Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Harley - problem [Uwaga - dlugie]

Harley - problem [Uwaga - dlugie]

Data: 2010-05-24 07:55:39
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Czesc!
Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o nazwie:
1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004

Takim czyms podjechal do mnie klient z pro¶b± o dokładne sprawdzenie i wyważenie kół, co zrobiłem; przy okazji wymieniaj±c mu przednia oponę na now± bo była popękana.
Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn. buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w tym jeden auoryzowany Harleya!)
A motocykl jak sie bujal tak sie buja dalej. Ten problem pojawil sie po wymianie tylnej opony na nowa i w tej chwili strach jezdzic szybciej jak 120 km./h bo ryzykuje sie wjechanie do rowu.
Po trzech dniach walki zauwazylem ze tylne kolo jest ustawione niesymetrycznie wzgledem blotnika to dalo do myslenia, zlapalem dluga prosta listwe aluminiowa i przylozylem do boku tylnej opony.
Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to nie bardzo mozliwe.
Czy istnieje mozliwosc regulacji poprzecznego ustawienia wahacza wzgledem motocykla?
Inne pomysly?
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-24 08:26:47
Autor: vIrek
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Witam
Użytkownik "Sybi" <sybi@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htd4cs$8fk$1inews.gazeta.pl...
Czesc!
Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o nazwie:
1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004

Takim czyms podjechal do mnie klient z pro¶b± o dokładne sprawdzenie i wyważenie kół, co zrobiłem; przy okazji wymieniaj±c mu przednia oponę na now± bo była popękana.
Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn. buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w tym jeden auoryzowany Harleya!)
Miałem identyczne objawy (VTX 1800), przy 120-140 motocykl zaczynał myszkować z coraz większ± amplitud±.
Pomogła wymiana łożysk w główce na nowe. Jak wcze¶niej sprawdzałem kilka razy to też nie było luzu, ale po zdemontowaniu przodu i zostawieniu tylko samych półek dało się wyczuć, że skęcanie kierownic± nie odbywa się idealnie płynnie tylko w jednym miejscu jest wyczuwalny lekki opór - gdy były założone lagi i koło to tego oporu nie dało się wyczuć.

Pozdrawiam

--
vIrek
VTX1800

Data: 2010-05-24 09:03:41
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-24 07:55, Sybi pisze:

Takim czyms podjechal do mnie klient z pro�b� o dok�adne sprawdzenie i
wywa�enie k�, co zrobi�em; przy okazji wymieniaj�c mu przednia opon� na
now� bo by�a pop�kana.
Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko
brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na
wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w
tym jeden auoryzowany Harleya!)
A motocykl jak sie bujal tak sie buja dalej. Ten problem pojawil sie po
wymianie tylnej opony na nowa i w tej chwili strach jezdzic szybciej jak 120
km./h bo ryzykuje sie wjechanie do rowu.
Po trzech dniach walki zauwazylem ze tylne kolo jest ustawione
niesymetrycznie wzgledem blotnika to dalo do myslenia, zlapalem dluga prosta
listwe aluminiowa i przylozylem do boku tylnej opony.
Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj
plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby
bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to
nie bardzo mozliwe.
Czy istnieje mozliwosc regulacji poprzecznego ustawienia wahacza wzgledem
motocykla?
Inne pomysly?


Podobne objawy daja za mocno skrecone lozyska glowki. Jesli natomiast lozyska sa ok to problem moze lezec w lozyskowaniu tylnego wahacza. W FLHT i R wahacz jest lozyskowany na metalowo-gumowych tulejach. Ich zuzycie powoduje wlasnie plywanie motocykla.

Biorac pod uwage iz praktycznie nie da sie nieprawidlowo zalozyc tylne kolo wlasnie w lozyskowaniu wahacza bym szukal. No i radze sprawdzic stan poduszek pod silnikiem i ustawienie calej jednostki w ramie (ustawienie mozna regulowac)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-24 09:28:59
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Oczywiscie wszystko powyzsze nalezy sprawdzic PO prawidlowym ustawieniu tylnego kola w wahaczu. Electry maja regulacje na mimosrodach i jest ona prosta do wykonania. Tylna opona ma szerokosc 140 a przednia 130. w tych modelach nie ma jeszcze offsetu wiec oba kola powinny byc w jednej linii.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-24 01:07:25
Autor: Bartek
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
On 24 Maj, 09:28, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
Oczywiscie wszystko powyzsze nalezy sprawdzic PO prawidlowym ustawieniu
tylnego kola w wahaczu. Electry maja regulacje na mimosrodach i jest ona
prosta do wykonania. Tylna opona ma szerokosc 140 a przednia 130. w tych
modelach nie ma jeszcze offsetu wiec oba kola powinny byc w jednej linii.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Editionwww.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Rama - w elektrach rocznicówkach oraz modelach do liftingu po pewnym
czasie rama staje się miętka i wężykuje.
Na rynku czę¶ci zamiennych mozna dostać kity do usztywnienia ramy.

Data: 2010-05-24 10:28:10
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-24 10:07, Bartek pisze:

Rama - w elektrach rocznicówkach oraz modelach do liftingu po pewnym
czasie rama staje się miętka i wężykuje.
Na rynku czę¶ci zamiennych mozna dostać kity do usztywnienia ramy.

Rama staje sie mietka ? Napisz prosze cos wiecej :) Rura stalowa to nie pisior ze z wiekiem mieknie.
Generalnie ramy wszystkich EVO/TC FLHT/R do rocznika 08 byly slabowite. No i patent z gumami w wahaczu nie sprawdzal sie za bardzo. Nowe modele maja inna rame i dodatkowy stabilizator.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-24 19:18:10
Autor: wod.nick
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a): ...Rura stalowa to nie pisior ze z wiekiem mieknie.
 Trzeba jeĽdzić, to nie mięknie.

--


Data: 2010-05-25 00:33:52
Autor: marider
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Sybi pisze:
Czesc!
Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o nazwie:
1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004

Ja sie na czopkach nie znam ale pogdybac mozna :)

Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to nie bardzo mozliwe.

Tulejki dystansowe dobrze powkladane? Albo moze ktos w US dobrze glebnal zanim "cudo" trafilo do Polszy... ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla (ex) R1 + dodatki
http://tinyurl.com/yvjtdk

Data: 2010-05-25 06:16:48
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "marider" apisał:
Tulejki dystansowe dobrze powkladane? Albo moze ktos w US dobrze glebnal zanim "cudo" trafilo do Polszy... ;)


Tulejki dobrze powkladane; analizujac budowe tylnego zawieszenia naprawde nie ma mozliwosci zle poskladac, po prostu nie da sie. Nawet jakbym na sile chcial zle zlozyc to sie nie da. Madrze pomyslane po prostu idiotoodporne;)
Motocykl nie pochodzi z US, tzn. pochodzi ale zostal kupiony jako nowy w polskim salonie.
Pierwszy i obecny wlasciciel sa serdecznymi przyjaciolmi, razem od lat jezdza na zloty i wycieczki; motocykl na 100% nie mial gleby.
Najbardziej pasuje mi na wadliwe lozysko w glowce ramy lub wahacza tak jak sugeruje Kuczu, to by gralo z objawami.
Wpadlem tez na pomysl, ze to moga byc po prostu lozyska kola. Spawdze je jeszcze raz bo objawy tez do tego pasuja.
Wszystko bylo dobrze a problem pojawil sie po wymianie opony tylnej. Tak sobie kombinuje ze po wymianie opony serwis poprawil naciag paska zebatego i przy luzie na lozyskach moglo sie pojawic nieosiowe ustawienie kola o jakim pisalem wczesniej. No nic do roboty! Dam znac co z tym bedzie dalej;)
Jezeli ktos wie jak reguluje sie naciag paska napedowego to prosze o cynk. Jest tam w oslonie taka szczelina z podzialka wiec chyba regulacja naciagu polega na optycznum sprawdzeniu. Ile ma wynosic luz? W polowie skali?
Ugiecie mierzy sie w cm? Tzn w calach?;))
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-25 07:31:10
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-25 06:16, Sybi pisze:

Najbardziej pasuje mi na wadliwe lozysko w glowce ramy lub wahacza tak jak
sugeruje Kuczu, to by gralo z objawami.

Tam w wahaczu nie ma normalnych lozysk. To dosyc dziwna konstrukcja. W samym wahaczu sa tuleje metalowo-gumowe, os przechodzi przez skrzynie biegow a miedzy wahaczem a rama znajduja sie dziwne gumowe poduszki. I to one na ogol sie wyrabiaja. Sa za to drogie jak cholera.

Wpadlem tez na pomysl, ze to moga byc po prostu lozyska kola. Spawdze je
jeszcze raz bo objawy tez do tego pasuja.
Wszystko bylo dobrze a problem pojawil sie po wymianie opony tylnej. Tak
sobie kombinuje ze po wymianie opony serwis poprawil naciag paska zebatego i
przy luzie na lozyskach moglo sie pojawic nieosiowe ustawienie kola o jakim
pisalem wczesniej. No nic do roboty!

Ale zdajesz sobie sprawe ile zachodu wymaga wyjecie tylnego kola w Electrze ? Ja nie umiem go wyjac bez podnosnika ale moze Tobie sie uda :)

Jezeli ktos wie jak reguluje sie naciag paska napedowego to prosze o cynk.
Jest tam w oslonie taka szczelina z podzialka wiec chyba regulacja naciagu
polega na optycznum sprawdzeniu. Ile ma wynosic luz? W polowie skali?
Ugiecie mierzy sie w cm? Tzn w calach?;))

Ma sie uginac pod palcem. Ja ustawiam tak na kilka mm ugiecia. Tak zreszta tez pokazuja tutaj:

http://www.nightrider.com/biketech/hdbeltdrive.htm

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-27 03:56:31
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Kuczu" napisał:
Ale zdajesz sobie sprawe ile zachodu wymaga wyjecie tylnego kola w Electrze ? Ja nie umiem go wyjac bez podnosnika ale moze Tobie sie uda :)


Bez popdnosnika to chyba niewykonalne!;)
Jak dobrze obliczylem zdemontowalem i zamontowalem to kolo juz 6 razy!
Wiec juz mniej wiecej zakumalem jak to dziala;))

Spiesze natomiast doniesc o rozwoju wydarzen;)
Siedzac nad tym tematem zauwazylem ze do 2003 roku w FLHTI byly montowane opony:
MT90B16 72H z przodu i
MT90B16 74H z tylu
czyli ten sam rozmiar z lekko podwyzszona nosnoscia tylu.
Natomiast od 2004 roku zastosowano nastepujaco:
MT90B16 72H z przodu i
MU85B16 77H z tylu.
Dowiedzialem sie ze z uwagi na bardzo drogie (i twarde jak na nasze warunki) opony Dunlop
motocyklisci stosuja zamienniki np. zamiast
MT90B16 - Metzeler ME880 w rozm. 130/90B16
MU85B16 - Metzeler ME880 w rozm. 140/90B16
Z uwagi na to, że w "moim" egzemplarzu felgi sa identyczne, pomyslalem ze moze moto zarejestrowane
jako 2004 jest ze specyfikacji 2003 i postanowilem zrobic eksperyment, wymienilem opone tylna na taka sama jak z przodu (czyli obydwie identyczne) po zmontowaniu udalem sie na jazde probna. I Eureka!! Nic nie buja;))
Najprawdopodniej opona 140 jest juz za szeroka i nie uklada sie dobrze na feldze 3,000x16 i zle pracuje.
Jak doswiadczenie dowiodlo tu jest pies pogrzebany;)))
I teraz pytanie za 100 punktow! Czy w roczniku 2004 zmieniono tylko rozmiar opony czy za tym poszla tez wymiana felgi na wiekszy wymiar?
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

PS. Pomimo duzego doswiadczenia na motocyklach po raz pierwszy w zyciu mialem okazje dosiasc HD.
Kuzwa! Manewrowanie tym na wolnych predkosciach przyprawia o stan przedzawalowy, wszystko za wielkie i za szerokie, jakies podlogi przeszkadzaja nogom kontrolowac sprzet, przed nosem mialem 100 zegarow i rozbudowany sprzet HiFi.jakbym sterowal szafa grajaca a nie motocyklem..;) Po lekkim rozpedzeniu sie zrobilo sie nawet fajnie, drzenie takie by nie zapomniec czym sie jedzie, muzyczka plumka a pod maneta czuc gotowosc do spelniania marzen.
Wiecie co? Moze w tym faktycznie cos jest?;)

Data: 2010-05-27 06:37:23
Autor: Tytus
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Siemka

*** "Sybi"  Wiecie co? Moze w tym faktycznie cos jest?;)

No tak dzieci dorosly - pozostale obowiazki tez spelnione czas umierac - albo kupic HD
Sybiaczu - prosze Cie :)

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-05-27 09:03:02
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Tytus" napisał:
No tak dzieci dorosly - pozostale obowiazki tez spelnione czas umierac - albo kupic HD
Sybiaczu - prosze Cie :)

No dobra.
Zartowalem;)
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-27 07:31:03
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-27 03:56, Sybi pisze:


Najprawdopodniej opona 140 jest juz za szeroka i nie uklada sie dobrze na
feldze 3,000x16 i zle pracuje.

Nie. Firma Harley dopuszcza stosowanie na tej feldze nawet opon 150/70.

Jak doswiadczenie dowiodlo tu jest pies pogrzebany;)))

Czyli albo opona byla zle zalozona albo jednak zle ustawione kolo. Byc moze niechcacy zamontowales je w koncu prawidlowo.

I teraz pytanie za 100 punktow! Czy w roczniku 2004 zmieniono tylko rozmiar
opony czy za tym poszla tez wymiana felgi na wiekszy wymiar?

Nic nie zmieniono. Nadal jest tam felga 3.00x16.
BTW. Kumpel ma RoadKinga 2003 (to technicznie to samo co Electra, tyle ze bez owiewki) i bezproblemowo jezdzil na tylnej oponie o szerokosci 140. Teraz zalozylismy MT90 od Avona i absolutnie nic sie w prowadzeniu nie zmienilo.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-27 09:15:54
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Kuczu" napisał:
Nie. Firma Harley dopuszcza stosowanie na tej feldze nawet opon 150/70.

No dobrze a czy dopuszcza stosowanie na tej feldze Metzelera ME880 140/90B16?
W normalnym motocyklu np. na przodzie mamy felge 3,5x17 i zakladamy oponke 120/70-17.
A Harley twierdzi, że 150/70 na felge 3,00 tez pasuje; to moze te oponki MU, sa specjalnie
dostosowane do pracy z taka waziutka felunia!
Problem w tym ze ja nie moge gdybac tylko musze wiedziec. Ta opone 140/90
zakladalem 4 razy smarujac mydlem jak kanapke i dymajac do 7 bar i caly czas bylo zle.
Jak zalozylem 130./90 od razu bylo dobrze.
No nic dzisiaj przyjezdza do mnie nowa 140./90 i zobaczymy.

Czyli albo opona byla zle zalozona albo jednak zle ustawione kolo. Byc moze niechcacy zamontowales je w koncu prawidlowo.

Jezeli kolo bylo by zle ustawione to po zalozeniu 130/90 tez bylo by zle
a tymczasem jest dobrze;)
Dwie mozliwosci, bledny montaz albo wadliwa opona.

140. Teraz zalozylismy MT90 od Avona i absolutnie nic sie w prowadzeniu nie zmienilo.

MT90 to odpowiednik szerokosci 130 wiec to niczego nie dowodzi.
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-27 11:38:54
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-27 09:15, Sybi pisze:

No dobrze a czy dopuszcza stosowanie na tej feldze Metzelera ME880
140/90B16?

Sprawdz na stronie Metzelera. Fakt ze ME880 to specyficzne opony i ich rozmiary roznia sie znacznie od opon innych producentow.

W normalnym motocyklu np. na przodzie mamy felge 3,5x17 i zakladamy oponke
120/70-17.

ale to jednak nizszy profil, znacznie nizszy. I srednica inna.

A Harley twierdzi, �e 150/70 na felge 3,00 tez pasuje; to moze te oponki MU,
sa specjalnie
dostosowane do pracy z taka waziutka felunia!

Nie. Felga 3.00x16 daje rade do rozmiaru 150. 140/90 nie robi problemu. Intruder 1400 ma felge 3,50 x 15 i opone 170 wiec w czym szum ?

Problem w tym ze ja nie moge gdybac tylko musze wiedziec. Ta opone 140/90
zakladalem 4 razy smarujac mydlem jak kanapke i dymajac do 7 bar i caly czas
bylo zle.

Ale w jakim sensie zle ? Elektrownia ma szprychowane czy odlewane kola ? Bo problem moze byc zwiazany z typem opony (TT/TL)

Jak zalozylem 130./90 od razu bylo dobrze.
No nic dzisiaj przyjezdza do mnie nowa 140./90 i zobaczymy.


j.w.

Jezeli kolo bylo by zle ustawione to po zalozeniu 130/90 tez bylo by zle
a tymczasem jest dobrze;)
Dwie mozliwosci, bledny montaz albo wadliwa opona.

140. Teraz zalozylismy MT90 od Avona i absolutnie nic sie w prowadzeniu
nie zmienilo.

MT90 to odpowiednik szerokosci 130 wiec to niczego nie dowodzi.

wczesniej byla MU90 i tez nie bylo zadnych problemow.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-28 00:00:19
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Kuczu" napisał:
Nie. Felga 3.00x16 daje rade do rozmiaru 150. 140/90 nie robi problemu. Intruder 1400 ma felge 3,50 x 15 i opone 170 wiec w czym szum ?

Nie wiem Kuczu! Zastanawiam sie! Jakas przyczyna hujowego zachowania opony musi byc!
Jechalem samochodem za tym motocyklem i rzucalo nim na boki po pol metra!!!
W tym szum!!

Ale w jakim sensie zle ? Elektrownia ma szprychowane czy odlewane kola ? Bo problem moze byc zwiazany z typem opony (TT/TL)

No w takim sensie zle ze po osiagnieciu 140km/h rzuca motocyklem na boki!!!
Kola aluminiowe TL a opony ME880 sa uniwersalne TL/TT, wiec chyba nia tu problem. .

Wlasnie skonczylem akcje. Zamontowalem nowa 140/90B16 i moto idzie jak po sznurku!
A teraz to ide spac! Dobranoc;)
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-28 07:59:39
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-28 00:00, Sybi pisze:

Nie wiem Kuczu! Zastanawiam sie! Jakas przyczyna hujowego zachowania opony
musi byc!
Jechalem samochodem za tym motocyklem i rzucalo nim na boki po pol metra!!!
W tym szum!!

No to ja bede sie upieral ze trafiliscie na zjebany egzemplarz opony. Blad gumiarza mozna chyba wykluczyc. ME880 to trudna opona aczkolwiek w uzytkowaniu sprawdza sie rewelacyjnie.
Jako ciekawostke dodam iz przednia 130/90R16 jest wyzsza i grubsza niz innych firm i nie pasuje w wiekszosc akcesoryjnych blotnikow przewidzianych dla tego rozmiaru.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-28 08:22:37
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Kuczu" napisał:
No to ja bede sie upieral ze trafiliscie na zjebany egzemplarz opony. Blad gumiarza mozna chyba wykluczyc. ME880 to trudna opona aczkolwiek w uzytkowaniu sprawdza sie rewelacyjnie.


Zostaly dwie mozliwosci.
Faktycznie wadliwa guma. Facet ja zalozyl na jesien zeszlego roku. Zrobil jeden wypad do Lodzi i z powrotem. Kulal sie po harleyowemu tzn. do 120 km/h na autostradzie i moze byc ze nie wyczul problemu pojawiajacego sie od 140km/h. Wszystkiego moze przejechal jakies 1500km.
Druga opocja jest taka ze opona odkszatalcila sie na skutek dlugotrwalego stania zima pod obciazeniem. Podobno w tak ciezkim sprzecie na zime trzeba stawiac moto na podnosniku albo dymac gume do 4 atm. To jest tylko podobno! Ale brzmi wiarygodnie prawda?;) Moze ME880 jest mniej wytrzymala na dlugotrwale obciazenie jak jej odpowiednik Dunlopa dedykowany do HD?
No nic w kazdym razie zakonczenie szczesliwe i jedno doswiadczenie wiecej.
Tylko garaz stoi teraz jakis taki pusty...;))
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-28 08:33:44
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-28 08:22, Sybi pisze:

Druga opocja jest taka ze opona odkszatalcila sie na skutek dlugotrwalego
stania zima pod obciazeniem. Podobno w tak ciezkim sprzecie na zime trzeba
stawiac moto na podnosniku albo dymac gume do 4 atm. To jest tylko podobno!
Ale brzmi wiarygodnie prawda?;)

Nieee. Mam wiele ciezkich motocykli "pod opieka" i nigdy sie nie zdarzylo aby po zimie byl problem z gumami. A nikt z moich znajomych nie wstawia moto na podnosnik ani nie dyma opon do tak wysokiego cisnienia.

Moze ME880 jest mniej wytrzymala na
dlugotrwale obciazenie jak jej odpowiednik Dunlopa dedykowany do HD?

Nie, MArathon to baaardzo wytrzymala opona

No nic w kazdym razie zakonczenie szczesliwe i jedno doswiadczenie wiecej.
Tylko garaz stoi teraz jakis taki pusty...;))

Zawsze mozesz sobie kupic :) Mam Fatboya na sprzedaz jakby cos ;)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-25 22:11:29
Autor: Sir Piernik
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Sybi pisze:
....>8
> Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac
> tzn. buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice.

Moze to zupelnie cos innego ale mialem podobne zjawisko w XJ. Z tym ze przy ok. 160.
Myslalem ze "ten typ tak ma" ale trafilem france na rowerku i wylozylem sie (mam nadzieje ze pierwszy i ostatni raz w zyciu).
Zlamalem klamke sprzegla i rozwalilem w drebiezgi odziedziczona po poprzedniw wlascicielu szybe.
Wracajac do domu (mialem jeszcze ok 100 km) poczatkowo jechalem powolutku, potem coraz szybciej :) Doszedlem "troszke" wiecej niz krytyczne 160 i nic :)
Okazuje sie ze winna byla akcesoryjna szyba.

Pozdrawiam
Sir Piernik

Data: 2010-05-25 22:13:27
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-25 22:11, Sir Piernik pisze:

Okazuje sie ze winna byla akcesoryjna szyba.

Jak by Ci tu... W Electrach szyba jest obowiazkowa i fabryczna. Kwestia tylko wyboru jej wysokosci. Ale z kazda jezdzic powinna prawidlowo.
--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-25 20:53:15
Autor: kakmar
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Dnia 25.05.2010 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał/a:
W dniu 2010-05-25 22:11, Sir Piernik pisze:

Okazuje sie ze winna byla akcesoryjna szyba.

Jak by Ci tu... W Electrach szyba jest obowiazkowa i fabryczna. Kwestia tylko wyboru jej wysokosci. Ale z kazda jezdzic powinna prawidlowo.

Tyle ĹĽe ma znaczenie gdzie szyba/owiewka jest mocowana.
Szyba mocowana do kierownicy/przedniego zawieszenia jest złem, im
większa tym gorsza. Każda niedokładność montażu może wywoływać znaczne
siły na kierownicy, właśnie przy większych prędkościach. Taka mocowana
do ramy, musiała by być bardzo zepsuta/źle zamocowana, żeby miało to
znaczenie. W Electrarch jest zdaje się na kierownicy, w XJ, może być
różnie. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-05-25 23:04:31
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-25 22:53, kakmar pisze:

Tyle ĹĽe ma znaczenie gdzie szyba/owiewka jest mocowana.
Szyba mocowana do kierownicy/przedniego zawieszenia jest złem, im
większa tym gorsza. Każda niedokładność montażu może wywoływać znaczne
siły na kierownicy, właśnie przy większych prędkościach. Taka mocowana
do ramy, musiała by być bardzo zepsuta/źle zamocowana, żeby miało to
znaczenie. W Electrarch jest zdaje się na kierownicy, w XJ, może być
różnie.

Zobacz jak wyglada Electra (i jest niemal taka sama od ponad 30 lat) a potem teoretyzuj. Jezdzilem Electra pod 100 mph i nie bylo problemu z niestabilnoscia. To nie wina modelu tylko egzemplarza.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-25 21:24:54
Autor: kakmar
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Dnia 25.05.2010 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał/a:

Zobacz jak wyglada Electra (i jest niemal taka sama od ponad 30 lat) a potem teoretyzuj. Jezdzilem Electra pod 100 mph i nie bylo problemu z niestabilnoscia. To nie wina modelu tylko egzemplarza.

Ale ja nie twierdzÄ™ ĹĽe fabrycznie/poprawnie zamontowana szyba musi
powodować wężykowanie. Tylko że już niewielka niedokładność, przy
mocowaniu do kierownicy moĹĽe. A nie wszystkie motocykle sÄ… zawsze w
idealnym stanie. Napisałem że: każda niedokładność montażu może wywoływać znaczne siły na kierownicy. Powyżej tych 160 aerodynamika ma
coraz większe znaczenie.

Jeśli uważasz że bredzę, to chętnie posłucham mądrzejszego. A i ile taka
Electra poleci? ;-) Te "pod 160", to już, czy właśnie zapinasz 3 czy 4 i
dopiero zaczynasz się rozpędzać? ;-)

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-05-26 08:00:56
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
kakmar napisał(a):
Jeśli uważasz że bredzę, to chętnie posłucham mądrzejszego.

Przeciez Ci Kuczu napisal zebys wpierw se zobaczyl elektre, nie? Zobacz i zamilknij.


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

Data: 2010-05-26 08:43:44
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-26 08:00, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

Przeciez Ci Kuczu napisal zebys wpierw se zobaczyl elektre, nie? Zobacz
i zamilknij.


No dobra, nie bede taki:

http://skocz.pl/FLHT

Tera niech se chlopak pomysli jak to mozna zle zamocowac :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-26 07:34:42
Autor: kakmar
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Dnia 26.05.2010 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał/a:
W dniu 2010-05-26 08:00, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

Przeciez Ci Kuczu napisal zebys wpierw se zobaczyl elektre, nie? Zobacz
i zamilknij.


No dobra, nie bede taki:

http://skocz.pl/FLHT

Tera niech se chlopak pomysli jak to mozna zle zamocowac :)

OK, obrazki widziałem, na żywo nigdy się nie przyglądałem. To jak jest
mocowana ta owiewka? Do czego i dlaczego nie da się jej źle zamocować?

Bo z oglÄ…dania obrazkĂłw wydaje mi siÄ™ ĹĽe, mocowana do przedniego
zawieszenia/kierownicy (na jedno wychodzi). --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-05-26 09:49:51
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-26 09:34, kakmar pisze:

OK, obrazki widziałem, na żywo nigdy się nie przyglądałem. To jak jest
mocowana ta owiewka? Do czego i dlaczego nie da się jej źle zamocować?

Bo z oglÄ…dania obrazkĂłw wydaje mi siÄ™ ĹĽe, mocowana do przedniego
zawieszenia/kierownicy (na jedno wychodzi).

Bo jest do przedniego zawieszenia i stanowi jeden, bardzo duzy i skomplikowany element, zawierajacy takze komplet zegarow, radio, 2 kg kabli i inne gadzety. Nie da sie tego zamocowac zle bo albo pasuje albo nie. Twoje dywagacje maja podobnty sens jak wypowiedz ze np. XX albo Busa wezykuje bo ktos mu krzywo zamocowal owiewke.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-26 08:52:01
Autor: kakmar
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Dnia 26.05.2010 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał/a:

Bo jest do przedniego zawieszenia i stanowi jeden, bardzo duzy i skomplikowany element, zawierajacy takze komplet zegarow, radio, 2 kg kabli i inne gadzety. Nie da sie tego zamocowac zle bo albo pasuje albo nie.

Widzisz tego nie wiem, i skoro Ty wiesz to ok, ale i tak targajÄ… mnÄ…
wątpliwości czy ta cała "skomplikowana elementa" nie może np: po "lekkim
paciaku" być z jednej strony bardziej niż z drugiej. Przy większych
prędkościach 140, pod 160 i więcej, nawet niewielkie przesunięcie ma
znaczenie.

Twoje dywagacje maja podobnty sens jak wypowiedz ze np. XX albo Busa wezykuje bo ktos mu krzywo zamocowal owiewke.

Wiesz, napiszę Ci 3 raz to samo: To właśnie miejsce zamocowania owiewki
ma znaczenie, do ramy dobrze (zwykłe lekko krzywe nie ma znaczenia), do
kierownicy źle (trochę krzywo może mieć znaczenie). Oczywiście zależy od
prędkości. Dlatego nie rozumiem co chciałeś przekazać. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-05-26 09:07:30
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <kn@qumak.spaaaaam.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:htidi2$h4s$1mx1.internetia.pl...
kakmar napisał(a):
Je¶li uważasz że bredzę, to chętnie posłucham m±drzejszego.
Przeciez Ci Kuczu napisal zebys wpierw se zobaczyl elektre, nie? Zobacz i zamilknij.

Kiemlicz???

--
Grzybol

Data: 2010-05-26 09:04:46
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:hthat2$qkf$1news.onet.pl...
Sybi pisze:
...>8
Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac
tzn. buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice.
Moze to zupelnie cos innego ale mialem podobne zjawisko w XJ. Z tym ze przy ok. 160.
Myslalem ze "ten typ tak ma" ale trafilem france na rowerku i wylozylem sie (mam nadzieje ze pierwszy i ostatni raz w zyciu).
Zlamalem klamke sprzegla i rozwalilem w drebiezgi odziedziczona po poprzedniw wlascicielu szybe.
Wracajac do domu (mialem jeszcze ok 100 km) poczatkowo jechalem powolutku, potem coraz szybciej :) Doszedlem "troszke" wiecej niz krytyczne 160 i nic :)
Okazuje sie ze winna byla akcesoryjna szyba.
Pozdrawiam
Sir Piernik

¦lepy dziadu zabiłe¶ rowerzyste. Nie opowiadaj bajek, że maj±c 80 lat zapierdalałe¶ 160. Chyba we ¶nie...

--
Grzybol

Data: 2010-05-26 18:32:21
Autor: Sir Piernik
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Grzybol pisze:
....>8
¦lepy dziadu zabiłe¶ rowerzyste. Nie opowiadaj bajek, że maj±c 80 lat zapierdalałe¶ 160. Chyba we ¶nie...

Czy ten brak emotki na koncu oznacza ze pisales zalany w bryzg (co akurat potrafie zrozumiec) czy tez chciales mnie poprostu obrazic?
Jesli to ostatnie to trafiles kula w plot, nie masz pojecia ilu podobnych durniow juz przezylem.
Poza tym - sam kiedys bedziesz mial 80 lat... O ile dozyjesz z takim charakterem.

Pozdrawiam mimo wszystko
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2010-05-26 19:34:03
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:htjids$el9$1news.onet.pl...
Czy ten brak emotki na koncu oznacza ze pisales zalany w bryzg (co akurat potrafie zrozumiec) czy tez chciales mnie poprostu obrazic?

Czasem trzeba się samemu przekonać jak to jest jebać kogo¶, nie s±dzisz?

Jesli to ostatnie to trafiles kula w plot, nie masz pojecia ilu podobnych durniow juz przezylem.

Jeden dureń mi mówił, że przeżył wielu takich jak Ty...

Poza tym - sam kiedys bedziesz mial 80 lat... O ile dozyjesz z takim charakterem.

Nie dożyję. Stawiam na to, że pierdolniesz mnie jak będę jechał rowerem...

Pozdrawiam mimo wszystko
Sir Piernik
Betvelwe


Również, Dziadeczku.

--
Grzybol

Data: 2010-05-26 20:15:39
Autor: Sir Piernik
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Grzybol pisze:
....>8
> Nie dożyję. Stawiam na to, że pierdolniesz mnie jak będę
> jechał rowerem...

No i wszystko jasne. W swoim dluuugim zyciu nie raz spotkalem sie z frustratami ktorzy zdajac sobie sprawe (i chwala im za to) ze poprostu sa za ciency do jazdy motocyklem odreagowywali wylewajac pomyje na motocyklistow.
Nie jestes w najmniejszym stopniu oryginalny :) Ot, klasyka i tyle :(
Mam nadzieje ze nie jezdzisz autem bo wtedy byl bys poprostu niebezpieczny (choc takich rowniez juz dawno nauczylem sie rozpoznawac z daleka i mam swoje patenty na unikanie skutkow ich frustracji).
Ale moglbys trafic na kogos mniej doswiadczonego niz ja i dopiero w ciupie doszedl bys do rozumu (co nie zwrocilo by jednak zdrowia/zycia Twojej ofierze).

Nadal pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2010-05-26 20:29:56
Autor: Ivam
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:htjofk$1qk$1@news.onet.pl...
No i wszystko jasne. W swoim dluuugim zyciu nie raz spotkalem sie z frustratami
(...)

I po co dyskutujesz? Zachecam juz Arniego do ignorowania postow (mimo tego, ze grzybol ciagle zmienia adresy, zeby Arniemu podniesc cisnienie), wiec zachece i Ciebie. Wszyscy zignoruja i bedzie po problemie.



--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-05-26 20:46:26
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci
news:4bfd68a5$0$2592$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:htjofk$1qk$1@news.onet.pl...
No i wszystko jasne. W swoim dluuugim zyciu nie raz spotkalem sie z frustratami
(...)
I po co dyskutujesz? Zachecam juz Arniego do ignorowania postow (mimo
tego,  ze grzybol ciagle zmienia adresy, zeby Arniemu podniesc
cisnienie), wiec  zachece i Ciebie. Wszyscy zignoruja i bedzie po
problemie.

Paczpan, Ciebie ignoruj± i nadal jest problem:-)

--
Grzybol

Data: 2010-05-26 21:03:10
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:htjofk$1qk$1news.onet.pl...
No i wszystko jasne. W swoim dluuugim zyciu nie raz spotkalem sie z frustratami ktorzy zdajac sobie sprawe (i chwala im za to) ze poprostu sa za ciency do jazdy motocyklem odreagowywali wylewajac pomyje na motocyklistow.

Hehe. Problem w tym, że rzadko jeżdże rowerem. Nie wylewam pomyj na motocyklistów. U¶wiadamiam tylko co niektórym, że nie s± równiejsi. Jak niektóre Mi¶ki chc± mieć hermetyzm udawać tam mistrzów, to od tego s± fora z adminem, może płatne, żeby im nikt nie przeszkadzał. To jest grupa dla wszystkich. Każdy ma swój głos i każdy może pisać co chce. Jak komu¶ się wydaje, że jest Nadczłowiekiem czy innym Pedałem, to niestety musi pogodzić się z tym, że Grzybol go zjebie:-)

Nie jestes w najmniejszym stopniu oryginalny :) Ot, klasyka i tyle :(

Ja nie chcę być oryginalny. To raczej Ty próbujesz tu pozować na starego Mistrza, który wszystko już w życiu widział i wie lepiej od innych. Może nawet lepiej od Kucza? Klasyka - stary wyjadacz maj±cy resztę za młodych baranów. Nie s±dzisz? Prawda jest taka, że nie masz nhmniejszego pojęcia kim jestem, ile mam lat i to pierdolenie o frustracjach:-) Żenua. Psycholog do dupy...

Mam nadzieje ze nie jezdzisz autem bo wtedy byl bys poprostu niebezpieczny

S±dzisz tak na podstawie mojej gry w chuja z Tob± i innymi? Jeżdżę samochodami od 28 lat. Nigdy nikogo nie zabiłem, w przeciwieństwie do Ciebie:-) Nie poluję na rowerzystów ani na motocyklistów.

(choc takich rowniez juz dawno nauczylem sie rozpoznawac z daleka i mam swoje patenty na unikanie skutkow ich frustracji).

Ja też.

Ale moglbys trafic na kogos mniej doswiadczonego niz ja i dopiero w ciupie doszedl bys do rozumu (co nie zwrocilo by jednak zdrowia/zycia Twojej ofierze).

Ale pierdolisz. Już wiesz o nmie wszystko. Nawet to że jestem zimnym skurwysynem zabijaj±cym ludzi. Czy jakbym napisał to samo o Tobie to ucieszyłby¶ się?

Nadal pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe


P.S. Na motocyklach różnych marek jeżdże od 30 lat. Robię rocznie ¶rednio około 10-15 tys km na motocyklach. Mam ich zawsze 3-4 sztuki w garażu. Więc nie kreuj się na starego miszcza. S±dzisz że więcej najeĽdziłe¶ ode mnie w życiu?

--
Grzybol

Data: 2010-05-26 21:54:55
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-26 21:03, Grzybol pisze:

Ja nie chcę być oryginalny. To raczej Ty próbujesz tu pozować na starego
Mistrza, który wszystko już w życiu widział i wie lepiej od innych. Może
nawet lepiej od Kucza?

Te ! Wal sie ! :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-26 21:56:51
Autor: Sir Piernik
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Grzybol pisze:
....>8
> Klasyka - stary wyjadacz maj±cy resztę za młodych
> baranów. Nie s±dzisz?

Nie sadze
Nie uwazasz ze wizyta u dobrego lekarza mogla by Ci pomoc?
Zreszta, naprawde szkoda strzepic jezyka bo jestes nieprzemakalny.

> Prawda jest taka, że nie masz nhmniejszego pojęcia kim
> jestem, ile mam lat i to pierdolenie o frustracjach:-) Żenua.
> Psycholog do dupy...

Nie mam pojecia ile masz lat, jak wygladasz i czym jezdzisz (choc gadasz jak dupek ktory niestety wie ze jest za glupi na motocykl i to go frustruje).
Wystarczy mi tylko to co piszesz.

> Nigdy nikogo nie zabiłem, w przeciwieństwie do
> Ciebie:-)

Nawet biedaku czytac nie potrafisz :(
Wspolczuje!

> P.S. Na motocyklach różnych marek jeżdże od 30 lat. Robię rocznie
> ¶rednio około 10-15 tys km na motocyklach. Mam ich zawsze 3-4 sztuki
> w garażu. Więc nie kreuj się na starego miszcza. S±dzisz że więcej
> najeĽdziłe¶ ode mnie w życiu?

Jestem pod wrazeniem! Tzn inaczej - jestem w szoku bo jesli 5% tego co napisales jest prawda to gdzies Ty sie taki glupi uchowal?
Ja Tobie sie nie chwalilem czym i ile jezdze. Ale Ty zaczynasz "na klaty", jak dzieciak z podstawowki.

Zgodnie z rada Ivama - "przywitaj sie z kolegami" (jesli wogole wiesz geniuszu o co chodzi)

I to by bylo na tyle
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2010-05-26 22:31:02
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:htjue4$lvg$1news.onet.pl...
I to by bylo na tyle
Sir Piernik
Betvelwe

Hehe, już nie pozdrawiasz? :-) M±dry jebany starcze... Zabolało? To ¶wietnie. Cieszesie:-)

--
Grzybol

Data: 2010-06-02 00:24:36
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Grzybol" napisał:
Hehe, już nie pozdrawiasz? :-) M±dry jebany starcze... Zabolało? To ¶wietnie. Cieszesie:-)



Znasz Sir Piernika osobi¶cie? Ja tak.
Taka wypowiedz i uzywanie w stosunku do niego takiego slownictwa to juz najdoskonalszy sposob na udowodnienie Twojego braku kultury, oleju w glowie i skrzywienia charakteru.
Szkoda mi Ciebie. Naprawde.
--
Zdecydowanie niepozdrawiam
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-06-02 07:46:15
Autor: Ivam
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Sybi" <sybi@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hu41cq$gre$1@inews.gazeta.pl...
Taka wypowiedz i uzywanie w stosunku do niego takiego slownictwa to juz najdoskonalszy sposob na udowodnienie Twojego braku kultury, oleju w glowie i skrzywienia charakteru.

Pisalem juz pare razy - spokojne tlumaczenie na grzybola nie dziala. Moze czasem ma sluszne racje, ale jak sie przypierdoli to koniec. Dlatego proponuje kompletnie ignorowac, niezaleznie czy jest akurat w KF, czy nie (bo lubi chlopak czesto zmieniac adresy).

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-02 08:28:33
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Ivam" napisał:
Pisalem juz pare razy - spokojne tlumaczenie na grzybola nie dziala. Moze czasem ma sluszne racje, ale jak sie przypierdoli to koniec. Dlatego proponuje kompletnie ignorowac, niezaleznie czy jest akurat w KF, czy nie (bo lubi chlopak czesto zmieniac adresy).

Oczywiscie masz racje, jak ktos napisal:
"nigdy nie dyskutuj z glupcem, ludzie moga nie dostrzec roznicy".
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-06-02 10:12:48
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Sybi" <sybi@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:hu4tmh$pj4$1inews.gazeta.pl...
Oczywiscie masz racje, jak ktos napisal:
"nigdy nie dyskutuj z glupcem, ludzie moga nie dostrzec roznicy".

Kto to napisał?

--
Grzybol

Data: 2010-06-02 10:12:22
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci
news:4c05f0bc$0$19167$65785112news.neostrada.pl...
Pisalem juz pare razy - spokojne tlumaczenie na grzybola nie dziala. Moze czasem ma sluszne racje, ale jak sie przypierdoli to koniec. Dlatego proponuje kompletnie ignorowac, niezaleznie czy jest akurat w KF, czy nie (bo lubi chlopak czesto zmieniac adresy).

DZięki za piękn± ocenę. Jestem pod wrażeniem:-)

--
Grzybol

Data: 2010-06-02 08:23:48
Autor: Glub
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Nie karm trolla i nie wyciagaj go z KF.

--
Glub@NewsTap usenet mobile reader

Data: 2010-06-02 16:01:34
Autor: Ivam
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Glub" <glubone@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hu54ek$iup$3@inews.gazeta.pl...
Nie karm trolla i nie wyciagaj go z KF.

Pisz do kogo piszesz i komu odpowiadasz.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-02 19:03:20
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci
news:4c06643b$0$17105$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Glub" <glubone@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hu54ek$iup$3@inews.gazeta.pl...
Nie karm trolla i nie wyciagaj go z KF.
Pisz do kogo piszesz i komu odpowiadasz.

Możesz nie wyci±gać gówna z wora?

--
Grzybol

Data: 2010-06-02 20:06:32
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Glub" <glubone@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci
news:hu54ek$iup$3inews.gazeta.pl...
Nie karm trolla i nie wyciagaj go z KF.

Kolina, wypierdalaj...

--
Grzybol

Data: 2010-06-02 10:11:54
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Sybi" <sybi@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:hu41cq$gre$1inews.gazeta.pl...
Znasz Sir Piernika osobi¶cie? Ja tak.
Taka wypowiedz i uzywanie w stosunku do niego takiego slownictwa to juz najdoskonalszy sposob na udowodnienie Twojego braku kultury, oleju w
glowie  i skrzywienia charakteru.
Szkoda mi Ciebie. Naprawde.

A mnie znasz osobi¶cie? Reszta tak jak napisałe¶...

--
Grzybol

Data: 2010-06-03 10:20:06
Autor: Sir Piernik
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Sybi pisze:

8<...>8

Sybi! Wyciagnales mi faceta z wora!
A juz zdazylem o nim zapomniec :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2010-06-03 11:03:52
Autor: Grzybol
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:hu7ois$1c2$1news.onet.pl...
Sybi pisze:
8<...>8
Sybi! Wyciagnales mi faceta z wora!
A juz zdazylem o nim zapomniec :)
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe

Pierdniku, o mnie sie tak łatwo nie zapomnia...

--
Grzybol

Data: 2010-06-03 22:21:36
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Sir Piernik" napisał:
Sybi! Wyciagnales mi faceta z wora!
A juz zdazylem o nim zapomniec :)

Nie obronisz sie! Ostatnie zdanie zawsze nalezy do nich!
Wyrastaj± jak grzyby po deszczu;))
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-25 22:25:30
Autor: Tytus
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Siemka
 ***"Sybi"
Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
 buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice.

Sybiaczu - powiedz klientowi zeby nie koloryzowal, to raz
a dwa w polandii max jest 130 km/h
Poza tym HD nie sluzy do jazdy - wiec uprasza sie o zastosowanie norm zwyczajowych...

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-05-26 09:44:31
Autor: mysiar
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
On 25/05/2010 22:25, Tytus wrote:
.............
Poza tym HD nie sluzy do jazdy - wiec uprasza sie o zastosowanie norm
zwyczajowych...

to do czego służy ?


--
mysiar

Harley - problem [Uwaga - dlugie]

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona