Handbike górski Explorer - ma³y update informacji

Data: 2011-05-11 06:37:45
Autor: rolins
Handbike górski Explorer - ma³y update informacji
Mamy ju¿ za sob± trochê hardcore`owych testów naszych maszyn, wiêc
postanowi³em zrobiæ "update" informacji co te maleñstwa potrafi± :)

Oto kilka filmów i trochê zdjêæ.

ZDJÊCIA:
https://picasaweb.google.com/rolins1/ExplorerIIMountainHandbike#
https://picasaweb.google.com/rolins1/Sniezka2011#

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=Z58Xdx8zkdI
http://www.youtube.com/watch?v=akchYgBHe_A
http://www.youtube.com/watch?v=J0SsnpdaYvQ
http://www.youtube.com/watch?v=NBv_7dwGz_U

Pozdrawiam rowerzystów, do zobaczenia na szlaku :)

rolins

Data: 2011-05-11 16:10:26
Autor: kamil/Endurorider.pl
Handbike górski Explorer - ma³y update informacji

U¿ytkownik "rolins" <forumsporton@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:97b894fd-5544-4df3-a0e8-afff80eb8b6f35g2000yqy.googlegroups.com...
Mamy ju¿ za sob± trochê hardcore`owych testów naszych maszyn, wiêc
postanowi³em zrobiæ "update" informacji co te maleñstwa potrafi± :)
==

£A£! Jak zawsze wra¿enie piorunuj±ce :) Widzê, ¿e przeszed³e¶ na napêd za pomoc± piasty planetarnej - dobrze widzê Alfine z ty³u? :)

Super sprawa!

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-11 07:48:17
Autor: rolins
Handbike górski Explorer - ma³y update informacji
£A£! Jak zawsze wra¿enie piorunuj±ce :) Widzê, ¿e przeszed³e¶ na napêd za
pomoc± piasty planetarnej - dobrze widzê Alfine z ty³u? :)

Dok³adnie , od jakiego¶ czasu montujemy Alfine 8, wkrótce zaczniemy
instalowaæ Alfine 11 ale na razie trwaj± testy... Chodzi o to ¿e
zaczêli¶my montowaæ korby Schlumpf Mountain-Drive. Przek³adnia
planetarna w korbie która dzia³a jak reduktor w terenówce to co¶
niesamowitego ale znacznie zmienia moment obrotowy wiêc na razie
testujemy czy Alfine bêdzie to wytrzymywaæ. W ka¿dym razie zestaw
Alfine + Schlumpf w naszym rowerze dzia³a wprost doskonale. Bardzo
du¿y zakres prze³o¿eñ i co najwa¿niejsze mo¿liwo¶æ wyboru wszystkich
biegów na postoju. Po wci¶niêciu magicznego przycisku w korbie, mamy
tak niskie prze³o¿enie ¿e mo¿na wjechaæ dos³ownie wszêdzie dopóki
trakcja jest na kole. Dla zobrazowania powiem ¿e na najni¿szym biegu
przypada 30cm przebytej drogi na 1 pe³ny obrót korby, to robi
wra¿enie... przynajmniej na mnie :))

Data: 2011-05-11 16:33:38
Autor: kamil/Endurorider.pl
Handbike górski Explorer - ma³y update informacji

U¿ytkownik "rolins" <forumsporton@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:5d2b6cc5-b4fb-44d6-affb-dfb886d7b799x3g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

Na mnie robi wra¿enie to, ¿e to jest naprawdê przemy¶lany rower i wszystko jest dobrze zestrojone. Sporadycznie widzê takie zestawy gdzie od razu bym czego¶ nie wymieni³ a tutaj a¿ mi³o popatrzeæ. Je¿eli bêdziesz mia³ chwilê to napisz jak tam Alfine 11sp siê sprawuje bom ciekaw okrutnie :)

BTW: mo¿na gdzie¶ w wAw obejrzeæ te konstrukcje?

Data: 2011-05-11 08:14:49
Autor: rolins
[...]

Je¶li chodzi o piasty wielobiegowe to z w³asnego do¶wiadczenia mogê
powiedzieæ ¿e istnieje Alfine a potem d³ugo, d³ugo nic a¿ dojedziemy
do Rohloffa. Szczerze to z t± ostatni± nie mia³em osobi¶cie do
czynienia i nie mogê du¿o na jej temat powiedzieæ ale poza rohloffem
sprawdzili¶my wszystkie dostêpne na rynku piasty i tylko Alfine nie
posiada wad poza wag± :) Nexusy nie chodz± ju¿ tak fajnie, I-Motion
Srama zdecydowanie odradzam. Nasze rowery s± specyficzne, maj± te¿
specyficzne zastosowanie ale na zachodzie Alfine s± z powodzeniem
wykorzystywane w tradycyjnych rowerach wyprawowych czy XC. Niektórzy
próbuj± nawet DH ale co do tego nie jestem przekonany.

Co do Twojego pytania to pokazujemy siê od czasu do czasu tu i ówdzie
ale rowery najlepiej zobaczyæ na miejscu w Karpaczu. Nied³ugo bêdziemy
z Explorerami w Krakowie.

Data: 2011-05-11 17:11:37
Autor: kamil/Endurorider.pl
rolins wrote:
[...]

Jestem ciekaw na wra¿enia z piasty 11 biegowej.

Co do Twojego pytania to pokazujemy siê od czasu do czasu tu i ówdzie
ale rowery najlepiej zobaczyæ na miejscu w Karpaczu. Nied³ugo bêdziemy
z Explorerami w Krakowie.

Daj znaæ na grupie gdyby¶ siê wystawia³ w wAw  :)

Data: 2011-05-11 17:57:19
Autor: Grzegorz
Handbike górski Explorer - ma³y update informacji
Hello rolins !:

[...]

A czy Alfine wzorem Rohloffa nie podaje maksymalnegpo momentu wej¶ciowego ? Rohloff ma dok³adnie 100 Nm, i z prze³o¿enia oraz wagi pacjenta + si³a r±k da siê?w yliczyæ, czy jest przeci±¿ona ....

BTW dlaczego Twoim zdaniem Rohloff jest daleko w tyle za Alfine ? Pomijam cenê i ciê¿ar.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-05-11 09:06:18
Autor: rolins
[...]

Chyba faktycznie niezbyt jasno to napisa³em , chodzi³o mi raczej o to
¿e Rohloff wiedzie prym, pó¼niej jest Alfine a ca³a reszta jest daleko
w tyle i chyba nie warto ich nawet rozwa¿aæ.
Shimano nie podaje wprost max warto¶ci Nm , tylko minimaln± liczbê
zêbów na przednim blacie.

Data: 2011-05-11 18:24:54
Autor: Grzegorz
[...]

Tak pytam, bo od niedawna mam Rohloffa, ale w typowym treku. W ka¿dym razie na jeden obrót peda³ów ma od 1,77 do ... 9,32 metra !!!

A taki Nexus 7 jest w sam raz dla dzieciaka (dziewczynki) - jak dla mnie jednak za ma³y zakres prze³o¿eñ, i nie wiem, jak ze sprawno¶ci±.

Ale jak widzê Alfine 11 posz³o w kierunku zwiêkszania obrotów, Rohloff odwrotnie. A takie prze³o¿enie (zwiêkszaj±ce) maj± na ogó³ mniejsz± sprawno¶æ.

Shimano nie podaje wprost max warto¶ci Nm , tylko minimaln± liczbê
zêbów na przednim blacie.

I na tylnym pewnie te¿ - prze³o¿enie siê liczy, zapewne dla typowej korby. Mnie jednak w Rohloffie dziwi trochê wyliczenie dla tandemu, chyba ¿e korby przestawione o 90^. Jak by nie patrzeæ 80 kg ja + 30 kg si³y z r±k - korba 175 - daje jak nic 188 Nm. Prze³o¿enie mam teraz 42/15 = 2,8 czyli zapas niema³y. Ale dla tandemu ...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-05-11 18:38:11
Autor: Czes³aw
W dniu 2011-05-11 15:37, rolins pisze:
Mamy ju¿ za sob± trochê hardcore`owych testów naszych maszyn, wiêc
postanowi³em zrobiæ "update" informacji co te maleñstwa potrafi± :)

Normalnie kufa szkoda, ¿e nie mam 4 r±k!

Data: 2011-05-11 09:43:33
Autor: rolins
On 11 Maj, 18:38, Czes³aw <g...@sf.ok> wrote:
W dniu 2011-05-11 15:37, rolins pisze:

> Mamy ju¿ za sob± trochê hardcore`owych testów naszych maszyn, wiêc
> postanowi³em zrobiæ "update" informacji co te maleñstwa potrafi± :)

Normalnie kufa szkoda, ¿e nie mam 4 r±k!

Nie potrzebne 4 , poogl±daj dok³adniej filmy lub poczytaj opis a
dowiesz siê ¿e nie s± potrzebne 4 rêce ¿eby kierowaæ tym rowerem :)

Data: 2011-05-11 09:45:41
Autor: rolins
On 11 Maj, 18:43, rolins <forumspor...@gmail.com> wrote:

> Normalnie kufa szkoda, ¿e nie mam 4 r±k!

Nie potrzebne 4 , poogl±daj dok³adniej filmy lub poczytaj opis a
dowiesz siê ¿e nie s± potrzebne 4 rêce ¿eby kierowaæ tym rowerem :)

Do kierowania w trakcie napêdzania roweru s³u¿y uk³ad kierowania
klatk± piersiow±. S± to rowery dla osób z niedow³adem nóg wiêc nie ma
innej mo¿liwo¶ci.

Data: 2011-05-13 20:59:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Handbike górski Explorer - ma³y update informacji
rolins, Wed, 11 May 2011 06:37:45 -0700 (PDT), pl.rec.rowery:
Mamy ju¿ za sob± trochê hardcore`owych testów naszych maszyn, wiêc
postanowi³em zrobiæ "update" informacji co te maleñstwa potrafi± :)

Kurna! Wyrazy mojego wielkiego uznania! Jestem pod naprawdê wielkim
wra¿eniem, g³ównie samozaparcia je¼d¼ców! --
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.
Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci±         | A potem kilkana¶cie drugich.

Data: 2011-05-22 10:25:54
Autor: Bassteq
rolins wrote:
Mamy ju¿ za sob± trochê hardcore`owych testów naszych maszyn, wiêc

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=Z58Xdx8zkdI

Szacunek !!!

Robicie ¶wietn± robotê. Tak z boku patrz±c i bez wtajemniczenia moje trzy grosze to mo¿e da³o by siê co¶ zbudowaæ by kierowaæ i peda³owaæ jednocze¶nie? a'la korba w kierownicy.
Wiem tyle ile zjem , ¿e kiera siê krêci lewo-prawo a ³añcuch do ty³u wiêc mo¿e z peda³owanej rêcznie kiery wa³em kardana zej¶æ do poziomu ³añcucha i dalej ³añcuchem na ty³. Albo napêd na przód tylko wtedy os³ona brody kierowcy na wybojach...brodê szyt± mia³em ju¿ i nie polecam ¿adnego chirurga bo i tak bola³o.

Pozdrower
Bassteq

Handbike górski Explorer - ma³y update informacji