Hamulce szczękowe vs. tarczowe

Data: 2011-04-05 23:55:57
Autor: kpawlak
Hamulce szczękowe vs. tarczowe
Witam!

W ramach przymiarek dla małego próbowałem w Oszołomie kilka tamtejszych modeli 24" wytwórców Romet-Arkus - Forest i Tiger bodajże. Pierwsze z podwójnymi tarczowymi - przy hamowaniu masakra: i ja, i młody wcale nie zatrzymywaliśmy się "w miejscu", ale po kilkunastu-kilkudziesięciu centymetrach. W przypadku szczękowych - OK, "dąb" na przednim, znacznie lepiej niż na tarczowym - tylni. Zawsze tak jest czy feler w dostawie?

Ukłony

kpawlak

Data: 2011-04-06 07:14:30
Autor: Wojciech Waga
Hamulce szczękowe vs. tarczowe
Norma. Hamulce tarczowe w takich rowerach mają za zadaine jedynie przyciągnąć klienta, tak samo jak spręzyna/amortyzator z tyłu. V-brake dużo trudniej zrobić źle dlatego działają lepiej. Jeżeli naprawdę nie musisz kupić rowera w supermarkecie to dużo lepszym pomysłem jest sklep rowerowy czy choćby Decathlon.

pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-04-06 08:17:22
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Hamulce szczękowe vs. tarczowe
kpawlak pisze:
Witam!piec

Witam Pana, przyznam, ze jest to ostatnie miejsce gdzie się Pana spodziewałem. No no :-)

W ramach przymiarek dla małego próbowałem w Oszołomie

Nie, nie, nie. Pan poczyta o rowerach z marketów, to niebezpieczne zabawki, jakość zazwyczaj marna, montaż wykonany przez łebka nie mającego pojęcia o rowerach (a to widelec odwrotnie zamontowany, a to kierownica odpadająca itd). Niska cena w w markecie to jedno, ale potem    szybko trzeba kosztownych napraw. No i bezpieczeństwo latorośli na pierwszym miejscu jest. Unikał bym jak ognia roweru z marketu. Zbyt często czyta się o awariach takich produktów, nie bez powodu markowe serwisy rowerowe odmawiają czasem przyjęcia takiego roweru. Czasem bez wymiany komponentów nie da się roweru wyregulować.

Oczywiście zdarzają się egzemplarze w miarę ok, ale to trzeba niemal fachowca aby taki rower wybrać.

[...]

Otóż właśnie, rower na tarczówkach nie może kosztować 500 zł jeżeli ma mieć jakąkolwiek jakość. Tarczówki, są doskonałymi hamulcami, ale muszą niestety kosztować swoje. A wielką zaleta tarczówek jest modulacja, czyli możliwość bardzo płynnej regulacji siły hamowania, szczególnie w modelach hydraulicznych.

Dla dzieciaka wystarczą zwykłe szczękowe v-brake, ale dobrze wyregulowane. Klamki hamulcowe będą się lekko naciskać dając dobrą siłę hamowania się. A dąb na przednim to  nie jest OK, w nagłej sytuacji przestraszone dziecię może mocno zahamować, zblokować przednie koło
i przelecieć przez kierownicę.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2011-04-07 00:13:38
Autor: Ignac
[...]

 ...dziecku i nie tylko należy wytłumaczyć i wyćwiczyć hamowanie
 dwoma hamulcami równocześnie wtedy skutecznośc i bezpieczeństwo
 zatrzymania są o wiele lepsze...a w nagłej sytuacji nie grozi to
 przeleceniem przez kierownicę.

 Ignac

Data: 2011-04-07 19:42:16
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Ignac pisze:
[...]

Chyba nie zrozumiałeś. W przypadku przedniego hamulca mocne hamowanie powinno spowodować zahamowanie roweru wraz z rowerzystą. Hamulec blokujący nagle przednie koło jest niebezpieczny. Co innego hamulec stopniowo zwiększający swoją siłę hamowania aż do możliwości zblokowania koła.

Seco

Data: 2013-05-16 08:40:40
Autor: mbut
W dniu 11-04-07 19:42, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Ignac pisze:
[...]

ja zawsze hamuje przednim i tylnym hamulcem
pozdr

Data: 2013-05-15 23:55:24
Autor: rmikke
Hamulce szczękowe vs. tarczowe
W dniu czwartek, 16 maja 2013 08:40:40 UTC+2 użytkownik mbut napisał:
                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
W dniu 11-04-07 19:42, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
       ^^^^^^^^^^^^^^
ja zawsze hamuje przednim i tylnym hamulcem

Złota Łopatka i tytuł Archeologa Miesiąca...

Data: 2013-05-16 10:30:16
Autor: bans
Hamulce szczękowe vs. tarczowe
W dniu 2013-05-16 08:55, rmikke pisze:
          ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
W dniu 11-04-07 19:42, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
        ^^^^^^^^^^^^^^
ja zawsze hamuje przednim i tylnym hamulcem

Złota Łopatka i tytuł Archeologa Miesiąca...

:)))
W dodatku odkrycie na miarę wynalezienia maszynki elektrycznej przez Rosjan... na śmietniku ambasady USA ;)

--
bans

Data: 2013-05-16 13:16:30
Autor: cytawa
bans pisze:

W dodatku odkrycie na miarę wynalezienia maszynki elektrycznej przez
Rosjan... na śmietniku ambasady USA ;)

Zeby nie bylo OT to slyszalem, ze Rosjanie wynalezli mnostwo rzeczy. Rower tez, ale dla odmiany u Niemcow na strychu.

Jan Cytawa

Data: 2011-04-07 23:36:20
Autor: kpawlak
kpawlak pisze:
Witam!piec

Witam Pana, przyznam, ze jest to ostatnie miejsce gdzie się Pana spodziewałem. No no :-)

Ja tu jestem obecny (przyznaję, że najczęściej "duchem", czyli czytający) od czasu sprzed pierwszej Masy Kretynów, co to dostali łomot na pl. Konstytucji (i słusznie, choć za słabo!)...

[...]

A ja mam nieodparte wrażenie że większość opinii o marketowerach tworzą... piszący tu właściciele serwisów i sklepów "markowych" rowerowych, które też odwiedzam i fizycznie (ukłony dla Dolnego Mokotowa, nie będę jednak robił reklamy [albo antyreklamy - jak ktoś zna moją niechęć do dwupedałów]) i wirtualnie.

[...]

Takie też w sumie będą... Widzę, że jednak muszę zajrzeć do Decathlonu dla poszerzenia horyzontów. W Intersporcie jednym już patrzyłem...

Ukłony

kpawlak

Data: 2011-04-08 00:13:57
Autor: Wojtek Sobociński
Hamulce szczękowe vs. tarczowe

A ja mam nieodparte wrażenie że większość opinii o marketowerach
tworzą... piszący tu właściciele serwisów i sklepów "markowych"
rowerowych, które też odwiedzam

Wrażenie, choć nieodparte, jest jednak mylne. Właściciele sklepów może i byliby zainteresowani tworzeniem opinii, które skłaniałyby ludzi do kupowania markowych rowerów ale na pewno nie serwisanci. Primo: rowery z marketów są tak badziewne, że nie trzeba specjalnej kampanii antyreklamowej. Secundo: serwisanci jak nikt na świecie nienawidzą "markeciaków". Ja też prowadzę serwis i z najwyższą niechęcią przyjmuję do naprawy takie rowery, ponieważ dwukrotny nakład pracy (w porównaniu do porządnego roweru) i tak nie pozwala osiągnąć zadowalających rezultatów. Hint: regulacja plastikowych hamulców z plastikowymi regulatorami...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-08 06:09:05
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:inlcue$hc8$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dokładnie tak.

http://Endurorider.pl
06/04/2011 BB386EVO czyli odświeżony BB30

Data: 2011-04-08 21:23:46
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
kpawlak pisze:
[...]

No to ładny staż. Ja jestem bardziej aktywny, od wielu, wieeelu lat.
A w okolicach pamiętnej masy policyjnej przestałem bywać na masie, no chyba, że wpaść na kwadrans pod kolumnę po czym pojechać samopas do lasu.

[...]

Można odnieść takie wrażenie. Aczkolwiek jest błędne. Przecież serwisom powinno zależeć na psujących się rowerach. Ale niestety, jak wspomniano,   rowery marketowe w dużej mierze są tak dziadowskie, że trudno je naprawić bez wymiany części. A klient kupiwszy rower za 300 zł, nie chce słyszeć o kosztach serwisu rzędu np 200 zł. Stąd niechęć serwisów do tego typu rowerów, próby napraw/regulacji spełzają na niczym, kończy się wymianą komponentów i niezadowoleniem klienta. WW serwisy bez problemu naprawiają/regulują markowe rowery

[...]

Decathlon, Intersport to o niebo lepsze źródło rowerów niż Oszą.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-05-16 01:22:00
Autor: g-jaro
W dniu środa, 6 kwietnia 2011 08:17:22 UTC+2 użytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:

[...]

Tyle młodzieży na tych grupach ;-) - czy tylko ja ze 30 lat temu ujeżdżałem śmietnikowe Wigry i żyję ? Montaż i skęcenie to w każdym rowerze zalecane jest sprawdzić co czas jakiś, a marketowe tarczówki to "mus" - jak się dzieciak pokaże wśród kolegów, hę ?

Też mi daleko do bycia miłośnikiem market-bików ale nie demonizujmy - do popitalania wokół bloku czy po wsi "się nada".

Pzdr,
g-jaro

Data: 2013-05-18 14:25:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 May 2013, g-jaro wrote:

Tyle młodzieży na tych grupach ;-)
- czy tylko ja ze 30 lat temu ujeżdżałem śmietnikowe Wigry i żyję ?

  Czemu "śmietnikowe"? :O

Montaż i skęcenie to w każdym rowerze zalecane jest sprawdzić co czas

  Znaczy jak było za PRLu tak zostało - nie poskręcasz przed wyjazdem
to poskręcasz w trakcie (nieoczekiwanie) :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-20 01:45:42
Autor: g-jaro
On 18 Maj, 14:25, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Thu, 16 May 2013, g-jaro wrote:
> Tyle młodzieży na tych grupach ;-)
> - czy tylko ja ze 30 lat temu ujeżdżałem śmietnikowe Wigry i żyję ?

  Czemu "śmietnikowe"? :O

Bo wyczekane i wyproszone nowe Wigry 3 zawinęli mi po 2 tygodniach
spod bloku... na "nowy, nowy" szans nie było bo to lata 80-te więc
ojciec wynalazł jakiś złomowy, ze rdzy oczyścił lampą benzynową,
pomalował na jasny błękit i taki ujeżdżałem latami z powodzeniem. Jak
kierownica pękła od schodzenia z "wheelie" to ją naprostowałem i w tym
miejscu dokręciłem obejmę od lusterka. I jeździło się dalej. To był na
prawde fajny rower - cuda na nim wyprawiałem.

Pzdr,
g-jaro

Data: 2011-04-06 10:40:44
Autor: kml

Użytkownik "kpawlak" <"kpawlak/./\\wytnij.to\\/./"@asme.pl> napisał w wiadomości news:ing3jv$eee$1mx1.internetia.pl...

Zawsze tak jest czy feler w dostawie?

W makretowym "rowerze" _ZAWSZE_ tak będzie. Tanie pseudo tarczóki to najgorsze możliwe "spowalniacze" Normalne hamulce obręczowe np V-ki są bez porównania lepsze i mocniejsze.

Data: 2011-04-06 14:35:06
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-04-06 10:40, kml pisze:

[...]

Ja się zgadzam z oboma przedmówcami :) Pamiętam też historię (nawet w gazecie było) jak dzieciak dostał markeciaka, rower nie był poskręcany tylko wstępnie złożony i skończyło się tak, że dzieciak złamał sobie obie ręce w nadgarstkach...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-06 14:49:48
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:inhmli$b9s$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wczoraj miałem "przyjemność" bujnąć się na makrokeszu z cantileverami, które sam ustawiłem i nie byłem w stanie się zatrzymać tam gdzie chciałem :| Jak myślę o "tarczach" w takim rowerze to mi się słabo robi.

Data: 2011-04-06 15:04:22
Autor: Fabian
W dniu 06.04.2011 14:49, kml pisze:
Wczoraj miałem "przyjemność" bujnąć się na makrokeszu z cantileverami,
które sam ustawiłem i nie byłem w stanie się zatrzymać tam gdzie
chciałem :| Jak myślę o "tarczach" w takim rowerze to mi się słabo robi.

Hmm.. Jak byś napisał, że nie zatrzymałeś się tak szybko jak byś chciał
to bym zrozumiał, że masz słabe hamulce, ale jak piszesz, że nie
zatrzymałeś się tam gdzie chciałeś, to albo jechałeś za szybko, albo za
późno zacząłeś hamować ;)

Fabian.

Data: 2011-04-06 15:12:38
Autor: kml

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości

[...]

Klamki do kiery a rower dalej jedzie :) Naprawdę zapomniałem już jak beznadziejne były cantilevery... nawet z metalowymi klamkami. Że ja kiedyś po górach z tym jeździłem :P

Data: 2011-04-06 15:17:13
Autor: Fabian
W dniu 06.04.2011 15:12, kml pisze:

[...]

Jak kupiłem rower przełajowy też byłem trochę przerażony, szczególnie na
stromych zjazdach w terenie, ale jakoś się przyzwyczaiłem. ;)

Fabian.

Data: 2011-04-06 15:32:52
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 6 Apr 2011 15:12:38 +0200, kml napisał(a):

[...]

e-tam na działce mam jakieś klasyki (stx i czarny LX) z canti i wcale tak
zle nie jest. Szału nie ma ale jezdzić sie da całkiem dobrze. Choć należy pamiętać iż sztywniak jakby nieco sam z siebie hamuje zapędy
prowadzącego podczas zjazdów :D

Data: 2011-04-06 15:41:09
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości

e-tam na działce mam jakieś klasyki (stx i czarny LX) z canti i wcale tak
zle nie jest. Szału nie ma ale jezdzić sie da całkiem dobrze.

Testowałem lata temu takie canti (STX OIDP) a u siebie miałem no-name czyli niepomalowane shimano alvio. Kto pamięta niebieską naklejkę M-system na klockach hamulcowych :D ?

Poza dwiema zaletami tj. odpornością na błoto oraz żywotnością klocków canti to była makabra.

Data: 2011-04-07 11:51:07
Autor: Fabian
W dniu 06.04.2011 15:41, kml pisze:
Poza dwiema zaletami tj. odpornością na błoto oraz żywotnością klocków
canti to była makabra.

Trwałość klocków to kwestia klocków nie hamulców, nie?

Fabian.

Data: 2011-04-07 12:24:58
Autor: kml

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ink1eb$jor$1inews.gazeta.pl...
W dniu 06.04.2011 15:41, kml pisze:
Poza dwiema zaletami tj. odpornością na błoto oraz żywotnością klocków
canti to była makabra.

Trwałość klocków to kwestia klocków nie hamulców, nie?

Kwestią hamulców jest jaki typ klocka można założyć a do Vek nie było przewidziane aby montować klocki z gładkim trzpieniem prawda. Dlatego też odporność na błoto jest cechą kojarzoną, po wsze czasy, z podłymi cantileverami :)

Data: 2011-04-14 05:10:28
Autor: harman/kardon
On 6 Kwi, 15:12, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Klamki do kiery a rower dalej jedzie :) Naprawdę zapomniałem już jak
beznadziejne były cantilevery... nawet z metalowymi klamkami. Że ja kiedyś

pozdrawiamhttp://Endurorider.pl
06/04/2011 BB386EVO czyli odświeżony BB30

test

Data: 2011-04-14 05:20:33
Autor: harman/kardon
> [...]

--
pozdrawiamhttp://Endurorider.pl
06/04/2011 BB386EVO czyli odświeżony BB30

Ciekawe, bo ja nie mam z cantileverami kłopotów, są to nie takie stare
Alivio. Używam w mieście, terenie i zimą. Nawet ośnieżone przy 35 km/h
dawały radę. Acz na pewno są słabsze od alu V-brake z makrokeszu,
jednakże różnica nie jest gigantyczna. Za to modulacja lepsza, ale w
tym marketowym MTB to może być kwestia niedoprojektowania klamek.
Canti nie są takie słabe. Przede wszystkim jak każdy hamulec wymaga
przyzwoitych klocków. Druga sprawa to poprawne ustawienie ich. A że
widocznie większość osób z tym nie potrafi sobie poradzić to już są
be. Jak już zawsze widuję strzemiączka ustawione cholernie wysoko, co
w największym stopniu powoduje znikomą siłę hamowania to mnie zalewa.
Na stronach Sheldona Browna i Zbooya bardzo dużo pożytecznego napisano
o regulacji cantileverów.

Data: 2011-04-14 14:55:13
Autor: kml
harman/kardon wrote:
[...]

Te, na których ostanio miałem nieprzyjmność się bujnąć to były takie, które żywcem wyglądały jak alivio. Sam przez LATA używałem cantileverów i powiem tak: najlepiej ustawione canti mogą possać przeciętnym V-kom. Jeden i drugi zestaw z normalnymi metalowymi klamkami.

[...]

Ustawianie klocków w cantileverach to droga przez mękę i totalnie niepotrzebna strata czasu. Nie bez powodu powstały klocki z gwintowanym trzpieniem oraz podwójne pół-okrągłe podkładki dzięki czemu ustawienie zajmuję może ze dwie minuty zamiast hohohoho i jeszcze trochę. Motyw z kluczem płaskim oraz imbusem jest bez sensu.

http://endurorider.pl/2006/03/cantilever-center-pull/ dorzuciłem zdjęcia tych canti o których ostanio pisałem.

Do końca moich dni będę uważał cantilevery za badziew i wyjątkowo słabe "hamulce". Nic tego nie zmieni.

http://Endurorider.pl
13/04/2011 Rowerowy stojak serwisowy - jaki kupić?

Data: 2011-04-14 22:46:51
Autor: harman/kardon
Hamulce szczękowe vs. tarczowe

http://endurorider.pl/2006/03/cantilever-center-pull/dorzuciłem zdjęcia
tych canti o których ostanio pisałem.

No i mamy pierwszy kardynalny błąd. Linka łącząca szczęki jest za
długa, przez co strzemiączko jest za wysoko i spora część ruchu linką
główną jest marnowana na unoszenie tego łącznika. A o czym Sheldon
pisał...? Jest tam na stronie wyszczególniony praktycznie każdy
istotny kąt w hamulcu typu Cantilever i jego znaczenie w działaniu
hamulca. Strzemiączko powinno być najniżej jak to możliwe, przy jego
doborze czy przy skracaniu linki jeśli ktoś ma zaczepiany, trzeba brać
pod uwagę ilość miejsca nad oponą na błoto.
Mówta co chceta, ale moim zdaniem to większość byłych użytkowników
canti nie potrafiło ich w 100% dobrze ustawić. Nie żebym bronił ich
przed V-kami, gdyż wprowadzenie V-brake było o tyle istotne w
porównaniu z poprzednikiem, że skończyło się żmudne ustawianie
klocków, linek łączących, kątów, no i mocniejsze są raczej. Wiem, bo
przecież sam to przechodziłem. Ale nie potrafię się zgodzić ze
zdaniem, iż cantilevery to szmelc pod względem sił hamowania. A jeśli
tak, to czymże są klasyczne hamulce szosowe? Imitacją hampli? Mam
stare Exage BR-A351, to dopiero jest nieciekawie, choć na szosę w
miarę starcza, i tak potrafi zablokować tylne koło i wytrzeć oponę do
zera... Ale w wilgotnych warunkach nie jest już tak pięknie.

Data: 2011-04-15 08:21:02
Autor: kml
harman/kardon wrote:

[...]

Naprawdę bawi mnie do łez ta wiara w to, że jak podregulujesz canti to będzie diametralna zmiana. Mam dostęp do tego roweru i mógłbym zmarnować czas na to żeby je ustawiać wedle Sheldona, ale mi się nie chce. Przerobiłem wszystkie możliwe ustawienia tego badziewia i nawet jeżeli jest lepiej to nadal jest źle.

Mówta co chceta, ale moim zdaniem to większość byłych użytkowników
canti nie potrafiło ich w 100% dobrze ustawić.

Gdyby ustawianie cantileverów nie było tak beznadziejnie zrobione to nikt nie miałby z tym problemów.

[...]

Popularyzacja V-ek to było zbawienia, na które czekał każdy rowerzysta od zaawansowanego do przeciętnego. W końcu rower zaczynał hamować nie lekko zwalniać.

[...]

Cantilevery _to_jest_szmelc_pod_względem_siły_hamowania. Oczywiście, można znaleźć coś co jest jeszcze gorsze tylko czy ten fakt coś zmienia? Przejeździłem ładnych kilka tysięcy kilometrów na cantileverach o każdej porze roku i w każdych warunkach łącznie z Beskidami i jedyne co mam do powiedzenia to to, że: cantilivery to BYŁ, JEST i BĘDZIE badziew i nieporozumienie jeżeli chodzi o hamulce do roweru górskiego.

Jeżeli kiedyś wpadną mi w ręce części takie STX klamki i szczęki to z przyjemnością wrzucę je do kolekcji starych, acz ładnych, gratów rowerowych i to wszystko w temacie.

Data: 2011-04-15 08:28:27
Autor: cytawa
harman/kardon pisze:

[...]

To co piszesz to szczera prawda. Powiem wiecej. Canti daja czasem mozliwosci, ktorych nie daja V-ki. Mialem taki przypadek spieprzonej ramy (zle przyspawane piwoty), ze jedynym rozwiazaniem skutecznego hamowania bylo zastosowanie canti z klamkami od valek.

Poza tym naprawde prawidlowo ustawione canti hamuja bardzo skutecznie. Mocniej i tak nie moga, bo blokuja sie kola.
Jedno jest tylko pewne, ze V-ki nie wymagaja takiej wiedzy i co drugi glupi je dobrze ustawi. I chocby dlatego sa lepsze.

Jan Cytawa

Data: 2011-04-06 15:15:10
Autor: Piotr
W dniu 2011-04-06 15:04, Fabian pisze:
[...]

Albo przyjąłeś złe założenia co do miejsca gdzie zatrzymać się zamierzałeś. Być może cantilevery uratowały Ci życie.
Jeśli to nie tajemnica to napisz gdzie i w jakim celu chciałes sie zatrzymać.

Data: 2011-04-06 15:23:19
Autor: kml

Użytkownik "Piotr" <q@q.com> napisał w wiadomości news:inhouc$jgk$1inews.gazeta.pl...

Albo przyjąłeś złe założenia co do miejsca gdzie zatrzymać się zamierzałeś. Być może cantilevery uratowały Ci życie.
Jeśli to nie tajemnica to napisz gdzie i w jakim celu chciałes sie zatrzymać.

Ke? Jedziesz sobie na rowerze i chcesz się zatrzymać np. na wysokości latarni. Dajesz po hamulcach a rower przejeżdza punkt w którym miałeś się zatrzymać.

Data: 2011-04-06 15:46:58
Autor: Piotr
W dniu 2011-04-06 15:23, kml pisze:

[...]

Tak piszesz? A gdyby tam staruszka przechodziła do domu starców, a tej latarni wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by była, to wy byście staruszkę przejechali, tak? A to być może wasza matka!

Data: 2011-04-07 22:58:58
Autor: x
On 2011-04-06 14:49, kml wrote:
Wczoraj miałem "przyjemność" bujnąć się na makrokeszu z cantileverami,
które sam ustawiłem i nie byłem w stanie się zatrzymać tam gdzie
chciałem :| Jak myślę o "tarczach" w takim rowerze to mi się słabo robi.

Ja kiedyś bezmyślnie dałem się przejechać na moim rowerze koledze, który nigdy nie miał ani dobrych hamulców, ani amortyzatora.
Dało mi to możliwość zaobserwowania, jak pięknie zahamował przednim hamulcem ściskając łapę na maxa (zapewne przyzwyczajenia z jego wcześniejszych rowerów) - w tym momencie koło się zablokowało, amortyzator zanurkował, a kolega przeleciał przez kierownicę, ciągnąc za sobą rower. Jemu się nic nie stało ale zniszczył mi monitorki przełożeń.

Data: 2011-04-06 14:49:50
Autor: Piotr
[...]
Mój kolega połamał sobie na poskręcanym, przetestowanym i nie było to rower z marketu, bo gdy sobie łamał ręcę w Polsce marketów
jeszcze nie było

Data: 2011-04-06 14:50:26
Autor: kml

Użytkownik "Piotr" <q@q.com> napisał w wiadomości news:inhner$e7r$1inews.gazeta.pl...

Mój kolega połamał sobie na poskręcanym, przetestowanym i nie było to rower z marketu, bo gdy sobie łamał ręcę w Polsce marketów
jeszcze nie było

Połamał bo rower się rozpadł czy połamał bo się wyrżnął?

Data: 2011-04-06 15:09:14
Autor: Piotr
W dniu 2011-04-06 14:50, kml pisze:

[...]

Do tej pory kwestia co było pierwsze nie jest rozwiązana. Na dzień dzisiejszy nie posiadamy dostatecznej wiedzy. Ale wiemy, że
zawiodły hamulce. Taki w tylnej pieście. Teraz z perspektywy czasu wiemy także, że winne było Tesco z dalekiej UK, choć rower był raczej Polski

Data: 2011-04-06 15:13:23
Autor: kml

Użytkownik "Piotr" <q@q.com> napisał w wiadomości news:inhoj8$ido$1inews.gazeta.pl...

[...]

Hamulec w tylnej piaście tzn. rolkowy?

Data: 2011-04-06 15:22:29
Autor: Piotr
W dniu 2011-04-06 15:13, kml pisze:

[...]

Takie ze jak kręciłeś to tyłu pedadałami to rower miał hamować. Piasta łączyła sie z rama blachą/blaszką i koledze ta część przestała łaczyć sie z ramą. Kolega zamiasta hamować zaczął wdawać z siebie przedziwne dzwieki po czym zrobił pare ciekawych aktobatycznych kombinacji rower-czlowiek-asfalt. Tydzień przeleżał ze starymi ludźmi a w poniediałek znowu był z nami

Data: 2011-04-06 15:51:36
Autor: AL
W dniu 2011-04-06 15:22, Piotr pisze:
[...]

fajnie napisane - jakbym czytał Mikołajka ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-06 15:49:39
Autor: AL
[...]

nie tylko w marketowym.

Przyklad z doswiadczenia - chcielismy kupic maluchowi rower.
Jako, ze sami mamy rodzime Krossy - wybor padl rowniez na ta marke.
Jakis Kross Junior na 24" no i przedni hamulec tarczowy byl :)

Obudowa hamulca wykonana z plastiku :), hamowal w sposob jak tu juz mowiono wczesniej.
Cala historia skonczyla sie tym, ze oddalismy ten rowerek do sklepu a w zamian wzielismy inny z hamulacami typu V - author matrix.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-06 22:33:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Hamulce szczękowe vs. tarczowe
kpawlak, Tue, 05 Apr 2011 23:55:57 +0200, pl.rec.rowery:
Zawsze tak jest czy feler w dostawie?

Przy ch*jowych zaciskach, tarczach, klockach i klamkach - zawsze.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-04-06 22:34:50
Autor: ToMasz
kpawlak pisze:
Witam!

W ramach przymiarek dla małego próbowałem w Oszołomie kilka tamtejszych
modeli 24" wytwórców Romet-Arkus - Forest i Tiger bodajże.
to rowery klasy nawet nie klasy b, albo nawet c, d f...
Arkus nie chwali sie tym w katalogach, co powinno dac do myślenia
Pierwsze z
podwójnymi tarczowymi -(....)
tanie tarczówki będą zawsze gorsze, od tyle samo wartych vbraków.

ToMasz

Hamulce szczękowe vs. tarczowe