Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podobajÄ??

Data: 2011-02-16 19:05:40
Autor: Jacek Politowski
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podobajÄ??
Pierwszy komentarz pod wpisem dotycz±cym bezpieczeństwa na blogu
mBanku <http://www.mbank.pl/blog/artykul,884.html>:
"Czy w końcu doczekamy się haseł maskowanych w mBanku i MultiBanku?"

Możecie mi wytłumaczyć co ludzie tak lubi± w hasłach maskowanych?

Mi osobi¶cie hasła maskowane kojarz± się ze zwiększaniem
bezpieczeństwa przez zmniejszanie bezpieczeństwa...

Kilkana¶cie znaków, do¶ć skomplikowanych haseł, daje się bezproblemowo
zapamiętać. Jednak zapamiętanie ich "na wyrywki" jak dla mnie graniczy
z cudem -- przez co w zasadzie wymusza zapisywanie (czy to
elektronicznie, czy na papierze - oba te rozwi±zania maj± swoje wady).

Czy kto¶ maj±cy konto na blogu mBanku (i maj±cy podobne do mojego
zdanie) mógłby dorzucić tam komentarz?

--
Jacek Politowski

Data: 2011-02-16 20:08:29
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??
Jacek Politowski pisze:

Kilkanaście znaków, dość skomplikowanych haseł, daje się bezproblemowo
zapamiętać. Jednak zapamiętanie ich "na wyrywki" jak dla mnie graniczy
z cudem

A w dodatku wklepanie go z komĂłrki jest cholernie upierdliwe... :-(

--
MiCHA

Data: 2011-02-16 20:09:36
Autor: J_K_K
Has?a maskowane - czemu tak si? podobaj??
Użytkownik "Jacek Politowski" <sorry@nie.istnieje> napisał w wiadomo¶ci news:slrnilo804.2in.sorrytrek.localdomain...
zapamiętać. Jednak zapamiętanie ich "na wyrywki" jak dla mnie graniczy

Na przykładzie BPH - nie na wyrywki,
a po kolei - z tym, że niektóre (kolejne) miejsca
s± już losowo zasłonięte i ew. nie s± pokazane wszystkie do końca..
Żaden problem - podaje się normalnie, pomijaj±c miejsca zasłonięte.

Pzdr

JKK

Data: 2011-02-16 20:13:18
Autor: Borys Pogoreło
Dnia 16 Feb 2011 19:05:40 GMT, Jacek Politowski napisał(a):

[...]

 Chyba złudne poczucie bezpieczeństwa.

 Choć z tego getinowego losowego ci±gu pamiętam już 10 pierwszych znaków
bez ¶wiadomego zapamiętywania, więc może do wakacji będzie całe ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-16 20:15:41
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??
Borys Pogoreło pisze:

Pierwszy komentarz pod wpisem dotyczącym bezpieczeństwa na blogu
mBanku<http://www.mbank.pl/blog/artykul,884.html>:
"Czy w końcu doczekamy się haseł maskowanych w mBanku i MultiBanku?"

Możecie mi wytłumaczyć co ludzie tak lubią w hasłach maskowanych?

  Chyba zĹ‚udne poczucie bezpieczeĹ„stwa.

  Choć z tego getinowego losowego ciÄ…gu pamiÄ™tam juĹĽ 10 pierwszych znakĂłw
bez świadomego zapamiętywania, więc może do wakacji będzie całe ;)

Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez wymuszenie zmiany hasła. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-02-16 13:18:56
Autor: witek
On 2/16/2011 1:15 PM, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
wymuszenie zmiany hasła. :-)

Nie wpadnie
Klienci zarżną infolinię z prośbą o odblokowanie konta, bo sobie zablokowali.
Żaden bank na ten numer nie pójdzie.
Token jako część hasła jest do przełknięcia.
Wymuszanie zmiany hasła nie przejdzie.
Bede pierwszy, ktĂłry sie wypisze.

Data: 2011-02-16 21:52:23
Autor: quwert
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??
Wtedy kto¶ wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
wymuszenie zmiany hasła. :-)

Nie wpadnie
Klienci zarżn± infolinię z pro¶b± o odblokowanie konta, bo sobie zablokowali.
Żaden bank na ten numer nie pójdzie.
Token jako czę¶ć hasła jest do przełknięcia.

BZWBK wymusza zmianę hasła raz na rok chociaż można zmienić na poprzednie
hasło i działa. Ale zgoda jest to wyj±tek, wyj±tkowo nielogiczne procedury
i interfejs, ostatnio trochę poprawiony.

Data: 2011-02-16 22:40:25
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-02-16 21:52, quwert pisze:

BZWBK wymusza zmianę hasła raz na rok chociaż można zmienić na poprzednie
hasło i działa. Ale zgoda jest to wyjątek, wyjątkowo nielogiczne procedury
i interfejs, ostatnio trochÄ™ poprawiony.

Na mnie nie wymusza, a mam to samo hasło od kilku lat.
Ale może dlatego że uparcie odmawiałem zmiany logowania na hasło
maskowalne.

Data: 2011-02-17 08:49:48
Autor: Marx
On 16.02.2011 20:18, witek wrote:
[...]

wprowadzi się opłate 50zł za odblokowanie... ING kiedyś tak miał - i ... od razu się wypisałem
Marx

Data: 2011-02-17 23:57:01
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 17 Feb 2011 08:49:48 +0100, Marx napisał(a):

Klienci zarżn± infolinię z pro¶b± o odblokowanie konta, bo sobie
zablokowali.

wprowadzi się opłate 50zł za odblokowanie... ING kiedy¶ tak miał - i ... od razu się wypisałem

 Raifi dla biznesowych też. Ba, odblokowanie tylko w oddziale! Znajomy się
od nich wyprowadził ze spor± kas± jak się na to naci±ł. Co ciekawe beton
nie chciał anulować tej opłaty, dopiero po ewakuacji zaczęli przepraszać i
obiecywać złote góry.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-16 20:18:27
Autor: AW
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??

Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
wymuszenie zmiany hasła. :-)

Polbank już wpadł

Data: 2011-02-16 20:49:57
Autor: J_K_K
Użytkownik "AW" <a_niepodam_adresu@wp.pl> napisał w wiadomości news:ijh7u2$t4j$1news.net.icm.edu.pl...

Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
wymuszenie zmiany hasła. :-)

Polbank już wpadł

I to już jakiś czas temu - co kwartał.

Pzdr

JKK

Data: 2011-02-16 20:41:47
Autor: spammtrapp
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??
W dniu 2011-02-16 20:15, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

Choć z tego getinowego losowego ciągu pamiętam już 10 pierwszych znaków
bez świadomego zapamiętywania, więc może do wakacji będzie całe ;)

Ale wiesz ze mozesz je zmienic na cos swojego?

Data: 2011-02-16 21:30:36
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 16 Feb 2011 20:41:47 +0100, spammtrapp napisał(a):

Choć z tego getinowego losowego ci±gu pamiętam już 10 pierwszych znaków
bez ¶wiadomego zapamiętywania, więc może do wakacji będzie całe ;)

Ale wiesz ze mozesz je zmienic na cos swojego?

 Wiem, na pocz±tku zmieniłem, w efekcie czego testowałem procedurę
odblokowania konta ;)

 PóĽniej kilka razy też było blisko, chociaż przepisywałem z pliku.

 Chyba kiedy¶ z nudów napiszę sobie parser tego gównianego formularza,
który sam będzie wstawiał odpowiednie znaki.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-16 13:32:04
Autor: luc
On 16 Lut, 21:30, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:

> [...]

 Chyba kiedy¶ z nudów napiszę sobie parser tego gównianego formularza,
który sam będzie wstawiał odpowiednie znaki.

Potestuj Keepass - może wypełniać maskowane hasła.

pzdrwm
luc

Data: 2011-02-16 16:02:17
Autor: witek
On 2/16/2011 3:32 PM, luc wrote:
Potestuj Keepass - może wypełniać maskowane hasła.

wypróbuj to,

http://www.digitalpersona.com/Biometrics/Hardware-Products/U-are-U-4500-Reader/4500-Reader/

to nawet nie bedziesz musiał nic wpisywać.

Data: 2011-02-16 23:51:01
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 16 Feb 2011 16:02:17 -0600, witek napisał(a):

Potestuj Keepass - może wypełniać maskowane hasła.

wypróbuj to,

http://www.digitalpersona.com/Biometrics/Hardware-Products/U-are-U-4500-Reader/4500-Reader/

 Do tej pory lenistwo było większe niż chęć ułatwienia sobie życia z tym
formularzem, ale w końcu chęć wygra ;) Dzięki za linki, sprawdzę.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-16 18:22:54
Autor: witek
On 2/16/2011 4:51 PM, Borys Pogoreło wrote:
[...]

tylko sprawdĽ zanim kupisz.
to fajnie działa, ale kto¶ w celu "ułatwienia" życia tak napisał oprogramowanie, że stara się rozpoznać które to login i hasło na stronie i nie pozwala wybrać innego, albo wręcz wypisuje, że ta strona nie zawiera formularza logowania.
Nie rozpoznaje też strone w chrome.
natomiast tam gdzie działa działa nieĽle.
Nawet sie to daje spi±ć z active directory w windows, ale oprogramowanie musi być z tej górnej półki.

Data: 2011-02-17 01:50:01
Autor: kashmiri
Has?a maskowane - czemu tak si? podobaj??
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> dared to write:
[...]

Mnie tam ładnie działa zwykłe rozszerzenie "Personalized Web" do Chrome - wpisuje dowolny kod albo JavaScript na bież±c± stronę. Ot, żadna sztuka ukryć aktualne okienko hasła i dodać drugie, z hasłem już wpisanym - albo nawet podmienić okienko na input type=hidden.

k.

Data: 2011-02-16 21:43:25
Autor: XYZ
On 16.02.2011 21:30, Borys Pogoreło wrote:
[...]

Ja używam od kilku lat RoboForm.

Data: 2011-02-17 00:31:59
Autor: Ra
W dniu 2011-02-16 20:13, Borys Pogoreło pisze:
[...]

hmm ja pamiętam cały ci±g - po prostu zmieniłem go sobie na ci±g złożony z paru znanych mi wyrazów - nie do zapomnienia

Data: 2011-02-16 20:32:38
Autor: Grzexs
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??
Możecie mi wytłumaczyć co ludzie tak lubią w hasłach maskowanych?

Mi osobiście hasła maskowane kojarzą się ze zwiększaniem
[...]

elektronicznie, czy na papierze - oba te rozwiÄ…zania majÄ… swoje wady).

Czy ktoĹ› majÄ…cy konto na blogu mBanku (i majÄ…cy podobne do mojego
zdanie) mógłby dorzucić tam komentarz?

Chętnie widziałbym możliwość wyboru sposobu logowania, np. zwykłe hasło, hasło maskowane, hasło + kod, który przyszedł sms-em, inne propozycje…

--
Grzexs

Data: 2011-02-16 21:27:40
Autor: Iksinski

Użytkownik "Grzexs" <grzexs@gazeta.usu-n-to.pl> napisał w wiadomości news:ijh8ok$9ot$1inews.gazeta.pl...

Chętnie widziałbym możliwość wyboru sposobu logowania, np. zwykłe hasło, hasło maskowane, hasło + kod, który przyszedł sms-em, inne propozycje…

Marzenia... ;-)

W mojej ocenie maskowalne hasła wręcz obniżają bezpieczeństwo. Ja stosuję nie najprostsze hasła, ze znakami specjalnymi, itp.
W systemach z niemaskowalnymi hasłami wpisanie zajmuje mi ułamek sekundy i na ogół się nie mylę. Przy maskowalnych niby można omijać puste miejsca, ale to już wymaga uwagi, pilnowania kratek, itp. Hasło wpisuję wtedy zdecydowanie wolniej i nie raz zdarzyło mi się pomylić... To daje zdecydowanie większe szanse na podejrzenie wpisywanych znaków niepowołanej osobie.

Tak przy okazji zapytam... Teoretycznie odkryte pola powinny być losowo wybrane, ale np. w GO zawsze pytał mnie o 12 znak... Też tak macie?

Data: 2011-02-20 15:08:36
Autor: ±ćęłń󶼿
Has?a maskowane - czemu tak si? podobaj??
Trochę jak z wirtualn± klawiatur± na ekranie.
Kto¶ stoj±cy lub siedz±cy za Twoimi plecami (do¶ć częste sytuacje) łatwiej zobaczy, gdzie strzałka jeĽdzi po ekranowej klawiaturze, niż gdzie klikaj± Twoje palce.

Data: 2011-02-16 20:46:48
Autor: schliesky
On 2011-02-16 20:05, Jacek Politowski wrote:
Jednak zapamiętanie ich "na wyrywki" jak dla mnie graniczy
z cudem -- przez co w zasadzie wymusza zapisywanie (czy to
elektronicznie, czy na papierze - oba te rozwi±zania maj± swoje wady).

Jeżeli my¶lisz sobie  - eee, jaki był siódmy znak w ha¶le, to faktycznie jest trudne. Ja przelatuję sobie w my¶lach przez całe hasło i tam gdzie mam woln± kratkę wpisuję, łatwizna. Parę pierwszych logowań też się męczyłem. :-)

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2011-02-16 19:57:46
Autor: Jacek Politowski
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podobajÄ??
In article <ijh9j9$f7n$1@inews.gazeta.pl>
schliesky <thisisnotreal@mail.pl> wrote:

[...]

Widzisz, hasła mam bardziej w palcach niż w głowie. Często muszę hasło
napisać, żeby je sobie przypomnieć. :-)

--
Jacek Politowski

Data: 2011-02-16 21:31:49
Autor: Borys Pogoreło
Dnia 16 Feb 2011 19:57:46 GMT, Jacek Politowski napisał(a):

mam woln± kratkę wpisuję, łatwizna. Parę pierwszych logowań też się męczyłem. :-)

Widzisz, hasła mam bardziej w palcach niż w głowie. Często muszę hasło
napisać, żeby je sobie przypomnieć. :-)

 O wła¶nie. Też tak mam, ale nie przejdzie przy maskowanych wynalazkach.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-16 21:34:30
Autor: schliesky
On 2011-02-16 20:57, Jacek Politowski wrote:
Widzisz, hasła mam bardziej w palcach niż w głowie. Często muszę hasło
napisać, żeby je sobie przypomnieć. :-)

A jakby¶ musiał się przesi±¶ć na inn± klawiaturę? :-) W Laptopach każda
trochę inna.

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2011-02-16 15:59:20
Autor: witek
On 2011-02-16 20:57, Jacek Politowski wrote:
Widzisz, hasła mam bardziej w palcach niż w głowie. Często muszę hasło
napisać, żeby je sobie przypomnieć. :-)

A jakby¶ musiał się przesi±¶ć na inn± klawiaturę? :-) W Laptopach każda
trochę inna.

wystarczy sie przesiasc z klawiatury komputerowej na klawiature telefonu i juz ci "nie wyjdzie".
Ja pamietam, ze numer klienta leci, prosto i w lewo i w prawo i musze sie mocno nameczyc, zeby go odwrocic na telefonie jak chce do nich zadzwonic a nie zalogowac sie.

Data: 2011-02-16 22:09:14
Autor: mvoicem
(16.02.2011 20:57), Jacek Politowski wrote:
[...]

A czy nie możesz markować pisania i pisać naprawdę tylko te znaki o
które Cię prosi?

Z hasłami maskowanymi jest jeszcze jeden dodatkowy problem. Żeby tak się
dało, to albo hasło musi być jawnie zapisane w bazie, albo musz± być
zapisane hasze/skróty wszystkich kombinacji maskowań, czyli np. dla
12znakowego hasła - 4tys. Jako¶ tam s±dzę że banki stosuj± t± pierwsz±
metodę (tj. żywym tekstem w bazie).

p. m.

Data: 2011-02-16 16:00:02
Autor: witek
On 2/16/2011 3:09 PM, mvoicem wrote:
A czy nie możesz markować pisania i pisać naprawdę tylko te znaki o
które Cię prosi?

  a spróbuj to sam zrozumiesz.

Data: 2011-02-16 23:12:03
Autor: mvoicem
(16.02.2011 23:00), witek wrote:
On 2/16/2011 3:09 PM, mvoicem wrote:
A czy nie możesz markować pisania i pisać naprawdę tylko te znaki o
które Cię prosi?

 a spróbuj to sam zrozumiesz.

A próbowałem. Trzeba tylko się nauczyć to hasło pisać wolniej. Czyli nie
całe hasło w 2 sekundy ale 3 znaki na sekundę. Z własnego do¶wiadczenia
- da się zrobić.

p. m.

Data: 2011-02-16 18:19:08
Autor: witek
On 2/16/2011 4:12 PM, mvoicem wrote:
(16.02.2011 23:00), witek wrote:
[...]

nie umiem pisać powoli na klawiaturze, tak samo jak czytaj±c nie składam wyrazów z liter.

Data: 2011-02-17 14:09:14
Autor: Maruda
W dniu 2011-02-16 23:00, witek pisze:
On 2/16/2011 3:09 PM, mvoicem wrote:
A czy nie możesz markować pisania i pisać naprawdę tylko te znaki o
które Cię prosi?

a spróbuj to sam zrozumiesz.

Nosz qrde, nie pojmuję o-czym-wy-tu...
Mam hasła 10-12-znakowe, do¶ć pokręcone, wg schematu:
data urodzenia (mojej 6 kochanki, tej z największymi cyckami) przepleciona z jej imieniem. Do tego cyfry s± z shiftem. Co¶ w rodzaju:
J)#o)@l!(&%a. Nie-do-złamania słownikowo.
(w rozpisce: Jola, 03.02.1975 i nie dokuczać mi-tu, że się ze starymi babami zadaję... ;) )
W innych bankach (w zależno¶ci od kolejno¶ci zakładania kont) dotyczy to innej w kolejno¶ci kochanki.  Można też dobierać imię w jakie¶-tam korelacji z nazw± banku (getin=Grażyna, ideabank=Irena itd...)
Przy wklepywaniu hasła przepowiadam je sobie w pamięci patrz±c na szablon na ekranie i wklepuję te znaki, o które ono pyta. Nie mam problemów, pomyłki zdarzaj± sie 2x w roku.

Ale fakt - haseł maskowanych q...wnie nie lubię! SMS-owych jeszcze bardziej.

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-02-17 07:58:55
Autor: witek
On 2/17/2011 7:09 AM, Maruda wrote:
Przy wklepywaniu hasła przepowiadam je sobie w pamięci patrz±c na
szablon na ekranie i wklepuję te znaki, o które ono pyta. Nie mam
problemów, pomyłki zdarzaj± sie 2x w roku.

i jest to kilka razy wolniejsze niz wpisanie całego hasła i łatwo się pomylić
jak nie literuję jak piszę.

Data: 2011-02-17 16:51:47
Autor: kashmiri
Has?a maskowane - czemu tak si? podobaj??
Maruda <null@com.pl> dared to write:
[...]

Niezłe ;)  BTW, ciekawe, jak sobie poradzisz na przykład w takiej Francji (widziałe¶ kiedy francusk± klawiaturę)?

k.

Data: 2011-02-17 18:14:04
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-17, Maruda <null@com.pl> wrote:

[...]

[...]

Tylko kurcze trzeba mieć tyle kochanek, ile kont. A o konta
to jednak trochę łatwiej (chyba, że wysyłkowo). I to jeszcze takich które Ci podadz± datę urodzenia! No i o różnych imieniach...
I dbać o nie (te kochanki) trzeba... Dużo zachodu ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-20 15:11:54
Autor: ±ćęłń󶼿
Has?a maskowane - czemu tak si? podobaj??
O q...rwa.
To mamy to samo hasło !!!

-- -- -

Data: 2011-02-16 21:32:23
Autor: Jacek Politowski
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podobajÄ??
In article <4d5c3cfa$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote:
[...]

Prędzej zapamiętam hasło. Kilkunastoznakowe hasło, które jest "w
palcach", wpisuje się może około 3 sekund. W tym czasie ¶wiadoma
kontrola nad tym, które pola akurat tym razem s± aktywne wydaje się
niemożliwa.

Je¶li do zapamiętania będ± 1-3 hasła maskowane, to da się jeszcze
ogarn±ć. Je¶li jednak hasła maskowane stan± się standardem (w bankach
i nie tylko), to zapamiętywanie będzie po prostu upierdliwie
niewygodne i tylko cyborgi będ± w stanie je zapamiętać -- reszta
zapisze (albo, co gorsza, będzie miała wszędzie takie samo hasło).

[...]

Zapewne, z tym że architektura takiego systemu może być nieco bardziej
skomplikowana i dobranie się do bazy z hasłami wcale nie musi być
łatwo wykonalne od frontendu (który z tak± baz± nie musi przecież
kontaktować się bezpo¶rednio).

--
Jacek Politowski

Data: 2011-02-17 00:11:39
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 16 Feb 2011 22:09:14 +0100, mvoicem napisał(a):

zapisane hasze/skróty wszystkich kombinacji maskowań, czyli np. dla
12znakowego hasła - 4tys.

 Nieprawda, dużo, dużo mniej :)

 W tej chwili GO mnie pyta o połowę znaków z hasła. Załóżmy, że zawsze tak
jest - czyli masz 6 pozycji z 12.  Co prawda kombinatoryka nigdy nie była moim konikiem, ale wygl±da mi to na
permutację z powtórzeniami zbioru 12-elementowego, gdzie oba elementy
powtarzaj± się 6 razy. Co daje w wyniku 924 możliwo¶ci.

 To jeszcze można dalej zawężać, je¶li założymy, że np. nie mog± wyst±pić
obok siebie więcej niż trzy niemaskowane znaki. Tego nie chce mi się już
liczyć, ale przypuszczalnie ponad setka odpadnie.

 Tak± liczbę hashy już nie problem zapisać. :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-18 19:51:24
Autor: Krzysztof Halasa
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

Z hasłami maskowanymi jest jeszcze jeden dodatkowy problem. Żeby tak się
dało, to albo hasło musi być jawnie zapisane w bazie,

Jasne. Z tym ze dokladnie tak samo jest zapewne z "normalnymi" haslami.
Systemy bankowe troche sie roznia, technicznie i formalnie, od
"zwyklych".

Wezmy taka kwestie:

klient) nie zlecilem tej operacji
bank) osoba znala haslo, wiec wspoludzial klienta itd.
k) nikomu nie podawalem hasla. Jakie haslo podala ta osoba?
b) noooo nie wiemy, ale skrot np. SHA512 tego hasla to !(@*#&)!(@$%
k) czy tylko moje haslo daje taki skrot? Czy mozliwe jest, ze inne haslo
   typu "ala ma kota" daje taki sam skrot?

Ciekawe co na to bank.
Jasne, moze probowac przekonac sedziego do prawdopodobienstwa itd, ale
obawiam sie ze znacznie latwiej bedzie pokazac rekord z bazy typu
2174365,"kasia80.11.15",przelew zwykly,suma,"PLN" itd.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-02-16 23:30:17
Autor: Rafał
W dniu 2011-02-16 20:05, Jacek Politowski pisze:
Możecie mi wytłumaczyć co ludzie tak lubi± w hasłach maskowanych?

Pewnie to samo co w hasłach typu %$^&GVc zamiast p0maranczowytraktorPufPuf. Ciekawe które szybciej polegnie.

--
Raf

Data: 2011-02-16 18:19:55
Autor: witek
On 2/16/2011 4:30 PM, Rafał wrote:
[...]

ty.
wymień 5 i 10 literę hasła.
ile czasu potrzebujesz?

Data: 2011-02-17 23:00:40
Autor: Rafał
Has?a maskowane - czemu tak si? podobaj??
W dniu 2011-02-17 01:19, witek pisze:
wymień 5 i 10 literę hasła.
ile czasu potrzebujesz?

Jeżeli mam to wpisać w pola które widzę to na pewno mniej niż przy jakim¶ por±banym ha¶le bez zwi±zku z niczym.

--
Raf

Data: 2011-02-17 11:22:12
Autor: krzysiek
W dniu 2011-02-16 23:30, Rafał pisze:
[...]

to nie jest kwestia które szybciej polegnie.
Jak logujesz się na komputerze gdzie jest uruchomiony keylogger to w przypadku bez maskowania jeste¶ w d...
W przypadku maskowanego hasła rejestrowanie kombinacji znaków w ha¶le nawet przez rok prawdopodobnie nic nie da.

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2011-02-17 11:33:39
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-17 11:22, krzysiek pisze:

W przypadku maskowanego hasła rejestrowanie kombinacji znaków w ha¶le
nawet przez rok prawdopodobnie nic nie da.

Bzdura.

http://wampir.mroczna-zaloga.org/archives/235-o-haslach-maskowanych.html

--
Liwiusz

Data: 2011-02-17 11:42:28
Autor: witrak()
krzysiek wrote:
[...]

Gdzie¶ widziałem tabelkę niezbędnej liczby pobrań kombinacji, aby
odtworzyć hasło maskowane. Niestety przy pobieraniu za każdym
razem około połowy znaków z hasła, liczba ta była rozczarowuj±co
mała - pewnie na miesi±c by starczyło, ale nie dłużej.
Sytuacja był± zdecydowanie lepsza, gdy pobieranych znaków było ok
1/4 do 1/3. Niestety, gdy hasło jest zbyt krótkie, systemy
wybieraj± zbyt dużo znaków.
Ja stosuję zwykle hasła długie (powyżej 15 znaków), bo wtedy
pobieraj± 6-7 znaków i jest nieĽle.

witrak()

Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podobajÄ??