Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe

Data: 2016-07-13 04:33:31
Autor: zbrochaty
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
Mam pytanie do osób, ktore duzo jezdza po gorach i uzywaja tarczowych hydraulicznych...

Mlody ma kilkuletni rower z hamulcami HAYES SOLE, eksploatowany niezbyt intensywnie i raczej nie po gorach.
Przedni hamulec juz prawie nie dziala, od dawna byl zapowietrzony, ale po kilku pompach klamka jeszcze dzialala, teraz przestala. Tylny powoli zaczyna slabiej hamowac rowniez z tego samego powodu
Bylem w serwisie, tam powiedzieli, ze tloczek przy klamce jest popsuty, ale naprawa jest raczej nieoplacalna bo objawy powroca szybko. Proponuja zalozyc hamulce Shimano, ale z powodu innych wymiarow tarcz trzeba wymienic rowniez tarcze, ktore sa mala zuzyte. Koszt ponad 300zl za komplet, razy 2, co daje juz niezla sume.
Czy ktos zna te hamulce, czy rzeczywiscie nie oplaca sie naprawiac?

Ewentualnie jakie hamulce kupic pod istniejace tarcze (sr wewn ok 125mmm
sr zewn ok 160mm)

najchetniej zalozylbym V-ki, ale nie ma piwotów

Prosba o porade

Data: 2016-07-13 13:49:50
Autor: bans
W dniu 2016-07-13 o 13:33, zbrochaty@gmail.com pisze:

z powodu innych wymiarow tarcz trzeba wymienic rowniez tarcze, ktore sa mala zuzyte.

[ciach]

Ewentualnie jakie hamulce kupic pod istniejace tarcze (sr wewn ok 125mmm
sr zewn ok 160mm)

125mm nieważne, ważna jest średnica zewnętrzna, a 160mm to standardowa średnica tarczy, czemu sadzisz że te twoje "mają inne wymiary"?

Za niecałe 400zl masz bardzo dobre hamulce Shimano BR-M615:

http://www.bikestacja.pl/pl/hamulce-shimano-deore-br-m615-25134.html

Na olej mineralny, odpowietrzenie wymaga 2 strzykawek i jednej rurki, cała obsługa do zrobienia w domu. :)

Tyle że zastanawiam się czy wręcz nie będą przesadą jeśli rower nie ma jeździć w górach. Ale tańszych nie używałem, piszę o tym co sam mam i używam.

--
bans

Data: 2016-07-13 05:03:43
Autor: zbrochaty
> [...]

Tyle że zastanawiam się czy wręcz nie będą przesadą jeśli rower nie ma jeździć w górach. Ale tańszych nie używałem, piszę o tym co sam mam i używam.

Te wymiary, ktore podalem to srednice "moich" tarczy
Wstyd powiedziec, ale ten rower raczej nie bedzie jezdzil po gorach, dlatego chcialbym zalozyc cos bardziej budzetowego.
czy te 400zl to za jeden komplet: klamka + przewód + zacisk z klockiem?

Czy sa gotowe zestawy juz kompletnych hamulcow skladajacych sie z klamki, przewodu odpowiedniej dlugosci, zacisku, juz napelnione i odpowietrzone i gotowe do przykrecenia do roweru?

Data: 2016-07-13 14:07:52
Autor: bans
W dniu 2016-07-13 o 14:03, zbrochaty@gmail.com pisze:

Te wymiary, ktore podalem to srednice "moich" tarczy

I dlatego się dziwię, bo 160mm to standardowy rozmiar.
Nie widzę potrzeby ich zmiany.

[...]

Tak, poczytaj dokładnie opis który masz w linku. Sam podajesz długość przewodów (dopłacasz po 10zł za skrócenie każdego) i dostajesz gotowy do przykręcenia zestaw.

--
bans

Data: 2016-07-13 14:42:56
Autor: atm
[...]

Dokladnie, nie ma sie co napinac na SLX czy tym bardziej XT przy takim zastosowaniu.

Data: 2016-07-13 06:00:22
Autor: zbrochaty
> [...]
> używam.

Dokladnie, nie ma sie co napinac na SLX czy tym bardziej XT przy takim zastosowaniu.
 A czy przy takim zastosowaniu (miasto/lekki teren) sa jakies rozsadne produkty półkę niżej? Shimano czy inna firma?

Data: 2016-07-13 15:14:08
Autor: bans
W dniu 2016-07-13 o 15:00, zbrochaty@gmail.com pisze:

 A czy przy takim zastosowaniu (miasto/lekki teren) sa jakies rozsadne produkty półkę niżej? Shimano czy inna firma?

Shimano BR-M395 (albo 396, nie jestem na bieżąco). Około 250-300zł za komplet, znajomej nawet w górach sprawują się dobrze. Ale nie serwisowałem ich, nie wiem czy odpowietrza się równie łatwo jak BR-M615.

I ja bym się w nic innego niż Shimano nie pchał - popularne, cenowo wychodzi tanio i obsługa prosta (a na pewno łatwiejsza niż hamulców na płyn DOT)

--
bans

Data: 2016-07-13 15:17:14
Autor: bans
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
W dniu 2016-07-13 o 15:00, zbrochaty@gmail.com pisze:

 A czy przy takim zastosowaniu (miasto/lekki teren) sa jakies rozsadne produkty półkę niżej? Shimano czy inna firma?

Shimano BR-M395 (albo 396, nie jestem na bieżąco). Około 250-300zł za komplet, znajomej nawet w górach sprawują się dobrze. Ze zdjęć wynika ze odpowietrza się je też łatwo.

Data: 2016-07-13 14:10:10
Autor: bans
[...]

Chcą ci wcisnąć hamulce za 600zł i wmawiają że konieczna jest wymiana tarcz - wyczuwam naciągaczy, niestety.

--
bans

Data: 2016-07-13 17:56:47
Autor: solar
[...]

Pomijając wszystko powyżej napisane, problem może być jeden - jakie mocowanie mają twoje hamulce? Google pokazuje, że Hayes Sole były i z mocowaniem PM (śruby równoległe do koła), i IS (śruby prostopadłe do koła). Shimano mają mocowanie PM i jeśli okaże się, że potrzeba jakiegoś dodatkowego adaptera, żeby przykręcić je do ramy, to może i trzeba będzie założyć większe tarcze.

--
Solar             www.solar.blurp.org

Wiara w Boga zaczyna się tam, gdzie kończy się wiara w siebie.

Data: 2016-07-13 09:45:21
Autor: zbrochaty
[...]

Sruby mocujace zacisk sa  r o w n o l e g ł e  do  p i a s t y
kola

Data: 2016-07-13 22:12:11
Autor: solar
W dniu 2016-07-13 o 18:45, zbrochaty@gmail.com pisze:
[...]

Czyli mocowanie IS (international standard). Chyba wszystkie obecne zaciski mają standard PM (post mount). Będziesz więc potrzebował adaptera, przykładowo
http://rowerowy.com/sklep/czesci/adaptery/is-post-mount/prod/ISMMAR160PSA
Jeśli obecnie miałeś zacisk przykręcony bezpośrednio do ramy i tarczę 160, to dołożenie adaptera może wymusić powiększenie tarczy.

Data: 2016-07-14 08:06:38
Autor: bans
W dniu 2016-07-13 o 22:12, solar pisze:

> [...]

> Jeśli obecnie miałeś zacisk przykręcony bezpośrednio do ramy i tarczę
> 160, to dołożenie adaptera może wymusić powiększenie tarczy.

Chyba coś mieszacie, panowie. Nie chce mi się wierzyć że sam zacisk ma mocowanie IS - ale ja to młody jestem ;)

Najlepiej jakby pokazał zdjęcie.

--
bans

Data: 2016-07-14 01:50:13
Autor: zbrochaty
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
Data: 2016-07-14 11:17:22
Autor: bans
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
W dniu 2016-07-14 o 10:50, zbrochaty@gmail.com pisze:

https://drive.google.com/file/d/0BzF5X_HSh95dZnNqSmpVb19KYWhDVjdXNVFCUzVJRnpKajBj/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BzF5X_HSh95dQVlsSzViMGVZemlPNjJjQjhNUmhIQk9zbEI4/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BzF5X_HSh95dbVk4cGxHV2M1V29mZVhTLXVpRzZaMmtkd2Nz/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BzF5X_HSh95demJTMEQ3ZHV5TTdmQUZLLWdHOV9UNGphZ3Br/view?usp=sharing

Rzeczywiście! Pierwszy raz w życiu widzę hamulce z mocowaniem IS w samym zacisku :)))

Obecnie chyba wszystkie (a na pewno wszystkie porządne;) hamulce mają mocowanie PM.

http://wrower.pl/sprzet/standardy-mocowan-zaciskow,5471.html

Zatem przy wymianie hamulców (remontu tych Hayesów zdecydowanie nie polecam...) czeka cię również - jak solar pisał - zakup adapterów.

Ale wymiana tarcz nie będzie konieczna, są adaptery IS dla tarcz 160mm (6")
http://velo.pl/czesci/hamulce-i-dzwignie/accent/adaptery

--
bans

Data: 2016-07-14 15:23:25
Autor: Akarm
W dniu 2016-07-14 o 11:17, bans pisze:
Obecnie chyba wszystkie (a na pewno wszystkie porządne;) hamulce mają
mocowanie PM.

Czyżbyś nie uważał Shimano XTR za porządne? Na przykład M975.
Może i racja... ;)

Teraz wszystkie widelce mają mają mocowanie PM. Swego czasu fuksem kupiłem foxa z ostatniego roku produkcji z IS - a poszukiwałem ze względu na wygodę. Raz poświęciłem dużo czasu na idealne ustawienie zacisków w adapterach i teraz mogę już błyskawicznie zdjąć hamulce odkręcając adaptery i przykręcić idealnie, bez ponownego ustawiania.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-07-14 15:47:45
Autor: bans
W dniu 2016-07-14 o 15:23, Akarm pisze:

Raz poświęciłem dużo czasu na idealne ustawienie
zacisków w adapterach

Dużo czasu? A ile to jest? Jeszcze nie spotkałem hydraulicznych hamulców tarczowych które ustawiałoby się dłużej niż 30 sekund - toż to najłatwiejsza regulacja ze wszystkich regulowanych części roweru ;)

Adapterów się nie reguluje, przykręca się je po prostu, reguluje się ustawienie zacisku względem adaptera.

i teraz mogę już błyskawicznie zdjąć hamulce
odkręcając adaptery i przykręcić idealnie, bez ponownego ustawiania.

Piszesz jakbyś musiał te hamulce odkręcać i przykręcać kilka razy w tygodniu ;)

--
bans

Data: 2016-07-16 19:18:12
Autor: Akarm
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
W dniu 2016-07-14 o 15:47, bans pisze:
Dużo czasu? A ile to jest?

Zajęło mi to co najmniej kilkanaście minut. Zaciski ustawiałem starannie, muszą być równolegle do tarczy i jednocześnie tarcza musi być dokładnie w środku szczeliny. Patrzę od góry, już wydaje się że jest koniec, a patrzę z drugiej strony i okazuje się, że jest pół milimetra w bok. I tak aż do skutku, aż będzie idealnie. No, może z dokładnością do 1/10 mm. Wcześniej nalałem Loctite na śruby i teraz mam spokój.
Nauczkę dostałem już dawno, kiedy hamulce (wtedy mechaniczne Hayes HMX-1) przykręciłem po zaciśnięciu ich na tarczy. Bardzo szybko okazało się, że to było po skosie. Klocki często ocierały o tarczę, czasami nawet nie chciały odbijać, błyskawicznie nie nadawały się do użycia. Szydło z worka wyszło, kiedy obejrzałem klocki przy wymianie - każdy z jednej strony zdarty praktycznie do zera, do samego metalu a z drugiej prawie nie ruszony. Od tej pory ustawiałem długo ale dobrze. A przez brak regulacji ruchomego klocka szlag mnie trafiał, kiedy już brakowało ruchu i trzeba było przesuwać cały zacisk. Wreszcie kupiłem hydrauliczne. Tylko i wyłącznie dla wygody, żeby już nigdy, nigdy (poza wymianą klocków lub uszczelek) nic przy hamulcach nie robić, bo leniem jestem wyjątkowym.

Adapterów się nie reguluje, przykręca się je po prostu, reguluje się
ustawienie zacisku względem adaptera.

Naprawdę?
A toś walnął na temat. :)

Piszesz jakbyś musiał te hamulce odkręcać i przykręcać kilka razy w
tygodniu ;)

Wolę dmuchać na zimne. A nawet gdybym nie musiał już nigdy hamulców zdejmować, to lepiej mieć je ustawione doskonale. A tak ustawione już zostaną na zawsze, każdorazowe odkręcenie ich razem z adapterem nie spowoduje żadnych dodatkowych utrudnień, żadnego ustawiania. Nigdy! :)

Data: 2016-07-18 08:10:03
Autor: bans
W dniu 2016-07-16 o 19:18, Akarm pisze:

[...]

No właśnie, czegoś takiego się spodziewałem :P

Dobrze, zatem krótka instrukcja regulacji hamulców hydraulicznych:

1. Luzujesz śruby dokręcające zacisk (żeby zacisk trochę "latał"))
2. Kręcisz kołem (info dla mniej rozgarniętych - w kierunku jazdy)
3. Zaciskasz klamkę hamulca.
4. Przy zaciśniętej klamce dokręcasz zacisk.

To wszystko.

W świetle tego co wyżej reszty twojego posta nie muszę już chyba komentować? :P

--
bans

Data: 2016-07-18 12:38:37
Autor: borsuk
W dniu 2016-07-18 o 08:10, bans pisze:

[...]

Powyższa metoda nie sprawdza się dla hamulców mechanicznych, których regulacja jest bardziej pracochłonna.

Data: 2016-07-18 13:17:28
Autor: bans
W dniu 2016-07-18 o 12:38, borsuk pisze:

Dobrze, zatem krótka instrukcja regulacji hamulców hydraulicznych:

Powyższa metoda nie sprawdza się dla hamulców mechanicznych, których
regulacja jest bardziej pracochłonna.

Tak jak nie dotyczy b-brake'ów, canti, hamulców samochodowych, spadochronów i zegarów z kukułką. Nie rozumiem po co pisać takie posty, skoro wyraźnie napisałem że chodzi o hydrauliki. Temat też dotyczy hydraulików.

--
bans

Data: 2016-07-18 13:33:33
Autor: bans
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
W dniu 2016-07-18 o 12:38, borsuk pisze:

Powyższa metoda nie sprawdza się dla hamulców mechanicznych, których
regulacja jest bardziej pracochłonna.

Tak jak nie dotyczy v-brake'ów, canti, hamulców samochodowych, spadochronów i zegarów z kukułką :P

Data: 2016-07-18 15:24:30
Autor: borsuk
W dniu 2016-07-18 o 13:33, bans pisze:

  Nie rozumiem po co pisać takie posty, skoro wyraźnie napisałem że
chodzi o hydrauliki. Temat też dotyczy hydraulików.

Temat - tak, ale treść nie tylko.

Szybciej piszesz niż myślisz.
Zamiast dwa razy wysyłać posty - dwa razy pomyśl :)

Data: 2016-07-18 13:51:41
Autor: ąćęłńóśźż
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
A co z tarczówkami mechanicznymi o dwóch ruchomych samoregulujących się klockach?

Co do regulacji hamulców sprawa nie jest taka prosta, ponieważ nie zawsze oś (piasta) koła siedzi idealnie w widelcu.
Często trzeba na zmianę / w odpowiedniej kolejności regulować i hamulec i zasiski osi (piast kół).
I mam tak w rowerach i z v-kami, i z tarczówkami.

-- -- -
Powyższa metoda nie sprawdza się dla hamulców mechanicznych, których regulacja jest bardziej pracochłonna.

Data: 2016-07-18 12:51:38
Autor: Akarm
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
W dniu 2016-07-18 o 08:10, bans pisze:
4. Przy zaciśniętej klamce dokręcasz zacisk.

Przeczytaj w takim razie, co napisałem trochę później, wyjaśniając dlaczego taki sposób nie zdał egzaminu.
Zdaję sobie sprawę, że napisałem dość dużo, ale naprawdę nie zaszkodziłoby, gdybyś przeczytał całość. :)

W świetle tego co wyżej reszty twojego posta nie muszę już chyba
komentować? :P

Gdybyś przeczytał resztę, nie napisałbyś tego, co napisałeś.

Data: 2016-07-18 13:29:46
Autor: bans
W dniu 2016-07-18 o 12:51, Akarm pisze:

Przeczytaj w takim razie, co napisałem trochę później, wyjaśniając
dlaczego taki sposób nie zdał egzaminu.

_Później_ napisałeś o mechanikach. Ale cały tekst _wcześniej_ nie wskazuje że o takie ci chodzi.

A ja wyraźnie piszę że moja metoda jest skuteczna przy hydraulikach - stosując ją do hamulców mechanicznych wykazałeś się po prostu niezrozumieniem jej i ich działania. Hamulców w których tylko jeden tłoczek jest ruchomy _nie_da_ się tak wyregulować.

Do tego piszesz "tarcza musi być dokładnie w środku szczeliny" - w przypadku twoich mechaników to nieprawda. Inna ma być odległość od klocka ruchomego, a inna od nieruchomego.

--
bans

Data: 2016-07-18 15:34:04
Autor: Akarm
W dniu 2016-07-18 o 13:29, bans pisze:
wykazałeś się po prostu
niezrozumieniem jej i ich działania.

Faktycznie. Dotąd nieświadomy sądziłem, że tarcza zostaje unieruchomiona między dwom równoległymi klockami...

Hamulców w których tylko jeden
tłoczek jest ruchomy _nie_da_ się tak wyregulować.

Aha, taki z dwoma ruchomymi tłoczkami da się?
No tak, to zupełnie inna zasada działania. ;)
Ale taki hamulec dwoma ruchomymi klockami zachowuje się u mnie podobnie, jak taki z jednym klockiem ruchomym. Również unieruchamia tarczę na sztywno.
Wydawało mi się, że w każdym przypadku klocki muszą być równoległe do tarczy. Obojętnie, czy to jeden, czy oba klocki ruchome.

Do tego piszesz "tarcza musi być dokładnie w środku szczeliny" - w
przypadku twoich mechaników to nieprawda. Inna ma być odległość od
klocka ruchomego, a inna od nieruchomego.

O kurczę, okazuje się, że cały czas tkwiłem w błędzie. Dałbym sobie rękę uciąć, że najlepiej mieć klocki w takiej samej odległości od tarczy. Jak to człowiek przez całe życie się uczy...

Data: 2016-07-18 17:04:51
Autor: ąćęłńóśźż
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
Przy jednym klocku ruchomym tarcza musi się uginać.
Co więcej, przez dużą część hamowania tylko jeden klocek dociera tarczę.
Dopiero gdy ten jeden mocno dociśnie, to zaczyna działać drugi klocek.
To jakby zupełnie inna zasada działania.

Data: 2016-07-18 17:20:29
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-07-18 o 15:34, Akarm pisze:

O kurczę, okazuje się, że cały czas tkwiłem w błędzie. Dałbym sobie rękę
uciąć, że najlepiej mieć klocki w takiej samej odległości od tarczy. Jak
to człowiek przez całe życie się uczy...

Z moich skromnych doświadczeń z tarczówkami mechanicznymi wynika, że klocek nieruchomy powinien być jak najbliżej tarczy, ale nie na tyle blisko by o nią ocierał, nawet w małym błocie (w dużym i tak będzie ocierał), natomiast ruchomy powinien być w takiej odległości, by klamka dobrze funkcjonowała, tzn. by miała odpowiedni luz roboczy, a to trochę zależy od upodobań.

Hydrauliki są w rowerze żony i jak dotąd nic nie musiałem regulować.

Nawiasem mówiąc po ostatnim zjeździe wyjatkowo kamienistą ścieżką rozważam wymianę machanicznych na hydrauliczne.

Data: 2016-07-22 07:04:03
Autor: zbrochaty
> [...]

Ale wymiana tarcz nie będzie konieczna, są adaptery IS dla tarcz 160mm (6")

Dzieki serdeczne wszystkim za pomoc.
W koncu zamowilem najtansze hydrauliczne Shimano BL-M396.
Niestety nie moglem skorzystac z opcji zamowienia skroconego przewodu, gdyz w Bikestacji akurat tych hamulcow nie bylo. Kupilem w Centr.Rowerowym ze standardowymi 1,0m i 1,7m przewodami

Z adapterami mialem troche problem, gdyz nie bylo dostepnego Shimano PM/IS 6" na tyl, wiec musialem dobierac adapter Accent. O ile Shimano ma zrozumiale oznaczenie [system zacisku]/[system mocowania] to Accent oznacza tylko adapter IS tył 6". W koncu podszedlem do sprawy intuicyjnie, skoro PM jest teraz standardem to oznaczenie IS na pewno dotyczy mocowania. I sie nie pomylilem. Wszystko pasowalo. Jedynie tylna klamke obrocilem raz wokoł osi kierownicy, aby przewod hamulcowy ulozyl sie w ladna petelke, ktora podpialem trytytka do innych o jest OK. Moze przy okazji skroce przewod. Na YT sa opisy, ze mozna uciac bez odpowietrzania, i ze tak tez robia serwisy. Czy latwo jest uciac przewod i zamocowac do klamki tak aby nie trzeba bylo odpowietrzac?

No i ostatnia rzecz. Mam wrazenie, ze te hamulce hamuja nieco gorzej niz V-ki w drugim rowerze. Ile czasu trzeba docierac klocki? Z tego co pamietam sa tam klocki zywiczne. Wyczyszczenie tarczy odtluszczaczem nic nie zmienilo....

Apropos serwisu, w ktorym wczesniej bylem to wydaje mi sie, ze serwis nie mial adapterow 6-calowych pod reka, i dlatego chcieli mi jeszcze zamontowac wieksze tarcze. Zmiescilem sie w kosztach ponizej 60% tego, co proponowal serwis

dzieki

Data: 2016-07-22 16:36:30
Autor: ąćęłńóśźż
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
No przecież pisałem nie raz, że spowalniacze tarczowe to nie to samo co hamulce.

-- -- -
Mam wrazenie, ze te hamulce hamuja nieco gorzej niz V-ki w drugim rowerze.

Data: 2016-07-13 22:55:21
Autor: borsuk
Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe
W dniu 2016-07-13 o 13:33, zbrochaty@gmail.com pisze:

najchetniej zalozylbym V-ki, ale nie ma piwotów

w takiej sytuacji możesz założyć tarczowe mechaniczne, jeździłem na takich i żyję :)
Najtańsze z użytecznych to Tektro Novela, ok. 200 zł za komplet przód/tył w tym tarcze, do tego musisz dokupić klamki.
Oczywiście mogą też być Shimano Deore BRM615 ok.200 zł za szt. klamka w komplecie.

Data: 2016-07-14 10:48:01
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-07-13 o 22:55, borsuk pisze:

[...]

Też o tym pomyślałem. Używam chyba najgorzej hamujących Tektro IO i daję radę. Tyle że mam mocne palce. Ale cenowo wychodzi podobnie. Te hydrauliki, które proponuje bans za 400 zł komplet (z klamkami?) są niewiele droższe a zapewne dużo lepsze.

Data: 2016-07-14 14:47:56
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 14 Jul 2016 10:48:01 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):

[...]
Albo Avidy, na allegro widziałem BB5 za 150zł a są licytacje na BB7. Ja mam w 2 rowerach i są dobre.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-07-14 04:45:12
Autor: mmateusz
W dniu środa, 13 lipca 2016 13:33:35 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
Mlody ma kilkuletni rower z hamulcami HAYES SOLE, eksploatowany niezbyt
intensywnie i raczej nie po gorach.

Te Hayesy to straszny paździerz. Miałem model Nine (ta sama klamka i przewody, tylko zacisk dwutłoczkowy) i nie szło tego odpowietrzyć dobrze.
W zasadzie nigdy nie działało idealnie, chociaż jak na tamte czasy (2000r.) to było ok.

Czy ktos zna te hamulce, czy rzeczywiscie nie oplaca sie naprawiac?

Wyrzuć te hamulce, syf straszny.
Mozna napisac, ze była to "druga" generacja tarczówek hydraulicznych w rowerach: już to działało przyzwoicie, ale było na tyle nowe, że miało choroby wieku dzieciecego.
Od tego czasu minelo juz 15+ lat i producenci sporo się nauczyli, nawet tanie modele są dobre i bezawaryjne.

Jeżeli chodzi o tarcze to mogą się ca najwyżej różnić grubością, bo srednica jest standardowa.

Hayes sole hamulce hudrauliczne tarczowe