Data: 2012-11-30 06:28:02 | |
Autor: Kaczor1 | |
Hamulec Avid BB5 - przód/tył? | |
On 28 Lis, 16:20, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
Czołem grupa, Jesteś pewien, że chcesz kupić zaciski BB5? Wg mnie to pomyłka. Miałem taki z tyłu (przedni był BB7) i bardzo szybko tył też zmieniłem na BB7. |
|
Data: 2012-11-30 22:59:47 | |
Autor: karbar | |
Hamulec Avid BB5 - przód/tył? | |
On 30.11.2012 15:28, Kaczor1 wrote:
On 28 Lis, 16:20, karbar<kar...@wp.pl> wrote: A co konkretnie było z nim nie tak? Wiadomo, że bb7 jest właściwie legendarny, ale o bb5 nie słyszałem złych opinii. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 |
|
Data: 2012-11-30 23:30:45 | |
Autor: kaczor1 | |
Hamulec Avid BB5 - przód/tył? | |
On 30 Lis, 22:59, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
On 30.11.2012 15:28, Kaczor1 wrote: Klocki mają małą powierzchnie i szybko się zużywają. Słaba siła hamowania w porównaniu do BB7. Modulacja ok. Jak bym stał przed dylematem zakupu hampla, a miał ograniczony budżet, to prędzej wybrał bym jakieś dobre V-ki niż BB5. |
|
Data: 2012-12-01 10:17:28 | |
Autor: karbar | |
Hamulec Avid BB5 - przód/tył? | |
On 01.12.2012 08:30, kaczor1 wrote:
A co konkretnie by o z nim nie tak? Wiadomo, e bb7 jest w a ciwie Klocki mają małą powierzchnie i szybko się zużywają. Słaba siła A jesteś w stanie porównać BB7 lub BB5 z Hayes MX-2? Z tą małą siłą to mnie zdziwiłeś. Niektórzy trialowcy w internecie się wypowiadali, że bb7 to mistrz, ale bb5 ma wystarczającą siłę, żeby można było robić różne triki (np lądowanie na przednie koło, gdzie koło nie może ani drgnąć). pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 |
|
Data: 2012-12-01 05:01:45 | |
Autor: kaczor1 | |
Hamulec Avid BB5 - przód/tył? | |
On 1 Gru, 10:17, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
On 01.12.2012 08:30, kaczor1 wrote: Niestety nie mam takiego porównania, więc w odróżnieniu do naszych polityków nie wypowiem się ;) Z tą małą siłą toMożliwe, że z większą tarczą dają rade. Ja używam 160mm (ograniczenie widelca). Jednak nie zmienia to faktu, że klocki zużywają się na prawdę dużo szybciej a regulacja jest upierdliwa. To oczywiście moja subiektywna opinia i nie jest żadną prawdą objawioną. Ja uważam, że kupując BB5 popełniłem błąd. Na szczęście znalazł się kupiec, więc mogłem odzyskać choć część, źle moim zdaniem wydanych pieniędzy. Generalnie, największy zysk w przypadku mechanicznych tarczówek widzę, gdy jest mokro/błoto. Jeśli chce się poważnie myśleć o jakichś zjazdach, to w grę wchodzą już raczej tarczówki hydrauliczne, no ale wiadomo, to już zupełnie inny przedział cenowy. |
|
Data: 2012-12-01 14:41:38 | |
Autor: karbar | |
Hamulec Avid BB5 - przód/tył? | |
On 01.12.2012 14:01, kaczor1 wrote:
Generalnie, największy zysk w przypadku mechanicznych tarczówek widzę, Ja miałem do czynienia z trzema różnymi hamulcami tarczowymi z przodu. Wszystkie z tarczą 180mm. Według mnie, najgorzej wypadł Shimano BR-M535 hydrauliczny, lepsze były Giant MPH hydrauliczny (wadą jego skłonność przegrzewania się płynu w układzie). Bardzo porównywalny do Gianta MPH był Hayes MX-2 mechaniczny. Niestety nowy Hayes MX-2 kosztuje tyle, że prędzej połasiłbym się na BB7. Dla potomnych: minusem Hayes MX-2 jest to, że mimo jeszcze dość znacznej grubości okładzin, dźwignia trzymająca linkę już opiera się o korpus zacisku, przez co skuteczność hamowania gwałtownie spada. Trochę kombinowałem i nie udało mi się tego rozwiązać. Może, gdybym odkręcił zacisk i przesunął go w stronę koła, dało by się jeszcze coś wykrzesać. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 |
|
Data: 2012-12-08 18:44:03 | |
Autor: karbar | |
Hamulec Avid BB5 - przód/tył? | |
On 01.12.2012 14:41, karbar wrote:
Dla potomnych: minusem Hayes MX-2 jest to, że mimo jeszcze dość znacznej No i udało się coś wykrzesać. Kupione klocki do szuflady. Poluzowałem zacisk i ręcznie mocno przesunąłem go w stronę koła. Trzymając tak, dokręciłem śruby. Wyregulowałem hamulec na nowo i śmiga pięknie na starych klockach. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 |
|
Data: 2012-12-01 11:30:11 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Hamulec Avid BB5 - przód/tył? | |
"karbar" <karbar@wp.pl> wrote in message news:k9chv9$ql6$1node1.news.atman.pl... On 01.12.2012 08:30, kaczor1 wrote: ja sam kilkakrotnie narzekałem na preclu ;p A jesteś w stanie porównać BB7 lub BB5 z Hayes MX-2? Z tą małą siłą to mnie zdziwiłeś. Niektórzy trialowcy w internecie się wypowiadali, że bb7 to mistrz, ale bb5 ma wystarczającą siłę, żeby można było robić różne triki (np lądowanie na przednie koło, gdzie koło nie może ani drgnąć). do trialu toto się spokojnie i nada, ale nie do długodystansowego użytku terenowego. Klocki z racji grubości/powierzchni się łatwo przegrzewają i zużywają. W trudnych warunkach, przez szybkie zużycie (i co za tym idzie pogłębiającą się nierównoległość powierzchni klocka i tarczy) spada siła hamowania, czasem w okolice zera. Paradoksalnie, o ile w idealnych warunkach działał u mnie porównywalnie z przyzwoitymi V (przy większej tarczy, 160mm z przodu to porażka), to w deszczu/przy długich zjazdach V okazywały się znacznie bardziej pewne. BB7 kosztuje niewiele drożej, a ma klocki normalnych rozmiarów, do tego osobną regulację nieruchomego klocka (w BB5 reguluje się go wylącznie linką). Zanabyłem sobie ostatnio mechaniki z szosowym uciągiem i nawet mi przez myśl nie przeszło, aby przyoszczędzić kupując BB5 zamiast BB7. pozdr |
|
Data: 2012-12-01 12:20:25 | |
Autor: karbar | |
Hamulec Avid BB5 - przĂłd/tyĹ? | |
On 01.12.2012 11:30, Wojtek Paszkowski wrote:
BB7 kosztuje niewiele droĹźej, a ma klocki normalnych rozmiarĂłw, do tego WTF?!W bb5 nie ma regulacji nieruchomego klocka? "Avid BB5 disc brakes have two braking surfaces; a static one and one that moves inward with the brake lever action. To compensate for brake pad wear, the static surface can be adjusted by means of a screw plate connected to a big, friendly looking, red adjuster knob. This is known officially as the âinboard pad adjustment knobâ." (<http://www.rainmiles.com/archives/avid-bb5-disc-brake-seize-fail.html>) CoĹ siÄ zmieniĹo od czasu tego wpisu? Strona sram'a uwaĹźa, Ĺźe: "Inboard Knob Pad Adjustment, Tri-Align Caliper Positioning" - co to dokĹadnie znaczy? UznaĹem to za regulacjÄ nieruchomego klocka. Co do cen: na allegro bb5 kosztuje ~100zĹ, bb7 blisko 200zĹ. Jest to dla mnie niestety spora róşnica. JeĹźeli bb5 odpada, co polecacie w cenie okoĹo 100zĹ (bez tarczy, miĹo by byĹo, gdyby byĹ adapter). Shimano BR-M416? Tektro Novela? Winzip - pamiÄtam, Ĺźe swego czasu byĹ na nie szaĹ. SprzÄt musi byÄ nowy. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 |
|
Data: 2012-12-01 16:16:00 | |
Autor: MichaĹ Pysz | |
Hamulec Avid BB5 - przĂłd/tyĹ? | |
WTF?!W bb5 nie ma regulacji nieruchomego klocka?bb5 nie nadajÄ siÄ do niczego poza rowerem miejskim (a i to zapewne tylko w lecie). Co do regulacji: tylko jeden klocek jest regulowany - ten nieruchomy w bb7 oba sÄ regulowane - to bardzo przydatna rzecz. mp. |
|
Data: 2012-12-01 16:22:35 | |
Autor: karbar | |
Hamulec Avid BB5 - przĂłd/tyĹ? | |
On 01.12.2012 16:16, MichaĹ Pysz wrote:
WTF?!W bb5 nie ma regulacji nieruchomego klocka?bb5 nie nadajÄ siÄ do niczego poza rowerem miejskim (a i to zapewne Ok! JuĹź rozumiem. Fakt, moĹźe to byÄ przydatna rzecz. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 |
|
Data: 2012-12-02 15:17:12 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Hamulec Avid BB5 - przĂłd/tyĹ? | |
"karbar" <karbar@wp.pl> wrote in message news:k9cp5p$2au$1node1.news.atman.pl... BB7 kosztuje niewiele droĹźej, a ma klocki normalnych rozmiarĂłw, do tego mea culpa - oczywiĹcie chodziĹo o klocek ruchomy. Nieruchomy jest regulowany identycznie w obydwu modelach. Pozdr |