Hamulec przedni tarcza czy V-brake?

Data: 2010-09-14 01:16:09
Autor: fiodor
Hamulec przedni tarcza czy V-brake?
Witajcie

Mam pytanie jak w temacie.

Mam u siebie hamulec tarczowy ale to jakaś lipa
bo nie daje rady wyhamować skutecznie masy ponad 110kg (ja i rower)

Oczywiście jest to Shimano ale jaki konkretnie typ to nie wiem.

Chciałem zmienić na V-brake ale nie mam piwotów (czy jak sie to
nazywa).

Podpowiedzcie proszę czy lepiej zainwestować w lepszy zacisk do tarczy
czy może jednak wrócić do V?

fiodor

Data: 2010-09-14 10:28:26
Autor: Ktotek (K.P.)
On 2010-09-14 10:16, fiodor wrote:
Mam u siebie hamulec tarczowy ale to jakaś lipa
bo nie daje rady wyhamować skutecznie masy ponad 110kg (ja i rower)

Hampel nie jest zapowietrzony lub zatłuszczony? Jaką masz tarczę (średnica)? i klocki?

--
Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

Data: 2010-09-14 01:41:47
Autor: fiodor
On 14 Wrz, 10:28, "Ktotek (K.P.)" <kto...@op.pl> wrote:

Hampel nie jest zapowietrzony lub zatłuszczony? Jaką masz tarczę
(średnica)? i klocki?

Zapowietrzony to nie bo jest na linke.
Zmierze tarcze bo nie wiem jaka.

Myslę, ze to raczej kwestia regulacji, bo zaciśnięta klamka nie
powoduje zablokowania koła.

To jakaś stara konstrukcja z pordzewiałymi śrubkami dlatego chciałem
zmienić

fiodor

Data: 2010-09-14 10:59:51
Autor: Wooyek
[...]

Twoje pytanie to jak: "Mój samochód osobowy się psuje. Lepiej naprawić, czy kupić lepszy?".

Przede wszystkim napisz, jaki to model i jaka średnica tarczy. Mechaniki Shimano zawsze były dość przyzwoite, ale w przeciwieństwie do hydrauliki, nie są bezobsługowe, więc jeśli jeździsz na nim od dłuższego czasu w ogóle go nie dotykając, to nie dziwota, że nie hamuje.

Najbardziej prawdopodobne opcje:
- klocki zużyły się na tyle, że dźwignia w zacisku, do której przymocowana jest linka, dochodzi do ogranicznika zanim klocki porządnie zacisną tarczę. Rozwiązanie: podciągnąć linkę, wyregulować (przybliżyć do tarczy) wewnętrzny klocek. W razie czego instrukcje masz na stronie Shimano.
- klocki i tarcza są usyfione smarem/olejem. Rozwiązanie: porządnie odtłuścić tarczę i klocki: http://waz.ca/biking/bleeding-shimano-disk-brakes/ (Recovering lost performance).

Może też klocki po prostu się zużyły, albo masz coś z linką/pancerzem. Jak nie czujesz się na siłach, idź z tym do serwisu.

Data: 2010-09-14 05:44:46
Autor: pawel f
On 14 Wrz, 10:59, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
> [...]

Może też klocki po prostu się zużyły, albo masz coś z linką/pancerzem. Jak
nie czujesz się na siłach, idź z tym do serwisu.
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com //www.wooyek.pl//

No tak zachowałem się nieodpowiednio - przepraszam

Otóż tarcza ma 16cm
Zacisk tutaj: http://picasaweb.google.com/107497113530685973266/Hamulec#5516745876432562418
jest na nim napis DENGTAI jeśli dobrze widze.

pozdrovki
fiodor

Data: 2010-09-14 14:58:48
Autor: Wooyek
Hamulec przedni tarcza czy V-brake?
Otóż tarcza ma 16cm
Zacisk tutaj: http://picasaweb.google.com/107497113530685973266/Hamulec#5516745876432562418
jest na nim napis DENGTAI jeśli dobrze widze.

No tak, czyli "oczywiście Shimano" okazało się jakiś marketowym wynalazkiem... Wyregulować i odtłuścić nie zaszkodzi, a jak rezultat nie będzie zadowalający (to dość prawdopodobne), to zainwestuj w coś fajniejszego:
- mechaniczne: Avid BB5/BB7, dowolne Shimano, ew. Tektro IO
- hydrauliczne: Shimano Deore (najlepiej 525, 535), Avid Juicy 3 lub 5 (piątek jest więcej używanych - można kupić taniej)

Ale jak będziesz kupował, kup koniecznie z tarczą, najlepiej w Twoim przypadku 180 mm - siła będzie odpowiedniejsza do Twojej masy.

Data: 2010-09-14 15:24:27
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Dnia 14-09-2010 o 14:58:48 Wooyek epf.pl> <wooyek> napisał(a):

No tak, czyli "oczywiście Shimano" okazało się jakiś marketowym  wynalazkiem... Wyregulować i odtłuścić nie zaszkodzi, a jak rezultat nie  będzie zadowalający (to dość prawdopodobne).
tak, jest to marketowy wynalazek, dosc powszechnie w tanich rowerach,  nawet w Deltach.
niestety zaden sposob ustawiania ich nie skutkuje poprawnym hamowaniem.
w niektorych egzemplarzach pekal zacisk lub jego mocowanie (kilka sztuk  zlomowalem na serwisie) najbezpieczniej zamienic na cos "markowszego".

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-09-14 17:49:27
Autor: Andrzej

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:i6nria$9s0$1inews.gazeta.pl...
[...]

BB5 na 160mm hamują skutecznie ten wagomiar w zastosowaniach "cywilnych" - wiem po sobie :)

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2010-09-14 15:10:30
Autor: Tomasso
Hamulec przedni tarcza czy V-brake?
Użytkownik "pawel f" napisał:Otóż tarcza ma 16cm
Zacisk tutaj: http://picasaweb.google.com/107497113530685973266/Hamulec#5516745876432562418
jest na nim napis DENGTAI jeśli dobrze widze.

Strasznie to pordzewiałe, jakby w piwnicy stało. Zaciski z wyglądu trącą marką promax - poszukaj na allegro. No-name, wzorowany na zamierzchłych mechanicznych shimano.

Jakbyś to rozkręcił, oczyścił i nasmarował tam gdzie trzeba, to ma szansę zadziałać, ale cudów nie oczekuj, bo hamuja na poziomie fałek.

Data: 2010-09-15 09:14:40
Autor: szewc
W dniu 2010-09-14 10:59, Wooyek pisze:

Twoje pytanie to jak: "Mój samochód osobowy się psuje. Lepiej naprawić,
czy kupić lepszy?".

Może kolega cierpi na coś co na innej grupie dyskusyjnej nazywają GASem (czyli Gear Acqusition Syndrome) :D

pozdr.
szewc

Data: 2010-09-15 20:40:13
Autor: Wooyek
[...]

Jakby cierpiał, to by po prostu poszedł i kupił hydraulika a przy okazji nową korbę :P

Data: 2010-09-16 23:10:58
Autor: szewc
W dniu 2010-09-15 20:40, Wooyek pisze:

Jakby cierpiał, to by po prostu poszedł i kupił hydraulika a przy okazji
nową korbę :P

Syndrom jest szerszym zjawiskiem, nie ograniczający się tylko i wyłącznie do pójścia do sklepu :D

Nagadać i napisać też się musi :D

pozdr.
szewc

Data: 2010-09-14 16:17:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Hamulec przedni tarcza czy V-brake?
fiodor bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Chciałem zmienić na V-brake ale nie mam piwotów (czy jak sie to
nazywa).

Przede wszystkim sprawdź jaką masz obręcz, bo może się okazać, że do tarcz.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-14 19:42:40
Autor: solar
W dniu 2010-09-14 10:16, fiodor pisze:

Podpowiedzcie proszę czy lepiej zainwestować w lepszy zacisk do tarczy
czy może jednak wrócić do V?

Jak zdecydujesz się pozostać przy tarczówce, to jutro kończy się moja aukcja na allegro zacisku Tektro IO + klamka Futura + pół klocków + nowiutkie klocki Clarks.
Zacisk jeździł 2 tygodnie. Tydzień ostro po górach i z tarczą 200 mm zatrzymywał mnie spokojnie.

"Kto chce w prawidłowy sposób rozumować, powinien odzwyczaić się od przyjmowana czegokolwiek na wiarę. Przyzwyczajenie do wiary jest największą przeszkodą nauki."
                                       Giordano Bruno

Data: 2010-09-14 13:48:18
Autor: fiodor

Solar            www.solar.blurp.org             GG 1834424
"Kto chce w prawidłowy sposób rozumować, powinien odzwyczaić się od
przyjmowana czegokolwiek na wiarę. Przyzwyczajenie do wiary jest
największą przeszkodą nauki."
                                       Giordano Bruno

podaj adres tej aukcji jak możesz

fiodor

Data: 2010-09-15 07:17:15
Autor: solar
W dniu 2010-09-14 22:48, fiodor pisze:

podaj adres tej aukcji jak możesz

Już się skończyła, ale... :)

http://allegro.pl/show_item.php?item=1232488946

"Kobiety są błędem natury (...). Pełnym urzeczywistnieniem rodzaju ludzkiego jest mężczyzna."
                                    św. Tomasz z Akwinu

Data: 2010-09-16 01:14:16
Autor: Piotrpo
On 14 Wrz, 10:16, fiodor <pawel.fiodo...@wp.pl> wrote:
[...]

Jak nie masz możliwości zamocowania v'ek, to kierunek zmian jest dość
oczywisty. Prawdopodobnie wystarczy podregulować hamulec - akurat
zablokowanie koła nie jest wyzwaniem dla dowolnego poprawnie
ustawionego hamulca, pomijając może plastikowe v'ki w najtańszych
chińczykach.

Hamulec przedni tarcza czy V-brake?