Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka

Data: 2020-10-10 09:23:32
Autor: borsuk
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka
W dniu 2020-10-09 o 22:33, Maciek pisze:
Jakiś czas temu odważyłem się na używanie hamulców tarczowych.
Mechaniki takie to niezawodne, proste, super itd. no więc dobra, mam i ja.

Szczególnie firmy Promax. Tańszych już nie było ?

Coś ci pękło - zrób se ogląd (może pękł ci światopogląd?) :)
Kup Avid BB7 a będziesz pan zadowolony.

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

Data: 2020-10-10 04:14:42
Autor: Ignacy
sobota, 10 października 2020 o 09:23:37 UTC+2 borsuk napisał(a):
> [...]
Szczególnie firmy Promax. Tańszych już nie było ? Coś ci pękło - zrób se ogląd (może pękł ci światopogląd?) :) Kup Avid BB7 a będziesz pan zadowolony. -- moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/
Na połączeniu dzwigiennki z ośką pojawił się luz, może nakrętką mocująca dzwigienkę się poluzowała, zwłaszcza, że kapturek jej się zgubił; jak linka pociągnie za dźwignię- ona z ośki wylata,  a jak puścisz klamkę hamulca, ona z powrotem na nią wlata i tak w kółko, aż się nakrętką dzwigienki zgubi  :)

Data: 2020-10-11 11:36:53
Autor: Maciek
[...]

Przed rozbiórką hamulca zakładałem identyczną usterkę.
Jakiś luz lub obrobioną ośkę która przeskakuje wraz ze zwiększającą się siłą przy hamowanu. Jednak okazało się, że to nie to.
Użyte materiały nawet są w porządku :)
Przyczyna jest bardziej prozaiczna :D

Data: 2020-10-11 11:30:08
Autor: Maciek
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka
Szczególnie firmy Promax. Tańszych już nie było ?

Pewnie by się znalazły ale takie były od nowości w rowerze, budżetowa konstrukcja.
W każdym razie najważniejszy jest przód a jego od razu wymieniłem na TRP Hy/Rd.
TRP były w Decu w niezłej cenie a miałem jeszcze jakieś zachomikowane bony i wyszedł b.tanio.

https://www.decathlon.pl/hamulec-tarczowy-mech-hydr-trp-id_8528757.html

Czekam na drugą taką okazję ale coś się nie chce powtórzyć ;-)

Coś ci pękło - zrób se ogląd (może pękł ci światopogląd?) :)

Nie, nic nie pękło :)

Kup Avid BB7 a będziesz pan zadowolony.

Ten Promax bez problemu blokuje koło przy każdej prędkości, co do siły hamowania nie mam zastrzeżeń więc IMO nawet BB5 byłby ok.
No ale fakt, może to być dobre rozwiązanie...

Data: 2020-10-11 04:30:57
Autor: WS
On Sunday, October 11, 2020 at 11:30:12 AM UTC+2, Maciek wrote:

Ten Promax bez problemu blokuje koło przy każdej prędkości, co do siły hamowania nie mam zastrzeżeń więc IMO nawet BB5 byłby ok.

Raczej kazdy (w miare wyregulowany) hamulec jest w stanie zablokowac kola. Canti tez mi blokowaly ;)
Roznica jest w kontroli hamowania/modulacji...
Ja mam w jednym rowerze Magura MT6 (przod) + MT2, w drugim Hayes Stroker Ryde + ACE (przod). Jak dla mnie OK, zona jezdzila i tez nie narzekala, do czasu jak kupilismy jej nowy rower na Shimano XT BR-M8000, juz nie chce tych moich ;)
Troche wynika to z sily potrzebnej na klamce - te XT sa jednopalcowe, na ~10km zjezdzie robi to dla niej duza roznice...

BTW ciekawe porownanie skutecznosci hamulcow:
https://tiny.pl/7lvfj
http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-e98be554-959a-468f-9264-1a80f7d78b4e/c/KALUZA-129-25-925-1-10-20180620.pdf

Data: 2021-01-13 08:56:46
Autor: Maciek
[...]

Daję "cynk" dla szosowców jakby ktoś był zainteresowany. Ponownie jest i to w odpowiednim momencie :-D

Promax znowu dał ciała. Od listopada pojeździłem trochę w syfnych warunkach i przestała w pełni wracać dźwignia z tłoczkiem.

....a z TRP zupełnie nic się nie dzieje. Hamulec jak się ustawiło przy montażu tak zapominałem o temacie.
Nie trzeba go regulować, w ujemnych temperaturach nie świruje (to już jego 2 zima, nie puchnie itp.), klocki ładnie schodzą (jeszcze niewymieniane), tysiące kilometrów zrobionych i po prostu 0 serwisu.
Dla mnie rewelka.

Jednak aby nie było zbyt kolorowo - trzeba mieć na uwadze, że nie jest to tak mocny hamulec jak pełne hydrauliki i o 20km zjazdach z hamowaniem 1 palcem można zapomnieć.

Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka