[tech]Hamulce rolkowe, ich rozpinanie, a klamki.

Data: 2012-12-02 06:02:36
Autor: rmikke
[tech]Hamulce rolkowe, ich rozpinanie, a klamki.
W dniu niedziela, 2 grudnia 2012 13:19:17 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:
Podobno dziś http://u.42.pl/2Jo6 , więc co mi tam :D

Mam ci ja w zimówce hamulce rolkowe. I one teoretycznie

dają się rozpiąć i zapiąć, jak chcę zdjąć koło.

Praktycznie jest z tym trochę gorzej, bo jak się da tyle luzu

na lince, żeby się dało rozpiąć, to słabo hamują (na zjeździe

do korpogarażu lądowałem na framudze od bramy), a jak się

naciągnie linkę tak, że hamują, to już się ich rozpiąć nie da,

trzeba odkręcić tę śrubkę, co linkę zaciska i przy zakładaniu

ustawiać wszystko od nowa.

Wykombinowałem więc coś takiego, a Wy mi powiedzcie, czy to

ma sens, zanim wydam pieniądze:

OIDP klamki są od cantileverów (znaczy, wydaje mi się, że góral,

z którego zimówka jest zrobiona, oryginalnie miał canti).

To może, jakby wymienić klamki na takie od v-brake'ów, linka

miałaby większy skok i dałoby się to tak ustawić, żeby i hamowało

jak trzeba, i rozpiąć się dawało?

Pytanie dodatkowe: jak sprawdzić, czy mnie pamięć nie myli

i te klamki rzeczywiście są od canti? Suwmiarkę w razie czego mam

i pewnie pomiar odległości zaczepu linki od osi obrotu klamki

odpowiedziałby mi na to pytanie, tylko nie umiem zinterpretrować

wyników pomiaru, tj. nie wiem, jaka odległość odpowiada canti,

a jaka vb. Albo może jest jeszcze prostszy sposób sprawdzenia?

Dobra, z pytaniem dodatkowym poradziłem sobie w ten prosty sposób, że zszedłem z suwmiarką do garażu i znalazłem jakiś rower z canti (z vb nie ma problemu - mam w góralu). Klamki w zimówce są zdecydowanie po canti, pamięć mnie nie myliła.

To myślicie, że jest sens zmienić je na takie od vb?
Ma ktoś może zbędne klamki vb w stolycy do oddania za piwo,
czy coś koło tego?

Data: 2012-12-02 15:20:53
Autor: PeJot
W dniu 2012-12-02 15:02, rmikke pisze:

To myślicie, że jest sens zmienić je na takie od vb?

Spróbować można. Uciąg v-klamek jest większy, być może załatwi to Twoje kłopoty, ale z kolei do zahamowania trzeba będzie potrzebna większa siła rąk. Jeszcze jedna opcja to klamki ze regulowaną ilością wybieranej linki, np. stare blaszane LXy BL-M570.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

[tech]Hamulce rolkowe, ich rozpinanie, a klamki.