Data: 2011-08-25 08:49:40 | |
Autor: Ukaniu | |
Hamulce - tarcze bija. | |
Użytkownik <kapec@op.pl> napisał w wiadomości news:5a65.000002bd.4e55eac6newsgate.onet.pl... Szlag mnie trafia. Po bardzo ostrym hamowaniu dobrze lekko toczyć samochód, zostawić sobie kilka m i powolutku pełzać. Inaczej profil stygnięcia tarczy jest różny w okolicach klocka i sie krzywią. Ja załatwiłem tarcze jednym hamowaniem z okolic 200 i całkowitym zatrzymaniem samochodu. Druga sprawa to osłona przeciw bryzgowa i "porno felgi" Mocny wjazd w kałuże z rozgrzanymi tarczami to też prawdopodobieństwo pokrzywienia. Z mechanicznych spraw - zablokowany jeden tłok w układzie baz zacisku pływającego albo zablokowany zacisk pływający. Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-08-25 09:15:05 | |
Autor: kapec | |
Hamulce - tarcze bija. | |
Przy montazu tarcz wszystko sprawdzalem sam osobiscie - zaciski pracuja prawidlowo, zaden z tloczkow nie jest zatarty.
Nie jezdze agresywnie, wrecz przeciwnie. Oczywiscie czasem zdarza sie woz rozpedzic do wiekszych predkosci ale tez nie hamuje jak wariat. To moj trzeci T4. W poprzednich nigdy nic z hamulcami sie nie dzialo, ba - w jednym zrobilem cos kolo 100 tys km i nawet klockow nie zmienialem, wiec swiadczy to o raczej delikatnym sposobie hamowania. Zastanawialem sie nad nieodpowiednim doborem klockow do tarcz, moze klocek za bardzo grzeje tarcze i sie wypacza? Ale zeby az tyle razy i przy tylu kombinacjach? Pomyslow brak. Oczywiscie moglbym pewnie, zeby miec 100% pewnosc wymienic tarcze, klocki i do tego jeszcze piasty na oryginaly VW i do tego w ich serwisie, zeby w razie roszczen gwarancyjnych nie wypinali sie, ze pewnie montaz nieprawidlowy, ale na taki ruch chyba mnie nie stac ;) kapec -- |
|
Data: 2011-08-25 09:25:50 | |
Autor: Maciek | |
Hamulce - tarcze bija. | |
W dniu 2011-08-25 09:15, kapec@op.pl pisze:
kombinacjach? Pomyslow brak. Oczywiscie moglbym pewnie, zeby miec 100% pewnosc wymienic tarcze, klocki i do tego jeszcze piasty na oryginaly VW i do tego w ich serwisie, zeby w razie roszczen gwarancyjnych nie wypinali sie, ze pewnie montaz nieprawidlowy, ale na taki ruch chyba mnie nie stac ;)Sprawdź, czy jedno z kół bardziej się nie grzeje, czy wszystkie klocki zużywają się równomiernie. U mnie było tak, że wszystko niby pracowało ok (mam na myśli zaciski), montaż poprawny, ale jeden z zewnętrznych klocków zużywał się mniej więcej 2x szybciej niż inne - koło było zawsze cieplejsze od pozostałych. Krzywienie tarczy było chyba z tym związane. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2011-08-25 11:34:18 | |
Autor: Grzegorz | |
Hamulce - tarcze bija. | |
Hello kapec@op.pl !:
Przy montazu tarcz wszystko sprawdzalem sam osobiscie - zaciski pracuja Nie tak dawno 2 komplety tarcz wymieniłem ..... Powodem była delikatnie skrzywiona piasta i minimalne luzy na łożyskach. To skrzywienie, to było 3 setki mierzone na tarczy !!!!!! Teoretycznie dopuszczalne ... Sprawdź piastę, szczególnie prawą. Jak masz ponad xx tkm, to może warto łożysko wymienić ? I nie wierz w bajki, że dopuszczalne bicie, to 5 setek - przy tak wielkim wyciera tarcze w czasie normalnej jazdy bez hamowania, i potem masz szarpanie 2 x na obrót koła. A tarcze najlepiej od Mikody, takie i dobre. Klocki - albo twarde Siferty (czasem piszczą - ale ja mam dobre doświadczenia) albo cokolwiek ze średniej półki. I użyj dobrego czujnika zegarowego - on ci prawdę powie .... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-08-25 11:58:15 | |
Autor: Ukaniu | |
Hamulce - tarcze bija. | |
Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:j354rs$nst$1news.onet.pl... Hello kapec@op.pl !: skrzywiona piasta i minimalne luzy na łożyskach. To skrzywienie, to było 3 setki mierzone na tarczy !!!!!! Teoretycznie dopuszczalne ... Ja z powodu wytartego czopu zwrotnicy na którym pracuje zewnętrzne łożysko stożkowe przodu mam duży luz wyczuwalny ręką. Kłopotów z krzywymi tarczami bez własnego wkładu brak. Miałem też taki samochód w którym luz z w.w. powodu powodował w efekcie pukanie, gigantyczny z punktu widzenia setek części mm i hamulce sprawowały się OK. No ale może to kwestia typu układu. Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-08-25 14:49:55 | |
Autor: Grzegorz | |
Hamulce - tarcze bija. | |
Hello Ukaniu !:
UÂżytkownik "Grzegorz"<bzdura@brakmaila.com> napisaÂł w wiadomoÂści Gorsze jest lekkie skrzywienie. Luz by- moĹźe rzeczywiĹcie nie wpĹywa na krzywe zuĹźycie tarcz. U mnie byĹo skrzywienie kilka setek i niestety trzeba byĹo piastÄ wymieniÄ. Teraz jest OK, od 30 tys km. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-08-25 15:16:45 | |
Autor: Ukaniu | |
Hamulce - tarcze bija. | |
Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:j35gak$1q2$1news.onet.pl... Gorsze jest lekkie skrzywienie. Luz by- może rzeczywiście nie wpływa na krzywe zużycie tarcz. U mnie było skrzywienie kilka setek i niestety trzeba było piastę wymienić. Teraz jest OK, od 30 tys km. Dla mnie 30 um o czym wspominasz to bardzo mało jeśli chodzi o piasty i tarcze. Mnie się tyle nie udało uzyskać po wymianie tarcz - mówię o pomiarze na powierzchni trącej blisko obwodu zewnętrznego tarczy. To jest mniej niż mój włos ;-). Tak sobie zerknąłem, na jakiejś stronie tuningowej www mówią o 5um! matko! czym oni to mierzą? bo to już pomiar dokładnieszy niż chropowatości powierzchni tarczy wykańczanej choćby dokładnie. No niby wszystko można ;-) Czujnik musi mieć dużą kulkę. Chyba, że ja jestem jakiś taki grubo ciosany ;-) -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-08-26 12:08:35 | |
Autor: Grzegorz | |
Hamulce - tarcze bija. | |
Hello Ukaniu !:
Użytkownik "Grzegorz"<bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości Dla mnie też ..... Ale niestety po wyrzuceniu 2 kompletów tarcz po prostu piastę wymieniłem i teraz jest OK. Co ciekawe, szarpać zaczynało zawsze po kilku tys km na długiej trasie - np. Hiszpania ... Mnie się tyle nie udało uzyskać po wymianie tarcz - mówię o pomiarze na powierzchni trącej blisko obwodu zewnętrznego tarczy. To jest mniej niż W sumie chyba też klocki mają znaczenie i to, jak się odsuwają od tarczy. W każdym razie u mnie na 100% były dwa miejsca na tarczy o mniejszej grubości. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|