[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję

Data: 2010-07-30 16:43:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję

"CUT_INZ" 4c5176b6$1@news.home.net.pl

Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wpływ na ASB?

Nie ma. Jadąc w góry -- umyj silnik, aby nie palił się. :)
(mój w Norwegii tak mocno się grzał, że czułem smród brudu
znajdującego się na silniku)

Jeśli chcesz jakoś pomóc swojej ASB -- możesz wymienić olej przed wyprawą. :)
(koszt żaden w zestawieniu z ogólnymi kosztami podróży w Alpy i normalną
potrzebą wyminay oleju co jakiś czas)

Ja bym wymienił i w silniku, i w skrzyni. :)
Wyprawa stąd w te góry to pewnie około 5 tysięcy km,
więc raczej warto pomyśleć o przedwczesnej wymianie.

Data: 2010-07-30 23:15:51
Autor: CUT
[...]

Myślałem o tym, ale chyba nadmierną troską była by wymiana oleju w skrzyni po 20k km (2lata) a w silniku po 5k km (pól roku). W alpach już nim byłem. Grzał się - trzeba przyznać.

Data: 2010-07-31 07:11:36
Autor: Robson
[...]

Powiedz co to za samochod. W niektorych fabryczne chlodzenie oleju w skrzyni jest niewystarczajace, mozna pomoc skrzyni przez zamontowanie dodatkowej chlodnicy oleju.

Data: 2010-07-31 14:45:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję

"CUT" 4c534103$1@news.home.net.pl

Myślałem o tym, ale chyba nadmierną troską była by wymiana oleju w skrzyni po 20k km (2lata) a w silniku po 5k km (pól roku). W alpach już nim byłem. Grzał się - trzeba przyznać.

W starych samochodach (takich, jak moja Mercedes) olej w skrzyni
wymienia się co 30 tysięcy km (bez filtra) a w silniku co 7 tysięcy
(z filtrem) w sytuacjach nadmiernego obciążania samochodu. (szutry
i piachy, jazda na krótkich odcinkach po wychłodzeniu silnika czy
właśnie po sporych górach lub z przyczepą itp.) więc to taka sobie
nadmierna troska -- zależy od tego, jak przejechałeś te 20 i te 5. :)
Jeśli normalnie, to nie wymieniaj, a jeśli jakoś niekorzystnie
żyłowałeś samochód -- wymień, aby mięć święty spokój. Na pewno
warto dolać pod korki, czyli na maksa na bagietkach. :)

A w nowych wymienia się zdecydowanie rzadziej i 20 tysięcy km
to zapewne żaden przebieg dla skrzyni.

Na pewno warto pomyśleć o hamulcach -- przejrzeć przewody,
wymienić płyn (jeśli nie był wymieniany w ciągu ostatnich
dwóch lat) i sprawdzić klocki oraz tarcze.

Data: 2010-08-02 01:48:39
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 30.07.2010 Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał/a:

[...]

Hmm dziwne, mój sie nie grzał nadmiernie, tzn trzymał temp
termostatu, a zrobilem całe E6. Zgrzał się co prawda do temp
wentylatora elektrycznego, ale ... w korku w Oslo.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję