Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??

Data: 2011-02-16 20:32:38
Autor: Grzexs
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??
Możecie mi wytłumaczyć co ludzie tak lubią w hasłach maskowanych?

Mi osobiście hasła maskowane kojarzą się ze zwiększaniem
bezpieczeństwa przez zmniejszanie bezpieczeństwa...

Kilkanaście znaków, dość skomplikowanych haseł, daje się bezproblemowo
zapamiętać. Jednak zapamiętanie ich "na wyrywki" jak dla mnie graniczy
z cudem -- przez co w zasadzie wymusza zapisywanie (czy to
elektronicznie, czy na papierze - oba te rozwiÄ…zania majÄ… swoje wady).

Czy ktoÅ› majÄ…cy konto na blogu mBanku (i majÄ…cy podobne do mojego
zdanie) mógłby dorzucić tam komentarz?

Chętnie widziałbym możliwość wyboru sposobu logowania, np. zwykłe hasło, hasło maskowane, hasło + kod, który przyszedł sms-em, inne propozycje…

--
Grzexs

Data: 2011-02-16 21:27:40
Autor: Iksinski

Użytkownik "Grzexs" <grzexs@gazeta.usu-n-to.pl> napisał w wiadomości news:ijh8ok$9ot$1inews.gazeta.pl...

Chętnie widziałbym możliwość wyboru sposobu logowania, np. zwykłe hasło, hasło maskowane, hasło + kod, który przyszedł sms-em, inne propozycje…

Marzenia... ;-)

W mojej ocenie maskowalne hasła wręcz obniżają bezpieczeństwo. Ja stosuję nie najprostsze hasła, ze znakami specjalnymi, itp.
W systemach z niemaskowalnymi hasłami wpisanie zajmuje mi ułamek sekundy i na ogół się nie mylę. Przy maskowalnych niby można omijać puste miejsca, ale to już wymaga uwagi, pilnowania kratek, itp. Hasło wpisuję wtedy zdecydowanie wolniej i nie raz zdarzyło mi się pomylić... To daje zdecydowanie większe szanse na podejrzenie wpisywanych znaków niepowołanej osobie.

Tak przy okazji zapytam... Teoretycznie odkryte pola powinny być losowo wybrane, ale np. w GO zawsze pytał mnie o 12 znak... Też tak macie?

Data: 2011-02-20 15:08:36
Autor: ±æê³ñ󶼿
Has?a maskowane - czemu tak si? podobaj??
Trochê jak z wirtualn± klawiatur± na ekranie.
Kto¶ stoj±cy lub siedz±cy za Twoimi plecami (do¶æ czêste sytuacje) ³atwiej zobaczy, gdzie strza³ka je¼dzi po ekranowej klawiaturze, ni¿ gdzie klikaj± Twoje palce.

--

Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??