Data: 2012-11-09 08:00:55 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
Już kiedy¶ zakładałem podobny temat, ale to był inny motocykl. Teraz zmieniłem moto i problem powrócił w trochę innym wydaniu.
Pacjent to Hayabusa z 2000 r. Przedni układ hamulcowy - dwa sze¶ciotłoczkowe zaciski stałe, wyczyszczone (były bardzo zastane, niektóre tłoczki były praktycznie zablokowane), nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy zaciskach (przy pompie nie odkręcałem). Pompa ma wymieniony wkład (zestaw naprawczy), ale nie przeze mnie, więc nie mogę za to ręczyć. Oprócz tego założony jest oplot. Klocki to Carbone Lorraine. Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia. Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie wyżej, wzrasta dozowalno¶ć. Motocykl trochę postoi (albo pojeĽdzi bez hamowania) i hamulec znowu robi się miękki. Macie pomysł, co go może boleć? Możliwe że klocki, gdy niektóre tłoczki pracowały ciężej od innych, wyrobiły się nierównomiernie i to od tego? Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mie¶cie, to chyba za duży wynik. To może być problem ¶wiec? Wyczy¶ciłem filtr (jest założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić ¶wiece (podobno s± już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu założyć normalny filtr? Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ¶cisn±ć tak, żeby całkowicie wysprzęglić. Da się co¶ z tym zrobić, czy trzeba z tym żyć i ¶ciskać ręk± do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego, takiego jak przy hamulcu. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-11-09 08:10:37 | |
Autor: AZ | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
On 2012-11-09, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza czesc ruchu jest jalowa? Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy. Mam u siebie Denso irydowe, najechane maja 90 kkm i dzialaja, spalanie wzgledem nowych jakos dramatycznie nie wzroslo a i tak niekoniecznie to musi byc wina swiec. Ja bym szukal gdzie indziej. Odpowietrz porzadnie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-11-09 10:20:52 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza Duża czę¶ć ruchu jest jałowa. Jak już złapie, to raczej dozowalno¶ć jest normalna. Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy. Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to mój pierwszy kontakt z maszyn± na wtrysku). Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ¶cisn±ć tak, żeby całkowicie wysprzęglić. Da się co¶ z tym zrobić, czy trzeba z tym żyć i ¶ciskać ręk± do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego, takiego jak przy hamulcu.Odpowietrz porzadnie. Ok, zerknę do Haynesa i zobaczę jak to się robi. W sobotę chcę trochę pogrzebać przy moto. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-11-09 10:24:32 | |
Autor: AZ | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
On 2012-11-09, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:To popatrz przy okazji na klocki co w tym momencie robia. Moze jest jakis problem z uszczelkami w zacisku i klocki cofaja sie za daleko. A tego to nie wiem, ale raczej bylo by przerywanie, odpalanie na 3 garach itp. Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-11-10 22:23:43 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
AZ pisze:
Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic Dokładnie, majlepiej podłączyć do odpowietrzenia wężyk zakończony dużą strzykawką (tzw. żanetą). Następnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i podnieść jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkę (jeśli pokrywa zbiorniczka jest zdjęta) a następnie powoli odkręcić odpowietrzacz. Zasysać strzykawką aż przestanie się pojawiać piana. Zdjąć strzykawkę, wypuścić powietrze i powtórzyć operację. Warto trochę obstukać zasisk aby pozbyć się reszty bąbelków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem się piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa. Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofnięcie tłoczków sprzyja zapowietrzeniu zacisku. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2012-11-10 21:39:06 | |
Autor: AZ | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
On 2012-11-10, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
AZ pisze:Tylko jedna rzecz ktorej mozna nie zauwazyc i piana bedzie do usranej smierci leciala - wezyk dobrze spasowany z odpowietrznikiem i strzykawka, jak jest slabo i duze podcisnienie to zasysa powietrze miedzy wezykiem a odpowietrznikiem. Ale niby jak? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-11-10 11:26:46 | |
Autor: marvin | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
Uzytkownik "Adam Wysocki" napisal...
Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a Na pewno chodzi o synchronizacje wtryskiwaczy? Moze ktos przyblizy temat, bo o synchro przepustnic to slyszalem ale wtryskow to nie bardzo. Pozdrawiam marvin tdm900 |
|
Data: 2012-11-10 11:32:19 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
marvin <marcin.888@wp.pl> wrote:
Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a Możliwe że chodzi o synchronizację przepustnic, chociaż słyszałem o synchronizacji wtryskiwaczy (możliwe że to to samo). W gaĽnikach wiem jak to wygl±da, na wtrysku nie mam pojęcia, więc chętnie się dowiem :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-11-10 13:55:24 | |
Autor: Kuczu | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
W dniu 2012-11-10 12:32, Adam Wysocki pisze:
Możliwe że chodzi o synchronizację przepustnic, chociaż słyszałem tak samo. I tu i tu synchronizuje sie przepustnice. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2012-11-09 10:34:34 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
Adam Wysocki napisał(a):
Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia. Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie wyżej, wzrasta dozowalno¶ć. Motocykl trochę postoi (albo pojeĽdzi bez hamowania) i hamulec znowu robi się miękki. Identyczny objaw mialem w skutrze kumpla. Porzadne odpowietrzenie zalatwilo sprawe. A bywalo ze dwa dni bylo ok, a na trzeci klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke |
|
Data: 2012-11-09 09:42:24 | |
Autor: AZ | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:
Ktorego i skad wiesz??Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia. Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez hamowania) i hamulec znowu robi się miękki. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-11-09 10:52:08 | |
Autor: Magic | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
W dniu 2012-11-09 10:42, AZ pisze:
On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote: klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.Ktorego i skad wiesz?? Oho, AZ boi się że czegoś nie pamięta. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. Grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2012-11-09 10:13:07 | |
Autor: AZ | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
On 2012-11-09, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
Ja wszystko bardzo dobrze pamietam, martwie sie o innych...klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.Ktorego i skad wiesz?? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-11-09 11:01:21 | |
Autor: Monster | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
W dniu 2012-11-09 10:42, AZ pisze:
On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:Żona mówiła. -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2012-11-09 10:36:29 | |
Autor: Kuczu | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:
nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy No to odpowietrz jeszcze przy pompie. I jeszcze raz obejrzyj tloczki. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2012-11-09 11:32:18 | |
Autor: WIADRO | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:
Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mie¶cie, w zależno¶ci od paliwa mi mie¶ci się w 7,5 l, tyle że ja powoli i turystycznie jeżdżę, K&N to ¶ciema ale też mam, ¶wiece ngk irydowe już długo i spalanie ci±gle ten sam poziom Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak Hayabusa miała problem z użyciem zbyt słabego materiału dla cylindra sprzęgła, przez co gumowy oring wyrabiał go, układ się rozszczelniał zapowietrzał, ł±pał wilgoci. Warto tam zajrzeć. tj przy zębatce zdawczej, często też syf z łańcucha brudził pręcik. S± zestawy naprawcze w larssonie. Można ostatecznie wstawić dłuższy pręcik je¶l brakuje ci regulacji na klamce, tylko nie wiem czy sprzęgło nie zacznie się ¶lizgać. |
|
Data: 2012-11-09 10:33:25 | |
Autor: AZ | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
On 2012-11-09, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
Ale przeca to reguluje sie samo, tloczek od silownika wraca tyle ile go cofnie sprzeglo. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-11-14 22:30:32 | |
Autor: Ivam | |
Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...) | |
W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:
Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma Mialem podobnie we fazerze. Okazalo sie, ze tarcza byla krzywa. Zimna odpychala mocno klocki, a po nagrzaniu sie troche prostowala. Sprawdz to - sam sie sporo nakombinowalem zanim (przez kompletny przypadek) na to wpadlem. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo¶ledzonych Umysłowo -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |