Data: 2020-10-12 21:45:48 | |
Autor: Maciek | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Pytanie zagadkowe - *WTF? No dobra no to odpowiedź, poniżej rozebrany hamulec: https://drive.google.com/file/d/1MLvxJOBIcPZ_yDmty21mBluSWlSLCFeh/view?usp=sharing Jak widać, budowa bardzo prosta, nic nie jest zużyte... oprócz przytartych..: https://drive.google.com/file/d/1HwPuRp772-UyjcqbEMUSdziHtAV2POfF/view?usp=sharing Porównując klocki do nowych - są zjechane >60% i to już wygląda na to, że jest maks dla prawidłowego działania tłoczka. Potem bieżnia z kulkami nie wyrabia i przeskakuje. Wymiana klocków załatwiła problem. Nie mniej jednak przecierałem oczy ze zdumienia jak to tak można zaprojektować. IMO powinna być możliwość zajeżdżenia klocków do zera tak aby tarły blachą o tarczę. Toż to przecież chodzi o bezpieczeństwo a nikt nie będzie przecież wymieniał klocków jeżeli widać, że jeszcze są a klamka chwyta prawidłowo. Jeżdżąc podciągałem hamulec na lince i regulowałem drugi klocek, wszystko grało, jak widać do czasu... ;-) |
|
Data: 2020-10-14 13:29:14 | |
Autor: Ignacy | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
W dniu poniedziałek, 12 października 2020 21:46:18 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> Pytanie zagadkowe - *WTF? Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie zniszczył. |
|
Data: 2020-10-15 11:00:29 | |
Autor: Maciek | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie No pojechali po bandzie, nikt pewnie prototypu do końca nie testował a projektant przy kompie nie pomyślał co się może z tym dziać. Szkoda. Mógłby być fajny tani hamulec bo materiały ok. |
|
Data: 2020-10-15 03:08:53 | |
Autor: Ignacy | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
czwartek, 15 października 2020 o 11:00:33 UTC+2 Maciek napisał(a):
> Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie > zniszczył. >Imo, wszystkie systemy hamulcowe powinny mieć atest bezpieczeństwa, zwłaszcza, w kontekście intensywnego używania na ostrych zjazdach. Czy ktoś wie, kto wydaje stosowne certyfikaty i gdzie ten problem zgłosić? |
|
Data: 2020-10-21 01:07:51 | |
Autor: WS | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
On Thursday, October 15, 2020 at 12:08:55 PM UTC+2, Ignacy wrote:
czwartek, 15 października 2020 o 11:00:33 UTC+2 Maciek napisał(a): wg googla rower raczej nie potrzebuje certyfikatu https://www.certios.pl/forum-certios/informacje-ogolne-o-znaku-ce/42-rowery-zwykle-i-rowery-elektryczne-ze-znakiem-ce-czy-bez a ten hamulec pewnie by i tak dostal ze zuzytymi klockami zaden nie dziala... wystarczy wpisac do instrukcji min grubosc klockow i juz bedzie OK ... ;) |
|
Data: 2020-10-25 13:29:56 | |
Autor: Ignacy | |
Hamulec mechaniczny Promax DSR300 - zagadka | |
środa, 21 października 2020 o 10:07:53 UTC+2 WS napisał(a):
On Thursday, October 15, 2020 at 12:08:55 PM UTC+2, Ignacy wrote: > czwartek, 15 października 2020 o 11:00:33 UTC+2 Maciek napisał(a): > > > Czyli, genialny produkt marketingowy. Dbają o to, abyś sobie tarczy nie > > > zniszczył. > > > > > No pojechali po bandzie, nikt pewnie prototypu do końca nie testował a > > projektant przy kompie nie pomyślał co się może z tym dziać. > > Szkoda. Mógłby być fajny tani hamulec bo materiały ok. > Imo, wszystkie systemy hamulcowe powinny mieć atest bezpieczeństwa, zwłaszcza, w kontekście intensywnego używania na ostrych zjazdach. Czy ktoś wie, kto wydaje stosowne certyfikaty i gdzie ten problem zgłosić? W cytowanym tekście, jednak jest norma do badań ukł. hamulcowych. W prawdzie tylko raz, ale widziałem w realu dym z v-b. Na tourach, na niektórych zjazdach, hamulce (jakieś) były nieskuteczne i bikerzy lądowali w rowie; a nawet jeden przypadek był śmiertelny! |
|