Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy

Data: 2017-05-20 06:06:33
Autor: Pszemol
Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy
Czy jak pedal hamulca jedzie sobie prawie do samej
podlogi, to znaczy ze uklad zapowietrzony?
Pedal jest miekki, samochod hamuje ale slabo,
i mozna docisnac pedal do samej podlogi...
Co jeszcze moze powodowac takie objawy?

Data: 2017-05-20 08:00:38
Autor: Zenek Kapelinder
Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy
Jak nie ubywa plynu to zuzyta pompa hamulcowa. Jak po kilkukrotnym wcisnieciu hamulca, pedal rosnie i robi sie twardszy to zapowietrzony uklad. Jesli wciskajac wolno pedal dochodzi do podlogi a przy szybkim nie dochodzi to zuzyta pompa. Raz mi sie zdarzylo nie amatorsko tylko  zawodowo, ze uszkodzil sie przewod elastyczny i robil sie balon.

Data: 2017-05-20 17:34:24
Autor: Nikt
On 2017-05-20 17:00, Zenek Kapelinder wrote:
Jesli wciskajac wolno pedal dochodzi do podlogi a przy szybkim nie dochodzi to zuzyta pompa

niekoniecznie, miałem taki objaw przy zapowietrzeniu.

Data: 2017-05-20 09:25:44
Autor: Zenek Kapelinder
Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy
Pisalem o typowych usterkach i jednej nietypowej.

Data: 2017-05-21 08:46:31
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:e7f5a9de-8ecf-4d02-a0c7-38f37228912fgooglegroups.com...
Jak nie ubywa plynu to zuzyta pompa hamulcowa.

Kolega sobie przypomina że jak to auto próbowaliśmy
uruchomić rok temu to dolewał płynu hamulcowego...
Hm... czyli pewnie wycieka.

Jak po kilkukrotnym wcisnieciu hamulca, pedal rosnie
i robi sie twardszy to zapowietrzony uklad.

Jesli wciskajac wolno pedal dochodzi do podlogi
a przy szybkim nie dochodzi to zuzyta pompa.

Fajnie to ująłeś - łatwo zapamiętać.
Auto ma przejechane niecałe 150 tysięcy mil.
Ile powinna wytrzymać pompa hamulcowa?

Raz mi sie zdarzylo nie amatorsko tylko
zawodowo, ze uszkodzil sie przewod elastyczny i robil sie balon.

I nie pękł? Lada moment mógł pęknąć, nie?

Data: 2017-05-21 10:23:02
Autor: Zenek Kapelinder
Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy
Przy tak duzym przebiegu to pewno juz druga pompa padla.

Data: 2017-05-21 19:54:31
Autor: Budzik
Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Przy tak duzym przebiegu to pewno juz druga pompa padla.

:)
Ty masz chyba Zenek pecha na bardzo awaryjne samochody.
Wymiana pompy co 130tysiecy km?

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2017-05-21 13:07:45
Autor: Zenek Kapelinder
Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy
Jak ktos robi tylko trasy to i milion kilometrow dla pompy nie stanowi problemu. Ale przy jazdach miejskich 100 tysiecy i pompa moze chciec do nieba pomp hamulcowych.

Data: 2017-05-21 19:25:56
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:18a8168d-28b1-4c55-8ddf-2d5fee46fdb7googlegroups.com...
Jak ktos robi tylko trasy to i milion kilometrow dla pompy nie stanowi problemu. Ale przy jazdach miejskich 100 tysiecy i pompa moze chciec do nieba pomp hamulcowych.

Ciekawe że w mojej Toyocie z przebiegiem 270 tysięcy mil ani
razu pompy nie musiałem wymieniać i hamulce działały dobrze.
Czy to tak różni się niezawodnością między markami?

Data: 2017-05-21 22:16:28
Autor: Shrek
Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy
Jak ktos robi tylko trasy to i milion kilometrow dla pompy nie stanowi problemu. Ale przy jazdach miejskich 100 tysiecy i pompa moze chciec do nieba pomp hamulcowych.

Moja u mnie ma 100 kkm. A ile wcześniej to nikt nie wie. I działa.

Shrek

Data: 2017-05-22 10:57:25
Autor: Adam Wysocki
Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

U mnie 140, nie sądzę żeby była wymieniana. Sprzęgłowa padła, hamulcowa (jeszcze?) nie.

--
[ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

Data: 2017-05-22 07:12:52
Autor: Pszemol
"Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> wrote in message news:ofug6l$n3k$3$gofnews.chmurka.net...
Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

To w Suzuki Ci padła ta pompa czy w Tojotce?

