Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Hamulce z tyłu popisukują i grzeją się

Hamulce z tyłu popisukują i grzeją się

Data: 2019-07-13 22:09:54
Autor: heby
Hamulce z tyłu popisukują i grzeją się
Cześć.

Mam problem od dłuższego czasu taki:

Pacjent Orlando 1.8. Z tyłu tarcze i zaciski. Tarcze wymienianie jakiś czas temu, ale problem był przed i jest po.

Czasami, po postoju z zaciągniętym ręcznym, w czasie jazdy słyszę świerszczenie. Samochód puszczony luzem delikatnie hamuje tuż przed zatrzymaniem. Koła grzeją się, raz jedno, raz drugie, czasem się nie grzeją, zupełny przypadek. Świerszczenie znika w momencie nawet delikatnego naciśnięcia hamulca. Czasami wraca, czasami nie.

To nie jest wina linek ręcznego, zostały wymienione i został na nich spory luz aby wykluczyć jakiś wstępny naciąg.

Zaciski aluminiowe.

Ponieważ na temacie nie znam się i widzę że warsztaty alergicznie reagują na hasło "zaciski aluminiowe" to chciałem zadać kilka pytań i uzbrojony w odpowiedzi może się w końcu z kimś w okolicy dogadam:

a) Czy hamulce tego typu posiadają jakiekolwiek regulacje?

b) Czy w zacisku jest cokolwiek co jest wymienialne i może mieć związek z tym problemem? Widzę że można dostać np. tłoczki do niego.

c) Da się taki zacisk rozebrać i uszczelnić/wyczyścić czy też raczej mam szukać nowego?

d) A może to nie zacisk? Jakieś pomysły?

Zaznaczam że warsztaty nie tylko reagują alergicznie na zaciski aluminiowe ale również alregicznie na jakieś niejasne problemy jak świerszczenie z hamulcach.

PS. Zrobiłem mały test: niezaciągniety ręczny, znak markerem na tarczy. Znak zniknął po obrocie koła, wnioskuje że klocek dotyka tarczy.

PS2. Zaciski to nie jest ogromny majątek, ale zanim wymienie chciałbym zapytać, może to wcale nie wymaga wymiany.

Data: 2019-07-13 23:29:33
Autor: PiteR
Hamulce z tyłu popisukują i grzeją się
na  ** p.m.s **  heby pisze tak:


Zaciski aluminiowe.

Ponieważ na temacie nie znam się i widzę że warsztaty alergicznie reagują na hasło "zaciski aluminiowe" to chciałem zadać kilka
pytań i uzbrojony w odpowiedzi może się w końcu z kimś w okolicy
dogadam:

bo amelinium się wygina i rozdziawia zacisk tłoczek się kosi, klocki się koszą itd.

 
a) Czy hamulce tego typu posiadają jakiekolwiek regulacje?

w passacie B5 nie posiadają.

 
b) Czy w zacisku jest cokolwiek co jest wymienialne i może mieć
związek z tym problemem? Widzę że można dostać np. tłoczki do
niego.

Tłoczki zwyczajnie rdzewieją przeciera się papierem 2000 krecac tłoczkiem. Rysy mają być w poprzek. Zacisk gnije na biały proszek. Zaciera tłoczek i miażdzy gumki.
 
c) Da się taki zacisk rozebrać i uszczelnić/wyczyścić czy też
raczej mam szukać nowego?

ofkors sie da ale plyn scieknie trzeba skołować zakretke albo stary zacisk.



d) A może to nie zacisk? Jakieś pomysły?

nie to zacisk ;)

jeszcze prowadnice zacisku i prowadnice klocków ale to zacisk :)



Zaznaczam że warsztaty nie tylko reagują alergicznie na zaciski aluminiowe ale również alregicznie na jakieś niejasne problemy jak
świerszczenie z hamulcach.

też bym uciekał do WC lub udawał klienta.



PS. Zrobiłem mały test: niezaciągniety ręczny, znak markerem na
tarczy. Znak zniknął po obrocie koła, wnioskuje że klocek dotyka
tarczy.

zawsze dotyka po za tym tarcza może być krzywa


PS2. Zaciski to nie jest ogromny majątek, ale zanim wymienie
chciałbym zapytać, może to wcale nie wymaga wymiany.

jeszcze może być zapowietrzony układ ale to zacisk ;)


Jak zrobisz remont zacisku, wszystkie gumki nowe, smar to zobaczysz że tłoczek chodzi lekko jak marzenie od nacisku kciuka.


popatrz na jutubku jak remontuja zaciski

https://youtu.be/gwMyQsoQC-s



--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Hamulce z tyłu popisukują i grzeją się

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona