Hamulec nie puszcza

Data: 2011-10-10 20:41:00
Autor: 'Tom N'
Hamulec nie puszcza
Tomasz Pyra w <news:4e9338d1$0$2453$65785112news.neostrada.pl>:

Samochód trafił do mnie z objawami że się grzeje koło.
No grzało się, bo hamulec ocierał podczas jazdy, do tego stopnia że z niewielkich pochyłości się nie staczał.
Hamulec tylny, tarczowy, ręczny wypychający tłoczek z samoregulatorem ręcznego na gwincie wewnątrz tłoczka.
[...]
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co tam pomacać?

Zacisk z przodu po skosie wyczyścić, a ten z tyłu wymienić na nowy

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-10-10 20:56:31
Autor: Tomasz Pyra
Hamulec nie puszcza
W dniu 2011-10-10 20:41, 'Tom N' pisze:
[...]

Tak źle mam nadzieje nie było - samochód jeżdżony w krótkich trasach po mieście i nawet tarcza nie ma nawet śladów przegrzania.

Jak mierzyłem prześwity na zdjętym tłoczku to przed remontem po puszczeniu hamulca tłoczek się nie cofał, a po remoncie już się cofa. Może być, że z jakiś przyczyn nie zawsze się cofa.

Jeszcze pojadę sprawdzić czy tarcza nie jest jakoś krzywo zużyta - bo już widziałem kiedyś takie cuda że klocek chodził nie tylko osiowo, a też promieniowo w płaszczyźnie ruchu tłoczka.

Data: 2011-10-10 21:22:53
Autor: 'Tom N'
Hamulec nie puszcza
Tomasz Pyra w <news:4e933fdf$0$2486$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Moje tarcze w lacettim tez nie miały śladów przegrzania i dalej są i
działają -- a jeździłem nie po mieście, i prawe tylne klocki straciłem
akurat tuz przed powodzią w zeszłym roku w okolicach Puław (Parchatka)
usłyszałem dziwne skrzypienie. Samochód został na noc (całe szczęście, że na wzniesieniu i do rana wał
wytrzymał) -- zrobili to co Ty, wyjechałem, przejechałem 5 km i tarcza
gorąca, więc wróciłem -- rozłożyli ręce i całkiem zdjęli ręczny. Dojechałem
do ASO w Lublinie starając sie nie hamować - tarcza była mocno ciepła, ale
klocków nie zdarło, tam pogmerali i rozłożyli ręce, dojechałem do domu, i
tam wyczyszczono również zacisk po skosie -- prawie pomogło, jednak tył się
ciągle grzał. Po wymianie zacisku jak ręka odjął. Widać po dupie dostały
inne bebechy zacisku

Jak mierzyłem prześwity na zdjętym tłoczku to przed remontem po puszczeniu hamulca tłoczek się nie cofał, a po remoncie już się cofa. Może być, że z jakiś przyczyn nie zawsze się cofa.

Przyczyna jak wyżej, swoje oberwał i nie pracował jak trzeba

Jeszcze pojadę sprawdzić czy tarcza nie jest jakoś krzywo zużyta - bo już widziałem kiedyś takie cuda że klocek chodził nie tylko osiowo, a też promieniowo w płaszczyźnie ruchu tłoczka.

Oj właśnie mi szwagier zwrócił uwagę, że mam duże ranty na tylnych tarczach
w miśku...

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-10-10 22:26:57
Autor: Tomasz Pyra
Hamulec nie puszcza
W dniu 2011-10-10 21:22, 'Tom N' pisze:

[...]

No ale co by to miało być? Bo po wyjęciu uszczelki wsadziłem dla próby tłoczek i ładnie pasował jak należy, z uszczelnieniem też wsuwał i wysuwał się gładko.

Jedyny podejrzany zostaje chyba mechanizm samoregulacji ręcznego - jako przyczyna wszystkiego złego.
Mógł się tak popsuć że blokuje czasami swobodny powrót tłoczka, zepsuł w ten sposób jeden komplet klocków, a teraz jak by to tak dalej jeździło to by zajeździł się drugi...

Nowy ori zacisk drogi, a używany zagadkowy, zwłaszcza że handlarze na Allegro mają swoje wersje co do czego pasuje, katalog Intercars mówi co innego.

Data: 2011-10-10 14:51:56
Autor: AZ
Hamulec nie puszcza
On 10 Paź, 22:26, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:

No ale co by to mia o by ? Bo po wyj ciu uszczelki wsadzi em dla pr by
t oczek i adnie pasowa jak nale y, z uszczelnieniem te wsuwa i
wysuwa si g adko.

Uszczelki w zaciskach nie są jedynie uszczelkami, kontrolują też luz
klocek-tarcza. Może zużyte/przegrzane nie robią już tego dobrze?
Zacisk to nie jakieś skomplikowane urządzenie przecież.

--
Artur

Data: 2011-10-11 00:13:34
Autor: Tomasz Pyra
Hamulec nie puszcza
W dniu 2011-10-10 23:51, AZ pisze:
[...]

Uszczelkę dałem nową.

Data: 2011-10-10 15:18:38
Autor: AZ
Hamulec nie puszcza
On 11 Paź, 00:13, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
> Uszczelki w zaciskach nie s jedynie uszczelkami, kontroluj te luz
> klocek-tarcza. Mo e zu yte/przegrzane nie robi ju tego dobrze?

Uszczelk da em now .

No to nie wiem. Akurat nie z branży samochodowej - ale serwisówka do
mojego motocykla mówi, żeby nie dawać nowych uszczelek razem z nowymi
klockami, może daj temu czas na ułożenie się jak jakoś mocno się nie
grzeje?

--
Artur

Hamulec nie puszcza