Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Hamulce Tektro Auriga Comp

Hamulce Tektro Auriga Comp

Data: 2009-07-26 08:54:04
Autor: kundzia Pindzia
Hamulce Tektro Auriga Comp
Mam hamulce tarczowe Tekstro Auriga Comp. Chcę je rozebrać i zobaczyć co jest
w środku i dlaczego tak wyją i w związku z tym mam pytanie do doswiadczonych w
tej kwestii czy muszę zwrócić na coś uwagę zeby np nie wylał się olej albo
zeby czegoś nie popsuć? Nigdy tego nie robiłem i trochę się boję aczkolwiek
sprawy śrubkologiczno-techniczne nie są mi obce. --


Data: 2009-07-26 12:59:53
Autor: Solar
Hamulce Tektro Auriga Comp
kundzia Pindzia pisze:
Mam hamulce tarczowe Tekstro Auriga Comp. Chcę je rozebrać i zobaczyć co jest
w środku i dlaczego tak wyją i w związku z tym mam pytanie do doswiadczonych w
tej kwestii czy muszę zwrócić na coś uwagę zeby np nie wylał się olej albo
zeby czegoś nie popsuć? Nigdy tego nie robiłem i trochę się boję aczkolwiek
sprawy śrubkologiczno-techniczne nie są mi obce.

Bez wylewania oleju i zapowietrzania układu to możesz najwyżej klocki wyjąć. A wyją, po może ten model tak ma. Spróbuj umyć i odtłuścić dobrze tarczę, a klocki przetrzyj na drobnym papierze ściernym.
Jakiekolwiek inne zaglądanie, co jest w środku, to rozszczelnienie układu. A uważać trzeba tylko na to, żeby nie zalać płynem klocków i tarczy.

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła."
                                   kat. intelektualista. Jerzy Turowicz

Data: 2009-07-26 13:05:20
Autor: Frankie
Hamulce Tektro Auriga Comp
Solar pisze:

Bez wylewania oleju i zapowietrzania układu to możesz najwyżej klocki wyjąć. A wyją, po może ten model tak ma. Spróbuj umyć i odtłuścić dobrze tarczę, a klocki przetrzyj na drobnym papierze ściernym.

Dokładnie jak napisał Solar. Przed przetarciem klocków papierem dobrze jest je jeszcze opalić palnikiem. Ja w tym celu kupiłem sobie kiedyś taki palnik gastronomiczny na gaz do zapalniczek. Dobry patent :-)

--
pzdr,
frankie.
www.frankie.waw.pl
http://groups.google.com/group/browerzysci

Data: 2009-07-26 13:48:03
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Użytkownik "kundzia Pindzia" <kundziapindzia@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h4h5jc$cqu$1inews.gazeta.pl...
Mam hamulce tarczowe Tekstro Auriga Comp. Chcę je rozebrać i zobaczyć co jest
w środku i dlaczego tak wyją i w związku z tym mam pytanie do doswiadczonych w
tej kwestii czy muszę zwrócić na coś uwagę zeby np nie wylał się olej albo
zeby czegoś nie popsuć? Nigdy tego nie robiłem i trochę się boję aczkolwiek
sprawy śrubkologiczno-techniczne nie są mi obce.

LOL Weź to zostaw jak nie ma pojęcia o co chodzi bo krzywde sobie zrobisz a bez zestawu do odpowietrzania klamki będzie problem żeby usunąć powietrze.

Wyżej ci podpowiedzieli co możesz zrobić zeby walczyć z wyciem.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-26 19:23:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Hamulce Tektro Auriga Comp

Mam hamulce tarczowe Tekstro Auriga Comp. Chcę je rozebrać i zobaczyć co jest
w środku i dlaczego tak wyją i w związku z tym mam pytanie do doswiadczonych w
tej kwestii czy muszę zwrócić na coś uwagę zeby np nie wylał się olej albo
zeby czegoś nie popsuć? Nigdy tego nie robiłem i trochę się boję aczkolwiek
sprawy śrubkologiczno-techniczne nie są mi obce.

Nowe?
Jeśli tak to od razu reklamuj.

zyga

Data: 2009-07-26 20:14:17
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h4i2a4$4r3$1news.interia.pl...

