Hamulce tył - dziwna sprawa

Data: 2009-03-16 08:54:13
Autor: Jakub Witkowski
Hamulce tył - dziwna sprawa
Agent pisze:
Witam,
Myślałem ale nie wymyśliłem. Co może byc przyczyną takiego efektu: http://img25.imageshack.us/img25/6647/zdjcie029.jpg
Zdjecie przedstawia tarczę hamulcową tylną w Hondzie Civic.

Mam to samo w primerze, tyle że w trochę mniejszym natężeniu.
Tyle że u mnie rdza jest z obu stron po ok.0.5cm, tzn czysty
jest pas odpowiadający środkowi kocka. Co ciekawe, identycznie
po obu stronach obu tylnych tarcz.
Przyczyny? Nie mam pojęcia, pewnie zaczęło się od brzegów
i latami postępuje... a wyniki na ścieżce cały czas b. dobre.

Data: 2009-03-16 09:10:08
Autor: Agent
Hamulce tył - dziwna sprawa

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:gpl0in$qbe$1news2.ipartners.pl...
Agent pisze:
[...]

No też mam z dwóch stron (auta) to samo. Coś chyba jednak jest nie tak bo niby dlaczego klocek miałby nie ścierać tarczy równo a przynajmniej na tyle rózno żeby była świecąca?

Data: 2009-03-16 09:41:12
Autor: Jakub Witkowski
Hamulce tył - dziwna sprawa
Agent pisze:

No też mam z dwóch stron (auta) to samo. Coś chyba jednak jest nie tak bo niby dlaczego klocek miałby nie ścierać tarczy równo a przynajmniej na tyle rózno żeby była świecąca?

Ja myślę że to jest jak rak. Tam gdzie jest rdza, powierzchnia jest
na tyle chropowata że z łatwością zeszlifowuje klocek, który przestaje
w tym miejscu trzeć, bo prawie cała siła jego nacisku idzie odtąd na
na część gładką (gdzie jest mniej zeszlifowany) a rdza się z roku na rok
posuwa o następny milimetr.

Tyle że ty masz to efekt wyraźnie niesymetryczny. Może po prostu klocki
krzywo biorą (lub brały w którymś momencie) np. zablokowany zacisk itp.?
Jeśli rdza nie jest zbyt głęboka to może dałoby się to stoczyć,
chociaż ja się noszę z zamiarem wymiany tarcz.

Data: 2009-03-16 09:46:50
Autor: kurdybanek
Hamulce tył - dziwna sprawa
Tę tarczę zdecydowanie bym wymienił. Pewnie jest krzywa lub ma wadę
materiałową. I korozja jest b. zaawansowana, bez porządnego oczyszczenia nie
ma mowy o przykręceniu koła na te purchle na obwodzie "bębna".

Data: 2009-03-16 10:20:28
Autor: Jakub Witkowski
Hamulce tył - dziwna sprawa
kurdybanek pisze:
Tę tarczę zdecydowanie bym wymienił. Pewnie jest krzywa lub ma wadę
materiałową. I korozja jest b. zaawansowana, bez porządnego oczyszczenia nie
ma mowy o przykręceniu koła na te purchle na obwodzie "bębna".

No tę kolegi to też bym wymienił bez głębszego zastanawiania się.

Data: 2009-03-16 10:33:43
Autor: Agent
Hamulce tył - dziwna sprawa

Użytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@aaaa.pl> napisał w wiadomości news:gpl3ls$1m3t$1opal.icpnet.pl...
Tę tarczę zdecydowanie bym wymienił. Pewnie jest krzywa lub ma wadę
materiałową. I korozja jest b. zaawansowana, bez porządnego oczyszczenia nie
ma mowy o przykręceniu koła na te purchle na obwodzie "bębna".

Purchle są wszędzie oprócz miejsc styku. Tam jest tylko utleniona warstewka ale nic luźnego.

Data: 2009-03-16 10:38:33
Autor: Agent
Hamulce tył - dziwna sprawa

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:gpl3aq$rl1$1news2.ipartners.pl...
Agent pisze:

[...]

Nie słyszałem o raku. Ale wydaje mi się że klocek powinien zużywać sie szybciej niż tarcza i usunąć rdzę.

Data: 2009-03-16 11:03:15
Autor: Jakub Witkowski
Hamulce tył - dziwna sprawa
Agent pisze:

Nie słyszałem o raku. Ale wydaje mi się że klocek powinien zużywać sie szybciej niż tarcza i usunąć rdzę.

Odwrotnie - gdyby piasta ścierała się łatwiej od kocka, to by
wyrównała się do klocka. A skoro jednak klocek zużywa się szybciej
to wytrze się najłatwiej miejscu gdzie jest nierówność, zrobi się
w tym miejscu dołek, i przestaje pracować.

Tak to widzę (fort stałej szerokości)

        TARCZA
| rdza      gladkie   |
  ~~~~~~~~ tu pracuje  |