Data: 2013-04-08 23:19:39 | |
Autor: Kosu | |
Hamulce Shimano M445 | |
Szukam opinii na temat tarczówek M445. Głównie chodzi mi o solidność
i bezobsługowość, czyli np. czy często trzeba je regulować, czy można postawić rower do góry kołami bez jakichś akcji z zapowietrzaniem i tak dalej. Trochę nie jestem na bieżąco, bo długo się od tego zakupu powstrzymywałem, potem myślałem o Avid BB, a potem odkładałem na szosówkę. Ale czasy się zmieniają, człowiek się starzeje i pisk V'ek może doprowadzić do szału (a walka przed linią zatrzymania do zawału lub innej przyczyny szybkiej śmierci :)). Rower typowo nizinno-wyżynno-turystyczny. W góry go pewnie nigdy nie wezmę, ścigał się nie będę i tak dalej. Do siły hamowania dopłacać nie chcę, ale do przyjazności i wygody mogę (choć też bez przesady). Poza tym przy okazji czeka mnie wymiana kół, więc to w nie wolałbym wpakować kasę (z racji bycia stosunkoo ciężkim :)). pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2013-04-09 07:53:42 | |
Autor: bans | |
Hamulce Shimano M445 | |
W dniu 2013-04-09 01:19, Kosu pisze:
pisk V'ek Proponujê wymianê klocków i/lub regulacjê hamulców. Rower typowo nizinno-wy¿ynno-turystyczny. W góry go pewnie nigdy nie Nie rozumiem po co ci zatem tarczówki. Ale jak ju¿ koniecznie upierasz - to kup niewiele dro¿sze, chwalone Deore. -- bans |
|
Data: 2013-04-11 19:58:42 | |
Autor: Kosu | |
Hamulce Shimano M445 | |
On 2013-04-09, bans <goc@o2.pl> wrote:
Proponuję wymianę klocków i/lub regulację hamulców. Są wyregulowane, klocki nowe i dobre. Za to koła mam trochę pogięte i cierpliwości mi żal na ciągłe centrowanie. Kiedyś w końcu zbiorę się do wymiany na mocniejsze, więc przy okazji można wymienić V'ki na coś XX wiecznego :). Nie rozumiem po co ci zatem tarczówki. Powodów jest sporo: wygoda, cisza (powiedzmy), mniej bujania się z biciem kół i tak dalej. Poza tym łatwej wymienić ramę, łatwiej kupić amortyzator. No i generalnie cieszy mnie fakt, że hydrauliczne tarcze stają się standardem w rowerach MTB (wreszcie). No wiem czemu chcę kupić? Bo mogę :). pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2013-04-12 06:31:40 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Hamulce Shimano M445 | |
Użytkownik "Kosu" <Kosu@nospam.com> napisał w wiadomości news:slrnkme5le.323.Kosunotb-dante.notb-home...
Powodów jest sporo: wygoda, cisza (powiedzmy), mniej bujania się Wreszcie? :)))) Podstawowe hample Shimano są ok, ale bywają niezbyt mocne. Serwis i niezawodność nie powinny być problemem podobnie jak i mineralny płyn hamulcowy, który kiedyś był drogi jak cholera. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 10/04/2013 Beskidy kwietniowe.... |
|
Data: 2013-04-12 21:13:29 | |
Autor: Kosu | |
Hamulce Shimano M445 | |
On 2013-04-12, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
Wreszcie? :)))) "Wreszcie" w sensie - to miło, że firmy rowerowe postanowiły przestawić się na technologię obecną w samochodach od prawie stu lat (a od jakichś 50 już w pełni opanowaną i pewną). Jak zwykle wybaczam im, że otaczają to taką marketingową papką "nowoczesności technologicznej" - przeżyłem bullshit o carbonowych ramach, przeżyję i hamulce na futurystyczny olej mineralny :). Podstawowe hample Shimano są ok, ale bywają niezbyt mocne. Serwis i niezawodność nie powinny być problemem podobnie jak i mineralny płyn hamulcowy, który kiedyś był drogi jak cholera. Nadal jest drogi. I nadal jest ogólnie fatalnym pomysłem :). Życie byłoby zbyt proste, gdyby Shimano postawiło na DOTa jak reszta cywilizowanego świata, ale cóż poradzić. Gdzieś musi być ta potrzeba innowacyjności upchnięta :). Przy moich dystansach pewnie nie będzie to tak duży koszt, a Avid wyszedłby sporo drożej na starcie. pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2013-04-14 14:53:52 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Hamulce Shimano M445 | |
Użytkownik "Kosu" <Kosu@nospam.com> napisał w wiadomości news:slrnkmgudl.372.Kosunotb-dante.notb-home...