Mam hamulce tarczowe Tekstro Auriga Comp. Chcę je rozebrać i zobaczyć co jest
w środku i dlaczego tak wyją i w związku z tym mam pytanie do doswiadczonych w
tej kwestii czy muszę zwrócić na coś uwagę zeby np nie wylał się olej albo
zeby czegoś nie popsuć? Nigdy tego nie robiłem i trochę się boję aczkolwiek
sprawy śrubkologiczno-techniczne nie są mi obce.

Nowe?
Jeśli tak to od razu reklamuj.

Co niby ma reklamować jak pojęcia o tym nie ma? Że klocki wyją? Kto Ci uzna taką reklmację? MOŻE w samochodzie.



--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-26 22:11:21
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Hamulce Tektro Auriga Comp

Mam hamulce tarczowe Tekstro Auriga Comp. Chcę je rozebrać i zobaczyć co jest
w środku i dlaczego tak wyją i w związku z tym mam pytanie do doswiadczonych w
tej kwestii czy muszę zwrócić na coś uwagę zeby np nie wylał się olej albo
zeby czegoś nie popsuć? Nigdy tego nie robiłem i trochę się boję aczkolwiek
sprawy śrubkologiczno-techniczne nie są mi obce.

Nowe?
Jeśli tak to od razu reklamuj.

Co niby ma reklamować jak pojęcia o tym nie ma? Że klocki wyją? Kto Ci uzna taką reklmację? MOŻE w samochodzie.

Kolega kupił ostatnio krossa. Po 2 tygodniach zaczęły strasznie wyć, strasznie jak stare zdezelowane canti. Widać było delikatny wyciek.
Pojechał, wymienili.

zyga

Data: 2009-07-27 07:58:50
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h4ic4u$fln$1news.interia.pl...

Co niby ma reklamować jak pojęcia o tym nie ma? Że klocki wyją? Kto Ci uzna taką reklmację? MOŻE w samochodzie.

Kolega kupił ostatnio krossa. Po 2 tygodniach zaczęły strasznie wyć, strasznie jak stare zdezelowane canti. Widać było delikatny wyciek.
Pojechał, wymienili.

A gdzie autor napisał o wycieku bo ja nie kojarzę.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-27 15:39:24
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Hamulce Tektro Auriga Comp

Co niby ma reklamować jak pojęcia o tym nie ma? Że klocki wyją? Kto Ci uzna taką reklmację? MOŻE w samochodzie.

Kolega kupił ostatnio krossa. Po 2 tygodniach zaczęły strasznie wyć, strasznie jak stare zdezelowane canti. Widać było delikatny wyciek.
Pojechał, wymienili.

A gdzie autor napisał o wycieku bo ja nie kojarzę.

Koledze wyciek był przyczyną wycia.

zyga

Data: 2009-07-27 15:36:44
Autor: Jan Srzednicki
Hamulce Tektro Auriga Comp
On 2009-07-27, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

Co niby ma reklamować jak pojęcia o tym nie ma? Że klocki wyją? Kto Ci uzna taką reklmację? MOŻE w samochodzie.

Kolega kupił ostatnio krossa. Po 2 tygodniach zaczęły strasznie wyć, strasznie jak stare zdezelowane canti. Widać było delikatny wyciek.
Pojechał, wymienili.

A gdzie autor napisał o wycieku bo ja nie kojarzę.

Koledze wyciek był przyczyną wycia.

A może wycie było przyczyną wycieku?

Drogi preclu, zepsuł się nam zyga i nie wiem, gdzie go reklamować.
Paragon gdzieś się zgubił.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-07-27 18:32:13
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Hamulce Tektro Auriga Comp

Co niby ma reklamować jak pojęcia o tym nie ma? Że klocki wyją? Kto Ci uzna taką reklmację? MOŻE w samochodzie.
Kolega kupił ostatnio krossa. Po 2 tygodniach zaczęły strasznie wyć, strasznie jak stare zdezelowane canti. Widać było delikatny wyciek.
Pojechał, wymienili.
A gdzie autor napisał o wycieku bo ja nie kojarzę.
Koledze wyciek był przyczyną wycia.

A może wycie było przyczyną wycieku?

Od kiedy to?

zyga

Data: 2009-07-27 16:33:10
Autor: Jan Srzednicki
Hamulce Tektro Auriga Comp
On 2009-07-27, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

Co niby ma reklamować jak pojęcia o tym nie ma? Że klocki wyją? Kto Ci uzna taką reklmację? MOŻE w samochodzie.
Kolega kupił ostatnio krossa. Po 2 tygodniach zaczęły strasznie wyć, strasznie jak stare zdezelowane canti. Widać było delikatny wyciek.
Pojechał, wymienili.
A gdzie autor napisał o wycieku bo ja nie kojarzę.
Koledze wyciek był przyczyną wycia.

A może wycie było przyczyną wycieku?

Od kiedy to?

Przecież od zawsze podejrzewasz hydrauliki o samo zło, więc o to na
pewno teĹź. ;)

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-07-27 18:53:59
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Hamulce Tektro Auriga Comp

Co niby ma reklamować jak pojęcia o tym nie ma? Że klocki wyją? Kto Ci uzna taką reklmację? MOŻE w samochodzie.
Kolega kupił ostatnio krossa. Po 2 tygodniach zaczęły strasznie wyć, strasznie jak stare zdezelowane canti. Widać było delikatny wyciek.
Pojechał, wymienili.
A gdzie autor napisał o wycieku bo ja nie kojarzę.
Koledze wyciek był przyczyną wycia.
A może wycie było przyczyną wycieku?
Od kiedy to?

Przecież od zawsze podejrzewasz hydrauliki o samo zło, więc o to na
pewno teĹź. ;)

Gdzie, kiedy?
Ja tylko piszę, że to rozwiązanie mi nie odpowiada.

zyga

Data: 2009-07-27 21:49:14
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h4k9i0$ivi$3news.interia.pl...

Co niby ma reklamować jak pojęcia o tym nie ma? Że klocki wyją? Kto Ci uzna taką reklmację? MOŻE w samochodzie.

Kolega kupił ostatnio krossa. Po 2 tygodniach zaczęły strasznie wyć, strasznie jak stare zdezelowane canti. Widać było delikatny wyciek.
Pojechał, wymienili.

A gdzie autor napisał o wycieku bo ja nie kojarzę.

Koledze wyciek był przyczyną wycia.

Tak mu sie wydaje czy tak mu powiedzieli? Tarcza wpada w wibracje to wyje niezależnie od tego czy leje się na nią płyn czy nie.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-27 21:51:38
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Hamulce Tektro Auriga Comp

Co niby ma reklamować jak pojęcia o tym nie ma? Że klocki wyją? Kto Ci uzna taką reklmację? MOŻE w samochodzie.

Kolega kupił ostatnio krossa. Po 2 tygodniach zaczęły strasznie wyć, strasznie jak stare zdezelowane canti. Widać było delikatny wyciek.
Pojechał, wymienili.

A gdzie autor napisał o wycieku bo ja nie kojarzę.

Koledze wyciek był przyczyną wycia.

Tak mu sie wydaje czy tak mu powiedzieli? Tarcza wpada w wibracje to wyje niezależnie od tego czy leje się na nią płyn czy nie.

Kłerwa, przy hamowaniu, nawet przy małej prędkości!
:>

zyga

Data: 2009-07-27 21:57:04
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h4kvbu$cuo$1news.interia.pl...
Koledze wyciek był przyczyną wycia.

Tak mu sie wydaje czy tak mu powiedzieli? Tarcza wpada w wibracje to wyje niezależnie od tego czy leje się na nią płyn czy nie.

Kłerwa, przy hamowaniu, nawet przy małej prędkości!
:>

Mów co chcesz ale nie wmówisz mi, ze tarcza wpadała w wibracje od paru kropli tłustego płynu :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-27 21:59:29
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Hamulce Tektro Auriga Comp

Koledze wyciek był przyczyną wycia.

Tak mu sie wydaje czy tak mu powiedzieli? Tarcza wpada w wibracje to wyje niezależnie od tego czy leje się na nią płyn czy nie.

Kłerwa, przy hamowaniu, nawet przy małej prędkości!
:>

Mów co chcesz ale nie wmówisz mi, ze tarcza wpadała w wibracje od paru kropli tłustego płynu :)

Ja nic nie mówię, piszę.
Klocki musiały być całe zwilżone, a by je przepalić, musiałby z jakiejś większej górki zjechać.

Piasta błyszczała od wycieku.

zyga

Data: 2009-07-27 22:00:56
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h4kvql$cuo$3news.interia.pl...

