Hayes MX2 (mechaniczna tarcza) piszczy, az myslec sie nie da

Data: 2011-06-05 18:13:41
Autor: karbar
Hayes MX2 (mechaniczna tarcza) piszczy, az myslec sie nie da
Witam,

i doczekałem się, mój rewelacyjny plug&play Hayes mx2 zaczął niespodziewanie niemiłosiernie piszczeć. Zamontowałem go, od razu hamował rewelacyjnie, jeździłem, czasem cośtam delikatnie i cichutko pisnął. Rower stał kilka dni, idę na rower i ryk niemiłosierny!

Pomyślałem, że poprawię regulację i znów będzie cacy - tarcza dokręcona z całej siły, adapter dokręcony, hamulec nie ociera (no..minimalnie krzywa tarcza, więc w warsztatowych warunkach można minimalne ocieranie dostrzec), klocek nieruchomy ustawiony tak blisko tarczy, jak się tylko da (tak, żeby nie ocierał). Klocki są, tarcza podczas hamowania nie opiera się o korpus hamulca, hamuje dobrze - jak zawsze, ale WYYYYJE!

Ratujcie :)

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-06-05 18:15:59
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-05, karbar wrote:
Witam,

[...]

Czasem toto potrzebuje się dotrzeć, przynajmniej takie mam obserwacje z
Avidami. Daj mu szansÄ™.

A jak nie zadziała, to możesz próbować ratować się wymianą klocków (na
organiczne, na ten przykład) bądź tarczy (na inaczej wyprofilowaną).
Możesz śmiało poeksperymentować z dobrymi i tanimi tarczami Alligatora.

Gdzieś na mtbr pisali, że pomogła wymiana.. zacisku na mocniejszy -
usztywniła całą konstrukcję (tylny trójkąt w fullu) i przestało ryczeć.
Uprzedzając, "mocniejszy zacisk" to taki, który pozwala dociągnąć ze
znacznie większą siłą. Moim faworytem w tej kwestii są zaciski Hope.
Natomiast w DT RWS nawet siÄ™ nie pakuj, to plastikowy badziew.

Powodzenia. ;)

Data: 2011-06-05 18:24:09
Autor: Mike
Hayes MX2 (mechaniczna tarcza) piszczy, az myslec sie nie da
Ratujcie :)

Posmaruj oliwą z pierwszego tłoczenia ;)

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-06-05 22:19:12
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Hayes MX2 (mechaniczna tarcza) piszczy, az myslec sie nie da
Możesz spróbować dać _odrobinÄ™_ czegoÅ› Å›liskiego na _tylnÄ…_ część klocka, tam gdzie  dotyka tÅ‚oczka, w samochodach to czÄ™sto pomaga (ideaÅ‚em jest smar miedziowy).

pozdr.
w.

Data: 2011-06-10 11:52:14
Autor: Ryszard Mikke
Hayes MX2 (mechaniczna tarcza) piszczy, az myslec sie nie da
karbar <karbar@wp.pl> napisa³(a):
Witam,

i doczekaÅ&#65533;em siÄ&#65533;, mój rewelacyjny plug&play Hayes mx2 zaczÄ&#65533;Å&#65533; niespodziewanie niemiÅ&#65533;osiernie piszczeÄ&#65533;. ZamontowaÅ&#65533;em go, od razu hamowaÅ&#65533; rewelacyjnie, jeździÅ&#65533;em, czasem coÅ&#65533;tam delikatnie i cichutko pisnÄ&#65533;Å&#65533;. Rower staÅ&#65533; kilka dni, idÄ&#65533; na rower i ryk niemiÅ&#65533;osierny!

PomyÅ&#65533;laÅ&#65533;em, że poprawiÄ&#65533; regulacjÄ&#65533; i znów bÄ&#65533;dzie cacy - tarcza dokrÄ&#65533;cona
 z caÅ&#65533;ej siÅ&#65533;y, adapter dokrÄ&#65533;cony, hamulec nie ociera (no..minimalnie krzywa tarcza, wiÄ&#65533;c w warsztatowych warunkach można minimalne ocieranie dostrzec), klocek nieruchomy ustawiony tak blisko tarczy, jak siÄ&#65533; tylko da (tak, żeby nie ocieraÅ&#65533;). Klocki sÄ&#65533;, tarcza podczas hamowania nie opiera siÄ&#65533; o korpus hamulca, hamuje dobrze - jak zawsze, ale WYYYYJE!

Uzywaj do straszenia pieszych na smieszkach.

rmikke

Data: 2011-06-10 14:28:06
Autor: karbar
On 10.06.2011 13:52, Ryszard Mikke wrote:
karbar<karbar@wp.pl>  napisa³(a):

Uzywaj do straszenia pieszych na smieszkach.

.... dzieci w parkach, kaczek w stawach. Nie...srsly, wola³bym, ¿eby nie by³o mnie s³ychaæ z 400 metrów w lesie :)

pozdrawiam
karbar

Data: 2011-06-10 13:43:03
Autor: karbar
On 05.06.2011 18:13, karbar wrote:
[...]

dostrzec), klocek nieruchomy ustawiony tak blisko tarczy, jak siÄ™ tylko
da (tak, żeby nie ocierał). Klocki są, tarcza podczas hamowania nie
opiera siÄ™ o korpus hamulca, hamuje dobrze - jak zawsze, ale WYYYYJE!

Hamulec trochę podocierałem na pobliskiej śmieciogórce. Wcześniej docisnąłem mocno szybkozamykacz, odkręciłem zacisk hamulca, wyjąłem klocki, wyczyściłem syf między klockami a tłoczkiem, na nowo wszystko ustawiłem i wyje jak wył.

Mam za to kolejne spostrzeżenie. Klocek nieruchomy w tej chwili nie jest równoległy do tarczy, przy czym ruchomy jest. Wydaje mi się, że wcześniej tak nie było, bo bez problemu ustawiłem krótki skok klamki przy absolutnym braku ocierania. Teraz ten skok musi być dużo większy, by ocieranie nie występowało. Wnioskuje, że tłoczki jakimś cudem straciły swoją geometrię.

Jak będę miał więcej czasu, poczytam i będę Was informował o postępach.
Chętnie posłucham także Waszych rad.

pozdrawiam
karbar