Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Hamulce dwuobwodowe - po co?

Hamulce dwuobwodowe - po co?

Data: 2009-12-02 10:05:28
Autor: J.F.
Hamulce dwuobwodowe - po co?
Użytkownik "papa" <papa@du.com> napisał w
To na jaką cholerę są dwuobwodowe (i co to znaczy)* hamulce, skoro banalne pęknięcie przewodu przy kole powoduje CAŁKOWITĄ niesprawność hamulców?

* bo myślałem, że to znaczy, że są dwa ZUPEŁNIE niezależne układy hamulcowe.

Zupelnie niezalezne to sa w Ursusie, po rozlaczeniu pedalow :-)

Owszem, sam sie dziwie - niby powinien drugi obwod dzialac, a juz przy odpowietrzaniu hamulcow okazuje sie ze pedal wpada .. jakby do podlogi.

Byc moze nalezalo puscic i szybko wcisnac po raz drugi.

J.

Data: 2009-12-02 11:07:20
Autor: Jakub Witkowski
Hamulce dwuobwodowe - po co?
J.F. pisze:

Owszem, sam sie dziwie - niby powinien drugi obwod dzialac, a juz przy odpowietrzaniu hamulcow okazuje sie ze pedal wpada .. jakby do podlogi.

Mam wrażenie że ta dwuobwodowość to trochę lipa. Owszem, w nówce sztuce
pewnie działa, ale w kilkuletnim aucie wystarczy że się uszczelki oddzielające
sekcje pompy trochę wyrobią, obwody stracą swoją pełną "niezależność" i już
przy awarii, zamiast zatrzymać się nad podłogą, pedał wpada aż do niej.
Ale tego wcześniej nie widać, więc się o tym nie wie zawczasu.
IMHO powinny być dwie niezależne pompy, tak naprawdę.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-12-02 11:25:57
Autor: J.F.
Hamulce dwuobwodowe - po co?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hf5e8o$1v87$1news2.ipartners.pl...
J.F. pisze:
Owszem, sam sie dziwie - niby powinien drugi obwod dzialac, a juz przy odpowietrzaniu hamulcow okazuje sie ze pedal wpada .. jakby do podlogi.

Mam wrażenie że ta dwuobwodowość to trochę lipa. Owszem, w nówce sztuce
pewnie działa, ale w kilkuletnim aucie wystarczy że się uszczelki oddzielające
sekcje pompy trochę wyrobią, obwody stracą swoją pełną "niezależność" i już
przy awarii, zamiast zatrzymać się nad podłogą, pedał wpada aż do niej.

IMHO powinny być dwie niezależne pompy, tak naprawdę.

To by moglo nic nie zmienic - musialby byc jakis sprytny lacznik, a dzwignia bez podparcia tez nie dziala :-)

J.

Data: 2009-12-02 11:52:51
Autor: MarcinJM
Hamulce dwuobwodowe - po co?
Jakub Witkowski pisze:
J.F. pisze:

Owszem, sam sie dziwie - niby powinien drugi obwod dzialac, a juz przy odpowietrzaniu hamulcow okazuje sie ze pedal wpada .. jakby do podlogi.

Mam wrażenie że ta dwuobwodowość to trochę lipa. Owszem, w nówce sztuce
pewnie działa, ale w kilkuletnim aucie wystarczy że się uszczelki oddzielające
sekcje pompy trochę wyrobią, obwody stracą swoją pełną "niezależność" i już
przy awarii, zamiast zatrzymać się nad podłogą, pedał wpada aż do niej.
Ale tego wcześniej nie widać, więc się o tym nie wie zawczasu.
IMHO powinny być dwie niezależne pompy, tak naprawdę.

To sa identyczne uszczelnienia jak w cylinderku. Skoro cylinderek nie traci szczelnosci, to i pompa nie ma prawa jej stracic.
Ta SA 2 niezalezne pompy umieszczone jedna za druga.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-12-02 13:54:38
Autor: Jakub Witkowski
Hamulce dwuobwodowe - po co?
MarcinJM pisze:

To sa identyczne uszczelnienia jak w cylinderku. Skoro cylinderek nie traci szczelnosci, to i pompa nie ma prawa jej stracic.
Ta SA 2 niezalezne pompy umieszczone jedna za druga.

Hmm. Niby jak się popatrzy na pompę, to tak.

Ale mnie owszem, padały uszczelnienia, i w pompie i cylinderku hamulca,
kto wie czy wspomniane wyżej róznież? Tyle że te pierwsze dawało się
odczuć... a te drugie, to nie jestem pewien jaki byłby efekt.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Hamulce dwuobwodowe - po co?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona