Handel obnośny

Data: 2009-07-14 18:25:31
Autor: Rychu
Handel obnośny
Czy jest w ogóle legalny? Co trzeba zrobić, aby móc legalnie coś
obnośnie sprzedawać? Dokładniej mam na myśli któryś z nadmorskich
kurortów i produkty niespożywcze. Czyli np. jakieś baloniki, spinki lub
inne hgw.

Ryszard Wieczorek

Data: 2009-07-14 19:19:42
Autor: Tadeusz Rogowski
Handel obnośny

[...]

Zeby legalnie sprzedawac musisz miec zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza albo zatrudnij sie u jakiegos znajomego co prowadzi firmę musi miec we wpisie do ewidencji wpisany handel obwoźny. niech zatrudni cie na 1/8 etatu albo na umowe zlecenie (umowa zlecenie na stanowisku sprzedawcy nie jest zgodna z przepisami ale urzad pracy moze co najwyzej kazac zmienic umowe).
Kasy fiskalnej do pewnego obrotu nie trzeba chyba zalezy od branży( musisz sprawdzić w US)
jak bedziesz sprzedawal produkty spożywcze to lepiej zapakowane np orzeszki wowczas sanepid nie bedzie cie obchodzil.

Data: 2009-07-15 03:05:54
Autor: Rychu
Handel obnośny
Tadeusz Rogowski pisze:
> wpisie do ewidencji wpisany handel obwoźny.

Czy handel obwoźny to 47.99.Z - Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona
poza siecią sklepową, straganami i targowiskami? Jeżeli tak, to czy to
znaczy, że muszę mieć przy sobie cały czas wpis z EDG, a mój pracownik
umowę ze mną, wraz z moim wpisem do EDG?

PS. Sorry za priv.

Ryszard Wieczorek

Data: 2009-07-16 07:43:44
Autor: Tadeusz Rogowski
Handel obnośny

Czy handel obwoźny to 47.99.Z - Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona
poza siecią sklepową, straganami i targowiskami?

Tak to handel obwoźny.

znaczy, że muszę mieć przy sobie cały czas wpis z EDG,

Wydaje mi się że nie trzeba nosić wpisu do EDG przy sobie. Przy sobie powinieneś miec kasę fiskalną z której na początku będziesz zwolniony do obrotu ok 50 tyś zł
musisz mieć przy sobie kasę fiskalną ale do pewnego obrotu besziesz zwolniony z kasy do ok 50tyś. zł więc nie musisz.

Najlepiej zappytaj o to w tamtejszym urzędzie skarbowymy, albo księgowego tylko nie ufaj księgowemu do konca bo wspolpracuje z kilkoma księgowymy i każdy swoją bajkę piszse. A prawo w naszym kraju jest takie że można je interpretować w różnoraki sposób.

a mój pracownik
umowę ze mną, wraz z moim wpisem do ED/tG?

PS. Sorry za priv.

-- Pozdrawiam
Ryszard Wieczorek

Data: 2009-07-17 20:26:05
Autor: Daniel Smolinski
Handel obnośny

Użytkownik "Tadeusz Rogowski" <manio80@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h3mem7$c63$1inews.gazeta.pl...

[...]

z tego co wiem kasa fiskalna wchodzi po przekroczeniu 20 tys... ja bynajmniej wprowadziułem kase od poczatku i dostałem zwrot ulgi na zakup.
przy handlu obwoźnym sprawa chyba wygląda inaczej - czy wogole potrzebnma jest kasa???
zobacz sobie np na targowiska... ludzi ehandluja tam dziesiątkami lat i nie maja kas :D

Data: 2009-07-20 13:23:20
Autor: Tadeusz Rogowski
Handel obnośny

zobacz sobie np na targowiska... ludzi ehandluja tam dziesiątkami lat i nie
maja kas :D

To nie jest dobry pomysl patrzeć na innych nie wiadomo czy działają legalnie. Możliwe jest, że nie znają obecnych przepisów.
Proponuję dowiedzieć sie w urzędzie skarbowym.
I jeśli urząd powie że konieczna jest od razu to porozmawiać z dobrym księgowym jak to zrobić, żeby nie trzeba było kupować od razu i było to zgodne z obecnymi przepisami.

Handel obnośny