Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podobajÄ??

Data: 2011-02-16 20:13:18
Autor: Borys Pogoreło
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podobajÄ??
Dnia 16 Feb 2011 19:05:40 GMT, Jacek Politowski napisał(a):

Pierwszy komentarz pod wpisem dotycz±cym bezpieczeństwa na blogu
mBanku <http://www.mbank.pl/blog/artykul,884.html>:
"Czy w końcu doczekamy się haseł maskowanych w mBanku i MultiBanku?"

Możecie mi wytłumaczyć co ludzie tak lubi± w hasłach maskowanych?

 Chyba złudne poczucie bezpieczeństwa.

 Choć z tego getinowego losowego ci±gu pamiętam już 10 pierwszych znaków
bez ¶wiadomego zapamiętywania, więc może do wakacji będzie całe ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-16 20:15:41
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??
Borys Pogoreło pisze:

Pierwszy komentarz pod wpisem dotyczącym bezpieczeństwa na blogu
mBanku<http://www.mbank.pl/blog/artykul,884.html>:
"Czy w końcu doczekamy się haseł maskowanych w mBanku i MultiBanku?"

Możecie mi wytłumaczyć co ludzie tak lubią w hasłach maskowanych?

  Chyba zĹ‚udne poczucie bezpieczeĹ„stwa.

  Choć z tego getinowego losowego ciÄ…gu pamiÄ™tam juĹĽ 10 pierwszych znakĂłw
bez świadomego zapamiętywania, więc może do wakacji będzie całe ;)

Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez wymuszenie zmiany hasła. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-02-16 13:18:56
Autor: witek
On 2/16/2011 1:15 PM, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
wymuszenie zmiany hasła. :-)

Nie wpadnie
Klienci zarżną infolinię z prośbą o odblokowanie konta, bo sobie zablokowali.
Żaden bank na ten numer nie pójdzie.
Token jako część hasła jest do przełknięcia.
Wymuszanie zmiany hasła nie przejdzie.
Bede pierwszy, ktĂłry sie wypisze.

Data: 2011-02-16 21:52:23
Autor: quwert
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??
Wtedy kto¶ wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
wymuszenie zmiany hasła. :-)

Nie wpadnie
Klienci zarżn± infolinię z pro¶b± o odblokowanie konta, bo sobie zablokowali.
Żaden bank na ten numer nie pójdzie.
Token jako czę¶ć hasła jest do przełknięcia.

BZWBK wymusza zmianę hasła raz na rok chociaż można zmienić na poprzednie
hasło i działa. Ale zgoda jest to wyj±tek, wyj±tkowo nielogiczne procedury
i interfejs, ostatnio trochę poprawiony.

Data: 2011-02-16 22:40:25
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-02-16 21:52, quwert pisze:

BZWBK wymusza zmianę hasła raz na rok chociaż można zmienić na poprzednie
hasło i działa. Ale zgoda jest to wyjątek, wyjątkowo nielogiczne procedury
i interfejs, ostatnio trochÄ™ poprawiony.

Na mnie nie wymusza, a mam to samo hasło od kilku lat.
Ale może dlatego że uparcie odmawiałem zmiany logowania na hasło
maskowalne.

Data: 2011-02-17 08:49:48
Autor: Marx
On 16.02.2011 20:18, witek wrote:
[...]

wprowadzi się opłate 50zł za odblokowanie... ING kiedyś tak miał - i ... od razu się wypisałem
Marx

Data: 2011-02-17 23:57:01
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 17 Feb 2011 08:49:48 +0100, Marx napisał(a):

Klienci zarżn± infolinię z pro¶b± o odblokowanie konta, bo sobie
zablokowali.

wprowadzi się opłate 50zł za odblokowanie... ING kiedy¶ tak miał - i ... od razu się wypisałem

 Raifi dla biznesowych też. Ba, odblokowanie tylko w oddziale! Znajomy się
od nich wyprowadził ze spor± kas± jak się na to naci±ł. Co ciekawe beton
nie chciał anulować tej opłaty, dopiero po ewakuacji zaczęli przepraszać i
obiecywać złote góry.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-16 20:18:27
Autor: AW
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??

Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
wymuszenie zmiany hasła. :-)

Polbank już wpadł

Data: 2011-02-16 20:49:57
Autor: J_K_K
Użytkownik "AW" <a_niepodam_adresu@wp.pl> napisał w wiadomości news:ijh7u2$t4j$1news.net.icm.edu.pl...

Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
wymuszenie zmiany hasła. :-)

Polbank już wpadł

I to już jakiś czas temu - co kwartał.

Pzdr

JKK

Data: 2011-02-16 20:41:47
Autor: spammtrapp
Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podo bajÄ??
W dniu 2011-02-16 20:15, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

Choć z tego getinowego losowego ciągu pamiętam już 10 pierwszych znaków
bez świadomego zapamiętywania, więc może do wakacji będzie całe ;)

Ale wiesz ze mozesz je zmienic na cos swojego?

Data: 2011-02-16 21:30:36
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 16 Feb 2011 20:41:47 +0100, spammtrapp napisał(a):

Choć z tego getinowego losowego ci±gu pamiętam już 10 pierwszych znaków
bez ¶wiadomego zapamiętywania, więc może do wakacji będzie całe ;)

Ale wiesz ze mozesz je zmienic na cos swojego?

 Wiem, na pocz±tku zmieniłem, w efekcie czego testowałem procedurę
odblokowania konta ;)

 PóĽniej kilka razy też było blisko, chociaż przepisywałem z pliku.

 Chyba kiedy¶ z nudów napiszę sobie parser tego gównianego formularza,
który sam będzie wstawiał odpowiednie znaki.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-16 13:32:04
Autor: luc
Has?a maskowane - czemu tak si? podobaj??
On 16 Lut, 21:30, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:

> [...]

 Chyba kiedy¶ z nudów napiszę sobie parser tego gównianego formularza,
który sam będzie wstawiał odpowiednie znaki.

Potestuj Keepass - może wypełniać maskowane hasła.

pzdrwm
luc

Data: 2011-02-16 16:02:17
Autor: witek
On 2/16/2011 3:32 PM, luc wrote:
Potestuj Keepass - może wypełniać maskowane hasła.

wypróbuj to,

http://www.digitalpersona.com/Biometrics/Hardware-Products/U-are-U-4500-Reader/4500-Reader/

to nawet nie bedziesz musiał nic wpisywać.

Data: 2011-02-16 23:51:01
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 16 Feb 2011 16:02:17 -0600, witek napisał(a):

Potestuj Keepass - może wypełniać maskowane hasła.

wypróbuj to,

http://www.digitalpersona.com/Biometrics/Hardware-Products/U-are-U-4500-Reader/4500-Reader/

 Do tej pory lenistwo było większe niż chęć ułatwienia sobie życia z tym
formularzem, ale w końcu chęć wygra ;) Dzięki za linki, sprawdzę.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-16 18:22:54
Autor: witek
On 2/16/2011 4:51 PM, Borys Pogoreło wrote:
[...]

tylko sprawdĽ zanim kupisz.
to fajnie działa, ale kto¶ w celu "ułatwienia" życia tak napisał oprogramowanie, że stara się rozpoznać które to login i hasło na stronie i nie pozwala wybrać innego, albo wręcz wypisuje, że ta strona nie zawiera formularza logowania.
Nie rozpoznaje też strone w chrome.
natomiast tam gdzie działa działa nieĽle.
Nawet sie to daje spi±ć z active directory w windows, ale oprogramowanie musi być z tej górnej półki.

Data: 2011-02-17 01:50:01
Autor: kashmiri
Has?a maskowane - czemu tak si? podobaj??
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> dared to write:
[...]

Mnie tam ładnie działa zwykłe rozszerzenie "Personalized Web" do Chrome - wpisuje dowolny kod albo JavaScript na bież±c± stronę. Ot, żadna sztuka ukryć aktualne okienko hasła i dodać drugie, z hasłem już wpisanym - albo nawet podmienić okienko na input type=hidden.

k.

Data: 2011-02-16 21:43:25
Autor: XYZ
On 16.02.2011 21:30, Borys Pogoreło wrote:
[...]

Ja używam od kilku lat RoboForm.

Data: 2011-02-17 00:31:59
Autor: Ra
W dniu 2011-02-16 20:13, Borys Pogoreło pisze:
[...]

hmm ja pamiętam cały ci±g - po prostu zmieniłem go sobie na ci±g złożony z paru znanych mi wyrazów - nie do zapomnienia

Has??a maskowane - czemu tak siÄ? podobajÄ??