Data: 2017-05-24 12:07:42
Autor: Adam Wysocki
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:

U mnie 140, nie sądzę żeby była wymieniana.
Sprzęgłowa padła, hamulcowa (jeszcze?) nie.
-- [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]

To w Suzuki Ci padła ta pompa czy w Tojotce?

W Toyotce. W Suzuki to inne rzeczy sie dzialy z hamulcami, ale to NTG :)

Data: 2017-05-21 23:00:49
Autor: Budzik
[...]

Oczywiście moze się tak zdarzyć.
Ale to raczej odchylenie od normy niz norma.

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2017-05-20 14:53:43
Autor: 007
Pszemol w <news:ofp8q1$kjl$4dont-email.me>:

Czy jak pedal hamulca jedzie sobie prawie do samej
podlogi, to znaczy ze uklad zapowietrzony?

Też.

Pedal jest miekki, samochod hamuje ale slabo,
i mozna docisnac pedal do samej podlogi...
Co jeszcze moze powodowac takie objawy?

Padnięta pompa.

--
'Tom N'

Data: 2017-05-20 08:58:30
Autor: Pszemol
"007" <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote in message news:170520.145343.pms.3862.99int.dyndns.org.invalid.170520.invalid...
Pszemol w

Czy jak pedal hamulca jedzie sobie prawie do samej
podlogi, to znaczy ze uklad zapowietrzony?

Też.

:-)

Pedal jest miekki, samochod hamuje ale slabo,
i mozna docisnac pedal do samej podlogi...
Co jeszcze moze powodowac takie objawy?

Padnięta pompa.

Hm... nie rozumiem co masz na myśli "padnięta pompa".
Czy możesz rozwinąć temat? Myślałem że bez wspomagania
pedał hamulca byłby właśnie twardy jak w maluchu a nie miękki.

Data: 2017-05-20 09:24:41
Autor: Zenek Kapelinder
Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy
Serwo i pompa to rozne uklady.

Data: 2017-05-21 08:43:19
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:56fa8596-21ba-488a-807f-766453e37918googlegroups.com...
Serwo i pompa to rozne uklady.

No tak, myślałem o serwo - dzięki.

Data: 2017-05-20 15:33:09
Autor: Adam Wysocki
Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:

Hm... nie rozumiem co masz na myśli "padnięta pompa".

Pompa, ktora nie do konca jest szczelna i przepuszcza plyn. Moze zuzyta, moze wystarczy wyczyscic, a moze wystarczy zestaw naprawczy...

--
[ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]
[ a@b a=grp b=chmurka.net        http://www.chmurka.net/ ]

Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków

Data: 2017-05-21 08:43:03
Autor: Pszemol
"Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> wrote in message news:ofpnjl$svu$3$gofnews.chmurka.net...
[...]

OK. Rozumiem. Dzięki - popatrzę.

Data: 2017-05-22 10:55:41
Autor: Adam Wysocki
[...]

Miałem tak z pompą sprzęgła. Sprzęgło nie wysprzęglało do końca (dawało się to zauważyć właściwie tylko wrzucając wsteczny - wchodził ze zgrzytem), trzeba było parę razy podpompować, żeby przez jakiś czas wysprzęglało. Z hamulcem będzie się to objawiało tak, że będzie trzeba parę razy podpompować, żeby zaczął łapać wyżej niż w podłodze.

Data: 2017-05-22 07:11:23
Autor: Pszemol
"Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> wrote in message news:ofug3d$n3k$2$gofnews.chmurka.net...
[...]

Przy jeździe po ulicy hamulce działają słabo i pedał jest bardzo miękki.
Ale na parkingu, gdy się zaprę na pedale hamulca to jestem w stanie
dojechać z nim do podłogi.

Dodam, że auto stało niejeżdzone, pod chmurką, przez prawie 3 lata,
więc tarcze hamulcowe były wczoraj przyrośnięte do klocków rdzą :-)
Z wielkim trudem, kołysząc odpalone cudem auto przód/tył, udało
się że klocki od tarcz "odskoczyły" ale nie znaczy to że hamulce dobrze
zaczęły działać jakoś magicznie :-)

To jest VW Passat 2004. Zastanawiam się czy w tych autach pompy
hamulcowe miały taką złą reputację aby po niecałych 150tysiącach
mil (240 tyś km) trzeba było je robić?? Moja stara Toyota Camry
1995 co miała na liczniku 278 tyś mil (prawie 450 tyś km) nie miała
takich problemów z hamulcami...
No ale nie stała 3 lata niejeżdzona pod chmurką.
Nie wiem czy to ma związek.

Hamulce miekkie: pedal jedzie do dechy