Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Hamulec miÄ™kki po postoju (+ spalanie, + sprzÄ™gÅ‚o...)

Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)

Data: 2012-11-09 08:10:37
Autor: AZ
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
On 2012-11-09, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

Pacjent to Hayabusa z 2000 r. Przedni układ hamulcowy - dwa sześciotłoczkowe zaciski stałe, wyczyszczone (były bardzo zastane, niektóre tłoczki były praktycznie zablokowane), nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy zaciskach (przy pompie nie odkręcałem). Pompa ma wymieniony wkład (zestaw naprawczy), ale nie przeze mnie, więc nie mogę za to ręczyć. Oprócz tego założony jest oplot. Klocki to Carbone Lorraine.

Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia. Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
czesc ruchu jest jalowa?

Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mieście, to chyba za duży wynik. To może być problem świec? Wyczyściłem filtr (jest założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić świece (podobno są już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu założyć normalny filtr?

Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy.
Mam u siebie Denso irydowe, najechane maja 90 kkm i dzialaja, spalanie
wzgledem nowych jakos dramatycznie nie wzroslo a i tak niekoniecznie to musi
byc wina swiec. Ja bym szukal gdzie indziej.

Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ścisnąć tak, żeby całkowicie wysprzęglić. Da się coś z tym zrobić, czy trzeba z tym żyć i ściskać ręką do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego, takiego jak przy hamulcu.

Odpowietrz porzadnie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-09 10:20:52
Autor: Adam Wysocki
Hamulec miêkki po postoju (+ spalanie, + sprzêg³o...)
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
czesc ruchu jest jalowa?

Du¿a czê¶æ ruchu jest ja³owa. Jak ju¿ z³apie, to raczej dozowalno¶æ jest normalna.

Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy.

Na wolnych obrotach trochê faluje, ale to podobno te¿ kwestia K&N-a i synchronizacji wtryskiwaczy (jak siê to robi - nie mam pojêcia, to mój pierwszy kontakt z maszyn± na wtrysku).

Drugie pytanie to sprzêg³o. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak ³apie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da siê go ¶cisn±æ tak, ¿eby ca³kowicie wysprzêgliæ. Da siê co¶ z tym zrobiæ, czy trzeba z tym ¿yæ i ¶ciskaæ rêk± do koñca? W GSXF mia³em sprzêg³o na lince i umia³em to poustawiaæ, tutaj nie widzê ¿adnej regulacji oprócz kó³ka obrotowego, takiego jak przy hamulcu.

Odpowietrz porzadnie.

Ok, zerknê do Haynesa i zobaczê jak to siê robi. W sobotê chcê trochê pogrzebaæ przy moto.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-11-09 10:24:32
Autor: AZ
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
On 2012-11-09, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
czesc ruchu jest jalowa?

Duża część ruchu jest jałowa. Jak już złapie, to raczej dozowalność jest normalna.

To popatrz przy okazji na klocki co w tym momencie robia. Moze jest jakis
problem z uszczelkami w zacisku i klocki cofaja sie za daleko.

Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to mój pierwszy kontakt z maszyną na wtrysku).

A tego to nie wiem, ale raczej bylo by przerywanie, odpalanie na 3 garach
itp.

Odpowietrz porzadnie.

Ok, zerknę do Haynesa i zobaczę jak to się robi. W sobotę chcę trochę pogrzebać przy moto.

Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-10 22:23:43
Autor: Piotr Rezmer
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
AZ pisze:

Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

Dokładnie, majlepiej podłączyć do odpowietrzenia wężyk zakończony dużą strzykawką (tzw. żanetą). Następnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i podnieść jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkę (jeśli pokrywa zbiorniczka jest zdjęta) a następnie powoli odkręcić odpowietrzacz. Zasysać strzykawką aż przestanie się pojawiać piana. Zdjąć strzykawkę, wypuścić powietrze i powtórzyć operację. Warto trochę obstukać zasisk aby pozbyć się reszty bąbelków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem się piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.

Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofnięcie tłoczków sprzyja zapowietrzeniu zacisku.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-11-10 21:39:06
Autor: AZ
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
On 2012-11-10, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
AZ pisze:

Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

Dokładnie, majlepiej podłączyć do odpowietrzenia wężyk zakończony dużą strzykawką (tzw. żanetą). Następnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i podnieść jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkę (jeśli pokrywa zbiorniczka jest zdjęta) a następnie powoli odkręcić odpowietrzacz. Zasysać strzykawką aż przestanie się pojawiać piana. Zdjąć strzykawkę, wypuścić powietrze i powtórzyć operację. Warto trochę obstukać zasisk aby pozbyć się reszty bąbelków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem się piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.

Tylko jedna rzecz ktorej mozna nie zauwazyc i piana bedzie do usranej
smierci leciala - wezyk dobrze spasowany z odpowietrznikiem i strzykawka,
jak jest slabo i duze podcisnienie to zasysa powietrze miedzy wezykiem
a odpowietrznikiem.

Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofnięcie tłoczków sprzyja zapowietrzeniu zacisku.

Ale niby jak?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-10 11:26:46
Autor: marvin
Hamulec miêkki po postoju (+ spalanie, + sprzêg³o...)
Uzytkownik "Adam Wysocki" napisal...

Na wolnych obrotach trochê faluje, ale to podobno te¿ kwestia K&N-a
i synchronizacji wtryskiwaczy (jak siê to robi - nie mam pojêcia, to
mój pierwszy kontakt z maszyn± na wtrysku).

Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo
o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo.

Pozdrawiam
marvin
tdm900

Data: 2012-11-10 11:32:19
Autor: Adam Wysocki
Hamulec miêkki po postoju (+ spalanie, + sprzêg³o...)
marvin <marcin.888@wp.pl> wrote:

Na wolnych obrotach trochê faluje, ale to podobno te¿ kwestia K&N-a
i synchronizacji wtryskiwaczy (jak siê to robi - nie mam pojêcia, to
mój pierwszy kontakt z maszyn± na wtrysku).

Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo
o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo.

Mo¿liwe ¿e chodzi o synchronizacjê przepustnic, chocia¿ s³ysza³em o synchronizacji wtryskiwaczy (mo¿liwe ¿e to to samo). W ga¼nikach wiem jak to wygl±da, na wtrysku nie mam pojêcia, wiêc chêtnie siê dowiem :)


--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-11-10 13:55:24
Autor: Kuczu
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
W dniu 2012-11-10 12:32, Adam Wysocki pisze:

Możliwe że chodzi o synchronizację przepustnic, chociaż słyszałem
o synchronizacji wtryskiwaczy (możliwe że to to samo). W gaźnikach
wiem jak to wygląda, na wtrysku nie mam pojęcia, więc chętnie się
dowiem :)

tak samo. I tu i tu synchronizuje sie przepustnice.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona