Has³o na dysk, DriveLock

Data: 2012-07-13 11:18:49
Autor: dziobu
Has³o na dysk, DriveLock
Witam,

Od pewnego czasu (tj chyba od zawsze) jest mo¿liwo¶æ za³o¿enia has³a na dysk (chodzi mi o has³o potrzebne do uruchomienia dysku, NIE has³o BIOSowe). Nazywa to siê przewa¿nie DriveLock (albo podobnie).

Jak jest realnie z bezpieczeñstwem danych na takim dysku? Nie interesuje mnie przywrócenie dysku do ¿ycia przy kasowaniu wszystkiego, a tylko o samo odzyskanie danych.

W sieci s± g³osy ¿e bez problemu mo¿na has³o odzyskaæ (prze³o¿enie elektroniki/jakie¶ programy) oraz takie ¿e po zgubieniu has³a dysk jest tylko do kosza.

Czy jest tu kto¶ kto faktycznie zmierzy³ siê z tym problemem z pozytywnym skutkiem?

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2012-07-13 09:42:43
Autor: januszek
Hasło na dysk, DriveLock
dziobu napisa?(a):

Od pewnego czasu (tj chyba od zawsze) jest możliwość założenia hasła na dysk (chodzi mi o hasło potrzebne do uruchomienia dysku, NIE hasło BIOSowe). Nazywa to się przeważnie DriveLock (albo podobnie).

To tylko jedno z wielu softwarowych(!) narzędzi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_disk_encryption_software

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-07-13 11:55:10
Autor: dziobu
Has³o na dysk, DriveLock
Dnia 7/13/2012 11:42 AM, U¿ytkownik januszek napisa³:

To tylko jedno z wielu softwarowych(!) narzêdzi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_disk_encryption_software

Mi chodzi o has³o pamiêtane przez dysk, a nie jaki¶ soft który w tle dane szyfruje.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2012-07-13 11:42:27
Autor: januszek
Hasło na dysk, DriveLock
dziobu napisa?(a):

Mi chodzi o hasło pamiętane przez dysk, a nie jakiś soft który w tle dane szyfruje.

Czy masz na myśli FDE: http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware-based_full_disk_encryption

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-07-13 13:56:42
Autor: dziobu
Has³o na dysk, DriveLock
Dnia 7/13/2012 1:42 PM, U¿ytkownik januszek napisa³:
dziobu napisa?(a):

 Mi chodzi o has³o pamiêtane przez dysk, a nie jaki¶ soft który w tle
 dane szyfruje.

Czy masz na my¶li FDE:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware-based_full_disk_encryption

Nie.
Ka¿dy dysk na zabezpieczenie has³em. Mo¿na je w³±czyæ w BIOSie. To nie jest szyfrowanie tylko samo has³o dysku. Je¶li has³o bêdzie ustawione to przy starcie BIOS o nie zapyta. I tyle. ¯aden soft, ¿adne szyfrowanie.

Chodzi mi o to has³o, usuwalne (???) m.in tym programem:
http://www.hddunlock.com/

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2012-07-14 05:49:54
Autor: januszek
Hasło na dysk, DriveLock
dziobu napisa?(a):

Każdy dysk na zabezpieczenie hasłem. Można je włączyć w BIOSie. To nie jest szyfrowanie tylko samo hasło dysku. Jeśli hasło będzie ustawione to przy starcie BIOS o nie zapyta. I tyle. Żaden soft, żadne szyfrowanie.

Zdecyduj sie - piszesz o dysku czy o BIOS kompa?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-07-14 13:03:52
Autor: dziobu
Has³o na dysk, DriveLock
Dnia 7/14/2012 7:49 AM, U¿ytkownik januszek napisa³:
dziobu napisa?(a):

[...]

Wpisz w sieci np "ATA password" i sam sobie odpowiedz.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2012-07-14 18:11:45
Autor: no+spam
Has³o na dysk, DriveLock
W dniu 13.07.2012 r. 11:18, dziobu pisze:
[...]

ATA SECURITY dostarcza s³abego bezpieczeñstwa.  Mo¿na pomin±æ has³o
modyfikuj±c (podmieniaj±c) firmware dysku; istniej± te¿ programowe
obej¶cia producenta.

Has³o na dysk, DriveLock