Hat trick

Data: 2011-09-19 14:05:55
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
Hat trick
Wyprostujcie mnie...
Kiedyś mnie uczono,
że hat trick to trzy gole jednego zawodnika
nie podzielone innym golem.
Natomiast lasyczny: 3 w jednej połowie też nie przedzielone.
Czy coś się zmieniło?
Pytam, bo znowu przy ostatnich bramkach Rudniewa
znowu słyszę o jego hat tricku.

--
Heniek

Data: 2011-09-19 14:17:43
Autor: Rychu
Hat trick
W dniu 2011-09-19 14:05, Henryk "Plumski" Plumowski pisze:
[...]

Wydaje mi się, że hat trick to po prostu 3 gole. Inny gol
lub połowa dotyczy hat tricka klasycznego.

Rychu

Data: 2011-09-19 16:42:12
Autor: grzeda
Hat trick
> [...]
> Natomiast lasyczny: 3 w jednej połowie też nie przedzielone.
> Czy coś się zmieniło?
> Pytam, bo znowu przy ostatnich bramkach Rudniewa

Wg mojej wiedzy hat-trick w oryginale to nierozdzielone innym gole w jednej polowie. Pozniej zaczeto mowic hat-tricku w przypadku strzelenia trzech bramek meczu i pojawil sie termin hat-trick klasyczny - 3 nierozdzielone w jednej polowie (czyli "oryginal").

pozdr
PG

Data: 2011-09-20 11:58:06
Autor: ZielonyEden.pl
Hat trick
[...]

za WIKIPEDIA
"Hat-trick - sportowe określenie, związane z osiągnięciem czegoś w ilości trzech.

Termin wywodzi się z krykieta, gdzie jest zwyczaj dawania kapelusza (ang. hat - "kapelusz" oraz trick - "sztuczka") lub czapki zawodnikowi, który wyeliminował trzech batsmanów trzema kolejnymi rzutami.

W hokeju i piłce nożnej hat-trickiem nazywamy zdobycie przez zawodnika trzech goli w jednym meczu. O klasycznym hat-tricku mówimy w piłce nożnej wtedy, gdy piłkarz zdobędzie trzy kolejne gole, nie oddzielone od siebie żadnym golem zdobytym przez innego gracza."

Czyli można mówić w przypadku Rudniewa o hat trick'u

Data: 2011-09-21 10:50:22
Autor:
Hat trick
ZielonyEden.pl <biuro_odetnij@zielonyeden.pl> napisał(a):
[...]

To ciekawe skad wziela sie nazwa hatrick. Nie zastanawialem sie nad tym wczesniej. Dzieki.

--

Hat trick