Data: 2020-10-09 22:33:30 | |
Autor: Maciek | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Grupa powoli zapada w sen zimowy więc może mała zagadka na pobudzenie.
Dla tych, którzy zgadną - jak zwykle nagród nie będzie :) Jakiś czas temu odważyłem się na używanie hamulców tarczowych. Mechaniki takie to niezawodne, proste, super itd. no więc dobra, mam i ja. Zjeżdżam sobie na tygodniu z górek dość stromych, mokro ciemno, zimno, więc trzeba wolno i słyszę coś takiego: https://drive.google.com/file/d/14Hsgqatwe4hSoNq4G_l7qcXgKfNXs712/view?usp=sharing Klamka się zapadła do końca i hamulca nie ma. Pytanie zagadkowe - *WTF? *patrz skrótowiec (1.2) : https://pl.wiktionary.org/wiki/WTF |
|
Data: 2020-10-09 22:40:47 | |
Autor: Maciek | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Mechaniki takie to niezawodne, proste, super itd. no więc dobra, mam i ja. Model mi się pozajączkował poprawny to : Promax DSK-300R ;-) |
|
Data: 2020-10-10 09:23:32 | |
Autor: borsuk | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-09 o 22:33, Maciek pisze:
Jakiś czas temu odważyłem się na używanie hamulców tarczowych. Szczególnie firmy Promax. Tańszych już nie było ? Coś ci pękło - zrób se ogląd (może pękł ci światopogląd?) :) Kup Avid BB7 a będziesz pan zadowolony. -- moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/ |
|
Data: 2020-10-10 04:14:42 | |
Autor: Ignacy | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
sobota, 10 października 2020 o 09:23:37 UTC+2 borsuk napisał(a):
W dniu 2020-10-09 o 22:33, Maciek pisze:Na połączeniu dzwigiennki z ośką pojawił się luz, może nakrętką mocująca dzwigienkę się poluzowała, zwłaszcza, że kapturek jej się zgubił; jak linka pociągnie za dźwignię- ona z ośki wylata, a jak puścisz klamkę hamulca, ona z powrotem na nią wlata i tak w kółko, aż się nakrętką dzwigienki zgubi :) |
|
Data: 2020-10-11 11:36:53 | |
Autor: Maciek | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Na połączeniu dzwigiennki z ośką pojawił się luz, może nakrętką mocująca dzwigienkę się poluzowała, zwłaszcza, że kapturek jej się zgubił; jak linka pociągnie za dźwignię- ona z ośki wylata, a jak puścisz klamkę hamulca, ona z powrotem na nią wlata i tak w kółko, aż się nakrętką dzwigienki zgubi :) Przed rozbiórką hamulca zakładałem identyczną usterkę. Jakiś luz lub obrobioną ośkę która przeskakuje wraz ze zwiększającą się siłą przy hamowanu. Jednak okazało się, że to nie to. Użyte materiały nawet są w porządku :) Przyczyna jest bardziej prozaiczna :D |
|
Data: 2020-10-11 11:30:08 | |
Autor: Maciek | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Szczególnie firmy Promax. Tańszych już nie było ? Pewnie by się znalazły ale takie były od nowości w rowerze, budżetowa konstrukcja. W każdym razie najważniejszy jest przód a jego od razu wymieniłem na TRP Hy/Rd. TRP były w Decu w niezłej cenie a miałem jeszcze jakieś zachomikowane bony i wyszedł b.tanio. https://www.decathlon.pl/hamulec-tarczowy-mech-hydr-trp-id_8528757.html Czekam na drugą taką okazję ale coś się nie chce powtórzyć ;-)
Nie, nic nie pękło :) Kup Avid BB7 a będziesz pan zadowolony. Ten Promax bez problemu blokuje koło przy każdej prędkości, co do siły hamowania nie mam zastrzeżeń więc IMO nawet BB5 byłby ok. No ale fakt, może to być dobre rozwiązanie... |
|
Data: 2020-10-11 04:30:57 | |
Autor: WS | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
On Sunday, October 11, 2020 at 11:30:12 AM UTC+2, Maciek wrote:
Ten Promax bez problemu blokuje koło przy każdej prędkości, co do siły hamowania nie mam zastrzeżeń więc IMO nawet BB5 byłby ok. Raczej kazdy (w miare wyregulowany) hamulec jest w stanie zablokowac kola. Canti tez mi blokowaly ;) Roznica jest w kontroli hamowania/modulacji... Ja mam w jednym rowerze Magura MT6 (przod) + MT2, w drugim Hayes Stroker Ryde + ACE (przod). Jak dla mnie OK, zona jezdzila i tez nie narzekala, do czasu jak kupilismy jej nowy rower na Shimano XT BR-M8000, juz nie chce tych moich ;) Troche wynika to z sily potrzebnej na klamce - te XT sa jednopalcowe, na ~10km zjezdzie robi to dla niej duza roznice... BTW ciekawe porownanie skutecznosci hamulcow: https://tiny.pl/7lvfj http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-e98be554-959a-468f-9264-1a80f7d78b4e/c/KALUZA-129-25-925-1-10-20180620.pdf |
|
Data: 2021-01-13 08:56:46 | |
Autor: Maciek | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
TRP były w Decu w niezłej cenie a miałem jeszcze jakieś zachomikowane bony i wyszedł b.tanio. Daję "cynk" dla szosowców jakby ktoś był zainteresowany. Ponownie jest i to w odpowiednim momencie :-D Promax znowu dał ciała. Od listopada pojeździłem trochę w syfnych warunkach i przestała w pełni wracać dźwignia z tłoczkiem. ....a z TRP zupełnie nic się nie dzieje. Hamulec jak się ustawiło przy montażu tak zapominałem o temacie. Nie trzeba go regulować, w ujemnych temperaturach nie świruje (to już jego 2 zima, nie puchnie itp.), klocki ładnie schodzą (jeszcze niewymieniane), tysiące kilometrów zrobionych i po prostu 0 serwisu. Dla mnie rewelka. Jednak aby nie było zbyt kolorowo - trzeba mieć na uwadze, że nie jest to tak mocny hamulec jak pełne hydrauliki i o 20km zjazdach z hamowaniem 1 palcem można zapomnieć. |
|
Data: 2020-10-10 16:05:07 | |
Autor: ToMasz | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Jakiś czas temu odważyłem się na używanie hamulców tarczowych.błąd Mechaniki takie to niezawodne, proste, super itd.nie powtarzaj bajek. te mają same wady. no więc dobra, mam i ja.jak napiszę żeby unikać hamulców tarczowych jeśli nie są absolutnie konieczne, Twój post będzie niezauważony. PAnie nikt na tarczówki nie narzeka. Pytanie zagadkowe - *WTF?ja wiem co się stało. nastawiłeś sobie jakiś czas temu bombę zegarową - teraz wybuchła. ToMasz |
|
Data: 2020-10-11 11:54:11 | |
Autor: Maciek | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
jak napiszę żeby unikać hamulców tarczowych jeśli nie są absolutnie konieczne, Twój post będzie niezauważony. PAnie nikt na tarczówki nie narzeka. ToMasz ja sobie z tego zdaję sprawę, że hample szczękowe są wystarczające w zdecydowanie większości przypadków. Jednak raczej nie kupisz roweru do turystyki bez hamulców tarczowych z barankiem z wygodną geometrią do którego można przymocować błotniki, bagażnik i wrzucić oponę od 25mm do 40tki w zależności od terenu. |
|
Data: 2020-10-11 11:57:22 | |
Autor: PeJot | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-11 o 11:54, Maciek pisze:
Jednak raczej nie kupisz roweru do turystyki bez hamulców tarczowych z barankiem z wygodną geometrią do którego można przymocować błotniki, bagażnik i wrzucić oponę od 25mm do 40tki w zależności od terenu. Ludzie *składają sobie* pecety. Rowery też się da. -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2020-10-12 07:13:19 | |
Autor: qrt | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Dnia Sun, 11 Oct 2020 11:57:22 +0200, PeJot napisał(a):
W dniu 2020-10-11 o 11:54, Maciek pisze: pytanbie w sumie tylko - *po co* sie współczesnie z pełną świadomością pakować w obręczówki ? |
|
Data: 2020-10-12 17:18:11 | |
Autor: PeJot | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-12 o 07:13, qrt pisze:
Dnia Sun, 11 Oct 2020 11:57:22 +0200, PeJot napisał(a): Moja kwestia dotyczyła zupełnie czegoś innego. Ale skoro wsadziłeś kij w mrowisko, to powiedz proszę dlaczego współcześnie i z pełną świadomością pakować się w tarczówki. -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2020-10-13 08:43:00 | |
Autor: qrt | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Dnia Mon, 12 Oct 2020 17:18:11 +0200, PeJot napisał(a):
W dniu 2020-10-12 o 07:13, qrt pisze: Hydraulika? Po prostu działają bardzo dobrze i sa w praktyce bezobsługowe. Oczywiście czasem może coś sie zdarzyć ale wbrew pozorom serwis wcale nie jest trudny a takie czesci jak reparaturki zacisków czy klamek (których shimano nie dostarcza) da sie chinach kupić w jakiejś ludzkiej cenie. Tyle ze w praktyce sie nic nie zdarza o ile rowerem nie orasz błota czy nie wystawiasz notorycznie na mróz (o co obecnie coraz trudniej). |
|
Data: 2020-10-13 10:48:04 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-13 o 08:43, qrt pisze:
Znajomy, ktory ma tylko najlepszy sprzet (i oczywiscie hydrauliki) do swojego wyprawowego roweru zalozyl mechaniczne tarczowki. Ze wzgledu na niemozliwosc ewentualnej naprawy w terenie. Jan Cytawa |
|
Data: 2020-10-13 11:18:39 | |
Autor: qrt | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:r
W dniu 2020-10-13 o 08:43, qrt pisze:>> Hydraulika?> Po prostu działają bardzo dobrze i sa w praktyce bezobsługowe.>> Oczywiście czasem może coś sie zdarzyć ale wbrew pozorom serwis wcale nie> jest trudny a takie czesci jak reparaturki zacisków czy klamek (których> shimano nie dostarcza) da sie chinach kupić w jakiejś ludzkiej cenie.Znajomy, ktory ma tylko najlepszy sprzet (i oczywiscie hydrauliki) do swojego wyprawowego roweru zalozyl mechaniczne tarczowki. Ze wzgledu na niemozliwosc ewentualnej naprawy w terenie.Jan Cytawa Wyprawowki to trochę inna bajka. Przecież tam stosuje się nawet manetki cierne że względu na prostotę oraz możliwość użycia z każda przerzutka niezależnie od systemu, przełożenia itd. I ja nie twierdzę że hydraulika zawsze i wszędzie będzie najlepsza. Twierdzę iż w zdecydowanej większości wypadków tak będzie. Po prostu jest to rozwiązanie *wystarczająco* dobre, bezobsługowe i bezawaryjne w jakiś tam ogolno-normalnych zastosowaniach. -- |
|
Data: 2020-10-14 08:40:18 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-13 o 11:18, qrt pisze:
I ja nie twierdzę że hydraulika zawsze i wszędzie będzie Powiem tak. Nie ma co ukrywac hydraulika jest najskuteczniejsza i jak wszystko dziala nie ma lepszej. Ale jak cos nie dziala, to tez denerwuje tez najlepiej. Jan Cytawa |
|
Data: 2020-10-20 21:34:33 | |
Autor: PeJot | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-13 o 10:48, Jan Cytawa pisze:
