Hamulec tarczowy - tipsy odnosnie mocowania przewodu

Data: 2009-06-03 09:47:43
Autor: raviz
Hamulec tarczowy - tipsy odnosnie mocowania przewodu
Witam
Ostatecznie chyba wybiore SLX, wiekszosc sprzedawcow na Allegro oferuje dociecie przewodu do rzadanej dlugosci. Jako, ze to moj pierwszy hamulec tego typu nie wiem czy sa tutaj jakies haczyki, ktore powinienem uwzglednic mierzac dlugosc przewodu?
Jeszcze jedno - na gornej rurze ramy obecnie mam uchwyty pod linke. Czy jest jakis prosty i estetyczny sposob przymocowania przewodu hydraulicznego poza oczywiscie opaskami zaciskowymi?
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2009-06-03 12:15:34
Autor: Wooyek
[...]

Wez metr krawiecki i "pusc" go od klamki do zacisku (na razie wirtualnego ;)) tak, jak bedzie szedl przewód. Sposoby prowadzenia przewodu mozesz obejrzec na zdjeciach rowerów w necie, ale generalnie masz dwie metody:
- z przodu amortyzatora - przewód przypiety do podkowy widelca (Rock Shox, Fox);
- z tylu amortyzatora - przewód idacy nad korona i przypiety z tylu w okolicy uszczelek amortyzatora (Marzocchi, Manitou).

Unikaj prowadzenia przewodu miedzy lagami (przy silnym ugieciu amortyzatora robi sie tam ciasno).

Jeszcze jedno - na gornej rurze ramy obecnie mam uchwyty pod linke.
Czy jest jakis prosty i estetyczny sposob przymocowania przewodu
hydraulicznego poza oczywiscie opaskami zaciskowymi?

To zalezy, jakie masz te "uchwyty pod linke".

Data: 2009-06-03 11:30:55
Autor: raviz
[...]

Prosze bardzo: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66b178526b0f8ef1.html
Tak samo wyglada uchwyt na linke od strony kierownicy

Data: 2009-06-03 14:00:33
Autor: Wooyek
> [...]

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66b178526b0f8ef1.html Tak samo
wyglada uchwyt na linke od strony kierownicy

No to do chyba wyboru masz:
- zipy naokolo ramy lub do sasiednich pancerzy;
- rozwiecenie przelotek, zeby przechodzil caly przewód;
- którys patent mocowania od Accenta:
http://velo.com.pl/www/produkt/?m=1&id=1553 (seria "Gripper")

Na zdjeciu jednak nie widac tej jednej, najistotniejszej przelotki - na przewód hamulcowy (czyli lewej). Widze, ze masz tam jakis patent z koncówka, która trzyma pancerz w przelotce. Mozliwe, ze jego wyjecie spowoduje, ze przewód hamulcowy bedzie wchodzil bez kombinowania.

Data: 2009-06-03 13:58:24
Autor: raviz
[...]

Tak, chyba masz racje. Gdy wroce do domu sprawdze to :)
Dzieki

Data: 2009-06-03 14:15:05
Autor: dziki
Hamulec tarczowy - tipsy odnosnie mocowania przewodu
Uzytkownik "raviz" <ravizUSUNTO@vp.pl> napisal w wiadomosci news:h05dbg$7i0$1news.onet.pl...

Jeszcze jedno - na gornej rurze ramy obecnie mam uchwyty pod linke. Czy jest jakis prosty i estetyczny sposob przymocowania przewodu hydraulicznego poza oczywiscie opaskami zaciskowymi?

ja mialem kiedys takie plastikowe przelotki nalepiane na rame pod hydraulike wlasnie.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-06-03 14:31:25
Autor: Kacper Perschke
Hamulec tarczowy - tipsy odnosnie mocowania przewodu
Dnia 03.06.2009 raviz <raviz@vp.pl> napisał:
[...]
[...] na gornej rurze ramy obecnie mam uchwyty pod linke. Czy jest jakis
prosty i estetyczny sposob przymocowania przewodu hydraulicznego poza
oczywiscie opaskami zaciskowymi?

http://lmgtfy.com/?q=magura+hose+guide

Ja mam na razie na opaski.

KAcper

Data: 2009-06-03 14:56:12
Autor: Wooyek
> [...]
> jakis prosty i estetyczny sposob przymocowania przewodu
> hydraulicznego poza oczywiscie opaskami zaciskowymi?

Accent Gripper I to praktycznie to samo, a prawie 5 razy tańsze ;)

Hamulec tarczowy - tipsy odnosnie mocowania przewodu