Hamulec roboczy przyczepy wspólny z hamulcem roboczym holownika?

Data: 2009-10-25 10:47:26
Autor: Franc
Hamulec roboczy przyczepy wspólny z hamulcem roboczym holownika?
Występują w przyrodzie małe zestawy naczepowe o DMC 3.5T- robione na bazie
małych dostawczaków, wydaje mi się, że są popularne w Holandii.
Sprowadza się to do tego, że w ciągniku przerabia się całą instalację
hamulcową na pneumatyczną, zupełnie jak w prawdziwych ciężarówkach. Wtedy nie
ma problemów z podłączeniem hamulców naczepy. Natomiast czytałem też o
rozwiązaniu, że w przyczepie była zamontowana elektryczna pompa podciśnieniowa
generująca podciśnienie do wspomagania hydraulicznych (standardowych) hamulców
przyczepy + przyczepowy moduł ABS sterowany dodatkowym kablem ze specjalnego
wyjścia modułu ABS ciągnika i to elektryka powodowała załączenie hamulców
przyczepy. Jedyny myk to były dodatkowe złącze elektryczne do zasilania pompy
podciśnienia i modułu ABS oraz z sygnałem sterującym.
Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--

Niczym niewyróżniający się IMK P7
Granatowa Żaba z D7F i LPG, "TKP Editon"

--

Hamulec roboczy przyczepy wspólny z hamulcem roboczym holownika?