Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka

Data: 2020-10-12 21:45:48
Autor: Maciek
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka
Pytanie zagadkowe - *WTF?

No dobra no to odpowiedź, poniżej rozebrany hamulec:

https://drive.google.com/file/d/1MLvxJOBIcPZ_yDmty21mBluSWlSLCFeh/view?usp=sharing

Jak widać, budowa bardzo prosta, nic nie jest zużyte... oprócz przytartych..:

https://drive.google.com/file/d/1HwPuRp772-UyjcqbEMUSdziHtAV2POfF/view?usp=sharing

Porównując klocki do nowych - są zjechane >60% i to już wygląda na to, że jest maks dla prawidłowego działania tłoczka. Potem bieżnia z kulkami nie wyrabia i przeskakuje.

Wymiana klocków załatwiła problem. Nie mniej jednak przecierałem oczy ze zdumienia jak to tak można zaprojektować.

IMO powinna być możliwość zajeżdżenia klocków do zera tak aby tarły blachą o tarczę.
Toż to przecież chodzi o bezpieczeństwo a nikt nie będzie przecież wymieniał klocków jeżeli widać, że jeszcze są a klamka chwyta prawidłowo. Jeżdżąc podciągałem hamulec na lince i regulowałem drugi klocek, wszystko grało, jak widać do czasu... ;-)

Data: 2020-10-14 13:29:14
Autor: Ignacy
W dniu poniedziałek, 12 października 2020 21:46:18 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]

Toż to przecież chodzi o bezpieczeństwo a nikt nie będzie przecież wymieniał klocków jeżeli widać, że jeszcze są a klamka chwyta prawidłowo. Jeżdżąc podciągałem hamulec na lince i regulowałem drugi klocek, wszystko grało, jak widać do czasu... ;-)

Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie
zniszczył.

Data: 2020-10-15 11:00:29
Autor: Maciek
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka
Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie
zniszczył.

No pojechali po bandzie, nikt pewnie prototypu do końca nie testował a projektant przy kompie nie pomyślał co się może z tym dziać.
Szkoda. Mógłby być fajny tani hamulec bo materiały ok.

Data: 2020-10-15 03:08:53
Autor: Ignacy
czwartek, 15 października 2020 o 11:00:33 UTC+2 Maciek napisał(a):
> [...]
No pojechali po bandzie, nikt pewnie prototypu do końca nie testował a projektant przy kompie nie pomyślał co się może z tym dziać. Szkoda. Mógłby być fajny tani hamulec bo materiały ok..
Imo, wszystkie systemy hamulcowe powinny mieć atest bezpieczeństwa, zwłaszcza, w kontekście intensywnego używania na ostrych zjazdach. Czy ktoś wie, kto wydaje stosowne certyfikaty i gdzie ten problem zgłosić?

Data: 2020-10-21 01:07:51
Autor: WS
On Thursday, October 15, 2020 at 12:08:55 PM UTC+2, Ignacy wrote:
> [...]
Imo, wszystkie systemy hamulcowe powinny mieć atest bezpieczeństwa, zwłaszcza, w kontekście intensywnego używania na ostrych zjazdach. Czy ktoś wie, kto wydaje stosowne certyfikaty i gdzie ten problem zgłosić?

wg googla rower raczej nie potrzebuje certyfikatu
https://www.certios.pl/forum-certios/informacje-ogolne-o-znaku-ce/42-rowery-zwykle-i-rowery-elektryczne-ze-znakiem-ce-czy-bez

a ten hamulec pewnie by i tak dostal
ze zuzytymi klockami zaden nie dziala... wystarczy wpisac do instrukcji min grubosc klockow i juz bedzie OK ... ;)

Data: 2020-10-25 13:29:56
Autor: Ignacy
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka
środa, 21 października 2020 o 10:07:53 UTC+2 WS napisał(a):
On Thursday, October 15, 2020 at 12:08:55 PM UTC+2, Ignacy wrote: > czwartek, 15 października 2020 o 11:00:33 UTC+2 Maciek napisał(a): > > > Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie > > > zniszczył. > > > > > No pojechali po bandzie, nikt pewnie prototypu do końca nie testował a > > projektant przy kompie nie pomyślał co się może z tym dziać. > > Szkoda. Mógłby być fajny tani hamulec bo materiały ok. > Imo, wszystkie systemy hamulcowe powinny mieć atest bezpieczeństwa, zwłaszcza, w kontekście intensywnego używania na ostrych zjazdach. Czy ktoś wie, kto wydaje stosowne certyfikaty i gdzie ten problem zgłosić?
[...]

W cytowanym tekście, jednak jest norma do badań ukł. hamulcowych. W prawdzie tylko raz, ale widziałem w realu dym z v-b.  Na tourach, na niektórych zjazdach, hamulce (jakieś) były nieskuteczne i bikerzy lądowali w rowie; a nawet jeden przypadek był śmiertelny!

Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka