Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Harley - problem [Uwaga - dlugie]

Harley - problem [Uwaga - dlugie]

Data: 2010-05-25 00:33:52
Autor: marider
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Sybi pisze:
Czesc!
Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o nazwie:
1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004

Ja sie na czopkach nie znam ale pogdybac mozna :)

Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to nie bardzo mozliwe.

Tulejki dystansowe dobrze powkladane? Albo moze ktos w US dobrze glebnal zanim "cudo" trafilo do Polszy... ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla (ex) R1 + dodatki
http://tinyurl.com/yvjtdk

Data: 2010-05-25 06:16:48
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "marider" apisał:
Tulejki dystansowe dobrze powkladane? Albo moze ktos w US dobrze glebnal zanim "cudo" trafilo do Polszy... ;)


Tulejki dobrze powkladane; analizujac budowe tylnego zawieszenia naprawde nie ma mozliwosci zle poskladac, po prostu nie da sie. Nawet jakbym na sile chcial zle zlozyc to sie nie da. Madrze pomyslane po prostu idiotoodporne;)
Motocykl nie pochodzi z US, tzn. pochodzi ale zostal kupiony jako nowy w polskim salonie.
Pierwszy i obecny wlasciciel sa serdecznymi przyjaciolmi, razem od lat jezdza na zloty i wycieczki; motocykl na 100% nie mial gleby.
Najbardziej pasuje mi na wadliwe lozysko w glowce ramy lub wahacza tak jak sugeruje Kuczu, to by gralo z objawami.
Wpadlem tez na pomysl, ze to moga byc po prostu lozyska kola. Spawdze je jeszcze raz bo objawy tez do tego pasuja.
Wszystko bylo dobrze a problem pojawil sie po wymianie opony tylnej. Tak sobie kombinuje ze po wymianie opony serwis poprawil naciag paska zebatego i przy luzie na lozyskach moglo sie pojawic nieosiowe ustawienie kola o jakim pisalem wczesniej. No nic do roboty! Dam znac co z tym bedzie dalej;)
Jezeli ktos wie jak reguluje sie naciag paska napedowego to prosze o cynk. Jest tam w oslonie taka szczelina z podzialka wiec chyba regulacja naciagu polega na optycznum sprawdzeniu. Ile ma wynosic luz? W polowie skali?
Ugiecie mierzy sie w cm? Tzn w calach?;))
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-25 07:31:10
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-25 06:16, Sybi pisze:

Najbardziej pasuje mi na wadliwe lozysko w glowce ramy lub wahacza tak jak
sugeruje Kuczu, to by gralo z objawami.

Tam w wahaczu nie ma normalnych lozysk. To dosyc dziwna konstrukcja. W samym wahaczu sa tuleje metalowo-gumowe, os przechodzi przez skrzynie biegow a miedzy wahaczem a rama znajduja sie dziwne gumowe poduszki. I to one na ogol sie wyrabiaja. Sa za to drogie jak cholera.

Wpadlem tez na pomysl, ze to moga byc po prostu lozyska kola. Spawdze je
jeszcze raz bo objawy tez do tego pasuja.
Wszystko bylo dobrze a problem pojawil sie po wymianie opony tylnej. Tak
sobie kombinuje ze po wymianie opony serwis poprawil naciag paska zebatego i
przy luzie na lozyskach moglo sie pojawic nieosiowe ustawienie kola o jakim
pisalem wczesniej. No nic do roboty!

Ale zdajesz sobie sprawe ile zachodu wymaga wyjecie tylnego kola w Electrze ? Ja nie umiem go wyjac bez podnosnika ale moze Tobie sie uda :)

Jezeli ktos wie jak reguluje sie naciag paska napedowego to prosze o cynk.
Jest tam w oslonie taka szczelina z podzialka wiec chyba regulacja naciagu
polega na optycznum sprawdzeniu. Ile ma wynosic luz? W polowie skali?
Ugiecie mierzy sie w cm? Tzn w calach?;))

Ma sie uginac pod palcem. Ja ustawiam tak na kilka mm ugiecia. Tak zreszta tez pokazuja tutaj:

http://www.nightrider.com/biketech/hdbeltdrive.htm

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-27 03:56:31
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Kuczu" napisał:
Ale zdajesz sobie sprawe ile zachodu wymaga wyjecie tylnego kola w Electrze ? Ja nie umiem go wyjac bez podnosnika ale moze Tobie sie uda :)


Bez popdnosnika to chyba niewykonalne!;)
Jak dobrze obliczylem zdemontowalem i zamontowalem to kolo juz 6 razy!
Wiec juz mniej wiecej zakumalem jak to dziala;))

Spiesze natomiast doniesc o rozwoju wydarzen;)
Siedzac nad tym tematem zauwazylem ze do 2003 roku w FLHTI byly montowane opony:
MT90B16 72H z przodu i
MT90B16 74H z tylu
czyli ten sam rozmiar z lekko podwyzszona nosnoscia tylu.
Natomiast od 2004 roku zastosowano nastepujaco:
MT90B16 72H z przodu i
MU85B16 77H z tylu.
Dowiedzialem sie ze z uwagi na bardzo drogie (i twarde jak na nasze warunki) opony Dunlop
motocyklisci stosuja zamienniki np. zamiast
MT90B16 - Metzeler ME880 w rozm. 130/90B16
MU85B16 - Metzeler ME880 w rozm. 140/90B16
Z uwagi na to, że w "moim" egzemplarzu felgi sa identyczne, pomyslalem ze moze moto zarejestrowane
jako 2004 jest ze specyfikacji 2003 i postanowilem zrobic eksperyment, wymienilem opone tylna na taka sama jak z przodu (czyli obydwie identyczne) po zmontowaniu udalem sie na jazde probna. I Eureka!! Nic nie buja;))
Najprawdopodniej opona 140 jest juz za szeroka i nie uklada sie dobrze na feldze 3,000x16 i zle pracuje.
Jak doswiadczenie dowiodlo tu jest pies pogrzebany;)))
I teraz pytanie za 100 punktow! Czy w roczniku 2004 zmieniono tylko rozmiar opony czy za tym poszla tez wymiana felgi na wiekszy wymiar?
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

PS. Pomimo duzego doswiadczenia na motocyklach po raz pierwszy w zyciu mialem okazje dosiasc HD.
Kuzwa! Manewrowanie tym na wolnych predkosciach przyprawia o stan przedzawalowy, wszystko za wielkie i za szerokie, jakies podlogi przeszkadzaja nogom kontrolowac sprzet, przed nosem mialem 100 zegarow i rozbudowany sprzet HiFi.jakbym sterowal szafa grajaca a nie motocyklem..;) Po lekkim rozpedzeniu sie zrobilo sie nawet fajnie, drzenie takie by nie zapomniec czym sie jedzie, muzyczka plumka a pod maneta czuc gotowosc do spelniania marzen.
Wiecie co? Moze w tym faktycznie cos jest?;)

Data: 2010-05-27 06:37:23
Autor: Tytus
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Siemka

*** "Sybi"  Wiecie co? Moze w tym faktycznie cos jest?;)

No tak dzieci dorosly - pozostale obowiazki tez spelnione czas umierac - albo kupic HD
Sybiaczu - prosze Cie :)

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-05-27 09:03:02
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Tytus" napisał:
No tak dzieci dorosly - pozostale obowiazki tez spelnione czas umierac - albo kupic HD
Sybiaczu - prosze Cie :)

No dobra.
Zartowalem;)
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-27 07:31:03
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-27 03:56, Sybi pisze:


Najprawdopodniej opona 140 jest juz za szeroka i nie uklada sie dobrze na
feldze 3,000x16 i zle pracuje.

Nie. Firma Harley dopuszcza stosowanie na tej feldze nawet opon 150/70.

Jak doswiadczenie dowiodlo tu jest pies pogrzebany;)))

Czyli albo opona byla zle zalozona albo jednak zle ustawione kolo. Byc moze niechcacy zamontowales je w koncu prawidlowo.

I teraz pytanie za 100 punktow! Czy w roczniku 2004 zmieniono tylko rozmiar
opony czy za tym poszla tez wymiana felgi na wiekszy wymiar?

Nic nie zmieniono. Nadal jest tam felga 3.00x16.
BTW. Kumpel ma RoadKinga 2003 (to technicznie to samo co Electra, tyle ze bez owiewki) i bezproblemowo jezdzil na tylnej oponie o szerokosci 140. Teraz zalozylismy MT90 od Avona i absolutnie nic sie w prowadzeniu nie zmienilo.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-27 09:15:54
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Kuczu" napisał:
Nie. Firma Harley dopuszcza stosowanie na tej feldze nawet opon 150/70.

No dobrze a czy dopuszcza stosowanie na tej feldze Metzelera ME880 140/90B16?
W normalnym motocyklu np. na przodzie mamy felge 3,5x17 i zakladamy oponke 120/70-17.
A Harley twierdzi, że 150/70 na felge 3,00 tez pasuje; to moze te oponki MU, sa specjalnie
dostosowane do pracy z taka waziutka felunia!
Problem w tym ze ja nie moge gdybac tylko musze wiedziec. Ta opone 140/90
zakladalem 4 razy smarujac mydlem jak kanapke i dymajac do 7 bar i caly czas bylo zle.
Jak zalozylem 130./90 od razu bylo dobrze.
No nic dzisiaj przyjezdza do mnie nowa 140./90 i zobaczymy.

Czyli albo opona byla zle zalozona albo jednak zle ustawione kolo. Byc moze niechcacy zamontowales je w koncu prawidlowo.

Jezeli kolo bylo by zle ustawione to po zalozeniu 130/90 tez bylo by zle
a tymczasem jest dobrze;)
Dwie mozliwosci, bledny montaz albo wadliwa opona.

140. Teraz zalozylismy MT90 od Avona i absolutnie nic sie w prowadzeniu nie zmienilo.

MT90 to odpowiednik szerokosci 130 wiec to niczego nie dowodzi.
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-27 11:38:54
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-27 09:15, Sybi pisze:

No dobrze a czy dopuszcza stosowanie na tej feldze Metzelera ME880
140/90B16?

Sprawdz na stronie Metzelera. Fakt ze ME880 to specyficzne opony i ich rozmiary roznia sie znacznie od opon innych producentow.

W normalnym motocyklu np. na przodzie mamy felge 3,5x17 i zakladamy oponke
120/70-17.

ale to jednak nizszy profil, znacznie nizszy. I srednica inna.

A Harley twierdzi, �e 150/70 na felge 3,00 tez pasuje; to moze te oponki MU,
sa specjalnie
dostosowane do pracy z taka waziutka felunia!

Nie. Felga 3.00x16 daje rade do rozmiaru 150. 140/90 nie robi problemu. Intruder 1400 ma felge 3,50 x 15 i opone 170 wiec w czym szum ?

Problem w tym ze ja nie moge gdybac tylko musze wiedziec. Ta opone 140/90
zakladalem 4 razy smarujac mydlem jak kanapke i dymajac do 7 bar i caly czas
bylo zle.

Ale w jakim sensie zle ? Elektrownia ma szprychowane czy odlewane kola ? Bo problem moze byc zwiazany z typem opony (TT/TL)

Jak zalozylem 130./90 od razu bylo dobrze.
No nic dzisiaj przyjezdza do mnie nowa 140./90 i zobaczymy.


j.w.

Jezeli kolo bylo by zle ustawione to po zalozeniu 130/90 tez bylo by zle
a tymczasem jest dobrze;)
Dwie mozliwosci, bledny montaz albo wadliwa opona.

140. Teraz zalozylismy MT90 od Avona i absolutnie nic sie w prowadzeniu
nie zmienilo.

MT90 to odpowiednik szerokosci 130 wiec to niczego nie dowodzi.

wczesniej byla MU90 i tez nie bylo zadnych problemow.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-28 00:00:19
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Kuczu" napisał:
Nie. Felga 3.00x16 daje rade do rozmiaru 150. 140/90 nie robi problemu. Intruder 1400 ma felge 3,50 x 15 i opone 170 wiec w czym szum ?

Nie wiem Kuczu! Zastanawiam sie! Jakas przyczyna hujowego zachowania opony musi byc!
Jechalem samochodem za tym motocyklem i rzucalo nim na boki po pol metra!!!
W tym szum!!

Ale w jakim sensie zle ? Elektrownia ma szprychowane czy odlewane kola ? Bo problem moze byc zwiazany z typem opony (TT/TL)

No w takim sensie zle ze po osiagnieciu 140km/h rzuca motocyklem na boki!!!
Kola aluminiowe TL a opony ME880 sa uniwersalne TL/TT, wiec chyba nia tu problem. .

Wlasnie skonczylem akcje. Zamontowalem nowa 140/90B16 i moto idzie jak po sznurku!
A teraz to ide spac! Dobranoc;)
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-28 07:59:39
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-28 00:00, Sybi pisze:

Nie wiem Kuczu! Zastanawiam sie! Jakas przyczyna hujowego zachowania opony
musi byc!
Jechalem samochodem za tym motocyklem i rzucalo nim na boki po pol metra!!!
W tym szum!!

No to ja bede sie upieral ze trafiliscie na zjebany egzemplarz opony. Blad gumiarza mozna chyba wykluczyc. ME880 to trudna opona aczkolwiek w uzytkowaniu sprawdza sie rewelacyjnie.
Jako ciekawostke dodam iz przednia 130/90R16 jest wyzsza i grubsza niz innych firm i nie pasuje w wiekszosc akcesoryjnych blotnikow przewidzianych dla tego rozmiaru.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-28 08:22:37
Autor: Sybi
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Użytkownik "Kuczu" napisał:
No to ja bede sie upieral ze trafiliscie na zjebany egzemplarz opony. Blad gumiarza mozna chyba wykluczyc. ME880 to trudna opona aczkolwiek w uzytkowaniu sprawdza sie rewelacyjnie.


Zostaly dwie mozliwosci.
Faktycznie wadliwa guma. Facet ja zalozyl na jesien zeszlego roku. Zrobil jeden wypad do Lodzi i z powrotem. Kulal sie po harleyowemu tzn. do 120 km/h na autostradzie i moze byc ze nie wyczul problemu pojawiajacego sie od 140km/h. Wszystkiego moze przejechal jakies 1500km.
Druga opocja jest taka ze opona odkszatalcila sie na skutek dlugotrwalego stania zima pod obciazeniem. Podobno w tak ciezkim sprzecie na zime trzeba stawiac moto na podnosniku albo dymac gume do 4 atm. To jest tylko podobno! Ale brzmi wiarygodnie prawda?;) Moze ME880 jest mniej wytrzymala na dlugotrwale obciazenie jak jej odpowiednik Dunlopa dedykowany do HD?
No nic w kazdym razie zakonczenie szczesliwe i jedno doswiadczenie wiecej.
Tylko garaz stoi teraz jakis taki pusty...;))
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

Data: 2010-05-28 08:33:44
Autor: Kuczu
Harley - problem [Uwaga - dlugie]
W dniu 2010-05-28 08:22, Sybi pisze:

Druga opocja jest taka ze opona odkszatalcila sie na skutek dlugotrwalego
stania zima pod obciazeniem. Podobno w tak ciezkim sprzecie na zime trzeba
stawiac moto na podnosniku albo dymac gume do 4 atm. To jest tylko podobno!
Ale brzmi wiarygodnie prawda?;)

Nieee. Mam wiele ciezkich motocykli "pod opieka" i nigdy sie nie zdarzylo aby po zimie byl problem z gumami. A nikt z moich znajomych nie wstawia moto na podnosnik ani nie dyma opon do tak wysokiego cisnienia.

Moze ME880 jest mniej wytrzymala na
dlugotrwale obciazenie jak jej odpowiednik Dunlopa dedykowany do HD?

Nie, MArathon to baaardzo wytrzymala opona

No nic w kazdym razie zakonczenie szczesliwe i jedno doswiadczenie wiecej.
Tylko garaz stoi teraz jakis taki pusty...;))

Zawsze mozesz sobie kupic :) Mam Fatboya na sprzedaz jakby cos ;)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Harley - problem [Uwaga - dlugie]

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona