Data: 2009-12-02 13:48:30 | |
Autor: kogutek | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
Witam.Tak to działa i inaczej nie będzie. Hamulce w samochodzie maja różne siły hamowania. Przód to jakieś 80% reszta tył, pod warunkiem że wszystko jest sprawne. Jak pęknie przewód z przodu to zostaje mniej niż 20% z tyłu. Trochę lepiej jest jak pęknie z tyłu. Ale i tak więcej niż 40% przód nie ma. Jak by były jednoobwodowe to by było jeszcze gorzej. Jak dwie niezależne pompy by były to w przypadku uszkodzenia z przodu na tyle by było 20% i nic więcej. Jak się nie obrócić to dupa zawsze z tyłu. Dobrze myślałeś że to są niezależne obwody. Bo są. -- |
|
Data: 2009-12-02 14:22:21 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-02 14:35:39 | |
Autor: RadekNet | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-02 16:11:23 | |
Autor: J.F. | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-02 17:29:59 | |
Autor: RadekNet | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-02 23:37:25 | |
Autor: J.F. | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-04 13:42:29 | |
Autor: Bisza | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Wed, 02 Dec 2009 17:29:59 +0000, RadekNet wrote: >"System hamulcowy byl bardzo nowoczesnej konstrukcji - dwuobwodowy, >gdzie kazdy obwod hamowal przednimi kolami i jednym tylnym. W takim >ukladzie samochod posiadal 80% sily hamowania w razie awarii jednego >obwodu. Zastosowano tarcze hamulcowe na wszystkich kolach."Kilka poźniejszych modeli Volvo. B. -- |
|
Data: 2009-12-06 16:00:20 | |
Autor: J.F. | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
On Fri, 4 Dec 2009 13:42:29 +0000 (UTC), Bisza wrote:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): Byc moze opinia "bezpieczny samochod" nie jest za piekne oczy :-) Tylko ze wedle policji w roku 2008 uklad hamulcowy byl przyczyna 23 wypadkow w tym 3 osob zabitych. to ponizej 1 promila. J. |
|
Data: 2009-12-06 16:30:12 | |
Autor: RadekNet | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
J.F. pisze:
On Fri, 4 Dec 2009 13:42:29 +0000 (UTC), Bisza wrote: W tamtych latach byli innowacyjni (mowie o seryjnych autach dla ludu). Teraz sie to pewnie wyrownuje miedzy markami (i producentami). Tarczowe i dwuobwodowe hamulce w 40letnim aucie robia wrazenie, biorac pod uwage, ze niektore wspolczesne auta maja bebny z tylu. -- Radek Wrodarczyk |
|
Data: 2009-12-10 02:45:17 | |
Autor: lleksem | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
W tamtych latach byli innowacyjni (mowie o seryjnych autach dla ludu). Teraz sie to pewnie wyrownuje miedzy markami (i producentami).Volvo tez ma bebny z tylu.... do recznego. Tomek |
|
Data: 2009-12-19 11:29:23 | |
Autor: RadekNet | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
W tamtych latach byli innowacyjni (mowie o seryjnych autach dla ludu). Teraz sie to pewnie wyrownuje miedzy markami (i producentami).Volvo tez ma bebny z tylu.... do recznego. Dokladnie - tarczobebny sa z tylu. Co tez mozna uznac jako plus do bezpieczenstwa (prawdziwe zdublowanie hamulca). -- Radek Wrodarczyk www,rejsy-czartery.com |
|
Data: 2009-12-06 17:47:01 | |
Autor: papa | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
Sun, 06 Dec 2009 16:00:20 +0100, J.F.:
Tylko ze wedle policji w roku 2008 uklad hamulcowy byl przyczyna 23 Ale na ogół współczesna technika jest na tyle niezawodna, że mówi się (to juz własciwie slogan) że zawinił człowiek, i gdyby go wyeliminować to do katastrofy by nie doszło. Taki trend jest w lotnictwie i "wielcy" samochodziarze też tak gadają. Weź pod uwagę, że to co spotkało mojego kolegę mogło się skończyć dowolnie katastroficznie zależnie od sytuacji w jakiej się znalazł. I to jest dla mnie bardzo dziwne, bo o ile trudno jest zbackupować koło jak odpadnie to naprawdę łatwo zbackupować hamulce. Przy czym odpadnięcie koła stosunkowo łatwo wyeliminowac przeglądami. -- uszanowanie! |
|
Data: 2009-12-06 18:58:13 | |
Autor: J.F. | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
On Sun, 6 Dec 2009 17:47:01 +0100, papa wrote:
Sun, 06 Dec 2009 16:00:20 +0100, J.F.: Ale u nas "same stare zlomy jezdza" i to technika antyczna :-) (to juz własciwie slogan) że zawinił człowiek, i gdyby go wyeliminować A potem mozna przeczytac jak to Airbus sie rozbil z winy przekombinowanego komputera :-) Weź pod uwagę, że to co spotkało mojego kolegę mogło się skończyć Moglo, ale statystyka jest zasadniczo nieublagana - jak widac malo jest takich przypadkow w ogole, i moze jeszcze czesto koncza sie szczesliwie. Osobiscie przezylem dwa podobne, a samochod caly .. to jest dla mnie bardzo dziwne, bo o ile trudno jest zbackupować koło Hamulce nawet jeszcze latwiej. Hydrauliczne po prostu rzadko sie psuja kompletnie. J. |
|
Data: 2009-12-06 19:17:15 | |
Autor: papa | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
Sun, 06 Dec 2009 18:58:13 +0100, J.F.:
Ale u nas "same stare zlomy jezdza" i to technika antyczna :-) No ja, ale to nie był złom tylko nuvello. A potem mozna przeczytac jak to Airbus sie rozbil z winy Etam. Pierwszy spadł bo komputer myślał, ze ląduje bo miał podwozie wysunięte. Reszta ma bardziej skomplikowaną historię. Hamulce nawet jeszcze latwiej. Hydrauliczne po prostu rzadko sie psuja Własnie o to chodzi, że to jest inny przypadek niż zepsucie się na skutek zużycia i starości. Nowy, nowoczesny system okazuje się czuły na peknięcie jednego wężyka. -- uszanowanie! |
|
Data: 2009-12-02 20:29:08 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-03 01:41:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-03 07:54:45 | |
Autor: MarcinJM | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-05 23:29:36 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
Dnia Thu, 03 Dec 2009 01:41:54 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Ale czy dwutłoczkowy zacisk, w którym każdy tłoczek jest zasilany niezależnie przez dwa obwody nie przestanie działać w razie awarii któregokolwiek? Nie, będzie działał, ale z połowa siły. Ale jeżeli w jednym ciśnienia nie będzie, to drugi tłoczek naciskając na tarczę odepchnie jarzmo w swoją stronę, a z drugiej tarcza wciśnie drugi To są tłoczki z tej samej strony. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-12-03 09:26:56 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-03 18:30:42 | |
Autor: RadekNet | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
Jakub Witkowski pisze:
J.F. pisze: Tak, zaciski dwutloczkowe :) http://www.websitefolder.net/VPAUTOPARTS/Girling%283%29.asp Wychodzi na to, ze od ponad 40 lat pod wzgledem zabezpieczenia sie przed awaria hamulcow nic sie nie zmienilo. Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2009-12-03 19:37:54 | |
Autor: MarcinJM | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
RadekNet pisze:
Jakub Witkowski pisze: Raczej dwusekcyjne czterotloczkowe :) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-12-02 22:10:48 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-03 11:42:53 | |
Autor: Massai | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-02 15:05:36 | |
Autor: kogutek | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-02 15:19:00 | |
Autor: Rafał | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-02 16:09:03 | |
Autor: J.F. | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-02 15:41:08 | |
Autor: J.F. | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-02 23:30:46 | |
Autor: kogutek | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-03 00:25:25 | |
Autor: J.F. | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-03 09:23:57 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-03 01:21:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-03 01:23:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|
|
Data: 2009-12-03 01:27:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Hamulce dwuobwodowe - po co? | |
|