Hardtail czy full? Sprecyzowanie tematu.

Data: 2010-03-14 15:57:41
Autor: kml
Hardtail czy full? Sprecyzowanie tematu.

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:hnimcr$llo$1news.onet.pl...

Czy lepiej kupić karbonową sztywną czy ramę amortyzowaną aluminium? Wychodzi na to, że karbon lżejszy w tej cenie o jakieś 1,2kg! Tłumi też drgania więc ja bym się skłaniał ku niemu. Nie miałem jednak nigdy roweru z pełnym amortyzowaniem, ani karbonowego sztywniaka. Co byście mi polecili do 2000?

To są dwie różne totalnie różne ramy i to Twoja decyzja czy ma sie uginać czy ma być sztywne.

kml
Last update 21/2/2010 Specialized Defroster MTB 2010.

Data: 2010-03-14 16:23:13
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Hardtail czy full? Sprecyzowanie tematu.
To są dwie różne totalnie różne ramy i to Twoja decyzja czy ma sie uginać czy ma być sztywne.

Wiem, że to moja decyzja. Myślałem, że jednak ktoś mi pomorze, naprowadzi na wybór, zarekomenduje fula bądź sztywniaka "bo jego zdaniem"..

Tak jak pisałem nie miałem ani jednej ani drugiej, to co mam kupić obie by się przekonać, która lepiej mi pasuje?

Data: 2010-03-14 15:29:17
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-03-14, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
To są dwie różne totalnie różne ramy i to Twoja decyzja czy ma sie uginać czy ma być sztywne.

Wiem, że to moja decyzja. Myślałem, że jednak ktoś mi pomorze...

Obawiam się, że tak, to Ci tylko Mazowsze. Musisz sam obadać
organoleptycznie czego chcesz i czego oczekujesz.

Bierz też pod uwagę, że tania (tzn. poniżej 2-3kzł) rama amortyzowana
może być taka sobie i prędzej czy później zachce Ci się wymienić. :)

Jest teĹź jeszcze inna alternatywa - jeĹźeli przede wszystkim zaleĹźy Ci na
komforcie, a mniej na przyczepności, którą daje amortyzacja, to rozważ
sztycę z amortyzacją (Thudbuster kosztuje swoje, ale jest tego warty).

Data: 2010-03-14 16:58:50
Autor: kml

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:hniv15$cvj$1news.onet.pl...
[...]

Nie, masz sie zdeklarować co chcesz - autentyczny komfort za cenę wagi i w pewnym stopniu możliwości i komplikacji (zawieszenie) czy duże możliwości, prostotę i nadal obite dupsko :)

IMO nikt kto poważnie chce Ci pomóc nie napisze Ci co masz kupić bo to zalezy wyłącznie od Ciebie.

kml
Last update 14/03/2010 Jesienno-zimowa kurtka rowera Campus Vart.

Data: 2010-03-14 23:43:57
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
[...]

Zawsze będzie na kogo zrzucić odpowiedzialność... ;)

Tak jak pisałem nie miałem ani jednej ani drugiej, to co mam kupić obie by się przekonać, która lepiej mi pasuje?

Prawie - najtaniej i najefektywniej będzie poszukać znajomego z fullem
o porównywalnych parametrach do tego co chcesz sobie kupić i umówić się
na wycieczkę, na czas której zamienicie się rowerami.

A samemu chcąc coś doczytać znalazłem to:
http://www.cyklomaniak.pl/index.php?akcja=fullnews&nid=11&name=Karbon%20-%20mity%20i%20fakty
niby staroć, ale wydaje się być całkiem aktualny.

Pozdrawiam
Wojtek

Hardtail czy full? Sprecyzowanie tematu.