Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Hamulce - tarcze bija.

Hamulce - tarcze bija.

Data: 2011-08-25 08:49:40
Autor: Ukaniu
Hamulce - tarcze bija.

Użytkownik <kapec@op.pl> napisał w wiadomości news:5a65.000002bd.4e55eac6newsgate.onet.pl...
Szlag mnie trafia.
koncza sie pomysly co z tym zrobic i jak zdiagnozowac.

Po bardzo ostrym hamowaniu dobrze lekko toczyć samochód, zostawić sobie kilka m i powolutku pełzać. Inaczej profil stygnięcia tarczy jest różny w okolicach klocka i sie krzywią.
Ja załatwiłem tarcze jednym hamowaniem z okolic 200 i całkowitym zatrzymaniem samochodu.
Druga sprawa to osłona przeciw bryzgowa i "porno felgi"
Mocny wjazd w kałuże z rozgrzanymi tarczami to też prawdopodobieństwo pokrzywienia.
Z mechanicznych spraw - zablokowany jeden tłok w układzie baz zacisku pływającego albo zablokowany zacisk pływający.

Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-08-25 09:15:05
Autor: kapec
Hamulce - tarcze bija.
Przy montazu tarcz wszystko sprawdzalem sam osobiscie - zaciski pracuja prawidlowo, zaden z tloczkow nie jest zatarty.
Nie jezdze agresywnie, wrecz przeciwnie. Oczywiscie czasem zdarza sie woz rozpedzic do wiekszych predkosci ale tez nie hamuje jak wariat.
To moj trzeci T4. W poprzednich nigdy nic z hamulcami sie nie dzialo, ba - w jednym zrobilem cos kolo 100 tys km i nawet klockow nie zmienialem, wiec swiadczy to o raczej delikatnym sposobie hamowania.
Zastanawialem sie nad nieodpowiednim doborem klockow do tarcz, moze klocek za bardzo grzeje tarcze i sie wypacza? Ale zeby az tyle razy i przy tylu kombinacjach? Pomyslow brak. Oczywiscie moglbym pewnie, zeby miec 100% pewnosc wymienic tarcze, klocki i do tego jeszcze piasty na oryginaly VW i do tego w ich serwisie, zeby w razie roszczen gwarancyjnych nie wypinali sie, ze pewnie montaz nieprawidlowy, ale na taki ruch chyba mnie nie stac ;)
kapec

--


Data: 2011-08-25 09:25:50
Autor: Maciek
Hamulce - tarcze bija.
W dniu 2011-08-25 09:15, kapec@op.pl pisze:
kombinacjach? Pomyslow brak. Oczywiscie moglbym pewnie, zeby miec 100% pewnosc wymienic tarcze, klocki i do tego jeszcze piasty na oryginaly VW i do tego w ich serwisie, zeby w razie roszczen gwarancyjnych nie wypinali sie, ze pewnie montaz nieprawidlowy, ale na taki ruch chyba mnie nie stac ;)
Sprawdź, czy jedno z kół bardziej się nie grzeje, czy wszystkie klocki
zużywają się równomiernie. U mnie było tak, że wszystko niby pracowało
ok (mam na myśli zaciski), montaż poprawny, ale jeden z zewnętrznych
klocków zużywał się mniej więcej 2x szybciej niż inne - koło było zawsze
cieplejsze od pozostałych. Krzywienie tarczy było chyba z tym związane.


--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2011-08-25 11:34:18
Autor: Grzegorz
Hamulce - tarcze bija.
Hello kapec@op.pl !:
Przy montazu tarcz wszystko sprawdzalem sam osobiscie - zaciski pracuja
prawidlowo, zaden z tloczkow nie jest zatarty.
Nie jezdze agresywnie, wrecz przeciwnie. Oczywiscie czasem zdarza sie woz
rozpedzic do wiekszych predkosci ale tez nie hamuje jak wariat.
To moj trzeci T4. W poprzednich nigdy nic z hamulcami sie nie dzialo, ba - w
jednym zrobilem cos kolo 100 tys km i nawet klockow nie zmienialem, wiec
swiadczy to o raczej delikatnym sposobie hamowania.
Zastanawialem sie nad nieodpowiednim doborem klockow do tarcz, moze klocek za
bardzo grzeje tarcze i sie wypacza? Ale zeby az tyle razy i przy tylu
kombinacjach? Pomyslow brak. Oczywiscie moglbym pewnie, zeby miec 100% pewnosc
wymienic tarcze, klocki i do tego jeszcze piasty na oryginaly VW i do tego w
ich serwisie, zeby w razie roszczen gwarancyjnych nie wypinali sie, ze pewnie
montaz nieprawidlowy, ale na taki ruch chyba mnie nie stac ;)

Nie tak dawno 2 komplety tarcz wymieniłem ..... Powodem była delikatnie skrzywiona piasta i minimalne luzy na łożyskach. To skrzywienie, to było 3 setki mierzone na tarczy !!!!!! Teoretycznie dopuszczalne ...

Sprawdź piastę, szczególnie prawą. Jak masz ponad xx tkm, to może warto łożysko wymienić ? I nie wierz w bajki, że dopuszczalne bicie, to 5 setek - przy tak wielkim wyciera tarcze w czasie normalnej jazdy bez hamowania, i potem masz szarpanie 2 x na obrót koła.

A tarcze najlepiej od Mikody, takie i dobre. Klocki - albo twarde Siferty (czasem piszczą - ale ja mam dobre doświadczenia) albo cokolwiek ze średniej półki.

I użyj dobrego czujnika zegarowego - on ci prawdę powie ....

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2011-08-25 11:58:15
Autor: Ukaniu
Hamulce - tarcze bija.

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:j354rs$nst$1news.onet.pl...
Hello kapec@op.pl !:

skrzywiona piasta i minimalne luzy na łożyskach. To skrzywienie, to było 3 setki mierzone na tarczy !!!!!! Teoretycznie dopuszczalne ...

Ja z powodu wytartego czopu zwrotnicy na którym pracuje zewnętrzne łożysko stożkowe przodu mam duży luz wyczuwalny ręką. Kłopotów z krzywymi tarczami bez własnego wkładu brak.
Miałem też taki samochód w którym luz z w.w. powodu powodował w efekcie pukanie, gigantyczny z punktu widzenia setek części mm i hamulce sprawowały się OK. No ale może to kwestia typu układu.

Pozdrawiam, Łukasz

Data: 2011-08-25 14:49:55
Autor: Grzegorz
Hamulce - tarcze bija.
Hello Ukaniu !:
UÂżytkownik "Grzegorz"<bzdura@brakmaila.com>  napisaÂł w wiadomoÂści
news:j354rs$nst$1news.onet.pl...
Hello kapec@op.pl !:

skrzywiona piasta i minimalne luzy na ÂłoÂżyskach. To skrzywienie, to byÂło 3
setki mierzone na tarczy !!!!!! Teoretycznie dopuszczalne ...

Ja z powodu wytartego czopu zwrotnicy na ktĂłrym pracuje zewnĂŞtrzne ÂłoÂżysko
stoÂżkowe przodu mam duÂży luz wyczuwalny rĂŞkÂą. KÂłopotĂłw z krzywymi tarczami
bez wÂłasnego wkÂładu brak.
MiaÂłem teÂż taki samochĂłd w ktĂłrym luz z w.w. powodu powodowaÂł w efekcie
pukanie, gigantyczny z punktu widzenia setek czĂŞÂści mm i hamulce sprawowaÂły
siĂŞ OK. No ale moÂże to kwestia typu ukÂładu.


Gorsze jest lekkie skrzywienie. Luz by- może rzeczywiście nie wpływa na krzywe zużycie tarcz. U mnie było skrzywienie kilka setek i niestety trzeba było piastę wymienić. Teraz jest OK, od 30 tys km.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2011-08-25 15:16:45
Autor: Ukaniu
Hamulce - tarcze bija.

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:j35gak$1q2$1news.onet.pl...
Gorsze jest lekkie skrzywienie. Luz by- może rzeczywiście nie wpływa na krzywe zużycie tarcz. U mnie było skrzywienie kilka setek i niestety trzeba było piastę wymienić. Teraz jest OK, od 30 tys km.

Dla mnie 30 um o czym wspominasz to bardzo mało jeśli chodzi o piasty i tarcze. Mnie się tyle nie udało uzyskać po wymianie tarcz - mówię o pomiarze na powierzchni trącej blisko obwodu zewnętrznego tarczy. To jest mniej niż mój włos ;-). Tak sobie zerknąłem, na jakiejś stronie tuningowej www mówią o 5um! matko! czym oni to mierzą? bo to już pomiar dokładnieszy niż chropowatości powierzchni tarczy wykańczanej choćby dokładnie. No niby wszystko można ;-) Czujnik musi mieć dużą kulkę. Chyba, że ja jestem jakiś taki grubo ciosany ;-)

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-08-26 12:08:35
Autor: Grzegorz
Hamulce - tarcze bija.
Hello Ukaniu !:
Użytkownik "Grzegorz"<bzdura@brakmaila.com>  napisał w wiadomości
news:j35gak$1q2$1news.onet.pl...
Gorsze jest lekkie skrzywienie. Luz by- może rzeczywiście nie wpływa na
krzywe zużycie tarcz. U mnie było skrzywienie kilka setek i niestety
trzeba było piastę wymienić. Teraz jest OK, od 30 tys km.

Dla mnie 30 um o czym wspominasz to bardzo mało jeśli chodzi o piasty i
tarcze.

Dla mnie też ..... Ale niestety po wyrzuceniu 2 kompletów tarcz po prostu piastę wymieniłem i teraz jest OK. Co ciekawe, szarpać zaczynało zawsze po kilku tys km na długiej trasie - np. Hiszpania ...

Mnie się tyle nie udało uzyskać po wymianie tarcz - mówię o pomiarze
na powierzchni trącej blisko obwodu zewnętrznego tarczy. To jest mniej niż
mój włos ;-). Tak sobie zerknąłem, na jakiejś stronie tuningowej www mówią o
5um! matko! czym oni to mierzą? bo to już pomiar dokładnieszy niż
chropowatości powierzchni tarczy wykańczanej choćby dokładnie. No niby
wszystko można ;-) Czujnik musi mieć dużą kulkę. Chyba, że ja jestem jakiś
taki grubo ciosany ;-)

W sumie chyba też klocki mają znaczenie i to, jak się odsuwają od tarczy. W każdym razie u mnie na 100% były dwa miejsca na tarczy o mniejszej grubości.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Hamulce - tarcze bija.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona