Data: 2011-06-17 14:28:07 | |
Autor: Michał Rz. | |
Hamulec bębnowy - serwis i regulacja | |
Wszedłem w posiadanie używanego koła z hamulcem bębnowym Sturmey
Archer. Bez linek, klamki itd. Ręczne podciąganie ramienia nie spowalniało nawet koła. Rozebrałem hamulec, w środku soli tyle, że się przesypywała;), ośki na których zamocowane są klocki były pordzewiałe, zero śladów smaru. Przeczyściłem trochę i posmarowałem LT-43, również klocki, działa lepiej. Byłem w serwisie i podobno klamki od canti i zwyczajna linka hamulcowa po odpowiednim zamontowaniu powinny działać - jak to zrobić? Podobno brakuje jeszcze jakiejś obejmy, czy końcówki do zamocowania na ramieniu które wchodzi w ramę. Wystarczy żeby pracował jako spowalniacz. Nie znalazłem za wiele u Sheldona (hasło: drum brake), oprócz wypisanych modeli. Doradźcie jak to serwisować? Jak ocenić stopień zużycia klocków? Smar na wszystko? |
|
Data: 2011-06-18 07:44:17 | |
Autor: PeJot | |
Hamulec bębnowy - serwis i regulacja | |
W dniu 2011-06-17 23:28, Michał Rz. pisze:
Wszedłem w posiadanie używanego koła z hamulcem bębnowym Sturmey Opaska do torpeda ? Wystarczy żeby pracował jako Daj najsztywniejszą klamkę jaka wpadnie Ci w ręce ( żaden plastik ). Hamować się da, ale szału nie będzie. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-06-17 23:57:23 | |
Autor: Michał Rz. | |
Hamulec bębnowy - serwis i regulacja | |
On 18 Cze, 07:44, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
> Byłem w serwisie i podobno klamki od canti i zwyczajna linka hamulcowaOdpowiedni otwór w widelcu mam, jeśli o to tym piszesz. Jak widziałem na zdjęciach zestawów okablowania, to chyba coś co zablokuje pancerz. Proszę o zdjęcia zamontowanych hamulców;) |
|