Tak mi się skojarzyło, co do napraw w terenie. Pamiętam, jak się pojawiły pierwsze seryjne MTB w PL, zwykle przerzutki były sterowane najprostszymi manetkami *indeksowanymi*. Tym niemniej, istniała możliwość wyłączenia indeksu, na okoliczność awarii w terenie, uniemożliwiającej dalszą jazdę. Ale jakoś nie znam przypadku aby takowe manetki zdefektowały. Później pojawiły się manetki rapid fire i już indeksu awaryjnie nie dało się wyłączyć. Przez lata używałem kilku różnych modeli rapid fire i żadne mnie nie zawiodły. Czyżby projektanci tamtych manetek z wyłączanym indeksem lekko przesadzili co do hipotetycznych awarii ? -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2020-10-21 09:45:26 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
PeJot pisze:
Bo to nie manetki defektuja tylko sie indeks rozjezdza, A to sie zawsze moze zdarzyc. Pierwsze rowery gorskie mialy nieindeksowane manetki. Potem sie okazalo, ze indeks sie przydaje, zeby szybciej zmieniac biegi. ALe na wszelki wypadek ten indeks mozna bylo wylaczyc. A teraz go nie mozna wylaczyc tylko trzeba sruba beczulkowa dopasowac biegi. Jan Cytawa |
|
Data: 2020-10-12 17:21:30 | |
Autor: PeJot | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-12 o 17:18, PeJot pisze:
W dniu 2020-10-12 o 07:13, qrt pisze: W ramach podpałki pod flejma: to że tarczówki są pakowane przez producentów do wszelkiego typu współczesnych rowerów mnie zupełnie nie przekonuje. -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2020-10-12 06:33:11 | |
Autor: qrt | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:r
jak napiszę żeby unikać hamulców tarczowych jeśli nie są absolutnie konieczne, Pytanie tylko po co ich unikać skoro w porównaniu do obreczowek są po prostu lepsze a z wad to "tylko" wyższa waga?wygodne i proste obsłudze, nie wycierają obreczy, skuteczniejsze mokrym i w zimie. Nie widzę żadnego powodu (poza waga) by wybrać hamulce obreczowe. -- |
|
Data: 2020-10-12 08:39:36 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Lepiej hamują.
Fizyka. Ramię razy siła. No i mniej części składowych mają. Tarcze nie lubią niektórych stojaków. -- -- - Nie widzę żadnego powodu (poza waga) by wybrać hamulce obreczowe.-- |
|
Data: 2020-10-12 01:19:22 | |
Autor: WS | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
On Monday, October 12, 2020 at 8:40:04 AM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
Lepiej hamują. toz to nie jest prawda ;) Fizyka. no wlasnie, np. ramie z 5x wieksze, ale sila ~10x mniejsza ;) No i mniej części składowych mają. Niby tak, ale hydrauliczne tarczowki jakos mniej wymagajace serwisowo sa, w moim wypadku ~5 lat spokojnie bez wymiany plynu, pewnie i 10 by pojezdzilo, ale dla przyzwoitosci... Tylko klocki, co mozna w trasie zrobic w ~5 minut i chyba z raz tarcze, ale kupowalem nowe kola, byc moze wystarczylo przelozyc stare (?) juz nie pamietam... |
|
Data: 2020-10-12 04:28:15 | |
Autor: WS | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
On Monday, October 12, 2020 at 12:59:08 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
Nie żartuj. Sila docisku zalezy od "przelozenia", czyli w sumie od odleglosci klockow od tarczy/obreczy... Jesli klamke przesuwasz ~5cm a klocek hydraulikow 0.2mm to sila bedzie znacznie wieksza niz v-brakow oddalonych o ~5mm... https://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna |
|
Data: 2020-10-12 13:50:52 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
To nie jest wątek o hydraulikach ani o hulajnogach ani o SUV-ach z ABS.
-- -- - a klocek hydraulikow |
|
Data: 2020-10-12 05:15:27 | |
Autor: WS | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
On Monday, October 12, 2020 at 1:51:21 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
To nie jest wątek o hydraulikach ani o hulajnogach ani o SUV-ach z ABS. jeden pies ;) Zawsze jest jakas przekladnia, stosunek sily (pomijajac straty) najlatwiej policzyc patrzac na stosunek ruchu klamki do ruchu klocka. Przy tarczach mechanicznych tez bedzie minimalna odleglosc od tarczy. Tylko zamiast hydrauliki beda np. dzwignie https://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BAwignia Jedna w klamce (ilosc ciagnietej linki jest mniejsza od zakresu ruchu klamki) druga np. ramiona vbrakeow. |
|
Data: 2020-10-12 14:44:53 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Naprawdę masz V-ki oddalone o 5 mm od obręczy?
I klocki oddalone 0,2 mm od tarczy (mówimy tu o hamulcach mechanicznych)? -- -- - klocek hydraulikow 0.2mm to sila bedzie znacznie wieksza niz v-brakow oddalonych o ~5mm. |
|
Data: 2020-10-12 06:30:48 | |
Autor: WS | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
On Monday, October 12, 2020 at 2:44:57 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
Naprawdę masz V-ki oddalone o 5 mm od obręczy? To takie przykladowe wartosci, dajace roznice w sile ~25x V-ki (mam jeszcze w rowerze "miejskim", czyli dwudziesto kilku letnim sztywnym MTB), nie pamietam ile, ale kilka mm, chocby ze wzgledu na lekkie niewycentrowanie kol, ale hamuje ;) Mechanicznych tarczowek nigdy nie mialem, ale od reki mozna wygooglac: np. wg https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-BR0007-03-ENG.pdf str. 14 Pad clearance 0.2-0.5mm |
|
Data: 2020-10-12 15:36:53 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
U mnie jakieś 1 mm V-ki i do 0,5 mm klocki od tarcz (zmieniam koła z tarczami).
Policz. I zrozum, że siła docisku nie zależy od odległości klocka od obręczy/tarczy. Zresztą skoro nie miałeś mechaników a wiesz najlepiej, to jesteś zwykłym trollem ;-)) -- -- - To takie przykladowe wartosci, dajace roznice w sile ~25x |
|
Data: 2020-10-12 06:46:39 | |
Autor: WS | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
On Monday, October 12, 2020 at 3:37:44 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
U mnie jakieś 1 mm V-ki i do 0,5 mm klocki od tarcz (zmieniam koła z tarczami). 1mm dla V-ek to ambitnie, moze i sie da, ale ja bym musial centrowac kola co kwartal chyba ;) Oj, nie bezposrednio od odleglosci (odleglosc daje tylko jakis obraz jakie to roznice), ale tego przelozenia, czyli stosunku jaki daje ruch_klamki do ruchu_klocka, np. 1cm ruchu klamki przesuwa klocek o 0.1mm Tarczowe sa przewidziane konstrukcyjnie do znacznie mniejszego ruchu klocka niz V-ki... |
|
Data: 2020-10-12 12:59:03 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Nie żartuj.
Do tego siła na klamce odczuwana na paluchach bardziej zależy od siły sprężyn [powrotnych] niż od siły dociskania klocków. -- -- - sila ~10x mniejsza |
|
Data: 2020-10-12 10:20:19 | |
Autor: qrt | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Dnia Mon, 12 Oct 2020 08:39:36 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
Lepiej hamują.W wypadku dobrych mechaników (trp spyre) nie widze różnicy. W wypadku hydrauliki nie ma w ogóle o czym mówić (oczywiśći na korzyść hydrauliki). Fizyka.A droga jaka musi przebyć klocek? No i mniej części składowych mają.to zaleta? Łozysko slizgowe będzie lepsze od kulkowego bo sie skłąda z mniejszej ilości elementów? Tarcze nie lubią niektórych stojaków. to prawda aczkolwiek nie sadze by ktoś dobierał rower pod tym kątem :) |
|
Data: 2020-10-12 13:58:43 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Tyle że TRP to ponad 400 zł (para, bez klamek).
Swoją drogą akurat muszę zmienić Shimano z dolnawej półki (nigdy nie hamowały, teraz przestają nawet spowalniać samym przodem, a czasem prawa dłoń zajęta) na BB7 (wyszły ok. 200 zł para). Ale nie wyobrażam sobie jak mogłyby lepiej hamować od obręczowych (jakieś Tektro + manetki Alivio) w drugim rowerze, skoro staję nim w miejscu gdy trzeba. -- -- - W wypadku dobrych mechaników (trp spyre) nie widze różnicy. |
|
Data: 2020-10-12 14:35:31 | |
Autor: qrt | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Dnia Mon, 12 Oct 2020 13:58:43 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
Tyle że TRP to ponad 400 zł (para, bez klamek).w wypadku hydrauliki po prostu zamiast 2 palców można trzymać na klamce jeden. |
|
Data: 2020-10-12 14:46:21 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Może trzeba spytać Holendrów i Duńczyków.
-- -- - nie sadze by ktoś dobierał rower pod tym kątem |
|
Data: 2020-10-12 14:53:48 | |
Autor: qrt | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Dnia Mon, 12 Oct 2020 14:46:21 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
Może trzeba spytać Holendrów i Duńczyków. akurat rolkowe są juz kompletnie bezobsługowe i myśle ze to jest główna przyczyna ich stosowania. |
|
Data: 2020-10-12 15:28:55 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
A tak swoją drogą jak to działa?
-- -- - rolkowe są juz kompletnie bezobsługowe i myśle ze to jest główna przyczyna ich stosowania. |
|
Data: 2020-10-12 16:26:24 | |
Autor: qrt | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Dnia Mon, 12 Oct 2020 15:28:55 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
A tak swoją drogą jak to działa? to jest tak po prawdzie hamulec bębnowy tylko ze inny jest mechanizm docisku okładzin do bębna. Nie jestem w prosty sposób stanie wyłumaczyć jak to działa - zerknij na rysunki czy filmiki :) |
|
Data: 2020-10-12 18:54:03 | |
Autor: ToMasz | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 12.10.2020 o 06:33, qrt pisze:
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:r vk mają mniej części składowych. wszystko jest ciągnięte jedną linką, na jednym tarciu. wady: jak napierdzielasz po hamulcach (nie umiesz jeździć albo kupiłeś zły typ roweru), to kiedyś zniszczysz obręcz linka trze po pancerzu - kiedyś będzie trzeba wymienić jak jest mokro to piewsze hamowanie jest słabe. potem lepiej ale nie doskonale zalety:wszystko po za wadami tarcze mechaniczne: wady: dodatkowe elementy takie jak tarcza, zacisk w ramie przełożenie linki na dzwigienkę, ruch obrotowy, luzy opory droższe klocki, różne klocki, problem z dokupieniem na zadupiu, w długiej trasie. uszkodzenie tarczy - dupa blada. z krzywą obręczą - odpinasz hamulec jedziesz dalej - centrujesz koło lekkie uszkodzenie tarczy - piszczy woda, smar - piszczy nie do naprawienia, albo droga naprawa zalety: nieco lepiej hamują. znaczy możemy wprowadzić zabawę iloma lub którym palcem zablokuję koło. tylko czy to jest cyrk czy hamowanie? lepiej sie spisują gdy leje deszcz, lub jest błoto. jeśli jeździsz po błocie lub zapierdzielasz na krechę w deszczu - kupiłeś zły rower, albo lecz głowę, nie przjemuj się typem hamulców tarcze hydrauliczne zalety: najlepiej hamujące hamulce w rowerze(*). brak tarcia linki o pancerz. koniec zalet wady: cena, cena naprawy, uszkodzenie przewodu - dramat, dramat dla portfela. MAją najwięsze tendencje do piszczenia bez wyraźnego powodu. dla mnie to nie wada, ale większość rowerzystów sobie nie życzy. różnorodność typów, utrudnia serwis, pierdylion klocków hamulcowych, różne systemy odpowietrzania. brak kompatybilności z czymkolwiek. reszta wad jak wyżej w mechanicznych tarczówkach. (*) zazwyczaj najelpiej hamujące. bo mogą fabrycznie słabo hamować i nic z tym nie zrobisz. w gwarancji jest napisane że mają hamować, nie napisane jak. ToMasz |