Mów co chcesz ale nie wmówisz mi, ze tarcza wpadała w wibracje od paru kropli tłustego płynu :)

Ja nic nie mówię, piszę.
Klocki musiały być całe zwilżone, a by je przepalić, musiałby z jakiejś większej górki zjechać.

Piasta błyszczała od wycieku.

Powiem tak: ja bym stawiał na tzw "zasrany urok" plus wyciek. Bez względu na to co było bezpośrednią przyczyną najważniejsze, że mu dali nowe :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-27 02:09:01
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Hamulce Tektro Auriga Comp
On Jul 26, 9:54 am, "kundzia Pindzia" <kundziapind...@gazeta.SKASUJ-
TO.pl> wrote:
Mam hamulce tarczowe Tekstro Auriga Comp. Chcę je rozebrać i zobaczyć co jest
w środku i dlaczego tak wyją i w związku z tym mam pytanie do doswiadczonych w
tej kwestii czy muszę zwrócić na coś uwagę zeby np nie wylał się olej albo
zeby czegoś nie popsuć? Nigdy tego nie robiłem i trochę się boję aczkolwiek
sprawy śrubkologiczno-techniczne nie są mi obce.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Nie sluchaj kolesi, wszak babranie sie w srubkach to czysta
przyjemnosc.

Kup zestaw do odpowietrzania. Kup plyn hamulcowy, tylko nie w sklepie
rowerowym, bo cena buteleczki 150ml bedzie rowna cenie litra na stacji
benzynowej. Kup DOT4 albo DOT5, ale 4 wystarczy.

Nic sie nie stanie jesli plyn hamulcowy dostanie sie na klocki/tarcze.
Pomimo, ze jest na bazie jakichs tam olejow, to odparowuja w wysokiej
temperaturze.

Ale - jak mowia - wycie klockow najczesciej nie wymaga rozkrecania
ukladu (wyjmowania tloczkow, uszczelek. Aha, uszczelki po wyjeciu
tloczkow powinienes zalozyc nowe). Raczej to kwestia albo materialu z
jakiego sa zbudowane okladziny - klocki - albo zanieczyszczenie
tarczy.

Data: 2009-07-27 02:12:09
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Hamulce Tektro Auriga Comp
On Jul 27, 10:09 am, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
On Jul 26, 9:54 am, "kundzia Pindzia" <kundziapind...@gazeta.SKASUJ-

TO.pl> wrote:
> Mam hamulce tarczowe Tekstro Auriga Comp. Chcę je rozebrać i zobaczyć co jest
> w środku i dlaczego tak wyją i w związku z tym mam pytanie do doswiadczonych w
> tej kwestii czy muszę zwrócić na coś uwagę zeby np nie wylał się olej albo
> zeby czegoś nie popsuć? Nigdy tego nie robiłem i trochę się boję aczkolwiek
> sprawy śrubkologiczno-techniczne nie są mi obce.

> --
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Nie sluchaj kolesi, wszak babranie sie w srubkach to czysta
przyjemnosc.

Kup zestaw do odpowietrzania. Kup plyn hamulcowy, tylko nie w sklepie
rowerowym, bo cena buteleczki 150ml bedzie rowna cenie litra na stacji
benzynowej. Kup DOT4 albo DOT5, ale 4 wystarczy.

Nic sie nie stanie jesli plyn hamulcowy dostanie sie na klocki/tarcze.
Pomimo, ze jest na bazie jakichs tam olejow, to odparowuja w wysokiej
temperaturze.

Ale - jak mowia - wycie klockow najczesciej nie wymaga rozkrecania
ukladu (wyjmowania tloczkow, uszczelek. Aha, uszczelki po wyjeciu
tloczkow powinienes zalozyc nowe). Raczej to kwestia albo materialu z
jakiego sa zbudowane okladziny - klocki - albo zanieczyszczenie
tarczy.

Aha - i jeszcze, jesli nie musisz to nie rozpolawiaj zacisku. A jesli
musisz, to tam w srodku zazwyczaj jest jeszcze jedna uszczelka, b.
mala. Jak zgubisz to kapota, bedzie cieklo. Aha, improwizowanie i
dorabianie uszczelek ze zwyklej gumy nie zda egzaminu, bo plyn zjada
zwykla gume, np. detke.

Data: 2009-07-27 02:32:36
Autor: WS
Hamulce Tektro Auriga Comp
On 27 Lip, 11:09, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
Kup DOT4 albo DOT5, ale 4 wystarczy.

hm... dot4 i dot5 to zupelnie cos innego! dot5 sie nie nadaje!
moze myslalems o dot5.1 ?

WS

Data: 2009-07-27 02:53:40
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Hamulce Tektro Auriga Comp
On Jul 27, 10:32 am, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:
On 27 Lip, 11:09, "frank.castle0...@googlemail.com"

<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
> Kup DOT4 albo DOT5, ale 4 wystarczy.

hm... dot4 i dot5 to zupelnie cos innego! dot5 sie nie nadaje!
moze myslalems o dot5.1 ?

Sluszna uwaga! Zalozylem, ze skoro DOT4 i DOT3 sa wymienne, tyle ze
DOT4 ma wyzsza temp. wrzenia, to podobna zaleznosc bedzie miedzy DOT4
i DOT5. I teraz czytam, ze DOT5 jest oparty na zwiazkach silikonu, a
nie glikolu, czy cos, wiec pewnie nie chodzilo mi o DOT5. Ale tez
patrzac na temperatury, DOT4 wystawrczy w zupelnosci.

Data: 2009-07-27 21:53:02
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Uzytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:1548cad8-1cad-4841-abb6-45686e758ce9n11g2000yqb.googlegroups.com...
On Jul 27, 10:32 am, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:
On 27 Lip, 11:09, "frank.castle0...@googlemail.com"

<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
> Kup DOT4 albo DOT5, ale 4 wystarczy.

hm... dot4 i dot5 to zupelnie cos innego! dot5 sie nie nadaje!
moze myslalems o dot5.1 ?

Sluszna uwaga! Zalozylem, ze skoro DOT4 i DOT3 sa wymienne, tyle ze
DOT4 ma wyzsza temp. wrzenia, to podobna zaleznosc bedzie miedzy DOT4
i DOT5. I teraz czytam, ze DOT5 jest oparty na zwiazkach silikonu, a
nie glikolu, czy cos, wiec pewnie nie chodzilo mi o DOT5. Ale tez
patrzac na temperatury, DOT4 wystawrczy w zupelnosci.
-- --

TY _CWOKU_NIEKOMPETENTY_ CO MU DORADZASZ!!!!!!! AURIGA JEST NA PLYNIE MINERALNYM!!!!!!!!! PO KIEGO WALA SIE ODZYWASZ JAK POJECIA NIE MASZ TO ZA HAMULEC I NAWET GO W REKACH NIE MIALES!!!!!!!!

Jak mozna byc takim ignorantem!!!!!!!!!! NIE WIESZ TO NIE PISZ GLUPOT! Zalanie DOTem zamiast minerala zabije uszczelki i hamulec bedzie do wywalenia!

Kolejna sprawa: kup sobie zestaw do odpowietrzania aurigi solo. Ja do tej pory nie widzialem nigdzie. BYC MOZE bedzie pasowal od avida/formuli ew gianta mph ale trzeba zobaczyc na zywo.


--
NIE NIE NIE pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-28 05:30:51
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Hamulce Tektro Auriga Comp

TY _CWOKU_NIEKOMPETENTY_ CO MU DORADZASZ!!!!!!! AURIGA JEST NA PLYNIE
MINERALNYM!!!!!!!!! PO KIEGO WALA SIE ODZYWASZ JAK POJECIA NIE MASZ TO ZA
HAMULEC I NAWET GO W REKACH NIE MIALES!!!!!!!!

Jak mozna byc takim ignorantem!!!!!!!!!! NIE WIESZ TO NIE PISZ GLUPOT!
Zalanie DOTem zamiast minerala zabije uszczelki i hamulec bedzie do
wywalenia!

A łe?

Pokaz cos na poparcie tezy, ze uszczelki stosowane do plynu
mineralnego zostana zzarte plynem hamulcowym DOT4?

Serio, moze sie nie znam.

Data: 2009-07-28 12:53:40
Autor: Krees
Hamulce Tektro Auriga Comp
frank.castle0407@googlemail.com <frank.castle0407@googlemail.com> napisał(a):

> TY _CWOKU_NIEKOMPETENTY_ CO MU DORADZASZ!!!!!!! AURIGA JEST NA PLYNIE
> MINERALNYM!!!!!!!!! PO KIEGO WALA SIE ODZYWASZ JAK POJECIA NIE MASZ TO ZA
> HAMULEC I NAWET GO W REKACH NIE MIALES!!!!!!!!
>
> Jak mozna byc takim ignorantem!!!!!!!!!! NIE WIESZ TO NIE PISZ GLUPOT!
> Zalanie DOTem zamiast minerala zabije uszczelki i hamulec bedzie do
> wywalenia!

A łe?

Pokaz cos na poparcie tezy, ze uszczelki stosowane do plynu
mineralnego zostana zzarte plynem hamulcowym DOT4?

Może się już bardziej nie pogrążaj, co? ;)


Serio, moze sie nie znam.

Masz i się ucz :D -- ->> http://www.tektro.com/04support/pdf/Auriga-Polish.pdf
Pierwsza strona, ostatni akapit na czerwono.

Do Magury nie chce mi się szukać, ale uwierz na słowo, że też tak jest. Jeśli
nie wierzysz, to gugiel najlepszym Twoim przyjacielem jest ;).


--   Pozdrawiam,
Krees





--


Data: 2009-07-28 19:49:18
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:6a1e1fa4-902b-43b3-b30e-801e825c8d39v36g2000yqv.googlegroups.com...

TY _CWOKU_NIEKOMPETENTY_ CO MU DORADZASZ!!!!!!! AURIGA JEST NA PLYNIE
MINERALNYM!!!!!!!!! PO KIEGO WALA SIE ODZYWASZ JAK POJECIA NIE MASZ TO ZA
HAMULEC I NAWET GO W REKACH NIE MIALES!!!!!!!!

Jak mozna byc takim ignorantem!!!!!!!!!! NIE WIESZ TO NIE PISZ GLUPOT!
Zalanie DOTem zamiast minerala zabije uszczelki i hamulec bedzie do
wywalenia!

A łe?

Pokaz cos na poparcie tezy, ze uszczelki stosowane do plynu
mineralnego zostana zzarte plynem hamulcowym DOT4?

Serio, moze sie nie znam.
-- -- -

Nie znasz się. Już byli spryciaże co próbowali i efekt jest zawsze ten sam, spuchnięte uszczelki w zacisku i stojące tłoczki. Dokładnie odwrotnie jest ze o-ringami Dotowymi - włóż do minerala i podziwiaj efekt.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-28 09:36:01
Autor: Krees
Hamulce Tektro Auriga Comp
kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

Uzytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:1548cad8-1cad-4841-abb6-45686e758ce9n11g2000yqb.googlegroups.com...
On Jul 27, 10:32 am, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:
> On 27 Lip, 11:09, "frank.castle0...@googlemail.com"
>
> <frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
> > Kup DOT4 albo DOT5, ale 4 wystarczy.
>
> hm... dot4 i dot5 to zupelnie cos innego! dot5 sie nie nadaje!
> moze myslalems o dot5.1 ?

Sluszna uwaga! Zalozylem, ze skoro DOT4 i DOT3 sa wymienne, tyle ze
DOT4 ma wyzsza temp. wrzenia, to podobna zaleznosc bedzie miedzy DOT4
i DOT5. I teraz czytam, ze DOT5 jest oparty na zwiazkach silikonu, a
nie glikolu, czy cos, wiec pewnie nie chodzilo mi o DOT5. Ale tez
patrzac na temperatury, DOT4 wystawrczy w zupelnosci.
-- --

TY _CWOKU_NIEKOMPETENTY_ CO MU DORADZASZ!!!!!!! AURIGA JEST NA PLYNIE MINERALNYM!!!!!!!!! PO KIEGO WALA SIE ODZYWASZ JAK POJECIA NIE MASZ TO ZA HAMULEC I NAWET GO W REKACH NIE MIALES!!!!!!!!

Jak mozna byc takim ignorantem!!!!!!!!!! NIE WIESZ TO NIE PISZ GLUPOT!



Otóż to. Właśnie dlatego od dawna nie traktuję poważnie "preclowych mądrości"
technicznych. Czasami czytam tu takie głupoty, od których włos się na głowie i
nie tylko ;) jeży. A z drugiej strony zdarza się, że kiedy ktoś doradzi coś
mądrego, to "mędrcy" go zjadą jak burą sukę, bo wg jednego czy drugiego to nie
ma prawa działać, "niedasie", itp. ;).


--   Pozdrawiam,
Krees

--


Data: 2009-07-28 05:47:33
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Hamulce Tektro Auriga Comp
> Jak mozna byc takim ignorantem!!!!!!!!!! NIE WIESZ TO NIE PISZ GLUPOT!

Otóż to. Właśnie dlatego od dawna nie traktuję poważnie "preclowych mądrości"
technicznych. Czasami czytam tu takie głupoty, od których włos się na głowie i
nie tylko ;) jeży. A z drugiej strony zdarza się, że kiedy ktoś doradzi coś
mądrego, to "mędrcy" go zjadą jak burą sukę, bo wg jednego czy drugiego to nie
ma prawa działać, "niedasie", itp. ;).

to proste, zagladam do samochodu - plyn dot. Zagladam do motoru - plyn
dot, zagladam do roweru - plyn dot, zapominam o plynie mineralnym, i
nie zglebiajac tematu jade o plynie DOT :) Ale kml rozgryzl mnie - w
zyciu nie mialem hamulca tektro auriga w rekach.

Data: 2009-07-28 12:59:00
Autor: Krees
Hamulce Tektro Auriga Comp
frank.castle0407@googlemail.com <frank.castle0407@googlemail.com> napisał(a):

to proste, zagladam do samochodu - plyn dot. Zagladam do motoru - plyn
dot, zagladam do roweru - plyn dot, zapominam o plynie mineralnym, i
nie zglebiajac tematu jade o plynie DOT :) Ale kml rozgryzl mnie - w
zyciu nie mialem hamulca tektro auriga w rekach.


Cóż... to proste - jestem Polakiem, w moim kraju jeżdżę
samochodem/rowerem/motocyklem po prawej stronie ulicy. Jadę do Niemiec -
jeżdżą po prawej stronie, przejeżdżam granicę z Francją - jeżdżą po prawej
stronie, ładuję się na prom do Anglii, i nie zgłębiając tematu zjeżdżam po
brytyjskiej stronie... o kłerwa, oni wszyscy powariowali!! Czemu chcą mnie
zabić?? ;)

--   Pozdrawiam,
Krees

--


Data: 2009-07-27 23:10:46
Autor: Solar
Hamulce Tektro Auriga Comp
frank.castle0407@googlemail.com pisze:

Nic sie nie stanie jesli plyn hamulcowy dostanie sie na klocki/tarcze.
Pomimo, ze jest na bazie jakichs tam olejow, to odparowuja w wysokiej
temperaturze.

Ty tylko tak z teorii, prawda? Dwa razy zalałem klocki i właściwie nic nie jest w stanie przywrócić ich do normalnej świetności. Wypalanie, mycie, papier ścierny spowodują, że da się na nich jeździć, ale do niezalanych będzie im daleko. Z tarczą oczywiście łatwiej...

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424

"Ani Marks, ani Engels czy Lenin nie odciągną ludzi od kościoła - sam proboszcz to zrobi."
                                     ks. J. Tischner

Data: 2009-07-28 05:45:00
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Hamulce Tektro Auriga Comp
On Jul 27, 10:10 pm, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
frank.castle0...@googlemail.com pisze:

> Nic sie nie stanie jesli plyn hamulcowy dostanie sie na klocki/tarcze.
> Pomimo, ze jest na bazie jakichs tam olejow, to odparowuja w wysokiej
> temperaturze.

Ty tylko tak z teorii, prawda? Dwa razy zalałem klocki i właściwie nic
nie jest w stanie przywrócić ich do normalnej świetności. Wypalanie,
mycie, papier ścierny spowodują, że da się na nich jeździć, ale do
niezalanych będzie im daleko. Z tarczą oczywiście łatwiej...

Ano, tylko z teorii, i to nawet nie mojej, tylko mojego rodziciela.
Chociaz on wypowiadal sie patrzac na samochod. Chociaz jednoczesnie
odebracl wyksztalcenie chemiczne. Trudna sprawa.

Data: 2009-07-28 17:16:42
Autor: Solar
Hamulce Tektro Auriga Comp
frank.castle0407@googlemail.com pisze:

Ano, tylko z teorii, i to nawet nie mojej, tylko mojego rodziciela.
Chociaz on wypowiadal sie patrzac na samochod. Chociaz jednoczesnie
odebracl wyksztalcenie chemiczne. Trudna sprawa.

W samochodach pewnie tak - materiału jest więcej, pracuje w bardziej ekstremalnych warunkach i występują większe siły tarcia, więc pewnie klocki można odzyskać.

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424

"Tym samym mózgiem myśleć i wierzyć?"
                                     Stanisław Jerzy Lec

Data: 2009-07-28 19:50:20
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:0e63b21f-7d27-42be-9dfd-d73319a0974ae11g2000yqo.googlegroups.com...
On Jul 27, 10:10 pm, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
frank.castle0...@googlemail.com pisze:

> Nic sie nie stanie jesli plyn hamulcowy dostanie sie na klocki/tarcze.
> Pomimo, ze jest na bazie jakichs tam olejow, to odparowuja w wysokiej
> temperaturze.

Ty tylko tak z teorii, prawda? Dwa razy zalałem klocki i właściwie nic
nie jest w stanie przywrócić ich do normalnej świetności. Wypalanie,
mycie, papier ścierny spowodują, że da się na nich jeździć, ale do
niezalanych będzie im daleko. Z tarczą oczywiście łatwiej...

Ano, tylko z teorii, i to nawet nie mojej, tylko mojego rodziciela.
Chociaz on wypowiadal sie patrzac na samochod. Chociaz jednoczesnie
odebracl wyksztalcenie chemiczne. Trudna sprawa.
-- -

Trudne do chwili kiedy nie weźmiesz do ręki klocka z samochodu a w drugą łape z roweru - potem jest wszystko jasne.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-28 08:15:52
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:h4l54a$hdr$1news.onet.pl...
frank.castle0407@googlemail.com pisze:

Nic sie nie stanie jesli plyn hamulcowy dostanie sie na klocki/tarcze.
Pomimo, ze jest na bazie jakichs tam olejow, to odparowuja w wysokiej
temperaturze.

Ty tylko tak z teorii, prawda? Dwa razy zalałem klocki i właściwie nic
nie jest w stanie przywrócić ich do normalnej świetności. Wypalanie,
mycie, papier ścierny spowodują, że da się na nich jeździć, ale do
niezalanych będzie im daleko. Z tarczą oczywiście łatwiej...
--

Dokładnie tak, właśnie miałem jeszcze do tego sie ustosunkować. Klocek jest porowaty i nigdy nie da sie do końca usunać płynu który go zalał i jeżeli nie ma potrzeby to lepiej kupić nowe a potem bawić się w reanimację. W klockach do ciężarówki pomaga wypalenie palnikiem acetylenowym (bodajże) ale jestem przekonany, że klocki rowerowe nie zdzierżą takich metod.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-29 02:35:48
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Hamulce Tektro Auriga Comp

Nic sie nie stanie jesli plyn hamulcowy dostanie sie na klocki/tarcze.
Pomimo, ze jest na bazie jakichs tam olejow, to odparowuja w wysokiej
temperaturze.

Ty tylko tak z teorii, prawda? Dwa razy zalałem klocki i właściwie nic
nie jest w stanie przywrócić ich do normalnej świetności. Wypalanie,
mycie, papier ścierny spowodują, że da się na nich jeździć, ale do
niezalanych będzie im daleko. Z tarczą oczywiście łatwiej...

Moczyłeś w acetonie?

zyga

Data: 2009-07-29 07:31:10
Autor: kml
Hamulce Tektro Auriga Comp

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h4o4cn$aje$1news.interia.pl...

Nic sie nie stanie jesli plyn hamulcowy dostanie sie na klocki/tarcze.
Pomimo, ze jest na bazie jakichs tam olejow, to odparowuja w wysokiej
temperaturze.

Ty tylko tak z teorii, prawda? Dwa razy zalałem klocki i właściwie nic
nie jest w stanie przywrócić ich do normalnej świetności. Wypalanie,
mycie, papier ścierny spowodują, że da się na nich jeździć, ale do
niezalanych będzie im daleko. Z tarczą oczywiście łatwiej...

Moczyłeś w acetonie?

Moczyłem w bezynie i wypalałem ale to były resztki klocków przeznaczony dla "dobra nauki" i nie naoliwiłem ich hardcoreowo - efekt _cieniutki_


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Hamulce Tektro Auriga Comp

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona