Hamulec Avid BB5 - przód/tył?

Data: 2012-11-30 06:28:02
Autor: Kaczor1
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?
On 28 Lis, 16:20, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
Czołem grupa,

W internecie jest wiele aukcji, na których oferowane są hamulce tarczowe
mechaniczne Avid BB5 w wersji na przód i w wersji na tył.

Jesteś pewien, że chcesz kupić zaciski BB5?
Wg mnie to pomyłka.
Miałem taki z tyłu (przedni był BB7) i bardzo szybko tył też zmieniłem
na BB7.

Data: 2012-11-30 22:59:47
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?
On 30.11.2012 15:28, Kaczor1 wrote:
[...]

A co konkretnie było z nim nie tak? Wiadomo, że bb7 jest właściwie legendarny, ale o bb5 nie słyszałem złych opinii.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL

Data: 2012-11-30 23:30:45
Autor: kaczor1
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?
On 30 Lis, 22:59, karbar <kar...@wp.pl> wrote:

> Jeste pewien, e chcesz kupi zaciski BB5?
> Wg mnie to pomy ka.
> Mia em taki z ty u (przedni by BB7) i bardzo szybko ty te zmieni em
> na BB7.

A co konkretnie by o z nim nie tak? Wiadomo, e bb7 jest w a ciwie
legendarny, ale o bb5 nie s ysza em z ych opinii.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL
blog:http://szosaimtb.blog.plgg:2240510

Klocki  mają małą powierzchnie i szybko się zużywają. Słaba siła
hamowania w porównaniu do BB7. Modulacja ok.
Jak bym stał przed dylematem zakupu hampla, a miał ograniczony budżet,
to prędzej wybrał bym jakieś dobre V-ki niż BB5.

Data: 2012-12-01 10:17:28
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?
On 01.12.2012 08:30, kaczor1 wrote:

[...]

A jesteś w stanie porównać BB7 lub BB5 z Hayes MX-2? Z tą małą siłą to mnie zdziwiłeś. Niektórzy trialowcy w internecie się wypowiadali, że bb7 to mistrz, ale bb5 ma wystarczającą siłę, żeby można było robić różne triki (np lądowanie na przednie koło, gdzie koło nie może ani drgnąć).

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-12-01 05:01:45
Autor: kaczor1
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?
On 1 Gru, 10:17, karbar <kar...@wp.pl> wrote:

> [...]
> to prędzej wybrał bym jakieś dobre V-ki niż BB5.

A jesteś w stanie porównać BB7 lub BB5 z Hayes MX-2?

Niestety nie mam takiego porównania, więc w odróżnieniu do naszych
polityków nie wypowiem się ;)

[...]

Możliwe, że z większą tarczą dają rade. Ja używam 160mm (ograniczenie
widelca).
Jednak nie zmienia to faktu, że klocki zużywają się na prawdę dużo
szybciej a regulacja jest upierdliwa.

To oczywiście moja subiektywna opinia i nie jest żadną prawdą
objawioną. Ja uważam, że kupując BB5 popełniłem błąd. Na szczęście
znalazł się kupiec, więc mogłem odzyskać choć część, źle moim zdaniem
wydanych pieniędzy.

Generalnie, największy zysk w przypadku mechanicznych tarczówek widzę,
gdy jest mokro/błoto. Jeśli chce się poważnie myśleć o jakichś
zjazdach, to w grę wchodzą już raczej tarczówki hydrauliczne, no ale
wiadomo, to już zupełnie inny przedział cenowy.

Data: 2012-12-01 14:41:38
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?
On 01.12.2012 14:01, kaczor1 wrote:

[...]

Ja miałem do czynienia z trzema różnymi hamulcami tarczowymi z przodu. Wszystkie z tarczą 180mm. Według mnie, najgorzej wypadł Shimano BR-M535 hydrauliczny, lepsze były Giant MPH hydrauliczny (wadą jego skłonność przegrzewania się płynu w układzie). Bardzo porównywalny do Gianta MPH był Hayes MX-2 mechaniczny. Niestety nowy Hayes MX-2 kosztuje tyle, że prędzej połasiłbym się na BB7.

Dla potomnych: minusem Hayes MX-2 jest to, że mimo jeszcze dość znacznej grubości okładzin, dźwignia trzymająca linkę już opiera się o korpus zacisku, przez co skuteczność hamowania gwałtownie spada. Trochę kombinowałem i nie udało mi się tego rozwiązać. Może, gdybym odkręcił zacisk i przesunął go w stronę koła, dało by się jeszcze coś wykrzesać.

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-12-08 18:44:03
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?
On 01.12.2012 14:41, karbar wrote:

[...]

No i udało się coś wykrzesać. Kupione klocki do szuflady. Poluzowałem zacisk i ręcznie mocno przesunąłem go w stronę koła. Trzymając tak, dokręciłem śruby. Wyregulowałem hamulec na nowo i śmiga pięknie na starych klockach.

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-12-01 11:30:11
Autor: Wojtek Paszkowski
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?

"karbar" <karbar@wp.pl> wrote in message news:k9chv9$ql6$1node1.news.atman.pl...
On 01.12.2012 08:30, kaczor1 wrote:

A co konkretnie by o z nim nie tak? Wiadomo, e bb7 jest w a ciwie
legendarny, ale o bb5 nie s ysza em z ych opinii.

ja sam kilkakrotnie narzekałem na preclu ;p

[...]

do trialu toto się spokojnie i nada, ale nie do długodystansowego użytku terenowego. Klocki z racji grubości/powierzchni się łatwo przegrzewają i zużywają. W trudnych warunkach, przez szybkie zużycie (i co za tym idzie pogłębiającą się nierównoległość powierzchni klocka i tarczy) spada siła hamowania, czasem w okolice zera. Paradoksalnie, o ile w idealnych warunkach działał u mnie porównywalnie z przyzwoitymi V (przy większej tarczy, 160mm z przodu to porażka), to w deszczu/przy długich zjazdach V okazywały się znacznie bardziej pewne.

BB7 kosztuje niewiele drożej, a ma klocki normalnych rozmiarów, do tego osobną regulację nieruchomego klocka (w BB5 reguluje się go wylącznie linką). Zanabyłem sobie ostatnio mechaniki z szosowym uciągiem i nawet mi przez myśl nie przeszło, aby przyoszczędzić kupując BB5 zamiast BB7.

pozdr

Data: 2012-12-01 12:20:25
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?
On 01.12.2012 11:30, Wojtek Paszkowski wrote:

BB7 kosztuje niewiele droĹźej, a ma klocki normalnych rozmiarĂłw, do tego
osobną regulację nieruchomego klocka (w BB5 reguluje się go wylącznie
linką).

WTF?!W bb5 nie ma regulacji nieruchomego klocka?

"Avid BB5 disc brakes have two braking surfaces; a static one and one that moves inward with the brake lever action. To compensate for brake pad wear, the static surface can be adjusted by means of a screw plate connected to a big, friendly looking, red adjuster knob. This is known officially as the “inboard pad adjustment knob”."
(<http://www.rainmiles.com/archives/avid-bb5-disc-brake-seize-fail.html>)

Coś się zmieniło od czasu tego wpisu?

Strona sram'a uważa, że: "Inboard Knob Pad Adjustment, Tri-Align Caliper Positioning" - co to dokładnie znaczy? Uznałem to za regulację nieruchomego klocka.

Co do cen: na allegro bb5 kosztuje ~100zł, bb7 blisko 200zł. Jest to dla mnie niestety spora różnica.

Jeżeli bb5 odpada, co polecacie w cenie około 100zł (bez tarczy, miło by było, gdyby był adapter). Shimano BR-M416? Tektro Novela? Winzip - pamiętam, że swego czasu był na nie szał.

Sprzęt musi być nowy.

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-12-01 16:16:00
Autor: Michał Pysz
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?
WTF?!W bb5 nie ma regulacji nieruchomego klocka?
bb5 nie nadają się do niczego poza rowerem miejskim (a i to zapewne tylko w lecie).

Co do regulacji: tylko jeden klocek jest regulowany - ten nieruchomy
w bb7 oba są regulowane - to bardzo przydatna rzecz.

mp.

Data: 2012-12-01 16:22:35
Autor: karbar
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?
On 01.12.2012 16:16, Michał Pysz wrote:
[...]

Ok! Już rozumiem. Fakt, może to być przydatna rzecz.

pozdrawiam
karbar

Data: 2012-12-02 15:17:12
Autor: Wojtek Paszkowski
Hamulec Avid BB5 - przód/tył?

"karbar" <karbar@wp.pl> wrote in message news:k9cp5p$2au$1node1.news.atman.pl...

[...]

mea culpa - oczywiście chodziło o klocek ruchomy. Nieruchomy jest regulowany identycznie w obydwu modelach.

Pozdr

Hamulec Avid BB5 - przód/tył?