Hamulec tarczowy z czym to s iÄ™ je

Data: 2009-06-16 08:07:38
Autor: kml
Hamulec tarczowy z czym to s iÄ™ je

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:pan.2009.06.16.00.03.09lexx.eu.org...
1. Od czego zależy wybór wielkości tarczy? Czy tylko od mojego
widzimisię, czy także od położenia otworów montażowych hamulca albo np
wytrzymałości widelca? Prawdę mówiąc myślałem o 160mm.

Wagi i sposobu jazdy. Mazowsze etc 160mm, góry 180mm, ciężka osoba i góry do 203mm. Im większa tarcza tym się wolniej gotuje.

2. Czy założenie takiego hamulca jest trudne? Swój rower serwisuję sam,
zdarzało mi się wymieniać przeróżne komponenty, ale akurat hamulcy
tarczowych nigdy nie widziałem na oczy :(

Nie jest trudne, trzeba tylko zwrócić uwagę żeby nie zapowietrzyć hamulca w czasie montażu ale IMO spokojnie dasz radę.

3. Jaką tarczę wybrać? Rozumiem, że zależy to od mocowania w piaście. W
tej chwili jeżdżę na piastach Deore XT, które kupiłem w komplecie z
obręczami i szprychami już jako kompletne zaplecione. Jak sprawdzić jaki
rodzaj mocowania tarczy majÄ… moje piasty?

Albo jest 6 śrub albo wielowypust (centerlock)

4. Czy poza samÄ… zmianÄ… amortyzatora/hamulca czeka mnie coÅ› jeszcze?
Czytałem np. o konieczności przeplecenia koła w inny sposób. Kiedy i czy
w ogóle zachodzi taka konieczność?

Szczerze, załóż hampla i zobacz czy coś złego będzie się działo. Jeżeli będzie to wtedy można myśleć o przeplataniu.

5. Czy pominąłem coś istotnego, czy to wszystko na co powinienem zwrócić
uwagÄ™?

Długość przewodu hamulcowego.

kml
Last update 12/06/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-16 09:58:05
Autor: Tomasz Stiller
Hamulec tarczowy z czym to siê je
On Tue, 16 Jun 2009 08:07:38 +0200, kml wrote:

Wagi i sposobu jazdy. Mazowsze etc 160mm, góry 180mm, ciężka osoba i
góry do 203mm. Im większa tarcza tym się wolniej gotuje.

W takim razie do lekkich zdecydowanie nie należę. Ważę ponad 100kg, 160mm będzie w takim wypadku za mała?

Nie jest trudne, trzeba tylko zwrócić uwagę żeby nie zapowietrzyć
hamulca w czasie montażu ale IMO spokojnie dasz radę.

Z tego co widziałem, to większość sprzedawców sprzedaje hamulce złożone i odpowietrzone.

Albo jest 6 śrub albo wielowypust (centerlock)

Zrobiłem zdjęcie jak to wygląda. Na każdej piaście po stronie hamulca jest założona taka gumowa "zaślepka" pod którą nie ma otworków, tylko coś co wygląda jak kółeczko zębate. Rozumiem, że to jest centerlock? Dla weryfikacji zdjęcie:

http://img155.imageshack.us/img155/2923/piasta.jpg

Tomek

Data: 2009-06-16 10:00:20
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-16, Tomasz Stiller wrote:
On Tue, 16 Jun 2009 08:07:38 +0200, kml wrote:

Wagi i sposobu jazdy. Mazowsze etc 160mm, góry 180mm, ciê¿ka osoba i
góry do 203mm. Im wiêksza tarcza tym siê wolniej gotuje.

W takim razie do lekkich zdecydowanie nie nale¿ê. Wa¿ê ponad 100kg, 160mm bêdzie w takim wypadku za ma³a?

Ja bym wzi±³ 180mm, chyba, ¿e cackasz siê o wagê roweru. ;)

Nie jest trudne, trzeba tylko zwróciæ uwagê ¿eby nie zapowietrzyæ
hamulca w czasie monta¿u ale IMO spokojnie dasz radê.

Z tego co widzia³em, to wiêkszo¶æ sprzedawców sprzedaje hamulce z³o¿one i odpowietrzone.

Tak. Z przodem zwykle nie ma problemu, bo d³ugo¶æ przewodu jest w miarê
sta³a, gorzej z ty³em i ró¿nymi patentami na prowadzenie kabli.

Albo jest 6 ¶rub albo wielowypust (centerlock)

Zrobi³em zdjêcie jak to wygl±da. Na ka¿dej pia¶cie po stronie hamulca jest za³o¿ona taka gumowa "za¶lepka" pod któr± nie ma otworków, tylko co¶ co wygl±da jak kó³eczko zêbate. Rozumiem, ¿e to jest centerlock? Dla weryfikacji zdjêcie:

http://img155.imageshack.us/img155/2923/piasta.jpg

Tak, to CL.

Data: 2009-06-16 10:15:34
Autor: Tomasz Stiller
Hamulec tarczowy z czym to siê je
On Tue, 16 Jun 2009 10:00:20 +0000, Jan Srzednicki wrote:

Ja bym wziął 180mm, chyba, że cackasz się o wagę roweru.

Hyhy, w takim razie wezmę 180mm. Jak w takim razie wygląda sprawa adapterów? Jak coś takiego wygląda i gdzie tego szukać?
Tak. Z przodem zwykle nie ma problemu, bo długość przewodu jest w miarę
stała, gorzej z tyłem i różnymi patentami na prowadzenie kabli.

Tył mnie w zasadzie nie interesuje. Nie mam mocowania hamulca na ramie.

Tomek

Data: 2009-06-16 12:19:51
Autor: drill
Hamulec tarczowy z czym to siê je
Hyhy, w takim razie wezmê 180mm. Jak w takim razie wygl±da sprawa
adapterów? Jak co¶ takiego wygl±da i gdzie tego szukaæ?

w zaleznosci od tego jakie mocowanie bedzie na amortyzatorze to np. http://www.allegro.pl/item655694046_adapter_ham_tarczowego_shimano_przod_180_tyl_160.html

pzdr

Data: 2009-06-16 12:22:39
Autor: drill
Hamulec tarczowy z czym to siê je
poszukaj sobie w internecie zdjec dla standardu IS oraz PM i bedziesz juz "widzial" o co chodzi ;)

pzdr

Data: 2009-06-16 04:09:41
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Hamulec tarczowy z czym to siê je
A ja jeszcze tylko dodam:

Wymienilem hamulce fabryczne - Hayesy 9 na XT po poltora roku, kupilem
zalane, zadnych problemow z powietrzem.

Nic nie musialem robic z dlugoscia przewodow (przod ani tyl),

do tego tarcze chyba tez byly XT (nie pamietam)

Jezdzilem na klockach dolaczonych przez producenta - Shimano w wersji
resin (czyli o ile dobrze rozumiem, nie-metal)

Pozniej kupilem jakies szitowe no-name'y z ebaya, chociaz od tego
samego sprzedawcy, co wczesniej do Hayesa, z ktorych bylem ZAJEBISCIE
zadowolony, wiec sklad okladzin powinien byc ten sam, no to tutaj sa
juz tylko srednie.

Teraz kupilem fibraxy i sa dobre - nie piszcza przy normalnej jezdzie,
nawet ostrzejszym hamowaniu, choc przy scisnieciu z calej sily
piszcza.

W odwodzie czekaja jeszcze klocki XT/XTR w wersji metal - ponoc
bardziej chrobocza przy hamowaniu, ale bardziej wytrzymale, itd. Moze
w ten weeknd zaloze zobaczyc czy piszcza.

Data: 2009-06-16 15:50:29
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 16 Jun 2009 12:19:51 +0200, drill wrote:

w zaleznosci od tego jakie mocowanie bedzie na amortyzatorze to np.
http://www.allegro.pl/
item655694046_adapter_ham_tarczowego_shimano_przod_180_tyl_160.html

W moim starym widelcu mocowanie wygląda następująco:
http://img151.imageshack.us/img151/9167/mocowanie.jpg

Który to jest standard?

Hamulec tarczowy z czym to s iÄ™ je