|
Data: 2020-10-12 20:00:30 | |
Autor: PeJot | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-12 o 18:54, ToMasz pisze:
tarcze hydrauliczne Dodałbym jeszcze: coraz słabszy potencjał marketingowy, czyli nie ma co wcisnąć klientowi na kolejny rok modelowy. -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2020-10-12 22:55:33 | |
Autor: Jacek G. | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-12 o 18:54, ToMasz pisze:
W dniu 12.10.2020 o 06:33, qrt pisze:Tomaszu, mam wrażenie, że gdybyś to Ty decydował o rozwoju techniki i technologii, to jeździlibyśmy nie rowerami, czy samochodami, ale co najwyżej furmankami - bo to takie proste konstrukcje - 4 koła, skrzynia, dyszel i kuń. Nic się nie może zepsuć. Ale ludzie nauczyli się tworzyć dość skomplikowane i mimo to całkiem nieźle działające urządzenia. I hamulce tarczowe nie należą do tych najbardziej złożonych konstrukcji. Pewnie, że na początku były bardzo drogie i to była ich główna wada. Ale z czasem są coraz tańsze i dostępne w rowerach z niższych półek. No i dobrze. Sam mam v-brake i uważam, że są one w większości sytuacji wystarczające, ale nie pogardziłbym tarczami, bo mają sporo zalet. Wielu moich znajomych ma tarcze i jeżdżą bardzo dużo w terenie, po górach i nie słyszałem, żeby coś im się psuło, czy żeby na nie narzekali, więc ta Twoja litania wad tarczówek jest chyba lekko przesadzona. -- Jacek G. |
|
Data: 2020-10-13 23:16:59 | |
Autor: ToMasz | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Tomaszu, mam wrażenie, że gdybyś to Ty decydował o rozwoju techniki ibłędne wrażenie. ale jest gdzieś limit... po za który wychodzić nie tyle że nie można, ale nie warto. a już cieszyć się tym ze sie wyszło - nie wypada, bo często (nie zawsze) wygląda to jakby ktoś machał banerem z napisem jestem głupikiem. więc ta Twoja litania wadprzesadzona - nie. to po prostu choroba zawodowa - czarnowidztwo. takie powiedzonko jest: Jak coś się może zepsuć... to ja to będę naprawiał. ToMasz |
|
Data: 2020-10-13 08:26:33 | |
Autor: qrt | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Dnia Mon, 12 Oct 2020 18:54:03 +0200, ToMasz napisał(a):
Tak po prawdzie lista teoretycznych wad i zalet ale to w niczym nie pomaga :) bo cześć z nich to są sprawy czysto teoretyczne. Nie bede sie odnosił do wszystkiego tylko do tych które uważam za szczególnie interesujące albo też i szczególnie nietrafione :) - mniej cześci składowych - ten argument wydaje mi sie wyjątkowo nietrafny. Złożoność czy komplikacja elementu tak po prawdzie nie ma wpływu na jego awaryjność/bezawaryjność. To w ogóle nie w tym rzecz. Na tej postawie mozna by dowodzić iż pierwsze silniki benza czy diesla były lepsze niż współczesne. - dostępność klocków do tarcz. Oczywiśćie fakt ale bym go nie wyolbrzymiał. Kupić mozna. Zabezpieczyć sie można. Jak w tracie wycieczki na zadupiu wytrzesz klocek V do samego bolca to też trzeba jechać do rowerowego. Do miasta. Tam z regóły cos dostaniesz. A w spozywczym na wsi nie kupisz. Tak jak i linki. - ceny klocków do tarcz. Fakt - potrafi być droooogo. Ale można kupować w państwie środka. 10 zł za pare metalików. 4 zł za pare żywicznych. Do każdego systemu. Polecam. - uszkodzenia tarcz. No zdarza sie. Bardzo rzadko ale sie zdarza. Można odpiąć zacisk. Można zdjać tarcze. Można jakoś naprostować. To nie jest problem jesli porównujemy w hamulcami obręczowymi które też maja swoje przypadłości w tym obszarze. Tutaj na trasie nie naprawszi. Zawsze to bedzie prowizorka tak czy inaczej. - uszkodzenia przewodów hydraulicznych - to sie po prostu nie zdarza. w każdym razie nie słyszałem. - olej na tarczach - wystarczy tarcze umyć a klocki wypalić. Robiłem nie raz. - komplikacja systemów hydraulicznych. No na trasie nie naprawisz tak samo jak nie zwiążesz pękniętej linki na supeł :) Tyle ze też na trasie sie raczej nie zepsują. PO prostu taka jest praktyka. Ostatecznie można kupić zestaw do napełniania w aptece (strzykawka+weżyk) a zalać oliwką dla dzieci. W sumie prędzej znajdziesz aptekę niż rowerowy :) zalety? w praktyce bezobsługowość. Długimi latami jeździsz i nie ruszasz. Po prostu nic sie nie dzieje. Nic nie regulujesz nic nie ustawiasz. Sa i dziłają. Bradzo dobrze. Serwis jest w praktyce sumie banalny tyle ze trzeba się go po prostu nauczyć. |
|
Data: 2020-10-13 18:44:28 | |
Autor: borsuk | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-13 o 08:26, qrt pisze:
