Data: 2012-12-02 04:19:17 | |
Autor: rmikke | |
[tech]Hamulce rolkowe, ich rozpinanie, a klamki. | |
Podobno dzi¶ http://u.42.pl/2Jo6 , więc co mi tam :D
Mam ci ja w zimówce hamulce rolkowe. I one teoretycznie daj± się rozpi±ć i zapi±ć, jak chcę zdj±ć koło. Praktycznie jest z tym trochę gorzej, bo jak się da tyle luzu na lince, żeby się dało rozpi±ć, to słabo hamuj± (na zjeĽdzie do korpogarażu l±dowałem na framudze od bramy), a jak się naci±gnie linkę tak, że hamuj±, to już się ich rozpi±ć nie da, trzeba odkręcić tę ¶rubkę, co linkę zaciska i przy zakładaniu ustawiać wszystko od nowa. Wykombinowałem więc co¶ takiego, a Wy mi powiedzcie, czy to ma sens, zanim wydam pieni±dze: OIDP klamki s± od cantileverów (znaczy, wydaje mi się, że góral, z którego zimówka jest zrobiona, oryginalnie miał canti). To może, jakby wymienić klamki na takie od v-brake'ów, linka miałaby większy skok i dałoby się to tak ustawić, żeby i hamowało jak trzeba, i rozpi±ć się dawało? Pytanie dodatkowe: jak sprawdzić, czy mnie pamięć nie myli i te klamki rzeczywi¶cie s± od canti? Suwmiarkę w razie czego mam i pewnie pomiar odległo¶ci zaczepu linki od osi obrotu klamki odpowiedziałby mi na to pytanie, tylko nie umiem zinterpretrować wyników pomiaru, tj. nie wiem, jaka odległo¶ć odpowiada canti, a jaka vb. Albo może jest jeszcze prostszy sposób sprawdzenia? |
|
Data: 2012-12-02 06:02:36 | |
Autor: rmikke | |
[tech]Hamulce rolkowe, ich rozpinanie, a klamki. | |
W dniu niedziela, 2 grudnia 2012 13:19:17 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:
Podobno dzi¶ http://u.42.pl/2Jo6 , więc co mi tam :D Dobra, z pytaniem dodatkowym poradziłem sobie w ten prosty sposób, że zszedłem z suwmiark± do garażu i znalazłem jaki¶ rower z canti (z vb nie ma problemu - mam w góralu). Klamki w zimówce s± zdecydowanie po canti, pamięć mnie nie myliła. To my¶licie, że jest sens zmienić je na takie od vb? Ma kto¶ może zbędne klamki vb w stolycy do oddania za piwo, czy co¶ koło tego? |
|
Data: 2012-12-02 15:20:53 | |
Autor: PeJot | |
[tech]Hamulce rolkowe, ich rozpinanie, a klamki. | |
W dniu 2012-12-02 15:02, rmikke pisze:
To my¶licie, że jest sens zmienić je na takie od vb? Spróbować można. Uci±g v-klamek jest większy, być może załatwi to Twoje kłopoty, ale z kolei do zahamowania trzeba będzie potrzebna większa siła r±k. Jeszcze jedna opcja to klamki ze regulowan± ilo¶ci± wybieranej linki, np. stare blaszane LXy BL-M570. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-12-03 13:33:58 | |
Autor: Paveu | |
[tech]Hamulce rolkowe, ich rozpinanie, a klamki. | |
W dniu 2012-12-02 13:19, rmikke:
Podobno dziś http://u.42.pl/2Jo6 , więc co mi tam :D Mam ci ja holendra, a w nim też rolkowe ustawione na dobre hamowanie. Nie miałem wszelako problemów z rozpinaniem linki, bo na moje oko skok dźwigni przy rolce jest ciut większy niż dystans, na który trzeba przesunąć w prowadnicy śrubkę trzymającą linkę, żeby się dała odpiąć. Jeśli z jakiegoś powodu nie udaje się tak cofnąć ramienia dźwigni przy rolce, żeby dało się śrubkę wysunąć z prowadnicy, można (przynajmniej u mnie) wysunąć linkę z dźwigni hamulca przy kierownicy, nawet bez wypinania końcówki, byle pancerz dawał więcej luzu lince. P. |
|
Data: 2012-12-03 04:58:59 | |
Autor: rmikke | |
[tech]Hamulce rolkowe, ich rozpinanie, a klamki. | |
W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 13:33:58 UTC+1 użytkownik paveu napisał:
W dniu 2012-12-02 13:19, rmikke: Być może przyczyn± jest fakt, że ja mam te hamulce wsadzone do starego górala i przyczepione do tych klamek. które w nim były, czyli canti. Możliwe, że Shimano przewidziało tam klamki vb, a ja się nad tym w ogóle nie zastanawiałem przy składaniu... Je¶li z jakiego¶ powodu nie udaje się tak cofn±ć ramienia dĽwigni przy rolce, żeby dało się ¶rubkę wysun±ć z prowadnicy, można (przynajmniej u mnie) wysun±ć linkę z dĽwigni hamulca przy kierownicy, nawet bez wypinania końcówki, byle pancerz dawał więcej luzu lince. Chyba nie rozumiem. Wydaje mi się, że jak mam ramię przy rolce przykręcone na tyle wysoko, że nie mogę poci±gn±ć linki na tyle wysoko, żeby wyszła z zaczepu, to (1) przesuwanie pancerza da niewiele, (2) nie ma jak wypi±ć tej linki przy klamce. A może istniej± jednak jakie¶ specjalne klamki do hamulców rolkowych? |
|
Data: 2012-12-03 16:43:05 | |
Autor: Paveu | |
[tech]Hamulce rolkowe, ich rozpinanie, a klamki. | |
W dniu 2012-12-03 13:58, rmikke:
Mam ci ja holendra, a w nim też rolkowe ustawione na dobre hamowanie. Może tak. Jeśli z jakiegoś powodu nie udaje się tak cofnąć ramienia dźwigni przy A może istnieją jednak jakieś specjalne klamki do hamulców rolkowych? Chyba nie. Moje klamki - nie wiem, czy bardziej przypominają te do canti, czy do V-ek. W każdym razie mają śruby regulacyjne "napięcia" hamulca, a minimalna odległość końcówki linki od pancerza (w klamce) jest ok. 2 cm, czyli tyle można zyskać, uwalniając pancerz i pozwalając mu dojść do końca linki. Paveu |
|