Hamulce hydrauliczne - serwis

Data: 2015-08-24 15:11:35
Autor: bans
Hamulce hydrauliczne - serwis
W dniu 2015-08-24 o 14:04, Nuel pisze:

Klamka dochodzi do polowy zakresu, zwiekszanie sily na klamke nie
powoduje lepszego hamowania. Wycieków płynu z układu nie stwierdziłem.

A nie zapaćkałeś czymś klocków? Mi się to zdarzyło gdy psikałem na golenie amortyzatora brunoksem, który potem spłynął na zaciski. Trzeba było kilku ostrych hamowań w górach (wyraźnie czuć smród palonego oleju ;), zanim hamulce odzyskały siłę. Niektórzy kiedyś sugerowali zatłuszczone klocki wyjarać nad palnikiem w kuchni - nie próbowałem, mi wystarczyło ostre hamowanie.

1. Po czym poznac zużycie klocków i koniecznośc wymiany? Przy V-kach
wymieniałem jak zniknęły rowki.

Po grubości okładzin. Teoretycznie poniżej 1mm trzeba wymienić, ja tam jeżdżę póki okładzina istnieje ;)

2. Wymienić klocki mogę samodzielnie - zacząc od tego czy najpierw inne
czynności? Jakie kupic - w tej chwili sa oryginalne, które daje Scott do
swoich rowerów.

Jeśli nie jeździsz po górach - to byle w odpowiednim kształcie.

Jakie są praktyczne róznice między klockami?

Trwałość żywicznych jest niższa, ale to i tak bez znaczenia, jeśli nie jeździsz po górach - starczą na wieki ;)

3. Ile zabawy jest z odpowietrzeniem układu i zalaniem na nowo?
Jakie koszta i narzędzia potrzebne - oczywiście orientacyjnie.

Przy Shimano - strzykawka, rurka (w aptece z zestwu do infuzji, koszt może 2zł...), odpowiedni płyn do hamulców. Olej mineralny do hamulców - kilkadziesiąt zł - wystarczy na baaaardzo długo.

Bawić się w to czy jechac od razu do serwisu - koszt przegladu,
odpowietrzenia i zalania jakies 40-50 zł

Jak masz czas poszukaj w necie jak i zrób to sam.

koszt uzbrojenia sie w potrzebne manele nie przekroczy wizyty w serwisie.

W przypadku Shimano - nie. W przypadku hamulców na płyn DOT - już bym się nie bawił.

--
bans

Data: 2015-08-24 15:33:33
Autor: Nuel
W dniu 2015-08-24 o 15:11, bans pisze:
[...]

Hmm.. w zasadzie kojarze co traktowałem delikatnie golenie jakims WD-40, bo nic innego pod reka nie bylo, a byłem na zadupiu. Uważałem, zeby nic nie spływało, ale cholera wie, moze jakas kropla poszła.

Nie mam takich gór w pobliżu, żeby przepalić klocki:) Chyba, ze sie karne gdzies koło, Kłodzka ew. Trzebnicy, bo tam jako takie wzniesienia są.

Mogę przerzucić w ramach testu klocki z tyłu na przód? Jak bedzie działalo poprawnie - klocki do wymiany a układ ok.

[...]

Czas średnio, ale lubie sie grzebac przy rowerze, wiec cos spróbuję samodzielnie podziałać. Stety albo niestety jestem z tych, którzy nauczeni doświadczeniem jak chcą miec zrobione dobrze, to robią samodzielnie. Chyba, że znają dobrego fachmana - a kwestii rowerowej nie bardzo mam takiego, bo dotychczas wszystko samodzielnie wykonywałem.

Pozdówka
Nuel

Data: 2015-08-24 22:09:49
Autor: Andrzej Ozieblo
Nuel pisze:

Hmm.. w zasadzie kojarze co traktowałem delikatnie golenie jakims WD-40, bo nic innego pod reka nie bylo, a byłem na zadupiu. Uważałem, zeby nic nie spływało, ale cholera wie, moze jakas kropla poszła.

Moze wlasnie to, a moze hamulce zapowietrzone. Nie znam sie na tym. Ale sie poznam, bo w rowerze zony sa wlasnie hydrauliki Shimnano. Nawet instrukcje poczytalem (z internetu). Wydaje sie proste. Zadna filozofia.

W moim sa tarczowki linkowe. Tak sobie hamuja, ale sa proste w obsludze.   Podstawa to wlasciwa odlegosc nieruchomego klocka od tarczy.

Data: 2015-08-24 22:23:33
Autor: solar
Hamulce hydrauliczne - serwis
Mogę przerzucić w ramach testu klocki z tyłu na przód? Jak bedzie
działalo poprawnie - klocki do wymiany a układ ok.

Od tego zacznij. Tylko dobrze wymyj tarczę - np. wodą z płynem do naczyń. I weź pod uwagę, że klocki też będą musiały się dotrzeć do innej tarczy, więc od razu nie będą normalnie hamować.
Jeśli to pomoże, to możesz spróbować wypalić zapaćkane klocki w ogniu - tak solidnie, żeby śmierdziało. Potem przetrzeć je lekko papierem ściernym i może odżyją. No i wsadzić na tył, gdzie łatwiej hamować.

"...osoba ludzka musi wyzbyć się swojego ja, wolnej woli. Odrzuć refleksję i krytycyzm."
                                     Å›w. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2015-08-25 08:04:30
Autor: mbut
W dniu 24.08.2015 o 22:23, solar pisze:
[...]

Ja nie musiałem wypalać, wystarczył papier ścierny

Data: 2015-08-25 08:32:07
Autor: Nuel
W dniu 2015-08-24 o 22:23, solar pisze:
[...]

Gdzieś czytalem, ze żywicznych sie nie wypala.
  A na dobra sprawe ja nie wiem jakie mam.

Nuel

Data: 2015-08-25 10:28:59
Autor: qrt

From: Nuel <2ciecie@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.rowery
Subject: Re: Hamulce hydrauliczne - serwis
Date: Tue, 25 Aug 2015 08:32:07 +0200

[...]

GdzieĹ› czytalem, ze ĹĽywicznych sie nie wypala.
  A na dobra sprawe ja nie wiem jakie mam.

ja tam wypalałem :)

Hamulce hydrauliczne - serwis