnie 479892km.

Najlepiej dla skrzyni biegów jeżeli zostanie w domu, a w Alpy pojedziesz rowerem ;)

A poważnie, to po to masz na dźwigni zmiany biegów położenia 1-2-3... żeby z nich korzystać. M.in. ciągnąć przyczepę, jadąc w górach itp.

Dobry górski zjazd bez redukowania i będziesz miał po hamulcach, a wtedy to się w ogóle może być ciężko zatrzymać.

Data: 2010-07-29 22:58:45
Autor: to
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjê
begin Tomasz Pyra
Dobry górski zjazd bez redukowania i będziesz miał po hamulcach, a wtedy
to się w ogóle może być ciężko zatrzymać.

No cóż, kiedyś się zatrzyma tak czy siak, przecież nie odleci w przestworza...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-07-30 09:11:31
Autor: MadMan
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™
Dnia Fri, 30 Jul 2010 00:03:00 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

Najlepiej dla skrzyni biegów je¿eli zostanie w domu, a w Alpy pojedziesz rowerem ;)

Uwierz mi, rower te¿ siê zu¿ywa, do tego znacz±co szybciej ni¿ samochód
:)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcjÄ™