|
Data: 2011-08-02 21:54:09 |
Autor: Kaczysta |
Hans! Czekam na obliczenia brzozy! |
Użytkownik "Zennon" <Zennon@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał w wiadomości news:201108021224.UTC.j18qa2$lq6$1tioat.net...
Jaka siła zgniatająca działała na skrzydło w trakcie zderzania się z brzozą. Masz zgodę na inżynierskie uproszczenia w celu ułatwienia obliczeń. Np. możesz założyć, że masa samolotu jest nieporównywalnie większa od masy brzozy i założyć, że zderzenie nie zmieniło prędkości samolotu. (W rzeczywistości zderzenie spowodowało zmianę kursu o 3 stopnie i pewnie jakieś spowolnienie też).
Zennon
Naprężenia ścinające = siła [N] / pow. przekroju poprzecznego brzozy [m kw.]
Licznik tego ułamka był kilkaset tysięcy razy większy od mianownika - a więc naprężenie ścinające działające na brzozę było ogromne: jak uderzenie siekiery 3 kg w ołowek na twardym pieńku, przy zamachu zza ucha.
Według obliczeń niektórych domorosłych inżynierów z PO - ten ołowek miał średnicę 30 cm i odbił siekerę.
Ponadto - nada "fachowcy" z PO nie wyjaśnili, dlaczego samolot, który dachował miał zabłocone koła, a na ziemi pozostały po nich głębokie koleiny.
AZ
|
|
|
Data: 2011-08-02 22:00:27 |
Autor: Zennon |
Hans! Czekam na obliczenia brzozy! |
Użytkownik "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> napisał w wiadomości news:4e3855e3$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Zennon" <Zennon@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał w wiadomości news:201108021224.UTC.j18qa2$lq6$1tioat.net...
Jaka siła zgniatająca działała na skrzydło w trakcie zderzania się z brzozą. Masz zgodę na inżynierskie uproszczenia w celu ułatwienia obliczeń. Np. możesz założyć, że masa samolotu jest nieporównywalnie większa od masy brzozy i założyć, że zderzenie nie zmieniło prędkości samolotu. (W rzeczywistości zderzenie spowodowało zmianę kursu o 3 stopnie i pewnie jakieś spowolnienie też).
Zennon
Naprężenia ścinające = siła [N] / pow. przekroju poprzecznego brzozy [m kw.]
Licznik tego ułamka był kilkaset tysięcy razy większy od mianownika - a więc naprężenie ścinające działające na brzozę było ogromne: jak uderzenie siekiery 3 kg w ołowek na twardym pieńku, przy zamachu zza ucha.
Według obliczeń niektórych domorosłych inżynierów z PO - ten ołowek miał średnicę 30 cm i odbił siekerę.
Ponadto - nada "fachowcy" z PO nie wyjaśnili, dlaczego samolot, który dachował miał zabłocone koła, a na ziemi pozostały po nich głębokie koleiny.
Ciepło, ciepło, ale oblicz ten licznik, albo chociaż sensownie oszacuj, no i jakim cudem puste w środku skrzydło przypomina litą stalową siekierę?!?!
Zennon
|
|
|
Data: 2011-08-02 23:01:33 |
Autor: raff |
Hans! Czekam na obliczenia brzozy! |
"Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> wrote in message news:4e3855e3$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Zennon" <Zennon@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał w wiadomości news:201108021224.UTC.j18qa2$lq6$1tioat.net...
Jaka siła zgniatająca działała na skrzydło w trakcie zderzania się z brzozą. Masz zgodę na inżynierskie uproszczenia w celu ułatwienia obliczeń. Np. możesz założyć, że masa samolotu jest nieporównywalnie większa od masy brzozy i założyć, że zderzenie nie zmieniło prędkości samolotu. (W rzeczywistości zderzenie spowodowało zmianę kursu o 3 stopnie i pewnie jakieś spowolnienie też).
Zennon
Naprężenia ścinające = siła [N] / pow. przekroju poprzecznego brzozy [m kw.]
Licznik tego ułamka był kilkaset tysięcy razy większy od mianownika - a więc naprężenie ścinające działające na brzozę było ogromne: jak uderzenie siekiery 3 kg w ołowek na twardym pieńku, przy zamachu zza ucha.
Według obliczeń niektórych domorosłych inżynierów z PO - ten ołowek miał średnicę 30 cm i odbił siekerę.
Ponadto - nada "fachowcy" z PO nie wyjaśnili, dlaczego samolot, który dachował miał zabłocone koła, a na ziemi pozostały po nich głębokie koleiny.
AZ
Skrzydlo jest puste w srodku. To praktycznie wydmuszka.
R.
|
|
Data: 2011-08-02 23:37:26 |
Autor: Krzysiek |
Hans! Czekam na obliczenia brzozy! |
Hallo,
"Kaczysta" schrieb im Newsbeitrag news:4e3855e3$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
[...]
Naprężenia ścinające = siła [N] / pow. przekroju poprzecznego brzozy [m kw.]
Licznik tego ułamka był kilkaset tysięcy razy większy od mianownika - a więc naprężenie ścinające działające na brzozę było ogromne: jak uderzenie siekiery 3 kg w ołowek na twardym pieńku, przy zamachu zza ucha.
Według obliczeń niektórych domorosłych inżynierów z PO - ten ołowek miał średnicę 30 cm i odbił siekerę.
Ponadto - nada "fachowcy" z PO nie wyjaśnili, dlaczego samolot, który dachował miał zabłocone koła, a na ziemi pozostały po nich głębokie koleiny.
AZ
sa gdzies zdjecia tych kolein do obejrzenia??
MFG
Krzysiek
--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de
|