On 2013-04-12, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote: Jesteś lekko nie na czasie bo tarczówki są obecne dobrze od ponad dekady, ale dopiero nie dawno stały się na tyle tanie, że praktycznie każdy może wybrać coś dla siebie. Podstawowe hample Shimano są ok, ale bywają niezbyt mocne. Serwis i niezawodność Płyn mineralny starze się dużo WOLNIEJ niż DOT 4/5.1 więc jego stosowanie ma sens ponieważ dramatycznie wydłuża czas pomiędzy wymianami oleum na nowe. W tej chwili jego cena jest w pełni akceptowalna a jak nie chcesz oryginału Shimano to masz jeszcze Finish Line. Przy tak małej ilości jaka jest potrzebna to naprawdę nie jest duży koszt. Życie byłoby zbyt proste, gdyby Shimano postawiło na DOTa jak reszta Jak wyżej. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 14/04/2013 W końcu wiosna! |
|
Data: 2013-04-14 19:07:48 | |
Autor: Kosu | |
Hamulce Shimano M445 | |
On 2013-04-14, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
Jesteś lekko nie na czasie bo tarczówki są obecne dobrze od ponad dekady, ale dopiero nie dawno stały się na tyle tanie, że praktycznie każdy może wybrać coś dla siebie. No i przecież napisałem gdzieś, że tarczówki są obecne mniej więcej tak długo, jak interesuję się osprzętem. Co nie zmienia faktu, że taka "mobilna" hydraulika dotarła do rowerów lata po innych zastosowaniach. A przez "standard" rozumiem to, że hamulce tarczowe wypierają V'ki, co widać np. po drastycznie kurczącej się ofercie widelców z pivotami. I to jest akurat zjawisko ostatnich lat. Płyn mineralny starze się dużo WOLNIEJ niż DOT 4/5.1 więc jego stosowanie ma sens ponieważ dramatycznie wydłuża czas pomiędzy wymianami oleum na nowe. W tej Nie wydaje mi się, żeby częstość wymiany płynu była najważniejszym parametrem hamulca, ale nie bardzo mi się chce drążyć temat, bo właściwości oleju mineralnego i DOT są dobrze znane. Nie drążąc tematu: po prostu wolałbym DOT (z jakichś ukrytych, niecnych przyczyn :)). pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2013-04-14 21:37:26 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Hamulce Shimano M445 | |
Użytkownik "Kosu" <Kosu@nospam.com> napisał w wiadomości news:slrnkmlvq0.4n0.Kosunotb-dante.notb-home...
On 2013-04-14, kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote: Tarcze wkroczyły wtedy kiedy rowery górskie zaczęły osiągać prędkości i wysokości lotów żywcem wzięte z moto crossu. A przez "standard" rozumiem to, że hamulce tarczowe wypierają V'ki, Dużo tańsze tarcze doszły do głosu i dlatego V-ki odchodzą w niepamięć co nie zmienia faktu, że to były dobre hamulce. Płyn mineralny starze się dużo WOLNIEJ niż DOT 4/5.1 więc jego stosowanie ma Czytając obecne mądrości na temat hydrauliki oraz ignorując pytania "a jak odpowietrzyć zacisk" uważam, że sprawy związane z okresową obsługą hamulców są dla znakomitej większości ludzi bezwzględnie najważniejsze. Nie zmieniany płyn hamulcowy wpływa na jakość pracy układu w związku z czym rozumiem Shimano, że chcą wydłużyć okresy pomiędzy serwisami. Mam hamulce na mineralu i na docie. Za tym drugim przemawia to, że można go kupić dosłownie wszędzie a za tym pierwszym, że wolno się starzeje. Gdybym w tej chwili miał zmieniać hample to kierowałbym sie tylko i wyłącznie siłą spowalniania a typ płynu byłby na ostatnim miejscu moich zainteresowań. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 14/04/2013 W końcu wiosna! |
|
Data: 2013-04-12 09:34:53 | |
Autor: bans | |
Hamulce Shimano M445 | |
W dniu 2013-04-11 21:58, Kosu pisze:
S± wyregulowane, klocki nowe i dobre. Za to ko³a mam trochê No có¿, jako¶ po paru tysi±cach km w górach nigdy nie zcentrowa³em ko³a. Ale ja to dziwny jestem, podobnie mam z ³añcuchami - jak s³yszê, ¿e kto¶ zmienia ³añcuch co 600km bo "siê rozci±gn±³" to pusty ¶miech mnie ogrania. Chyba po prostu nie dotycz± mnie te internetowe legendy ;) Powodów jest sporo: wygoda, Nie zauwa¿y³em. V-ki maj± swoje wady, ale tarcze te¿. Dla mnie pod tym wzglêdem jest równowaga. cisza (powiedzmy), He, no w³asnie, powiedzmy. Nigdy mi v-ki nie ha³asiowa³y tak, jak tarcze. Wycie, piski, dzwonienie... mniej bujania siê Jak wy¿ej - nigdy z tym w v-kach nie mia³em problemu. Za to - jak pisa³em wy¿ej - tarcze potrafi± doprowadziæ do sza³u, ocieraj±c siê o klocki - po ka¿dym za³o¿eniu ko³a jest inaczej :/ Poza tym ³atwej wymieniæ ramê, ³atwiej To fakt. No i generalnie cieszy mnie fakt, ¿e hydrauliczne Hehe, "staj± siê"? Dawno s± standardem. No wiem Ty, ale nie bardzo "mo¿esz" bo szukasz z dolnej pó³ki. Jak ju¿ musisz, to zainwestuj choæ w SLX (no, mo¿e i nowe Deore, jak pisa³em, ale dobre opinie o nich znam tylko od innych, sam nie mia³em) -- bans |
|
Data: 2013-04-12 21:46:36 | |
Autor: Kosu | |
Hamulce Shimano M445 | |
On 2013-04-12, bans <goc@o2.pl> wrote:
No cóż, jakoś po paru tysiącach km w górach nigdy nie zcentrowałem koła. Uwaga językowa: "zcentrowanie" oznacza wyprostowanie, a nie pokrzywienie koła :). Mi udało się koło pogiąć nawet w mieście (i połamać kilka szprych na Świętokrzyskiej w Warszawie - kto znał tę ulicę przed zamkniętem, ten ma szansę zrozumieć). Kwestia masy własnej, solidności kół i - przede wszystkim - konkretnej sytuacji. Ale ja to dziwny jestem, podobnie mam z łańcuchami - jak słyszę, że ktoś zmienia łańcuch co 600km bo "się rozciągnął" to pusty śmiech mnie ogrania. Chyba po prostu nie dotyczą mnie te internetowe legendy ;) O tym nie pogadam, bo u mnie łańcuchy bez problemu wytrzymują jakieś 4-5kkm (a ważę niemało i raczej mocno cisnę). Ale może to też być kwestia osobistych potrzeb. Dla mnie 2-3 "przeskoki" łańcucha poczas kilkugodzinnej jazdy to nie powód do wymiany. Znam takich, którzy wymieniają po pierwszym sygnale. Zresztą umówmy się: łańcuchy są tanie. Jak ktoś lubi mieć nowy i błyszczący, to czemu nie? Szczególnie jeśli jest w takiej sytuacji finansowej, że częsta wymiana łańcucha nie powoduje, że musiałby jeść pyzy i rzepę :). Powiem tak: gdybym dziś zarabiał 7-8 tys. zł, to kupiłbym gotowy rower za połowę tej kwoty i tylko bym na nim jeździł i wycierał szmatą, bo żal czasu na czyszczenie, samodzielne serwisowanie i tak dalej. Jak się zarabia mało, to się kupuje rower za całą pensję (albo więcej, jeśli ktoś jest bardzo odważny/nieostrożny lub ma AC :)) i potem się dłubie zamiast jeździć. No chyba że ktoś lub dłubać :). Hehe, "stają się"? Dawno są standardem. No nie wiem, czy tak dawno. Tzn. dla mnie - jako 26-latka - są obecne prawie od zawsze (odkąd dużo jeżdżę i sam składam sprzęt). Technologicznie, na tle samochodów czy innych maszyn... były dziesięciolecia opóźnienia. I nie było chyba żadnych obiektywnych trudności. Ty, ale nie bardzo "możesz" bo szukasz z dolnej półki. Jak już musisz, to zainwestuj choć w SLX (no, może i nowe Deore, jak pisałem, ale dobre opinie o nich znam tylko od innych, sam nie miałem) Inwestycja jest wtedy, jak coś się może zwrócić. Dla mnie rower to jest czysta rozrywka, a nie inwestowanie :). Mózg mi nie pozwoli wydać więcej niż 500 zł na hamulce (choćbym nawet chciał i akurat miał tyle w kieszeni). Ogólne założenie jest takie, żeby cały rower mieścił się w 3000 zł, a - jak wiesz - ma jeszcze dużo innych ważnych elementów :). pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2013-04-12 23:36:27 | |
Autor: rzymo | |
Hamulce Shimano M445 | |
W dniu pi±tek, 12 kwietnia 2013 23:46:36 UTC+2 u¿ytkownik Kosu napisa³:
Inwestycja jest wtedy, jak co¶ siê mo¿e zwróciæ. Dla mnie rower to jest To bierz Deore M596, bêdziesz zadowolony. No chyba ¿e nie podpasuje Ci krótka klamka, to wtedy nie bêdziesz :) (przy gripshiftach ta krótko¶æ klamki mi przeszkadza³a, g³ównie z tego powodu wymieni³em je na M505). |
|
Data: 2013-04-13 09:39:46 | |
Autor: Ignac | |
Hamulce Shimano M445 | |
W dniu pi±tek, 12 kwietnia 2013 09:34:53 UTC+2 u¿ytkownik bans napisa³:
Ale ja to dziwny jestem, No w³a¶nie,uaktywni³e¶ siê jak misiek na wiosnê:) |