zalety? w praktyce bezobsługowość. Długimi latami jeździsz i nie ruszasz.podmiejskim. Wciskanie każdemu tarczówek to takie samo nadużycie jak wciskanie przerzutek 9 czy 12 rzędowych do jazdy po płaskim. Zupełnie inaczej sprawa ma się w przypadku jazdy górskiej i terenowej. Sam używam tarczówek i wyeliminowałem v-brejki z dwóch powodów: 1. nagrzewanie się obręczy przy długich zjazdach co grozi uszkodzeniem dętki 2. oblepianie się błotem, trzeba się nieźle ubabrać, aby je oczyścić. Oprócz tego jeszcze dochodzi gorsze hamowanie w deszczu. Niestety coś za coś - tarczówki wymagają częstszej wymiany klocków i potrafią paskudnie piszczeć, a i tarczę trzeba czasem wymienić, więc nie tylko cena ale również eksploatacja jest znacznie droższa. Natomiast to czy się lepiej hamuje jednym palcem czy dwoma to tylko kwestia przyzwyczajenia, a blokowanie kół podczas hamowania, którym niektórzy się upajają to już zupełna bzdura, w dodatku niebezpieczna. -- moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/ |
|
Data: 2020-10-13 19:00:08 | |
Autor: qrt | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Niestety coś za coś - tarczówki wymagają częstszej wymiany klocków
i potrafią paskudnie piszczeć, a i tarczę trzeba czasem wymienić, na swoim gravelu używanym w jeździe turystyczno miejskiej jakieś 5k rocznie wymieniłem klocki metaliczne po 3 latach. (!) Żywiczne Shimano kupowałem na allegro za 12 zł para. W Chinach klocki żywiczne kosztują 40zl za za 10 par. Metaliczne tyle samo za 4 pary. Oczywiście rozumiem że podawanie cen chińskich jest nie do końca fair niemniej jednak da się kupić naprawdę tanio. Oczywiście wiem że różnie to bywa po bo w czasie orki w błocie meataliki można zajechać w kilkaset km. Inna sprawa że w takich warunkach obręcz też się zajedzie chwila moment. -- |
|
Data: 2020-10-13 10:27:04 | |
Autor: WS | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
On Tuesday, October 13, 2020 at 7:00:11 PM UTC+2, qrt wrote:
na swoim gravelu używanym w jeździe turystyczno miejskiej jakieś Dokladnie, tanie sa, wymiana blyskawiczna ... Zona w rowerze kupionym troche ponad rok temu (ham. XT) zuzyla juz 2 komplety tylnych (zarzekajac sie, ze glownie przednim hamuje ;) ) Zakladalem klocki za kilkanascie PLN typu https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-shimano-deore-slx-xt-xtr-m8000-9084721399 Zywiczne, bo trcze tylko do zywicznych, jak sie zuzyja (hm... sladow zuzycia jeszcze nie ma) to zaloze lepsze tarcze i klocki metaliczne. Jak ktos sie boi, ze trudno kupic to mozna wozic na zapas, toto wazy praktycznie zero ;) Oczywiście wiem że różnie to bywa po bo w czasie orki w błocie Mi sie kiedys udalo w mocnym deszczu przy zjezdzie ~10km (ze Skrzycznego) zuzyc ~1/4 klockow do v-brakow ;), ale non stop w piachu/syfie...tzn. jadac do gory bylem pewien, ze klocki to jeszcze na rok wystarcza ;) |
|
Data: 2020-10-13 23:25:37 | |
Autor: ToMasz | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Dokladnie, tanie sa, wymiana blyskawiczna ... ok. tylko ze to nie są klocki shimano. Nie wiem czy TE są dobre czy nie, to nie moja działka. Napisałem to co napisałem, bo wiem ze dobre klocki do vbraków, (3 kolorowe, braco, accent/author) są po 15zł a shimanowskie po 31zł zalecane ceny, więc moze być trochę taniej, ale przebitka jest +drugie tyle. Najtańsze klocki do vbraków widziałem w hurcie po 70 groszy... ale ja tego nie chce dotykać :) ToMasz |
|
Data: 2020-10-14 08:49:06 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
WS pisze:
Mi sie kiedys udalo w mocnym deszczu przy zjezdzie ~10km (ze W latach 90tych bylem w Baligrodzie na wyscigu gorskim, gdzie scigal sie moj syn. Lalo okrutnie. Wygrali ci co mogli zmieniac rowery oblepione blotem i dostepny serwis. Syn i wielu innych sie wycofalo z powodu totalnego zajechania hamulcow. Ci co dojechali mieli silniejsze nerwy ale hamulcow juz nie, mimo, ze w czasie wyscigu je podciagali. Nie ma co ukrywac tarczowki ten problem jakos rozwiazuja Jan Cytawa |
|
Data: 2020-10-14 13:25:32 | |
Autor: Ignacy | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu środa, 14 października 2020 08:49:31 UTC+2 użytkownik Jan Cytawa napisał:
WS pisze: Ja się podłącze do zwolenników v-b, bo jeżdżę wyłącznie po asfaltach, często z ostrych zjazdów; prostota obsługi i niskie koszty eksploatacji. Tarczówki w teren - oglądałem ostatnio MŚ w MTB i mi wystarczy takiej jazdy ;) A co do ścierania obręczy, wcześniej wysiądzie: piasta, naciąg nypli-zapieką się na gwincie szprychy lub się rozkręcają, niż wytrze się obręcz, więc warto kupić nowe koło, niż reanimować stare. |
|
Data: 2020-10-15 10:27:58 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Ignacy pisze:
Ja się podłącze do zwolenników v-b, bo jeżdżę wyłącznie po asfaltach, Ja ciagle mam bardzo stare canti. Takie ktore dobrze i latwo sie reguluja. Hamuja rownie skutecznie jak vki. Kluczem do tego sa odpowiednie klamki, ktore sa odpowiednie do geometrii hamulcow. Jak juz ktos troche wczesnie slusznie napisal, sila hamowania zalezy od reakcji ruchu klockow na ruch klamki. To czysta mechanika i nie zalezy od typu hamulca. Co do kolarstwa gorskiego, to MZ nazwa jest nieadekwatna do rzeczywistosci. Czesciej, zwlaszcza w tym roku, jest to kolarstwo blotne. Jan Cytawa |
|
Data: 2020-10-15 19:43:53 | |
Autor: PeJot | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-15 o 10:27, Jan Cytawa pisze:
Tarczówki, to, tarczówki tamto, a tymczasem malutka korona wyhamowuje wszystko :( -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2020-10-23 04:21:30 | |
Autor: mmateusz | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
środa, 14 października 2020 o 22:25:35 UTC+2 Ignacy napisał(a):
Ja się podłącze do zwolenników v-b, bo jeżdżę wyłącznie po asfaltach, często z ostrych zjazdów; prostota obsługi i niskie koszty eksploatacji. Tarczówki w teren - oglądałem ostatnio MŚ w MTB i mi wystarczy takiej jazdy ;) A co do ścierania obręczy, wcześniej wysiądzie: piasta, naciąg nypli-zapieką się na gwincie szprychy lub się rozkręcają, niż wytrze się obręcz, więc warto kupić nowe koło, niż reanimować stare. A ja pamietam, za czasów MTB na V-bejkach, ze zawsze był problem z wycierającymi się obręczami. Moje obręcze zawsze miały pokaźne wgłębienia od klocków, chociaz wymienialem je glownnie ze wzgledu na pokrzywienie. Widziałem nawet kilka obręczy, które po prostu rozlazły się wzdłuż, bo ścianki były za mocno wyrobione. Co prawda to były Vuelty Airline, czyli tanie i bardzo pancerne, ale bardzo ciezkie i miekkie obrecze, ale wtedy wszyscy na tym jezdzili. Dopiero poźniej wprowadzono rowki - znaczniki zużycia. No i jak dobry, błotnisty zjazd byl (tak z 500 metrów deniwelacji), to czasami trzeba było sie zatrzymać w połowie, żeby linki hamulcowe podciagnac, tak klocki zjadało :P A V-ki mam w jednobiegowym góralo-mieszczuchu dla prostoty i taniości właśnie: hamuja bardzo dobrze, chociaż potrafią niemiło zaskoczyć w czasie deszczu. -- mmateusz |
|
Data: 2020-10-25 16:34:40 | |
Autor: PeJot | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu 2020-10-23 o 13:21, mmateusz pisze:
A ja pamietam, za czasów MTB na V-bejkach, ze zawsze był problem z wycierającymi się obręczami. Odnoszę wrażenie że producenci *współczesnych* klocków do v-ek dawno zauważyli problem i stosują takie materiały na klocki aby to one się wycierały, a nie felga. Pamiętam stare shimanowskie klocki jeszcze od canileverów, które w ramach serwisu trzeba było czyścić od opiłków obręczy. No i jak dobry, błotnisty zjazd byl (tak z 500 metrów deniwelacji), to czasami trzeba było sie zatrzymać w połowie, żeby linki hamulcowe podciagnac, tak klocki zjadało :P Klocki to jedno, a drugie to temperatura felgi. Kiedyś miałem takiego pomysła żeby zainstalować wewnątrz felgi wskaźnik termochromowy i pojechać gdzieś na dłuższy zjazd, bo o wystrzeliwujących dętkach od gorącej felgi w takiej sytuacji można było poczytać w różnych starych książkach :) -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2021-01-16 10:26:40 | |
Autor: zbrochaty | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
vk mają mniej części składowych. wszystko jest ciągnięte jedną linką, na jednym tarciu. wady: jak napierdzielasz po hamulcach (nie umiesz jeździć albo kupiłeś zły typ roweru), to kiedyś zniszczysz obręcz linka trze po pancerzu - kiedyś będzie trzeba wymienić jak jest mokro to piewsze hamowanie jest słabe. potem lepiej ale nie doskonale zalety:wszystko po za wadami tarcze mechaniczne: wady: dodatkowe elementy takie jak tarcza, zacisk w ramie przełożenie linki na dzwigienkę, ruch obrotowy, luzy opory droższe klocki, różne klocki, problem z dokupieniem na zadupiu, w długiej trasie. uszkodzenie tarczy - dupa blada. z krzywą obręczą - odpinasz hamulec jedziesz dalej - centrujesz koło lekkie uszkodzenie tarczy - piszczy woda, smar - piszczy nie do naprawienia, albo droga naprawa zalety: nieco lepiej hamują. znaczy możemy wprowadzić zabawę iloma lub którym palcem zablokuję koło. tylko czy to jest cyrk czy hamowanie? lepiej sie spisują gdy leje deszcz, lub jest błoto. jeśli jeździsz po błocie lub zapierdzielasz na krechę w deszczu - kupiłeś zły rower, albo lecz głowę, nie przjemuj się typem hamulców tarcze hydrauliczne zalety: najlepiej hamujące hamulce w rowerze(*). brak tarcia linki o pancerz. koniec zalet wady: cena, cena naprawy, uszkodzenie przewodu - dramat, dramat dla portfela. MAją najwięsze tendencje do piszczenia bez wyraźnego powodu. dla mnie to nie wada, ale większość rowerzystów sobie nie życzy. różnorodność typów, utrudnia serwis, pierdylion klocków hamulcowych, różne systemy odpowietrzania. brak kompatybilności z czymkolwiek. reszta wad jak wyżej w mechanicznych tarczówkach. (*) zazwyczaj najelpiej hamujące. bo mogą fabrycznie słabo hamować i nic z tym nie zrobisz. w gwarancji jest napisane że mają hamować, nie napisane jak. Jest jeszcze jedna zaleta V-ek, zwłaszcza gdy jeżdzimy po mieście (ale nie tylko) w warunkach takich jak dzisiaj, czyli po śniegu..... Jednym ruchem mozna odpiąc przdni hamulec, ktory jest zupelnie zbędny w takich warunkach. Nawet lekkie nacisniecie w odruchu lewej klamki w nagłym wypadku powoduje wywrotkę. |
|
Data: 2021-01-16 20:40:41 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
U mnie jeszcze bicie tarcz i bicie hamulców.
To jest ułamek milimetra, a jednak. Co ciekawe, na marnych zwalniaczach Shimano 4xx nie przeszkadzało, a na BB7 no... wqrwia... I weź tu sobie moduluj, gdy hamulec nierówno hamuje (pulsuje). Na slickach i asfalcie to jeszcze, ale na zimówkach i lodzie to przedwczoraj przeżyłem zaskoczenie. Tarcze na miejskie stojaki marnie się nadają. -- -- - tarcze mechaniczne: |
|
Data: 2020-10-12 21:45:48 | |
Autor: Maciek | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Pytanie zagadkowe - *WTF? No dobra no to odpowiedź, poniżej rozebrany hamulec: https://drive.google.com/file/d/1MLvxJOBIcPZ_yDmty21mBluSWlSLCFeh/view?usp=sharing Jak widać, budowa bardzo prosta, nic nie jest zużyte... oprócz przytartych..: https://drive.google.com/file/d/1HwPuRp772-UyjcqbEMUSdziHtAV2POfF/view?usp=sharing Porównując klocki do nowych - są zjechane >60% i to już wygląda na to, że jest maks dla prawidłowego działania tłoczka. Potem bieżnia z kulkami nie wyrabia i przeskakuje. Wymiana klocków załatwiła problem. Nie mniej jednak przecierałem oczy ze zdumienia jak to tak można zaprojektować. IMO powinna być możliwość zajeżdżenia klocków do zera tak aby tarły blachą o tarczę. Toż to przecież chodzi o bezpieczeństwo a nikt nie będzie przecież wymieniał klocków jeżeli widać, że jeszcze są a klamka chwyta prawidłowo. Jeżdżąc podciągałem hamulec na lince i regulowałem drugi klocek, wszystko grało, jak widać do czasu... ;-) |
|
Data: 2020-10-14 13:29:14 | |
Autor: Ignacy | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu poniedziałek, 12 października 2020 21:46:18 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> Pytanie zagadkowe - *WTF? Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie zniszczył. |
|
Data: 2020-10-15 11:00:29 | |
Autor: Maciek | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie No pojechali po bandzie, nikt pewnie prototypu do końca nie testował a projektant przy kompie nie pomyślał co się może z tym dziać. Szkoda. Mógłby być fajny tani hamulec bo materiały ok. |
|
Data: 2020-10-15 03:08:53 | |
Autor: Ignacy | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
czwartek, 15 października 2020 o 11:00:33 UTC+2 Maciek napisał(a):
> Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie > zniszczył. >Imo, wszystkie systemy hamulcowe powinny mieć atest bezpieczeństwa, zwłaszcza, w kontekście intensywnego używania na ostrych zjazdach. Czy ktoś wie, kto wydaje stosowne certyfikaty i gdzie ten problem zgłosić? |
|
Data: 2020-10-21 01:07:51 | |
Autor: WS | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
On Thursday, October 15, 2020 at 12:08:55 PM UTC+2, Ignacy wrote:
czwartek, 15 października 2020 o 11:00:33 UTC+2 Maciek napisał(a): wg googla rower raczej nie potrzebuje certyfikatu https://www.certios.pl/forum-certios/informacje-ogolne-o-znaku-ce/42-rowery-zwykle-i-rowery-elektryczne-ze-znakiem-ce-czy-bez a ten hamulec pewnie by i tak dostal ze zuzytymi klockami zaden nie dziala... wystarczy wpisac do instrukcji min grubosc klockow i juz bedzie OK ... ;) |
|
Data: 2020-10-25 13:29:56 | |
Autor: Ignacy | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
środa, 21 października 2020 o 10:07:53 UTC+2 WS napisał(a):
On Thursday, October 15, 2020 at 12:08:55 PM UTC+2, Ignacy wrote: > czwartek, 15 października 2020 o 11:00:33 UTC+2 Maciek napisał(a): > > > Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie > > > zniszczył. > > > > > No pojechali po bandzie, nikt pewnie prototypu do końca nie testował a > > projektant przy kompie nie pomyślał co się może z tym dziać. > > Szkoda. Mógłby być fajny tani hamulec bo materiały ok. > Imo, wszystkie systemy hamulcowe powinny mieć atest bezpieczeństwa, zwłaszcza, w kontekście intensywnego używania na ostrych zjazdach. Czy ktoś wie, kto wydaje stosowne certyfikaty i gdzie ten problem zgłosić? W cytowanym tekście, jednak jest norma do badań ukł. hamulcowych. W prawdzie tylko raz, ale widziałem w realu dym z v-b. Na tourach, na niektórych zjazdach, hamulce (jakieś) były nieskuteczne i bikerzy lądowali w rowie; a nawet jeden przypadek był śmiertelny! |
|