Handel energią

Data: 2009-09-24 08:24:33
Autor: Magda
Handel energią
Witam,

czy na handel energia ( również ze źródeł odnawialnych ) z poza unii wymagana jest koncesja?
wymaga to założenia w Polsce firmy np sp zoo czy wystarczy działalność gospodarcza.
Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Magda

Data: 2009-09-24 18:58:38
Autor: Marcin Wasilewski
Handel energią
Użytkownik "Magda" <o2@o2.pl> napisał w wiadomości news:h9f3au$eca$1inews.gazeta.pl...
[...]

Co rozumiesz przez handel energią?
Bo jeśli energię elektryczną to w Polsce mamy monopol państwa i jedyne co możesz zrobić to:

a) wyprodukowaną energię sprzedać do państwowego systemu energetycznego,
b) z powyższego systemu kupić, ale tu też jest monopol kilku spółek, z których każda okupuje inny obszar kraju.

    Ponieważ w Polsce energia elektryczna obłożona jest akcyzą, więc nawet wytwarzanie energii elektrycznej na własny użytek jest ograniczone i żeby państwo było zadowolone powinno się ją jemu sprzedać, po czym drożej kupić.

    Ciekawe kiedy nasz rząd, względnie posłowie wpadną na pomysł olicznikowania i obłożenia akcyzą energii produkowanej w samochodowym alternatorze. ;)

Data: 2009-09-24 19:29:10
Autor: tpsa
Handel energią

Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h9g8fo$a31$1@news.task.gda.pl...
Użytkownik "Magda" <o2@o2.pl> napisał w wiadomości news:h9f3au$eca$1inews.gazeta.pl...

Co rozumiesz przez handel energią?
Bo jeśli energię elektryczną to w Polsce mamy monopol państwa i jedyne co możesz zrobić to:
Nieprawda

a) wyprodukowaną energię sprzedać do państwowego systemu energetycznego,
b) z powyższego systemu kupić, ale tu też jest monopol kilku spółek, z których każda okupuje inny obszar kraju.
Nie pytano o produkcję tylko o handel rozumiem obrót.

[...]
Na wiele innych rzeczy tez jest akcyza i co z tego?

   Ciekawe kiedy nasz rząd, względnie posłowie wpadną na pomysł olicznikowania i obłożenia akcyzą energii produkowanej w samochodowym alternatorze. ;)
Nie wiem czy zauważyłeś ale płacisz tą akcyzę przy zakupie paliwa.

Koncesja potrzebna proponuje zajrzeć co najmniej tu http://www.ure.gov.pl/

Data: 2009-09-25 00:43:55
Autor: Marcin Wasilewski
Handel energią
Użytkownik "tpsa" <osobane-mo@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9garl$7kl$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

    Co nieprawda? Ile znasz prywatnych podmiotów handlujących (a nie produkujących jak sam zaznaczyłeś) energią elektryczną? Chyba tylko STOEN i któraś jeszcze spółka się łapie, którą Skarb Państwa sprzedał. Nawet PKP Energetyka, to spółka, której właścicielem jest PKP S.A., której właścicielem jest Skarb Państwa.

[...]

    I nic - to z tego, że jak olej wyprodukowany z własnego rzepaku, wlejesz do własnego baku, to jesteś be.

   Ciekawe kiedy nasz rząd, względnie posłowie wpadną na pomysł olicznikowania i obłożenia akcyzą energii produkowanej w samochodowym alternatorze. ;)

Nie wiem czy zauważyłeś ale płacisz tą akcyzę przy zakupie paliwa.

    I co w związku z tym?

Koncesja potrzebna proponuje zajrzeć co najmniej tu http://www.ure.gov.pl/

Data: 2009-09-25 01:16:43
Autor: gr
Handel energią
On 25 Wrz, 00:43, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st>
wrote:

> Nie wiem czy zauważyłeś ale płacisz tą akcyzę przy zakupie paliwa.

    I co w związku z tym?

To że za ten prad już zapłaciłeś akcyzę.

Data: 2009-09-25 16:55:34
Autor: tpsa
Handel energią

Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h9gsn4$825$1@news.task.gda.pl...
[...]

Ja znam co najmniej kilkadziesiąt.
A Ty zamiast się spierać zajrzyj jednak do wykazu koncesji.
Sam sie zdziwisz ile podmiotów je uzyskało.
To czy prowadzą ten handel i w jakim zakresie to juz ich sprawa.
Dopóki nie zostaną uwolnione ceny w taryfach "domowych" po prostu
nie opłaca się tej działalności rozwijać i tyle.

Data: 2009-09-29 10:36:15
Autor: Herald
Handel energią
Dnia Fri, 25 Sep 2009 16:55:34 +0200, tpsa napisał(a):

Dopóki nie zostaną uwolnione ceny w taryfach "domowych" po prostu
nie opłaca się tej działalności rozwijać i tyle.

Następny mądry inaczej.
Trzeba mieć nasrane w czaszce by "uwalniać" ceny energii dla indywidualnych
odbiorców |(tzw. gosp. domowych).
gdybyś był uczciwy, poczytałbyś trochę i rozejrzał się po "historii" - np.
na kryzys w usa w latach 70 kiedy to uwolniono ceny energii elektrycznej.
Nazwano to póżniej katastrofą!!!
A popier...ni próbują nam, społeczeństwu zafundować to samo, byle patrząc
na wydarcie kasy od tego szaraka.
Wara masonom od energii elektrycznej!!!!!!

Data: 2009-09-29 19:14:38
Autor: tpsa
Handel energią

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1em9po3b3h55v$.18i7yhkafe8iq$.dlg@40tude.net...
[...]

Czy ja gdzieś napisałem, że jestem za "uwolnieniem" cen?
Napisałem wyłącznie czemu tym firmom nie opłaca sie handlować, a jest ich około 500.
Wolisz monopol Twoja sprawa tylko potem nie płacz, że zdziera skórę.
Ty zresztą nie płaczesz bo Ty po prostu bluzgasz taka chyba Twoja uroda wyssana z mlekiem przodków.

Data: 2009-09-30 11:40:20
Autor: Herald
Handel energią
Dnia Tue, 29 Sep 2009 19:14:38 +0200, tpsa napisał(a):

[...]

Jaki monopol?
Powyżka cen MUSI BYĆ UZASADNIONA a nie "bo tak powiedział dzisiaj
prezes/zarząd/właściciel i ustalił rano cenę za energię na poziomie 12zł za
1kWh", Póki co, URE jeszcze bada zasadność wprowadzanych podwyżek - i tak
powinno zostać, a nie uwalniać ceny za energię, które to środki finansowe i
tak de fakto powędrują za granicę.

Data: 2009-09-29 21:39:20
Autor: Marcus
Handel energią

b) z powyższego systemu kupić, ale tu też jest monopol kilku spółek, z których każda okupuje inny obszar kraju.

Jeśli rządzi kilka spółek, to nie jest to oligopol przypadkiem?

Pozdro
Marek

Handel energią