Hamulec bębnowy - serwis i regulacja

Data: 2011-06-17 14:28:07
Autor: Michał Rz.
Hamulec bębnowy - serwis i regulacja
Wszedłem w posiadanie używanego koła z hamulcem bębnowym Sturmey
Archer. Bez linek, klamki itd. Ręczne podciąganie ramienia nie
spowalniało nawet koła.
Rozebrałem hamulec, w środku soli tyle, że się przesypywała;), ośki na
których zamocowane są klocki były pordzewiałe, zero śladów smaru.
Przeczyściłem trochę i posmarowałem LT-43, również klocki, działa
lepiej.

Byłem w serwisie i podobno klamki od canti i zwyczajna linka hamulcowa
po odpowiednim zamontowaniu powinny działać - jak to zrobić? Podobno
brakuje jeszcze jakiejś obejmy, czy końcówki do zamocowania na
ramieniu które wchodzi w ramę. Wystarczy żeby pracował jako
spowalniacz.
Nie znalazłem za wiele u Sheldona (hasło: drum brake), oprócz
wypisanych modeli. Doradźcie jak to serwisować? Jak ocenić stopień
zużycia klocków? Smar na wszystko?

Data: 2011-06-18 07:44:17
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-17 23:28, Michał Rz. pisze:
[...]

Opaska do torpeda ?

Wystarczy żeby pracował jako
spowalniacz.

Daj najsztywniejszą klamkę jaka wpadnie Ci w ręce ( żaden plastik ). Hamować się da, ale szału nie będzie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-17 23:57:23
Autor: Michał Rz.
On 18 Cze, 07:44, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
> [...]
> po odpowiednim zamontowaniu powinny działać - jak to zrobić? Podobno
> brakuje jeszcze jakiejś obejmy, czy końcówki do zamocowania na

Odpowiedni otwór w widelcu mam, jeśli o to tym piszesz.
Jak widziałem na zdjęciach zestawów okablowania, to chyba coś co
zablokuje pancerz.
Proszę o zdjęcia zamontowanych hamulców;)

Hamulec bębnowy - serwis i regulacja