Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)

Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)

Data: 2012-11-09 08:00:55
Autor: Adam Wysocki
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Już kiedy¶ zakładałem podobny temat, ale to był inny motocykl. Teraz zmieniłem moto i problem powrócił w trochę innym wydaniu.

Pacjent to Hayabusa z 2000 r. Przedni układ hamulcowy - dwa sze¶ciotłoczkowe zaciski stałe, wyczyszczone (były bardzo zastane, niektóre tłoczki były praktycznie zablokowane), nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy zaciskach (przy pompie nie odkręcałem). Pompa ma wymieniony wkład (zestaw naprawczy), ale nie przeze mnie, więc nie mogę za to ręczyć. Oprócz tego założony jest oplot. Klocki to Carbone Lorraine.

Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia. Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie wyżej, wzrasta dozowalno¶ć. Motocykl trochę postoi (albo pojeĽdzi bez hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

Macie pomysł, co go może boleć? Możliwe że klocki, gdy niektóre tłoczki pracowały ciężej od innych, wyrobiły się nierównomiernie i to od tego?

Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mie¶cie, to chyba za duży wynik. To może być problem ¶wiec? Wyczy¶ciłem filtr (jest założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić ¶wiece (podobno s± już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu założyć normalny filtr?

Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ¶cisn±ć tak, żeby całkowicie wysprzęglić. Da się co¶ z tym zrobić, czy trzeba z tym żyć i ¶ciskać ręk± do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego, takiego jak przy hamulcu.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-11-09 08:10:37
Autor: AZ
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
On 2012-11-09, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

Pacjent to Hayabusa z 2000 r. Przedni układ hamulcowy - dwa sześciotłoczkowe zaciski stałe, wyczyszczone (były bardzo zastane, niektóre tłoczki były praktycznie zablokowane), nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy zaciskach (przy pompie nie odkręcałem). Pompa ma wymieniony wkład (zestaw naprawczy), ale nie przeze mnie, więc nie mogę za to ręczyć. Oprócz tego założony jest oplot. Klocki to Carbone Lorraine.

Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia. Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
czesc ruchu jest jalowa?

Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mieście, to chyba za duży wynik. To może być problem świec? Wyczyściłem filtr (jest założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić świece (podobno są już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu założyć normalny filtr?

Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy.
Mam u siebie Denso irydowe, najechane maja 90 kkm i dzialaja, spalanie
wzgledem nowych jakos dramatycznie nie wzroslo a i tak niekoniecznie to musi
byc wina swiec. Ja bym szukal gdzie indziej.

Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ścisnąć tak, żeby całkowicie wysprzęglić. Da się coś z tym zrobić, czy trzeba z tym żyć i ściskać ręką do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego, takiego jak przy hamulcu.

Odpowietrz porzadnie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-09 10:20:52
Autor: Adam Wysocki
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
czesc ruchu jest jalowa?

Duża czę¶ć ruchu jest jałowa. Jak już złapie, to raczej dozowalno¶ć jest normalna.

Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy.

Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to mój pierwszy kontakt z maszyn± na wtrysku).

Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ¶cisn±ć tak, żeby całkowicie wysprzęglić. Da się co¶ z tym zrobić, czy trzeba z tym żyć i ¶ciskać ręk± do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego, takiego jak przy hamulcu.

Odpowietrz porzadnie.

Ok, zerknę do Haynesa i zobaczę jak to się robi. W sobotę chcę trochę pogrzebać przy moto.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-11-09 10:24:32
Autor: AZ
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
On 2012-11-09, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
czesc ruchu jest jalowa?

Duża część ruchu jest jałowa. Jak już złapie, to raczej dozowalność jest normalna.

To popatrz przy okazji na klocki co w tym momencie robia. Moze jest jakis
problem z uszczelkami w zacisku i klocki cofaja sie za daleko.

Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to mój pierwszy kontakt z maszyną na wtrysku).

A tego to nie wiem, ale raczej bylo by przerywanie, odpalanie na 3 garach
itp.

Odpowietrz porzadnie.

Ok, zerknę do Haynesa i zobaczę jak to się robi. W sobotę chcę trochę pogrzebać przy moto.

Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-10 22:23:43
Autor: Piotr Rezmer
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
AZ pisze:

Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

Dokładnie, majlepiej podłączyć do odpowietrzenia wężyk zakończony dużą strzykawką (tzw. żanetą). Następnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i podnieść jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkę (jeśli pokrywa zbiorniczka jest zdjęta) a następnie powoli odkręcić odpowietrzacz. Zasysać strzykawką aż przestanie się pojawiać piana. Zdjąć strzykawkę, wypuścić powietrze i powtórzyć operację. Warto trochę obstukać zasisk aby pozbyć się reszty bąbelków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem się piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.

Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofnięcie tłoczków sprzyja zapowietrzeniu zacisku.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-11-10 21:39:06
Autor: AZ
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
On 2012-11-10, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
AZ pisze:

Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

Dokładnie, majlepiej podłączyć do odpowietrzenia wężyk zakończony dużą strzykawką (tzw. żanetą). Następnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i podnieść jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkę (jeśli pokrywa zbiorniczka jest zdjęta) a następnie powoli odkręcić odpowietrzacz. Zasysać strzykawką aż przestanie się pojawiać piana. Zdjąć strzykawkę, wypuścić powietrze i powtórzyć operację. Warto trochę obstukać zasisk aby pozbyć się reszty bąbelków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem się piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.

Tylko jedna rzecz ktorej mozna nie zauwazyc i piana bedzie do usranej
smierci leciala - wezyk dobrze spasowany z odpowietrznikiem i strzykawka,
jak jest slabo i duze podcisnienie to zasysa powietrze miedzy wezykiem
a odpowietrznikiem.

Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofnięcie tłoczków sprzyja zapowietrzeniu zacisku.

Ale niby jak?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-10 11:26:46
Autor: marvin
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Uzytkownik "Adam Wysocki" napisal...

Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
mój pierwszy kontakt z maszyn± na wtrysku).

Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo
o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo.

Pozdrawiam
marvin
tdm900

Data: 2012-11-10 11:32:19
Autor: Adam Wysocki
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
marvin <marcin.888@wp.pl> wrote:

Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
mój pierwszy kontakt z maszyn± na wtrysku).

Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo
o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo.

Możliwe że chodzi o synchronizację przepustnic, chociaż słyszałem o synchronizacji wtryskiwaczy (możliwe że to to samo). W gaĽnikach wiem jak to wygl±da, na wtrysku nie mam pojęcia, więc chętnie się dowiem :)


--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-11-10 13:55:24
Autor: Kuczu
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
W dniu 2012-11-10 12:32, Adam Wysocki pisze:

Możliwe że chodzi o synchronizację przepustnic, chociaż słyszałem
o synchronizacji wtryskiwaczy (moĹĽliwe ĹĽe to to samo). W gaĹşnikach
wiem jak to wygląda, na wtrysku nie mam pojęcia, więc chętnie się
dowiem :)

tak samo. I tu i tu synchronizuje sie przepustnice.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-09 10:34:34
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
Adam Wysocki napisał(a):
Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia. Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie wyżej, wzrasta dozowalno¶ć. Motocykl trochę postoi (albo pojeĽdzi bez hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

Identyczny objaw mialem w skutrze kumpla. Porzadne odpowietrzenie zalatwilo sprawe. A bywalo ze dwa dni bylo ok, a na trzeci klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Data: 2012-11-09 09:42:24
Autor: AZ
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:
Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia. Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

Ktorego i skad wiesz??

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-09 10:52:08
Autor: Magic
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
W dniu 2012-11-09 10:42, AZ pisze:
On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:

klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

Ktorego i skad wiesz??


Oho, AZ boi się że czegoś nie pamięta.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
Grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-09 10:13:07
Autor: AZ
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
On 2012-11-09, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

Ktorego i skad wiesz??


Oho, AZ boi się że czegoś nie pamięta.

Ja wszystko bardzo dobrze pamietam, martwie sie o innych...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-09 11:01:21
Autor: Monster
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
W dniu 2012-11-09 10:42, AZ pisze:
On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:
Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
Pomaga normalne heblowanie, juĹĽ po paru km hamulec robi siÄ™ twardszy, Ĺ‚apie
wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

Ktorego i skad wiesz??

Żona mówiła.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-11-09 10:36:29
Autor: Kuczu
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:

nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy
zaciskach (przy pompie nie odkręcałem).

No to odpowietrz jeszcze przy pompie.

I jeszcze raz obejrzyj tloczki.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-09 11:32:18
Autor: WIADRO
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:

Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mie¶cie,
to chyba za duży wynik. To może być problem ¶wiec? Wyczy¶ciłem filtr (jest
założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić ¶wiece (podobno
s± już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu
założyć normalny filtr?

w zależno¶ci od paliwa mi mie¶ci się w 7,5 l, tyle że ja powoli i turystycznie jeżdżę, K&N to ¶ciema ale też mam, ¶wiece ngk irydowe już długo i spalanie ci±gle ten sam poziom

Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ¶cisn±ć tak,
żeby całkowicie wysprzęglić. Da się co¶ z tym zrobić, czy trzeba z tym
żyć i ¶ciskać ręk± do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
takiego jak przy hamulcu.

Hayabusa miała problem z użyciem zbyt słabego materiału dla cylindra sprzęgła, przez co gumowy oring wyrabiał go, układ się rozszczelniał zapowietrzał, ł±pał wilgoci. Warto tam zajrzeć. tj przy zębatce zdawczej, często też syf z łańcucha brudził pręcik. S± zestawy naprawcze w larssonie. Można ostatecznie wstawić dłuższy pręcik je¶l brakuje ci regulacji na klamce, tylko nie wiem czy sprzęgło nie zacznie się ¶lizgać.

Data: 2012-11-09 10:33:25
Autor: AZ
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
On 2012-11-09, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:

Hayabusa miała problem z użyciem zbyt słabego materiału dla cylindra sprzęgła, przez co gumowy oring wyrabiał go, układ się rozszczelniał zapowietrzał, łąpał wilgoci. Warto tam zajrzeć. tj przy zębatce zdawczej, często też syf z łańcucha brudził pręcik. Są zestawy naprawcze w larssonie. Można ostatecznie wstawić dłuższy pręcik jeśl brakuje ci regulacji na klamce, tylko nie wiem czy sprzęgło nie zacznie się ślizgać.

Ale przeca to reguluje sie samo, tloczek od silownika wraca tyle ile go
cofnie sprzeglo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-14 22:30:32
Autor: Ivam
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:
Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
wyżej, wzrasta dozowalno¶ć. Motocykl trochę postoi (albo pojeĽdzi bez
hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

Mialem podobnie we fazerze. Okazalo sie, ze tarcza byla krzywa. Zimna odpychala mocno klocki, a po nagrzaniu sie troche prostowala.

Sprawdz to - sam sie sporo nakombinowalem zanim (przez kompletny przypadek) na to wpadlem.


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo¶ledzonych Umysłowo

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona