Data: 2010-07-30 16:43:27 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję | |
"CUT_INZ" 4c5176b6$1@news.home.net.pl Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wpływ na ASB? Nie ma. Jadąc w góry -- umyj silnik, aby nie palił się. :) (mój w Norwegii tak mocno się grzał, że czułem smród brudu znajdującego się na silniku) Jeśli chcesz jakoś pomóc swojej ASB -- możesz wymienić olej przed wyprawą. :) (koszt żaden w zestawieniu z ogólnymi kosztami podróży w Alpy i normalną potrzebą wyminay oleju co jakiś czas) Ja bym wymienił i w silniku, i w skrzyni. :) Wyprawa stąd w te góry to pewnie około 5 tysięcy km, więc raczej warto pomyśleć o przedwczesnej wymianie. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-07-30 23:15:51 | |
Autor: CUT | |
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję | |
W dniu 2010-07-30 16:43, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Myślałem o tym, ale chyba nadmierną troską była by wymiana oleju w skrzyni po 20k km (2lata) a w silniku po 5k km (pól roku). W alpach już nim byłem. Grzał się - trzeba przyznać. |
|
Data: 2010-07-31 07:11:36 | |
Autor: Robson | |
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję | |
Myślałem o tym, ale chyba nadmierną troską była by wymiana oleju w Powiedz co to za samochod. W niektorych fabryczne chlodzenie oleju w skrzyni jest niewystarczajace, mozna pomoc skrzyni przez zamontowanie dodatkowej chlodnicy oleju. R |
|
Data: 2010-07-31 14:45:37 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję | |
"CUT" 4c534103$1@news.home.net.pl Myślałem o tym, ale chyba nadmierną troską była by wymiana oleju w skrzyni po 20k km (2lata) a w silniku po 5k km (pól roku). W alpach już nim byłem. Grzał się - trzeba przyznać. W starych samochodach (takich, jak moja Mercedes) olej w skrzyni wymienia się co 30 tysięcy km (bez filtra) a w silniku co 7 tysięcy (z filtrem) w sytuacjach nadmiernego obciążania samochodu. (szutry i piachy, jazda na krótkich odcinkach po wychłodzeniu silnika czy właśnie po sporych górach lub z przyczepą itp.) więc to taka sobie nadmierna troska -- zależy od tego, jak przejechałeś te 20 i te 5. :) Jeśli normalnie, to nie wymieniaj, a jeśli jakoś niekorzystnie żyłowałeś samochód -- wymień, aby mięć święty spokój. Na pewno warto dolać pod korki, czyli na maksa na bagietkach. :) A w nowych wymienia się zdecydowanie rzadziej i 20 tysięcy km to zapewne żaden przebieg dla skrzyni. Na pewno warto pomyśleć o hamulcach -- przejrzeć przewody, wymienić płyn (jeśli nie był wymieniany w ciągu ostatnich dwóch lat) i sprawdzić klocki oraz tarcze. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-08-02 01:48:39 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
[ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję | |
Dnia 30.07.2010 Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał/a:
Hmm dziwne, mój sie nie grzał nadmiernie, tzn trzymał temp termostatu, a zrobilem całe E6. Zgrzał się co prawda do temp wentylatora elektrycznego, ale ... w korku w Oslo. -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |