Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?

Data: 2012-11-28 16:20:49
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?
Czo艂em grupa,

W internecie jest wiele aukcji, na kt贸rych oferowane s膮 hamulce tarczowe mechaniczne Avid BB5 w wersji na prz贸d i w wersji na ty艂. Oba z adapterami IS do tarczy 160mm.

Czy sam zacisk r贸偶ni si臋 w zale偶no艣ci od wersji? (w膮tpi臋)

Czy kupuj膮c wersj臋 "ty艂 160mm" b臋d臋 m贸g艂 zamontowa膰 ten hamulec z przodu z tarcz膮 180mm jak to ma si臋 w przypadku innych hamulc贸w.

Moje pytanie bierze si臋 st膮d, 偶e na stronie avida jest napisane, 偶e hamulec ten obs艂uguje tarcze 160mm, 185mm i 203mm. Za wyj膮脓kiem rozmiaru 艣rodkowego, wszystko to og贸lnie przyj臋ty standard. Czy jedyna r贸偶nica jest w avidowskim adapterze pod tarcz臋 185mm?

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL

Data: 2012-11-28 11:28:57
Autor: Piecia aka dracorp
Hamulec Avid BB5 - prz骴/ty?
W dniu 秗oda, 28 listopada 2012 16:20:49 UTC+1 u縴tkownik karbar napisa:
Ja mam akurat BB7 mtn i nie widz r罂nic pomi阣zy przodem a ty砮m, zreszt brakuje tak縠 oznacze.

Data: 2012-11-28 21:29:06
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz骴/ty?
On 28.11.2012 20:28, Piecia aka dracorp wrote:
W dniu 秗oda, 28 listopada 2012 16:20:49 UTC+1 u縴tkownik karbar napisa:
Ja mam akurat BB7 mtn i nie widz r罂nic pomi阣zy przodem a ty砮m, zreszt brakuje tak縠 oznacze.

Okej, jeden problem rozwi眤any. A jak ma si sprawa z adapterami do avida? Trzeba jaki avidowskich, czy trzyma standard reszty producent體 i kupuj眂 adapter powiedzmy shimano albo accenta pod 180mm b阣 m骻 spokojnie je糳zi z tarcz 180?

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-11-28 21:30:53
Autor: Remigiusz Zukowski
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?
W dniu 2012-11-28 16:20, karbar pisze:
[...]

R贸偶nica jest jedynie w adapterach a nie w samym hamulcu (zacisku). Nie pami臋tam ju偶 detali ale osobi艣cie przek艂ada艂em BB7 z przodu na ty艂 i jedyne co musia艂em zrobi膰 to dokupi膰 odpowiedni adapter. Swojego czasu porusza艂em ten temat na grupie i hamulcowi fachowcy doradzili co dok艂adnie kupi膰.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2012-11-28 21:44:58
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?
On 28.11.2012 21:30, Remigiusz Zukowski wrote:

R贸偶nica jest jedynie w adapterach a nie w samym hamulcu (zacisku).

Ok. Dzi臋ki.

To m贸j plan jest taki: zam贸wi臋 hamulec bb5 z adapterem 160mm na ty艂 i zamontuje z przodu razem z tarcz膮 180mm. Powinno zadzia艂a膰 (sam kiedy艣 cudowa艂em z adapterami, ale ju偶 nie pami臋tam co i jak).

pozdrawiam
karbar
ps. kombinacja alpejska, gdy偶 nie ma na allegro ofert bb5 + adapter 180 na prz贸d. A skoro adapter w zestawie, niech pasuje ;)

Data: 2012-11-28 21:50:47
Autor: Remigiusz Zukowski
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?
W dniu 2012-11-28 21:44, karbar pisze:

To m贸j plan jest taki: zam贸wi臋 hamulec bb5 z adapterem 160mm na ty艂 i
zamontuje z przodu razem z tarcz膮 180mm. Powinno zadzia艂a膰 (sam kiedy艣
cudowa艂em z adapterami, ale ju偶 nie pami臋tam co i jak).

W Cykloturze jest adapter贸w od zaj..nia:
http://www.cyklotur.com/adaptery-hamulcow-tarczowych.html
tylko trzeba wiedzie膰 jaki zakupi膰 :)

pozdrawiam
Remigiusz

Data: 2012-11-28 22:12:48
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?
On 28.11.2012 21:50, Remigiusz Zukowski wrote:

W Cykloturze jest adapter贸w od zaj..nia:
http://www.cyklotur.com/adaptery-hamulcow-tarczowych.html

To to ja wiem. Ale na aukcji jest zestaw zacisk + adapter. Je偶eli mog臋 kupi膰 (z intencj膮 zamontowania z przodu z tarcz膮 180) zestaw na ty艂 z adapterem pod 160mm z ty艂u, to wol臋 tak zrobi膰, ni偶 kupi膰 zacisk + adapter i p贸藕niej jeszcze adapter.

Wydaje mi si臋, 偶e myk z kupowaniem tylnego adaptera pod 160mm zda egzamin z tarcz膮 180 z przodu. Niestety nie jestem tego na 100% pewny, dlatego oczekuje, 偶e kto艣 to potwierdzi, lub wyprowadzi mnie z b艂臋du :)

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-11-28 22:14:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?
U偶ytkownik "karbar" <karbar@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k95t4a$9fi$1node1.news.atman.pl...

Wydaje mi si臋, 偶e 180 prz贸d daje 160 ty艂, ale nie dam sobie za to r臋ki uci膮膰. BTW: u偶ywam Elixir贸w z adapterami Shimano i wszystko smiga elegancko :) Jedyny problem mia艂em z Ashim膮 http://endurorider.pl/2012/09/adapter-ashima-pm-203mm/ - szcz臋艣liwie rozwi膮zanie kosztuje nieca艂e 1,5 PLN :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-11-28 22:18:37
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?
On 28.11.2012 22:14, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Tutaj przes艂anka, 偶e mo偶emy mie膰 racj臋:
<http://www.bikestacja.pl/adapter-shimano-przod-180mm-160mm-160ps-p-1142.html>

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-11-30 06:28:02
Autor: Kaczor1
Hamulec Avid BB5 - prz骴/ty?
On 28 Lis, 16:20, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
Czo砮m grupa,

W internecie jest wiele aukcji, na kt髍ych oferowane s hamulce tarczowe
mechaniczne Avid BB5 w wersji na prz骴 i w wersji na ty.

Jeste pewien, 縠 chcesz kupi zaciski BB5?
Wg mnie to pomy砶a.
Mia砮m taki z ty硊 (przedni by BB7) i bardzo szybko ty te zmieni砮m
na BB7.

Data: 2012-11-30 22:59:47
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz骴/ty?
On 30.11.2012 15:28, Kaczor1 wrote:
[...]

A co konkretnie by硂 z nim nie tak? Wiadomo, 縠 bb7 jest w砤禼iwie legendarny, ale o bb5 nie s硑sza砮m z硑ch opinii.

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-11-30 23:30:45
Autor: kaczor1
Hamulec Avid BB5 - prz骴/ty?
On 30 Lis, 22:59, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
On 30.11.2012 15:28, Kaczor1 wrote:

> On 28 Lis, 16:20, karbar<kar...@wp.pl> 爓rote:

> Jeste pewien, e chcesz kupi zaciski BB5?
> Wg mnie to pomy ka.
> Mia em taki z ty u (przedni by BB7) i bardzo szybko ty te zmieni em
> na BB7.

A co konkretnie by o z nim nie tak? Wiadomo, e bb7 jest w a ciwie
legendarny, ale o bb5 nie s ysza em z ych opinii.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL
blog:http://szosaimtb.blog.plgg:2240510

Klocki  maj ma潮 powierzchnie i szybko si zu縴waj. S砤ba si砤
hamowania w por體naniu do BB7. Modulacja ok.
Jak bym sta przed dylematem zakupu hampla, a mia ograniczony bud縠t,
to pr阣zej wybra bym jakie dobre V-ki ni BB5.

Data: 2012-12-01 10:17:28
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz骴/ty?
On 01.12.2012 08:30, kaczor1 wrote:

[...]

A jeste w stanie por體na BB7 lub BB5 z Hayes MX-2? Z t ma潮 si潮 to mnie zdziwi砮. Niekt髍zy trialowcy w internecie si wypowiadali, 縠 bb7 to mistrz, ale bb5 ma wystarczaj眂 si酬, 縠by mo縩a by硂 robi r罂ne triki (np l眃owanie na przednie ko硂, gdzie ko硂 nie mo縠 ani drgn辨).

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-12-01 05:01:45
Autor: kaczor1
Hamulec Avid BB5 - prz骴/ty?
On 1 Gru, 10:17, karbar <kar...@wp.pl> wrote:

> [...]
> to pr阣zej wybra bym jakie dobre V-ki ni BB5.

A jeste w stanie por體na BB7 lub BB5 z Hayes MX-2?

Niestety nie mam takiego por體nania, wi阠 w odr罂nieniu do naszych
polityk體 nie wypowiem si ;)

[...]

Mo縧iwe, 縠 z wi阫sz tarcz daj rade. Ja u縴wam 160mm (ograniczenie
widelca).
Jednak nie zmienia to faktu, 縠 klocki zu縴waj si na prawd du縪
szybciej a regulacja jest upierdliwa.

To oczywi禼ie moja subiektywna opinia i nie jest 縜dn prawd
objawion. Ja uwa縜m, 縠 kupuj眂 BB5 pope硁i砮m b潮d. Na szcz甓cie
znalaz si kupiec, wi阠 mog砮m odzyska cho cz甓, 糽e moim zdaniem
wydanych pieni阣zy.

Generalnie, najwi阫szy zysk w przypadku mechanicznych tarcz體ek widz,
gdy jest mokro/b硂to. Je秎i chce si powa縩ie my秎e o jakich
zjazdach, to w gr wchodz ju raczej tarcz體ki hydrauliczne, no ale
wiadomo, to ju zupe硁ie inny przedzia cenowy.

Data: 2012-12-01 14:41:38
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz骴/ty?
On 01.12.2012 14:01, kaczor1 wrote:

[...]

Ja mia砮m do czynienia z trzema r罂nymi hamulcami tarczowymi z przodu. Wszystkie z tarcz 180mm. Wed硊g mnie, najgorzej wypad Shimano BR-M535 hydrauliczny, lepsze by硑 Giant MPH hydrauliczny (wad jego sk硂nno舵 przegrzewania si p硑nu w uk砤dzie). Bardzo por體nywalny do Gianta MPH by Hayes MX-2 mechaniczny. Niestety nowy Hayes MX-2 kosztuje tyle, 縠 pr阣zej po砤si砨ym si na BB7.

Dla potomnych: minusem Hayes MX-2 jest to, 縠 mimo jeszcze do舵 znacznej grubo禼i ok砤dzin, d紈ignia trzymaj眂a link ju opiera si o korpus zacisku, przez co skuteczno舵 hamowania gwa硉ownie spada. Troch kombinowa砮m i nie uda硂 mi si tego rozwi眤a. Mo縠, gdybym odkr阠i zacisk i przesun背 go w stron ko砤, da硂 by si jeszcze co wykrzesa.

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-12-08 18:44:03
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz骴/ty?
On 01.12.2012 14:41, karbar wrote:

[...]

No i uda硂 si co wykrzesa. Kupione klocki do szuflady. Poluzowa砮m zacisk i r阠znie mocno przesun背em go w stron ko砤. Trzymaj眂 tak, dokr阠i砮m 秗uby. Wyregulowa砮m hamulec na nowo i 秏iga pi阫nie na starych klockach.

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-12-01 11:30:11
Autor: Wojtek Paszkowski
Hamulec Avid BB5 - prz骴/ty?

"karbar" <karbar@wp.pl> wrote in message news:k9chv9$ql6$1node1.news.atman.pl...
On 01.12.2012 08:30, kaczor1 wrote:

A co konkretnie by o z nim nie tak? Wiadomo, e bb7 jest w a ciwie
legendarny, ale o bb5 nie s ysza em z ych opinii.

ja sam kilkakrotnie narzeka砮m na preclu ;p

[...]

do trialu toto si spokojnie i nada, ale nie do d硊godystansowego u縴tku terenowego. Klocki z racji grubo禼i/powierzchni si 砤two przegrzewaj i zu縴waj. W trudnych warunkach, przez szybkie zu縴cie (i co za tym idzie pog酬biaj眂 si nier體noleg硂舵 powierzchni klocka i tarczy) spada si砤 hamowania, czasem w okolice zera. Paradoksalnie, o ile w idealnych warunkach dzia砤 u mnie por體nywalnie z przyzwoitymi V (przy wi阫szej tarczy, 160mm z przodu to pora縦a), to w deszczu/przy d硊gich zjazdach V okazywa硑 si znacznie bardziej pewne.

BB7 kosztuje niewiele dro縠j, a ma klocki normalnych rozmiar體, do tego osobn regulacj nieruchomego klocka (w BB5 reguluje si go wyl眂znie link). Zanaby砮m sobie ostatnio mechaniki z szosowym uci眊iem i nawet mi przez my秎 nie przesz硂, aby przyoszcz阣zi kupuj眂 BB5 zamiast BB7.

pozdr

Data: 2012-12-01 12:20:25
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?
On 01.12.2012 11:30, Wojtek Paszkowski wrote:

BB7 kosztuje niewiele dro偶ej, a ma klocki normalnych rozmiar贸w, do tego
osobn膮 regulacj臋 nieruchomego klocka (w BB5 reguluje si臋 go wyl膮cznie
link膮).

WTF?!W bb5 nie ma regulacji nieruchomego klocka?

"Avid BB5 disc brakes have two braking surfaces; a static one and one that moves inward with the brake lever action. To compensate for brake pad wear, the static surface can be adjusted by means of a screw plate connected to a big, friendly looking, red adjuster knob. This is known officially as the 鈥渋nboard pad adjustment knob鈥."
(<http://www.rainmiles.com/archives/avid-bb5-disc-brake-seize-fail.html>)

Co艣 si臋 zmieni艂o od czasu tego wpisu?

Strona sram'a uwa偶a, 偶e: "Inboard Knob Pad Adjustment, Tri-Align Caliper Positioning" - co to dok艂adnie znaczy? Uzna艂em to za regulacj臋 nieruchomego klocka.

Co do cen: na allegro bb5 kosztuje ~100z艂, bb7 blisko 200z艂. Jest to dla mnie niestety spora r贸偶nica.

Je偶eli bb5 odpada, co polecacie w cenie oko艂o 100z艂 (bez tarczy, mi艂o by by艂o, gdyby by艂 adapter). Shimano BR-M416? Tektro Novela? Winzip - pami臋tam, 偶e swego czasu by艂 na nie sza艂.

Sprz臋t musi by膰 nowy.

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-12-01 16:16:00
Autor: Micha艂 Pysz
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?
WTF?!W bb5 nie ma regulacji nieruchomego klocka?
bb5 nie nadaj膮 si臋 do niczego poza rowerem miejskim (a i to zapewne tylko w lecie).

Co do regulacji: tylko jeden klocek jest regulowany - ten nieruchomy
w bb7 oba s膮 regulowane - to bardzo przydatna rzecz.

mp.

Data: 2012-12-01 16:22:35
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?
On 01.12.2012 16:16, Micha艂 Pysz wrote:
[...]

Ok! Ju偶 rozumiem. Fakt, mo偶e to by膰 przydatna rzecz.

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-12-02 15:17:12
Autor: Wojtek Paszkowski
Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?

"karbar" <karbar@wp.pl> wrote in message news:k9cp5p$2au$1node1.news.atman.pl...

[...]

mea culpa - oczywi艣cie chodzi艂o o klocek ruchomy. Nieruchomy jest regulowany identycznie w obydwu modelach.

Pozdr

Hamulec Avid BB5 - prz贸d/ty艂?